haha thanks meiden! Op de 3D echo is het grootste bolletje bovenaan het hoofdje, de twee kleine bolletjes daaronder de armpjes en daaronder de rest van het lichaam haha. Was heel bijzonder om te zien, omdat het hele lijfje heen en weer schudde door het harde kloppen van het hartje. Ik vind het net een dopboontje in zo'n sperzieboon zeg maar haha. De gyn noemde het een holbewoner is zn grotje hahahha Ik mag van mezelf vanaf nu mn zwangerschapsbroek weer aantrekken Ik pas nog wel mn gewone broeken maar als ik eenmaal op de bank zit gaat die knoop standaard open haha
Mooi hoor daisykesie!! Ik draag ook al een dikke twee weken positiebroeken en verder alleen maar leggings met stretchrokjes of wollen jurken. Gewone broeken zitten echt echt niet prettig meer. Heb ook al echt een bol buikje. De vorige had ik dat niet zo snel maar toen zaten mn eigen broeken met week 12 al niet prettig meer. Ben nog geen kilogram aangekomen maar mijn buik/taille omvang is wel degelijk toegenomen..
Daisy nu je erbij geschreven hebt wat wat is en je draait de telefoon dan zie je het idd ook ja hihi Cool man
Ik heb n bestelling bij hm gedaan in de uitverkoop een nog n kortingscode eroverheen dus heb zwangerschap broeken besteld voor 17 per stuk Want die uit mijn vorige zwangerschap daar verzuip ik in
Mooie echo's Daisykesie! Ik ga met 16 weken ook een pretecho laten doen waar ze ook 3D-echo's maken, maar daar worden de 3D-echo's pas vanaf 20 weken gedaan. Daarvoor is het alleen 2D. Jammer, want toch best leuk om het nu ook al in 3D te zien!
Ja, ik vind het ook wel bijzonder. Na 20 weken wordt het pas echt mooi, maar het is wel grappig om te zien hoe het er nu ongeveer uit ziet op deze manier. Ik wil met 16 weken ook een pretecho doen, maar dan voor de geslachtsbepaling. Waarschijnlijk heb ik ook wel voldoende echo's in het zkh, maar weet niet of ze dan al naar het geslacht willen kijken. Zo wel, dan is die pretecho gewoon als bevestiging Is maar 25 en zij heeft het bij mijn 2 meiden binnen een min gezien en ook bij mijn nichtje had ze het goed bij 16 weken. Maar ga die pas na de 12 weken reserveren. Oh, nog voor het lijstje: 17 febr heb ik weer controle + korte echo bij de gyn
Ja, hier ga ik ook om die reden met 16 weken een pretecho laten doen. Ik ben heel erg benieuwd of het een jongen of meisje is. En hier willen ze het ook pas met 20 weken bekijken. Hebben jullie al een voorgevoel? Mijn gevoel zegt een meisje, maar ik wil me daar ook niet op blindstaren, want het kan ook zo maar verkeerd zijn...
Ik denk ook een meisje....maar tegelijkertijd kijk ik naar jongenskleding Maar als ik moet gokken zou ik een meisje denken haha
Hééél erg zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch gekozen voor 'slechts' de combinatietest. We nemen genoegen met de kansberekening, en als die slecht blijkt, doen we toch nog de NIPT natuurlijk. Het ging ons eigenlijk vooral om ook alle andere chromosomale afwijkingen, maar die worden zonder medische indicatie niet getest in Nederland. Ons ziekenhuis in België heeft om die reden een vruchtwaterpunctie aangeraden, maar dat is na de komst van de combinatietest hier nu helemaal niet meer gebruikelijk. Dus ja.. Volgende week maandag de nekplooimeting! Bloed is al afgenomen. Ben benieuwd wanneer we dan de uitslag krijgen met de kansberekening.
mijn oudste zoon krijgt nu een chromosomen test en dit duurt minstens een half jaar. er worden eerst 500 chromosomen getest en als daar niets uitkomt de overige 20.000 chromosomen, omdat we nog niet weten waar het zuurstof te kort in de buik dus door is ontstaan zijn ze aan het kijken wat we in deze zwangerschap nog voor testen kunnen doen, ook hier werd als optie een vruchtwater punctie gezegd, maar de klinisch geneticus zegt dat dat weinig zin heeft omdat je niet weet waar je naar op zoek moet. heel misschien krijg ik nog een uitgebreidere echo naast de 20 weken echo, die dieper op alles ingaat maar dat hoor ik morgen. testen op chromosomen afwijking is dus erg complex, hier ook voor de zekerheid de combitest en als die laag is dan de nipt, verder kunnen we dus niets. kun je in belgie wel alle chromosomen afwijkingen laten testen dan in de zwangerschap? en hoe doen ze dat dan? misschien kan ik hier dan nog iets mee.,