Nu nog erkenning regelen en ik moet zelf nieuwe id kaart 50euro dochter moet ook nieuwe 28euro en de beeb moet er ook weer 1 kortom alweer 100euro kwijt alleen aan id kaarten 😡
Hier ook medisch en ik activeer bij FBTO het Gezinspakket over een paar maanden, dus dan wordt als het goed is zo'n beetje alles vergoed.
Eigen bijdrage is iets van 3 a 4 euro per uur wat je zelf moet betalen als dat niet in je aanvullende pakket zit maar in veel pakketten zit er een vergoeding van de eigen bijdrage in voor kraamhulp
Heb je bij fbto de kleine lettertjes gelezen hoelang t pakket actief moet zijn voor je er gebruik van maakt bij sommige bij fbto moet je het 3 mnd aan hebben voor je er gebruik van kan maken
Ja, ik heb het telefonisch gevraagd en ik moet het voor 6 maanden zwangerschap activeren (ook vanwege het kraampakket) Dus voor de zekerheid activeer ik het op 1 mei
Ik heb bij mijn dochter niets hoeven te betalen voor de bevalling of kraamhulp. Zal ook eens kijken of mijn combinatietest vergoed word
Ik heb zelfs n electrische borstkolf aangeschaft kreeg daar ook een vergoeding voor en hij was in de aanbieding dus wat ik uiteindelijk zelf moet betalen was iets van 8 euro hihi Bij mijn dochter had ik n handkolf en wilde nu een electrische dus ik heb er straks 2 hihi de handkolf ga ik denk ik verkopen Ik betaal genoeg premie dus waar ik iets kan declareren doe ik dat Zo heb ik ook condooms besteld toen in de periode na mijn bevalling van mijn dochter Als ik de pil niet declareer dan maar condooms hihi ik wilde toen niet direct weer zwanger worden en aan de pil wilde ik niet direct
Ik moet sowieso in het zkh bevallen dan hoef ik geen pakket aan te vragen of wel!? Ik weet het niet meer, zaten voornamelijk spullen in voor tijdens de bevalling toch
Ik vraag 'm wel aan voor de zekerheid, want er zitten ook wat spulletjes in die handig zijn voor na de bevalling (niet heel veel, maar toch) en alles wat ik overhoud geef ik aan het goede doel. Pfff, ik ga mn bed opzoeken....ben zo nerveus voor morgen!
Gewoon aanvragen hoor er zitten ook dingen in die handig zijn voor thuis n kleinigheidje voor de beeb, desinfectie gel en nog meer handige zooi en aan het eind van je kraamtijd kun je het aan je kraamhulp meegeven die zamelt het in voor arme landen zodat ook hun de juiste kraam spullen krijgen Dan krijgen ze iig iets uit je pakket anders krijgen ze niets uit jouw pakket als je het niet aan vraagt en je bent er voor verzekerd
Goedemorgen! Vandaag is het eindelijk zo ver. 6 uurtjes werken en dan mogen we, jeeh!! Spannend!! Wat het kraampakket betreft; ze raden ongeacht of je een ziekenhuis bevalling hebt of niet aan het kraampakket te kopen/bestellen. Het kan nl altijd voorkomen dat je toch thuis moet bevallen...in het kraampakket zitten spullen die dan nodig zijn. De laatste weken moet je op een topper slapen mochten je vliezen breken. Doe je dit niet en breken je vliezen in bed dan kan je je matras weggooien. Er zitten ook toppers in voor op de autostoel naar het ziekenhuis, om de stoel te beschermen mochten je vliezen al gebroken zijn. Verder zit er kraammaandverband in. Die zul je toch echt moeten dragen de weken na de bevalling. Geloof me gewoon maandverband is niet fijn! Verder idd desinfecterende gel/zeep, thermometer, alcohol, watten etc. Allemaal dingen die echt wel gaat gebruiken ookal beval je in het ziekenhuis. Let wel, de gewone basisverzekering vergoed het kraampakket niet, je krijgt hooguit een korting. Succes andere dames met een echo vandaag!
Ohja dat is waar! Heeft er iemand al zwNgerschapsbroeken aan?? Mijn broeken zitten evht niet fijn meer aan mijn buik
Ik merk nu ik alles lees dat ik een hele hoop vragen heb. Maar ga donderdag naar de verloskundige, ga ik bij haar los branden. Vandaag komen ze mvm ophalen. Vraag me af hoelaat ze komen. Het staat nog niet buiten. Ook iemand verzekerd bij de cz? Ik sta nog op jongeren aanvullend maar ga het binnenkort ook naar gezinnen omzetten. Dit moet drie maanden van te voren. Het is alleen wel zo dat er op dit moment weinig vergoed word. Maar volgens mij werd een combinatietest toch al helemaal niet vergoed. Ik denk er op dit moment aan om thuis te bevallen. Lijkt me heel speciaal. Ik hoor van vriendinnen altijd horror verhalen als het gaat over "na de bevalling" Succes vandaag met de echo!
Badedas, ik ben verzekerd bij cz. Standaard aanvullend geen gezinnen. Bij dochter ook en alleen kraamhulp eigen bijdrage moeten betalen. Bevalling werd op het laatst toch medisch vanwege meconium in het vruchtwater. Combitest wordt vergoed uit de aanvullende verzekering. Ik kan me voorstellen dat die niet bij de jongerenverzekering vergoed wordt. Straks naar onze beeb kijken. Ik hoop dat hij het nog doet. Ik vind het erg spannend.