Ik word vandaag helemaal lens geschopt. En hij drukt non stop tegen mijn ribben aan. Heel gezellig, maar dat gedeelte van de ribben natuurlijk niet! Ook kan ik niet meer normaal bukken. Qua lenigheid gelukkig nog wel. maar bij bukken drukt hij extra tegen mijn ribben en dat doet zeeeeer! Heeft één van jullie dat ook? Please laat me niet alleen zijn in mijn 'lijden'
Haha ik heb het andersom, als ik buk drukt hij teveel tegen mn blaas waardoor ik amper naar beneden kan
Hoi allemaal, Tijdje niet gereageerd maar wel gelezen. Ik heb sinds een ruime week enorm last van mijn rug. Houd verband met mijn bekken, maar daar heb ik niet echt last van. Ik kan niet meer zitten, staan is na een tijd ook een drama bah. Lisil, gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding! Zo lief kittens <3 Magnolia, ondanks bekkenpijn wel genoten van de bergen? Kraamzorg, ik krijg ook een telefonische intake. Heb wel een andere organisatie gekozen. Was niet tevreden over de vorige keer. Navelstrengbloed, nog niet over nagedacht. Nog geen folder gezien. De eerste stap richting babykamer is gemaakt. De kast voor op onze kamer is besteld.
THx magnolia voor de uitleg. Onze eerste ingeving was ook meteen ja doen! Maar je wil natuurlijk niet per ongeluk je kind tekort doen...
Ik heb het niet zo erg als jij omschrijft, maar deze baby zit wel (weer) hoog. Zeker op werkdagen als ik veel zit voel ik de kleine vaak tegen mijn ribben aandrukken. Overigens voel ik het trappen vaak tegen mijn heupbot/blaas aan. De druk boven zal dan waarschijnlijk het hoofdje zijn. Vorige week gaven ze in het ziekenhuis ook aan dat mijn baarmoeder lang en smal is en dat beebje daarom aan beide kanten zo goed te voelen is.
Ik heb naar aanleiding van jullie topics over donatie eens gekeken, maar in onze regio wordt helemaal nog niet samengewerkt voor donatie van navelstrengbloed, zelfs al zit één van de grootste kinderziekenhuizen van Nederland in de buurt. Zonde want ik zou dat best overwegen, je kind zal zelf immers ooit eens zoiets nodig hebben, dan ben je blij dat het er is.
Ik zou best willen, maar manlief is heel streng; twee is de grens . IMG-20151210-WA0000.jpg Gisteren controle en echo gehad. De kleine is van een kleine week 'achterstand' met 20 weken nu gegroeid naar een kleine week 'voor'. Dat verklaart wel mijn buikgroei van de afgelopen weken in ieder geval . Bloeddruk en urine waren in orde. Bloedtest heb ik verder pas met 27 weken ivm negatieve rhesus C. Magnolia, hier valt het qua schoppen heel erg mee, en hij zit volgens mij ook niet heel hoog. De verloskundige zei dat ze niet hoefde voelen waar m'n baarmoeder zat, dat ze het zo kon zien, het was nog plat erboven en daaronder begon de 'bolling'. Over dat navelstrengbloed ga ik ook nog wel eens nadenken, maar ik neig toch naar uitkloppen denk ik.
Wat lief Lisil! Genieten de kleine kittens! Ik heb ook (nog) geen folder gekregen over het doneren van navelstrengbloed. Ga ik volgens mijn boekje ook niet krijgen. Zal het dinsdag bij de vk eens vragen, ik ben zelf ook orgaan en bloeddonor en ik vind het het overwegen wel waard. Mits baby er natuurlijk geen schade van heeft. Hahaha mijn schoenen krijg ik ook steeds moeilijker aan. Buik gaat echt wel in de weg zitten. Dat word nog wat deze zomer!
Lisl: ooo wat een onwijs lieve kittens!! ik bleef maar naar de foto kijken. Gefeliciteerd hoor . Nu jij nog hahaha @navelstreng: ik heb er wel eens wat over gehoord maar nu dus ook jullie uitgebreide uitleg gelezen. Ik heb echt nog geen idee wat mijn keuze zal zijn. ik denk eerder net als bij de vorige twee niet laten uitkloppen ( wist toen ook niet dat dat bestond) en mocht het zo zijn dat ik het kan doneren dan doe ik dat graag. @magnolia: ooo opsturen..sorry ik moet je toch alleen laten in je lijden hahahah. M'n buik zit wel erg in de weg maar de baby schopt gelukkig niet tegen m'n ribben. Heb wel aan de linkerkant 1 irritant pijnlijk plekje, en hoe toevallig..tijdens de zwangerschap van mijn zoon had ik op precies datzelfde plekje dezelfde pijn. Een soort branderig irritant gevoel..ik herkende het meteen. De vkundige toen zei dat hij waarschijnlijk de hele tijd met z'n knieën of voetje tegen dat plekje ligt. Na de bevalling was het ook gelijk weer weg. Zonet m'n bestelde spulletjes van babydump binnen gekregen. Helemaal blij :d de levering was ook super. Precies op tijd en heel netjes. Had een paar weken geleden de quinny zapp extra 2 gekocht ( dom dom dom) want achterna gezien was ik er helemaal niet blij mee. Via babydump dus toch een andere wagen gekocht en de quinny doorverkocht aan het nichtje van een vriendin van mij. Met deze wagen ben ik wel happy hahaha en kreeg de maxicosi en baby tas er gratis bij. Ook nog een extra maxicosi hoes in een andere kleur kreeg ik erbij. Verder het badje, tommy tipee borstvoeding set. Heb nu ineens 6 flesjes! En 2 was kussenhoezen van jolein. En alles bij elkaar kostte me 375 euro. KOOPJE!
Ja zeker weten. Moet ook elke keer even aan de wagen zitten als ik langs loop hahaha. Merk ineens op dat ik het derde trimester in ben gegaan!!! Woehoeeeeeeeeeeeee. Nog een paar weken genieten van de zwangerschap want dit is echt de laatste. Wel een raar idee hoor dat ik dit over een paar weken nooit meer zal meemaken. Wordt er bijna verdrietig van al weet ik heel erg zeker dat drie kindjes genoeg zijn.
Welkom en gefeliciteerd! Kom net uit het ziekenhuis. Had last van wat bloedverlies. Gelukkig loopt het er met een sisser af en is er geen weeën activiteit. Kindje doet het super goed. Ctg gehad. Allemaal prima. Mocht gelukkig weer naar huis omdat het zo minimaal was. Baarmoederhals is ook gemeten en die was mooi lang nog.
Nee dat konden ze niet vinden. Wss een adertje ofzo. Of de bmm die wat gevoelig is door hormonen. Alleen is er niks binnen in geweest wat het had kunnen veroorzaken