Oh en hier ook weer druk met de babykamer. Ik was al een heel eind, totdat ik van het weekend besloot tóch geen hemeltje meer te willen. Stond voor onze meiden heel lief, maar vind het nu niet stoer genoeg (daarnaast vind ik het ook een beetje spannend, mocht hij met zn handjes dat ding beetgrijpen). Dus hemeltje weg en dan blijft er een kale muur over....en daar moet natuurlijk iets leuks komen Ondanks dat je het wel veel ziet, vind ik posters toch wel heel erg leuk, dus gister een leuke stoere poster besteld vanuit Duitsland (een zwarte met een maan met een snor). Net nog een leuk ansichtkaartje gemaakt en ook besteld (met de tekst "Ik vind je leuk! Mag ik je houden?") en er komt nog een wallflag bij met een eigen tekst (moet ik nog even verzinnen). Twijfel nog enorm of ik er een kleine dierenkop bij wil hangen, maar wil het ook niet te druk maken (want daar heb ik een houtje van) dus eerst maar eens kijken hoe dit allemaal gaat staan. Ben zo'n enorme twijfelkont als ik zwanger ben en kan dan ook helemaal van slag zijn en wakker liggen omdat ik dan niet precies weet wat ik aan de muur wil hangen Wil geen miskoop doen, maar ben ook slecht in beslissingen nemen nu whaha. Maar met een beetje hulp van mn moeder en manlief gaat het vast lukken
Oh ja! Die zwitsal geurbuideltjes wil ik ook halen! Begrijpelijk Iez, dat je alles wat eerder wast met jouw geschiedenis. Idem voor Daisy. Onze dochter kwam 5 dagen over tijd en daar ga ik nu weer van uit. Maar dat hoeft natuurlijk niet! We zien wel. Ik heb trouwens bij de Action een leuke tas gevonden voor 7.50 die ik als luiertas ga gebruiken. Een bruine van nep leer. Geen idee hoe lang hij mooi blijft hoor. Maar hij heeft voldoende vakjes, kan over de schouder gedragen worden en mijn man kan er ook mee lopen zonder voor gek te staan. Ben er super blij mee! Alleen nog even een verschoningsmatje kopen voor erin (voor onder de hydrofieldoek ) Daisy: klinkt super leuk allemaal! En die muurposters zijn ook gewoon heel gaaf! Wat je ook kunt doen is gewoon kopen wat je leuk lijkt en het bonnetje goed bewaren. Past het niet bij het kamertje of wordt het te druk kun je het toch gewoon terugbrengen?
Dat is idd het mooie van zp! Ik kom ook maar om de vier weken bij de gyn vind ik vrij lang ook mja... Ga tussen door ook naar de vk eerste lijns. Moet ook gewoon meer vragen idd. Vreselijk die prikken. Ene keer meer last van de andere x weer minder. Moet tot week 36 geloof ik. Moeilijk te geloven dat ik zo lang zwanger zou kunnen zijn. Mijn directie wil dat ik nog 8 weken werk. Dan ben ik 35 weken... Hoop echt dat halen maar wil niet weer geen verlof hebben gehad van te voren. Dus we zien wel. Geen klusverbod gehad maar lees overal dat het beter is dat niet te doen dus dat doen we dan ook maar niet. Vind het gewoon dood eng.
Ohja goed idee zwitsalbuideltjes. Ik wil de vluchttas ook vast klaar gaan maken idd. Heb alle kleertjes 44 t/m 56 wel al uitgezocht de neutrale iig. Hoeveel kans hebben ze bij jou de herhaling gezet Iez? Lekker he meiden zo rommelen met die babyspulletjes
Meiden ik heb sinds vandaag ineens mega pijn aan mijn stuitje. Alsof ik er een stevig trap op gehad heb ofzo. Herkent iemand dit? Ik vind het niet erg comfortabel...
Meissie: fijn dat je tussen de gyn afspraken toch nog naar de vk kunt. Dan duurt het wachten minder lang. Ik herken ook het moeilijk te kunnen geloven lang zwanger te kunnen zijn. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de baby in week 33 geboren worst omdat m'n laatste dat ook deed, maar ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb en dat ze iig tot week 37 blijft zitten. Zo te lezen moet jij nog iets langer met de prikjes, niet zo gek want opeens herinner ik me dat je idd later waa begonnen dan ik. Ik dacht dat je alleen of 6 of 4 weken van te voren kunt stoppen. Maar blijkbaar kun je ook met 5 weken van te voren met verlof? Als ik m'n gyn geloof doe je er idd heel verstandig aan om niet te klussen. We mochten sinds ik weet dat ik zwanger ben niet klussen vanwege onze geschiedenis met vroeggeboorte. In sperma schijnt een stof te zitten die dezelfde werking teweegbrengt als wat in de medicatie zit die ze aan vrouwen geven bij inleiden of zo, vertelde onze gyn. Dus dat zou bij ons de kans op ontsluiting verhogen. Het eerste was ze vroegen bij onze eerste kind toen ik met ontsluiting in zkh belande was of we hadden geklust om uit te sluiten of het daardoor kwam. Vwb herhaling: de gyn zei dat als je al 1x vroeggeboorte heb gehad heb je al kans op herhaling bij een tweede. Als je twee keer vroeggeboorte heb gehad is de kans nog groter dat je weer vroeggeboorte hebt, maar hij heeft zich niet uitgedrukt in exacte percentages. Bij jou wel? Dat ik bij m'n 2e de 33e week heb gehaald is geen garantie dat het nu weer zo gaat. Volgens hem kon het all kanten op, maar tot de 40e week is wel onwaarschijnlijk. Elisabeth: wat naar meid. Dat is een vreselijk plekje om pijn te voelen. Beterschap.
Kleren wassen: toevallig uit verveling de afgelopen 2 dagen alles gewassen. ik moet ze nog wel strijken. Hydrofielluiers: ik moet er nog een stapel bij halen. ik heb er nu een stuk of 10? Zwitsal: de builtjes vind ik heerlijk ruiken maar de wasmiddel zelf vond ik echt stinken. ik had volgens mij ook een keer teveel in de was gedaan en alles rook echt naar oude plas. Kon weer opnieuw wassen en daarna nooit meer gebruikt. Gordijnen: is het goed gekomen met het knippen magnolia? ik ga voor de simpele rolgordijnen. Kamertje; zo goed als af, er moet alleen nieuwe vloerbedekking in. Voor de rest is alles al geverfd, plankjes hangen enz. Wiegje staat bij mij in de kamer en de commode tsjah dat is nog steeds een puntje. Ik kan geen leuke vinden. Ik wil een beetje oud uitziende commode in een leuk kleurtje (desnoods verf ik het zelf) maar ze zijn knetter duur! Vanavond ga ik naar de borstvoeding info avond. Lijkt wel een uitstapje jo ahhahaha zoveel zin heb ik erin. Hopen dat ik de bv deze keer wel kan volhouden.
Hier hadden ze ook verwacht dat D* eerder zou komen, omdat V. zonder reden met 36 weken kwam. Maar toch bleef tutje zitten tot bijna 39 weken. Maar ik heb online weleens allerlei gegevens ingevuld en dan kunnen ze op basis van zo'n theorie (geen idee meer welke) uitrekenen wanneer je ongeveer gaat bevallen en dan kom ik uit op 37 weken en nog wat. Iig wel eerder dus, maar niet té vroeg. Rond die tijd zal hij ook gehaald worden, dus hopelijk wacht hij netjes tot de inleiding. Heb liever dat de volledige weeen + bevalling in het zkh gebeurt onder leiding van de gyn.
He bah wat naar Elisabeth. Herkennen niet echt sorry! @Iez ja dat heb ik ook gelezen over sperma dus liever het risico niet nemen.. De kans op herhaling hebben ze hier gezet op 16% maar geen flauw idee waar ze dat op baseren omdat ze nooit te weten gekomen zijn waarom M te vroeg kwam. Wel heel spannend mijn ouders komen terug van vakantie op de dag dat ik 33 weken ben... Ik hoop gewoon voor ons dat we toch minimaal de 36 weken halen hihi. En dat jullie kindje prachtig gezond ter wereld mag komen! Ik ben begonnen in week 16 met de prikjes. Als ik 35 weken ben begint de zomervakantie. Het verlof gaat dan wel met 36 weken in denk ik en heb ik er gewoon een week vakantie voor.
Leuk! Via wat heb je dat geregeld? Ik ben ook opzoek naar een goeie info avond. Heb ook het boek de melkfabriek gelezen. Hilarisch en super veel nuttige info
Bij m'n beide kindjes wisten ze het ook niet waardoor het kwam. Maar zoals je zegt we gaan voor een in onze termen langere zwangerschap met gezonde kindjes. Zijn jullie ook opeens weer zo moe? Ik heb net bijna 2 uur lopen pitten. Sinds week 26 heb ik weer een enorme vermoeidheid/slaap overdag.
Iez: ik dacht al dat het aan mij lag, dat mijn lichaam dacht; 'zo, derde trimester in zicht, ga jij maar weer lekker slapen!' Zo moe! Ik word er meer dan kriegel van, want ik ben niet van het stilzitten. Laatst had ik de hagen gesnoeid, gras gemaaid, was gedaan en zat ik eindelijk buiten met een naai werkje van de mooie nette tuin te genieten, viel ik in slaap. Kwaad dat ik was toen ik wakker werd! Nou had ik geen tijd meer om aan het kleedje te werken! Normaal heb ik energie voor tien, nu moet ik echt doseren. Van het weekend zijn we met zn drieën naar het zwembad geweest. Toen we thuis kwamen heb ik gedoucht en ben toen voor een uur slaap mijn bed in gekropen. Kon geen pap meer zeggen. Zo erg vind ik dat! Maar goed, dat zal alleen nog maar erger gaan worden de komende tijd.
Oh das balen Magnolia! Mja dan zal je het wel nodig gehad hebben hihi. Ja vreselijk die vermoeidheid! Dat tweede trimester is echt voorbij gevlogen voor mijn idee...
Het ligt dus niet aan mij. Is het normaal dat je in je derde trimester weer moe en slaperig wordt dan?
Bij beide meiden idd ook in 3e trimester weer meer moe. Maar nooit op gelet vanaf welke week dat was. Heel toevallig ben ik ook precies vanaf 26 weken weer heel erg moe . Zaterdagavond hadden we een bbq en ik heb keurig de hele tijd op een stoel gezeten (en verder die dag ook niet veel gedaan, want dochterlief was bij opa en oma). Nou, ik zat dus mooi om half 10 al enorm te gapen. Om half 11 zijn we weggegaan en ik was compleet gesloopt Gister en vandaag ook al de hele dag moe en word er gewoon een beetje 'down' van
Volgens mij wel ja. Dit komt mede door de flinke groei van de baby. Die komt nu vooral in gewicht veel aan, ik geloof ergens gelezen te hebben rond de 200 gram per week. En doordat je buik natuurlijk steeds zwaarder wordt.
Oh wat zijn jullie al lekker ver met de kamertjes! Aan die van ons is nog niks gedaan Hopelijk na onze vakantie midden juni dat we even flink aan de bak kunnen.
Ah dus al die veranderingen zijn de "boosdoener" nou ja, dan er maar aan over geven....het is niet anders. Ik word er ook een beetje down van....hou er totaal niet van moe zijn bah...maar ja alles voor de kleintjes.
Via mijn verloskundige praktijk. Die hebben om de zoveel weken een bv info avond. Een lactatiedeskundige verzorgt de avond.