16 t/m 31 augustus 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love1990, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hier geen sneeuw (omgeving Rotterdam), maar wel fris en een fel zonnetje. Ben benieuwd of we hier ooit nog een winter gaan krijgen :p

2. jansiepansie

2 sep 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hè, die sneeuw! Vooral voor de kinderen, ze spelen nu bijna de hele dag buiten😀👍🏻 De wegen zijn gelukkig goed begaanbaar hier.

3. jansiepansie

2 sep 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo positief bent ingesteld over je nieuwe zwangerschap. Ik lees ook dat je weet dat jullie kindjes veilig in Jezus' armen zijn. Mooi zeg!

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dat is idd mijn overtuiging en tegelijkertijd mijn troost. Ik kijk er naar uit naar de dag ik ook naar Jezus mag om herenigd te worden met m'n kindjes 😊

5. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Prachtig Iez, ik geloof ook dat je eens je kindjes in je armen zult sluiten. Elly Zuideveld heeft een mooi liedje erover geschreven, dat heet 'kindje'.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    😊, ik zal het opzoeken

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wij gaan ook waarschijnlijk de NIPT doen. Omdat we een behandeling hebben gedaan die nog in de onderzoeksfase zit (geassisteerde eicelactivatie) wordt zelfs vanuit het ziekenhuis met klem aangeraden een vruchtwaterpunctie te doen, maar dat vind ik wel meteen een groot risico. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee risico's te lopen en in onzekerheid te zitten... Even goed informeren deze week en dan moeten we er snel al aan geloven.

Cindy2015: ik kan bij mijn verloskundige gewoon bloed af laten nemen voor de NIPT. Zij sturen het dan naar Antwerpen toe.

Aanstaande dinsdag hebben we al weer onze 10 weken echo! Ben dan 9+6, maar toch. Ik kijk er zo naar uit! Ben super onzeker en bang dat het eigenlijk allang is mis gegaan, maar ik moet goede hoop houden.
    Als alles goed is mag ik dan starten met het afbouwen van de medicatie. Ook heel spannend!

Meissie86, grappig trouwens dat jij nu ook in dit groepje zit. Je herkent me misschien allang niet meer, maar ik heb in het clomid-clubje gezeten met jou voor je 1e kindje. Bizar dat jij in de tussentijd al weer zwanger bent van de 2e nu... :)

Pat: wat een bizarre wending. Ik vind het echt heel kwalijk eigenlijk. Hoe kunnen ze dat nou over het hoofd zien!! Ik hoop heel erg voor je dat alles toch gewoon in orde blijkt te zijn. Sterkte met de onzekerheid...

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bloempje: WoW dat lied is echt mooi en ontroerend. Thx for the tip. Kwam schaduwkind ook tegen, ook mooi.

9. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0

Jeetje ja nu je het zegt herken ik je naam wel idd! En als je het zo stelt is het zeker bizar! Wat fijn dat je nu eindelijk ook zwanger bent zeg!

Ik ben de eerste x vlak voor de start met clomid zwanger geworden, en nu zomaar in 1x ben helemaal flabbergasted nogsteeds. Heb na de bevalling na een paar maanden heel hard aan me zelf gewerkt. Veel afgevallen en heel gezond gaan leven. Ik geloof dat dit mijn beloning is...

10. Badedas

Badedas Actief lid

11 jun 2015
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mini-laagje sneeuw. Terwijl ik dat zo leuk vind!
    We hebben hier nog helemaal geen winter gehad!
    Ik ga zo even aan de poets. En daarna lekker in het 9 maandenboek schrijven.
    Hoeveel foliumzuur slikken jullie per dag?
    En welk merk gebruiken jullie?

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik slik Vitals Elke Dag Mama. Daar zit 600mg foliumzuur in. En het is tenminste niet de synthetische maar de natuurlijke variant.

12. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ik slik Davitamon compleet mama, met 400 mg foliumzuur.

Hier is het kleine beetje sneeuw en ijs gelukkig zo goed als gesmolten. Was vanochtend best glad op de weg.
    Hier trouwens nog steeds weinig klachten, alleen moe en misselijkheid. Komt en gaat.

Nog gefeliciteerd trouwens voor de dames die in de tussentijd een mooie echo hebben gehad :)

13. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Ik slik Orthica Prena Fem, met 800mcg foliumzuur.
    Met alle vitamines en mineralen ook die erin zitten (ook natuurlijk en niet synthetisch).

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi allemaal!

Hier ook een mini laagje sneeuw. Al stond de hele buurt buiten alsof er een dikke laag lag. Alle Kids waren helemaal Door het dolle. Zo leuk.

Ik slik kruidvat foliumzuur met extra vit. D, tarwekiemolie en zwanger multi vit. Van Etos. Foliumzuur 800 mg totaal dus omdat ik in een onderzoek heb gelezen dat het een bepaalde aand. Kon helpen voorkomen. Maar weet even niet meer welke. :D
    Tarwekiemolie slik ik vooral voor mijn huid en extra energie al een tijdje. Vorig jaar las ik dat het ook schijnt te helpen voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies.

Hier vandaag heel moe en misselijk. Na het bedden verschonen prompt in slaap gevallen. :D. Gisteren ook maar mijn voedingskussen van zolder gehaald. Helpt enorm bij de pijn in mijn onderrug om met dat ding te slapen.

Persoonlijk ben ik niet gelovig. Maar ik vind het idee dat hij over overleden kindjes waakt heel mooi. Ik kan me voorstellen dat dat veel troost bied.
    Ik geloof dat bij ons nu al drie keer een zieltje geprobeerd heeft om bij ons te komen, ik hoop dat hij/zij nu eindelijk goed geland is en mag blijven. :).
    Ik begin eindelijk een beetje vertrouwen te krijgen in een goede afloop iig.

Hebben jullie al kraamhulp aangevraagd? Dat heb ik afgelopen vrijdag toch maar vast gedaan. De uitgerekende datum valt namelijk in de zomervakantie. Van een aantal jaar gelden weet ik nog dat er in onze regio tekorten waren waardoor sommige kraamvrouwen minder uren kregen omdat er niet voldoende kraamhulp waren. Maar een beetje eng vond ik het wel. Bij mijn verzekering moet je de aanmelding ook melden en vraag je gelijk een kraampakket aan. Eng hoor.

15. Bloempje8

Ik heb van davitamon zo'n smelttabletje van foliumzuur en vitamine D. Als die op zijn ga ik over op mama compleet.

Magnolia, wat bijzonder dat de kraamzorg niet het maximale aantal uren kon bieden. Kan me voorstellen dat je er dan vroeg bij wil zijn. Ik meld me denk ik rond 20 weken aan.

Ik ben ook ontzettend moe, zo rond 2/3 uur trek ik het vaak niet meer en dan ga ik even met mijn zoontje onder de wol. Ook als hij dan niet wil slapen kan ik toch even lekker liggen.

16. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hou er rekening mee dat je je voor de 16e week aan moet melden volgens veel verzekeringen? :)

17. Bloempje8

Oja, bedankt voor de tip!

18. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Ik gebruik vso mama geen idee hoeveel erin zit bij mijn dochter gebruikte ik toen centrum materna maar die is er niet meer!

Kraamzorg ga ik weer bij dezelfde dat is zin

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wij ook Lisl. Die hadden we bij onze dochter ook en is zo onwijs goed bevallen. Wij hadden een top vrouw. Ervaren, lekker direct en vol humor. Ik heb haar als voorkeur opgegeven. Het zou zo geweldig zijn als zij weer kan!

20. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Ik slik Davitamon mama compleet zonder visolie want die waren zo groot die krijg ik nooit weg haha.

Ik heb na m'n eerste bezoek aan de vk de kraamzorg aangevraagd nadat we een kloppend hartje hadden. Ik kreeg de opdracht van de vk om het al aan te vragen dus netjes gedaan. :)
    Moet ik nu nog zelf iets aan de verzekering doorgeven of regelt het bureau dat? Geen idee hoe dat werkt.

Mijn darmen zijn gelukkig weer rustig.
    Vandaag baby spulletjes gekeken ij de winkels, bij de prenatal de wagens eens goed bekeken, denk toch dat ik een joolz wagen wil. Vind dat wel de mooiste en is makkelijk in hoogte te verstellen de duwstang.
    Ik ben 1.70 en m'n man 1.90.

Stiekum vast paar rompertjes gekocht en een Aankleedkussenhoes omdat ik er een in een mooie kleur tegen kwam.

En als je elke keer wat koopt is t nie zo'n bak geld in een keer;)

Deel Deze Pagina