Hoi mama's en mama's in spe. Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad. Ik heb ontzettend dikke enkels. Als ik het indruk blijft mijn vinger erin staan. Hebben jullie hier ook al last van? Bel morgen de vk ff aangezien mijn zus rond deze tijd in het ziekenhuis kwam ivm zwangerschapsvergiftiging.
Op de valreep nog een fijne moederdag iedereen! @vocht Hier zijn vandaag mijn handen wat opgezet, kan heel goed met de warmte te maken hebben. Verder gelukkig nog geen dikke enkels. @nesteldrang, nog niet echt. Veel al weggegooid en kamertje is ver klaar dus ik kan het loslaten. Wassen van de kleertjes ga ik binnenkort doen. Hier afgelopen maandag ook op controle geweest. Alles goed, gewicht bloeddruk, ijzer allemaal prima. Gelukkig suikertest ook met glans doorstaan, pff last van mijn schouders af. Gynaecoloog zei wel dat dit ook geen kleine baby ging zijn. Had ik ook niet verwacht, ik krijg nu eenmaal grote baby's ( andere twee beide boven de 4000 gram) dus extra groeiecho's in de planning. Voor op de lijst, helaas lukt het niet in rood. 24 mei controle gynaecoloog 14 juni groeiecho en controle gynaecoloog 28 juni controle gynaecoloog 12 juli groeiecho en controle gynaecoloog
Hoi allemaal! Alleen de laatste twee pagina's gelezen, ik ben net terug van twee weken vakantie. Super vakantie in de bergen gehad. Blijkt dat bekkeninstabiliteit (die nu echt heeft toegeslagen) en in de bergen lopen niet al te best samen gaan. . auw. Verder gaat alles hier top! Ik wordt nu echt enorm en voel hem echt de hele dag door bewegen. Wat een gezelligheid is dat toch. Vocht vasthouden: bij mijn dochter was het echt heel erg. Voor nu valt het echt reuze mee. Gister een beetje druk op mijn benen, maar dat was na een half uurtje met de benen omhoog zitten weer over. Mijn vingers zwellen gedurende de dag wel wat op, maar 's avonds is dat weer weg. Dus puur de warmte en daar heb ik 'normaal' ook last van. Voor de vakantie heb ik ook weer controle gehad en die was goed. Bloeddruk, Grootte van de baarmoeder en hartslag van de baby waren helemaal dik in orde. Morgen glucose tolerantie test. Bah. Daar zie ik dus echt reuze tegenop. Ik denk dat ik maar wat verse croissantjes ga halen voor erna, heb ik wat om naar uit te kijken. Kamertje + nesteldrang. HOU OP SCHEI UIT! We zijn natuurlijk net terug van vakantie en alles heeft dus twee weken stil gestaan. En nu is het te warm om te schilderen. Dat doet de verf geen goed zeg maar. Grrrrr. De kozijnen, plinten, commode en kastje boven de commode moeten nog geschilderd worden. De wanden en plafond zijn gelukkig al gedaan. En als dat allemaal af is, kan ik eindelijk gordijnstof bestellen en aan de gordijnen beginnen. Ik heb de stalen in huis. Dus wachten, en duimen draaien. Is verder alles goed met iedereen? P.s: Elisabeth: super mooie buik! P.s.2: Tassie: Ik krijg ook extra groeiecho's. Wat een straf he?! Ik weet alleen niet met welke termijn, weet jij dat toevallig wel?
Heerlijk vooruitzicht, hé Lisl?! Ik heb het nog geprobeerd, maar ik mag echt niet naar huis in die twee uur, ook al woon ik om de hoek van het Saltro punt. Nou ja, goed boek mee dan maar.
Inderdaad, succes! Ik ben op zich wel blij dat ik die mag overslaan. Morgen komt hier de kraamzorg langs voor een intakegesprek (van 45 minuten..). Iemand nog tips voor dingen die we moeten/kunnen vragen? Ik wil in ieder geval een niet-roker die geen problemen heeft met katten en niet al te ouderwets is in de opvattingen.
Wat vroeg al Cindy! Leuk! of niet? Ik weet niet of je van plan bent om borstvoeding te geven, maar je zou kunnen vragen of ze lactatiedeskundige in dienst hebben en/of kraamverzorgsters met een borstvoedingscertificaat.
Badedas: Ik heb sinds dit weekend ook last van dikke enkels, komt door de warmte denk ik.. Over de GTT: Ik heb hem 2 weken geleden gehad, en vond het reuze meevallen Bij mij was de uitslag gelukkig helemaal goed. Cindy: Toevallig, vanavond komen ze hier langs. En de enige 2 wensen die ik heb is een niet-roker en iemand die geen probleem heeft met onze hond en 2 katten
Magnolia, is hier kennelijk standaard in week 25. Ik vind het ook vroeg, aan de andere kant, kennelijk moet je je in week 14 al aanmelden en dat vind ik dan weer helemaal idioot vroeg . Wel een goede van die lactatiedeskundige, ga ik vragen. Het is een grote instantie, dus ze zullen ze vast wel in dienst hebben, maar hoe dat dan precies werkt zou ik wel willen weten. Bobbie, zeker toevallig . Het is verder een chaos thuis in verband met de verbouwing, dus qua timing niet ideaal. Ik heb nog geen last gehad van vocht, maar in ons huis is het ook wel koel (koud ), dus ik heb nog niet veel last van de warmte gehad.
Ik heb het even opgezocht, bij ons komen ze in de zevende of achtste maand pas. En alleen bij een eerste kindje. Bij een tweede kindje bellen ze. Wij hadden een roker. Mijn eerste reactie was gelijk bellen en om een ander te vragen. (ik was drie maanden voor ik zwanger werd gestopt met roken en vond het echt een naar idee dat zij mijn verse baby zou oppakken.) Wat een topwijf was dat! Zo fijn, dat we weer naar haar gevraagd hebben, ik hoop maar dat ze kan. Dat roken vind ik nog steeds niet tof. Maar ik wil haar wel echt heel graag weer bij ons in huis hebben. Dat gezegd hebbende, als ik weer opnieuw kraamzorg zou moeten aanvragen voor ons eerste kindje, had ik dit keer wel om een niet roker gevraagd, is toen niet eens bij me opgekomen.
Wow dat is lekker op tijd! Je kan informeren over koken/schoonmaken/werktijden/kennis van borstvoeding (indien van toepassing)/kennis van inbakeren (idem)/andere specialiteiten (bijvo draagdoekconsulent, babytaal, gebarentaal etcetera) Maar goed het is altijd maar net zien wie er beschikbaar is he
Koken/schoonmaken, serieus? Ow ik heb hier duidelijk geen idee van . Koken en schoonmaken doe ik nu ook niet, dus daar zal vooral manlief blij mee zijn dan .
Koken en schoonmaken hahaha. Om nou echt een grote badkamer schoonmaak te houden toch niet of wel? Zou me dan zo opgelaten voelen als ik dan bijv in bed lig. Vanochtend even eiwitten en bloeddruk gecontroleerd. Was allemaal goed. Wel een advies om om de.twee uur 15 minuten met de benen omhoog te zitten. Dat gaat echt niet in mijn beroep. Wel mezelf voorgenomen toch wel een beetje meer aan mezelf te denken betreft overwerken etc. Wat fijn die groeiechos. Ik heb geen idee wanneer ik weer een echo krijg. Zal ik de volgende keer eens vragen aan de vk.
Heb maar 2 pagina's gelezen, wat balen dat sommige dames al last hebben van vocht. Ik gelukkig nog niet. Behalve in mijn buik dan, maar daar heb ik momenteel geen last van gelukkig.... Intake kraamzorg, bij mij komen ze de 24e langs. Over 2 weekjes dus. PSV is gisteren kampioen geworden, wat was het ontzettend spannend zeg! Ik ga zo richting Eindhoven om het eventjes te vieren. Blijf niet lang want het zal wel echt ontzettend mega druk zijn daar! Buikfoto van vandaag. In vriendlief zijn shirtje. Moet natuurlijk wel in stijl mee hahaha
Haha! Doen ze ook niet altijd hoor hangt geloof ik van je situatie af. Althans schoonmaken wel geloof ik, toilet bijvoorbeeld ivm hygiene van de kraamvrouw
Shirt staat je charmant zo hoor Anne . Badedas, jammer dat het niet lukt om met de benen omhoog te gaan zitten. Kan me voorstellen dat dat wel helpt. Ik ga het morgen horen, heb iig weer wat dingen geleerd over kraamzorg waar ik morgen wat mee kan !