16 t/m 31 augustus 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love1990, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ik zou het wel even doorgeven Rietje. Bij mijn verzekering (Delta Lloyd ) moest het wel.

Wat leuk, al een beetje wezen shoppen voor de baby!
    Wij hebben natuurlijk het meeste nog van onze dochter. We hoeven alleen nog een box, wiegje en nieuwe maxi cosi te kopen. Onze kinderwagen is nog helemaal goed.
    Maar shoppen doe ik voorlopig nog niet. Denk dat ik pas na de geslachtsbepaling ga shoppen.

Zijn er meer dames al wezen shoppen? Vinden jullie het leuk of foto's te plaatsen van jullie aankopen? :) vind dat altijd zo leuk om te zien.

Hebben jullie die gratis baby dozen al aangevraagd? Denk dat ik er nog een paar weekjes mee wacht.

2. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Wij gaan ook pas shoppen na de geslachtsbepaling ☺️
    Hier hebben we ook nog veel. Willen juist alleen een nieuwe kinderwagen. Terwijl de andere nog goed is. Maar toch graag eentje voor met z'n tweeën. Ik heb de icandy Apple to pear (cookie kleur) uitgeprobeerd, super! Dus die gaan we in ieder geval kopen als we paar maandjes verder zijn.
    Verder kan de volgende t kamertje van m'n zoontje over nemen (meubels zijn wit dus neutraal). en dan een junior bedje voor m'n zoontje, die 2 jaar zal zijn als de volgende geboren wordt.

Wel weer leuk allemaal! :D

3. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Ok zal ik van de week eens even bellen thanx magnolia!

Ik ben d'r ook wel iver uit dat kleding enz pas gekocht wordt als ik weet wat t wordt dan kun je veel leukere dingen uitzoeken ;)

Ik heb alleen de zwangerschap aangevraagd verder nog niet.
    In ieder geval m'n volgende echo eerst maar eens afwachten.

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Voor een meisje heb ik eigenlijk alles al in huis, ik zou er hooguit nog wat kleertjes bij mogen kopen want die had ik eigenlijk nog niet zo veel voor Delilah* gekocht.
    Kinderwagen is ook nog helemaal goed, alleen het buggygedeelte is versleten maar dat is pas veel later nodig :)
    We willen wel een nieuwe box. Ik heb nu een zwarte staan, maar we hebben vorig jaar ons interieur veranderd en nu wil ik toch liever een witte. Dus de zwarte binnenkort maar te koop zetten.
    Verder heb ik eigenlijk echt alles al; van speentjes, romperd tot aan luiers. Stond natuurlijk allemaal al klaar voor ons kleinste meisje...

Mocht dit een jongetje zijn dan zal ik wel een hoop dingen moeten kopen, maar we hoeven sowieso niet te klussen in het kamertje.

En ik wil graag nog een echt goede draagzak/doek kopen en wat extra accessoires voor het kamertje. En ik wil ern dekentje haken zodat ik me zelf toch bezig kan houden al die maanden :p

Maar idd allemaal pas na de geslachtsbepaling. Heb nu nog helemaal niks gekocht of gedaan. Ook nog niks aangevraagd.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben echt nog helemaal niet bezig met dingetjes kopen, al kijk ik er wel heel erg naar uit. Ik durf nu nog steeds niet helemaal te geloven dat alles goed gaat, we wachten eigenlijk nog steeds maar een beetje af. Hopelijk komt daar verandering in na de volgende echo's, als alles dan hopelijk in orde is. :)
    Wel zijn we een beetje bezig met klussen in huis. Achterstallige dingetjes opknappen en uitzoeken. Dus stiekem wel al een beetje aan het voorbereiden zonder echt heel specifiek met een kindje bezig te zijn. :)

6. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben al doeken aan het uitzoeken en sparen daarvoor. Ik ben zwaar draagverslaafd. Draag mn peuter ook nog steeds regelmatig. Roep maar als iemand advies over draagdoeken/zakken wil. :)
    Verder wacht ik ook af voordat ik dingen aanvraag en koop. Veel hebben we nog.

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben wel van plan te gaan dragen straks, Muspoes! Dat lijkt me echt fantastisch. Maar ik wacht nog even met me verdiepen in alle soorten en maten. Alhoewel ik ook verwacht dat ik straks een berg verschillende heb, haha.

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Alles wat gratis is heb ik al aangevraagd Hahaha

Ik heb alles nog alleen als het n jongetje wordt dan nog ff wat shoppen en anders ook nog hihi wil niet alles hergebruiken

9. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik denk dat ik het liefste voor een zak wil gaan zodat mijn man ook af en toe kan dragen (die zie ik nog niet knopen hihi). Evt een tip? :D Ik hou er al rekening mee dat het rond de €100 zal zijn haha.
    Het lijkt me sowieso fijn om te doen maar ook geel handig met een 4 jarige die ook graag aandacht wil van mama

10. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Voor een meisje hebben wij ook alles al, voor een jongetje zal het flink shoppen worden. Maar wij willen niet weten wat het wordt. En dat wisten we bij dl ook neus ik heb veel neutrale dingen van maat 44 en 50. Maar hopelijk blijft deze beeb tot augustus zitten. Wil verder iedereen weten wat het gaat worden of zijn er nog meer meiden die het een verrassing willen laten?

Heb er wel veel zin in om voor onze dochter een nieuwe kamer te gaan maken! Lekker roze gaat die worden. :)

11. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een Emeibaby of Tula met een newborn insert zijn voorbeelden van goede draagzakken. Ergobaby, Manduca, Bondolino en Boba zijn ook goede maar ik weet niet zeker welke er al vanaf de geboorte te gebruiken zijn. (ik ben van de doeken ☺️) Sommigen passen pas vanaf maat 68 oid. Veel plezier met googlen haha :) oh tips:
    Dragenenzo.nl
    Ooiebeest.nl
    Mevrouwmus.nl
    Hipengroen.nl
    Dit zijn voorbeelden van webwinkels die ook een stenen winkel hebben waar je kan passen en voelen. Er zijn in heel Nederland (en België) ook veel draagvonsulenten die goede informatie kunnen geven en waar je kan passen en voelen en kopen. Wederom googlen of er iemand in jouw buurt zit.

12. Badedas

Badedas Actief lid

11 jun 2015
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook weten. Ik denk dat ik dragen ook erg prettig vind. Heb laatst mijn nichtje al in de draagzak gehad. Heerlijk!
    Wanneer moet je de kraamzorg aanvragen? Ik geloof dat de vk dat wel vertelt heeft.
    Ik wil ook net nog even wachten met teveel ondernemen.
    Wel heb ik plannen...hahaha
    Heb ledikantje gevonden waar ik zelf in heb gelegen. Met hemeltje. En commode ook. Wil een hippe retro babykamer.
    Ik lees over texen, schilderen van meubels. Dat deze stoffen gevaarlijk zijn voor zwangere vrouwen.
    Is er verf die wel veilig is? Iemand ervaring mee?

13. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Verf op water basis is veilig de rest niet

14. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hebben een bondolino. Erg blij mee, kan de baby vanaf de geboorte in in kikkerhouding en super makkelijk te knopen. Ik vond het alleen wat lastig toen ze groter werd maar nog niet groot genoeg om met haar beentjes naar buiten te zitten zo rond 8/9/10 weken (we hadden een ukkie). Maar dat kan ook mijn onervarenheid zijn.

Wij hebben ook nog alles voor een meisje, dus na de 20 weken echo zou er hooguit wat kleetjes geshopt moeten worden als het een jongen is. ons voorgevoel zegt een jongen. Maar het maakt ons niks uit wat he wordt. Als het maar gezond is.

Verder is de babykamer nu nog een inloopkast, die moeten we slopen en het kamertje dan stucen en behangen. Ik denk dat we veel laten doen. We zijn niet van die klussers :)

Vandaag weer werken na een weekje vakantie.

15. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Ik heb een boba, maar de achter sluiting is een beetje lam. Weet iemand waar ik dat kan laten maken? Voor de nieuwe baby wil ik beginnen met een draagdoek. Maar dan wil ik eerst een cursus knopen haha.

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Mijn termijn echo is verplaatst van 2 naar 9 feb omdat ze dan weer ff naar de cyste gaan kijken en moest bij medisch echoscopist

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij hebben nog helemaal niks aan spullen, en boven moet ook eerst nog verbouwd worden. Eerst maar eens de verbouwing in gang zetten, voor shoppen nog tijd genoeg neem ik aan. En ik heb ook nog helemaal geen idee van wat we allemaal nodig hebben :p.

Kaila, fijn dat het bij jouw verloskundige wel kan, NIPT test afnemen en laten opsturen. Het zkhs/de VK-praktijk bij mij zei dat ze dan strafbaar bezig waren. Ik ga Gendia mailen en navragen of het ergens anders in de buurt kan, dat zij weten.

Ik had vanochtend ook een strakke actie. Ik zag helemaal geen bloed meer, nog extra goed op gecheckt. Toen ging ik de utro-bollen inbrengen met die inbrenghuls, maar ik kreeg de huls niet diep genoeg. Paar keer geprobeerd met verschillende hoeken, en ineens 'gleed' de huls dieper. Nou, prima, er weer uitgehaald, huls helemaal schoon. Ik sta op, loopt het helderrode bloed er ineens uit. En veel! Ik heb dus duidelijk iets geraakt, ik had wel gelezen dat dat kon gebeuren, maar niet verwacht dat er dan zoveel bloed kon komen.

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Jeetje Cindy, dat is schrikken!

Maar... inbrenghuls? :( Die heb ik er niet. Ik doe het gewoon met mijn vingers. Nou zijn die heel lang en kom ik makkelijk tot het einde van mijn vagina maar ik wist niet dat je het ook met een hulpmiddel kon doen.

Ik heb even contact gehad met Gent en mag na de twaalf weken in twee weken afbouwen. Ik maak zelf wel even een schema. Want gelijk stoppen durf ik niet, het druist tegen mijn gevoel in om van 600 mg naar 0 te gaan in een dag tijd.

Vandaag veel zware soort van druk/pijn op mijn onderbuik.
    Is dit herkenbaar?

19. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    ♡ 16 t/m 31 augustus 2016 mama's ♡

14 augustus (1)
    ♡ LaQueen - 24 jaar - 1e kindje

16 augustus (0)