16 t/m 31 augustus 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love1990, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hmzz, ik zit net van alles te lezen over de bedklossen en misschien ga ik ze toch huren voor de kraamweek :p
    Ik vraag me alleen af of het kan met ons bed, we hebben nogal vreemde bedpoten haha. Van die smalle houten latjes die in een hoek van 90 graden staan.

Alhoewel ik na de vorige twee bevallingen eigenlijk het meeste op de bank lag en die gaan we toch echt niet verhogen hoor haha.

Maar ik zit nu wel bij een ander kraambureau en misschien dat zij er weer wat strenger mee zijn, dus even kijken of het toch mogelijk is :)

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Die kende ik helemaal niet, die XL variant. Toevallig heb ik van de week 4 van die grote gekocht bij de Wibra. Niet duur en een leuke print. Leek me idd ook wel handig voor in de luiertas/voeden/dekentje.

Wat komt het ineens dichtbij he dames? Jeetje, nog 11 weken te gaan.
    Gister avond heb ik voor het eerst een mentalbreakdown gehad voor de bevalling. Niet zozeer dat ik bang ben voor de bevalling, kom maar op! Maar ik ben zo bang dat er weer iets met de kleine is waardoor ik onze zoon straks die eerste dagen niet bij me heb. Onze dochter heb ik drie dagen moeten missen. Het is natuurlijk helemaal niet zo schokkend bij wat sommige van ons hebben meegemaakt. Maar ik merk dat ik daar heel erg veel angst voor heb. Mijn verlangen om hem bij me te houden en vast te houden is zo groot. En borstvoeding! Ik hoop zo dat het dit keer wel allemaal lukt. Onze dochter weigerde bij mij aan de borst te drinken. We zijn twee weken aan het etteren geweest met tepelhoedjes en borstkolven, lactatiedeskundige, ga zo maar door. Allemaal tevergeefs geweest helaas. Uiteindelijk zijn we er mee gestopt, het gaf zoveel stress voor haar en mij. Met de fles ging het gelijk beter. Maar het blijft een pijnpuntje.

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    magnolia, jouw angst mag er ook zijn. Ook al kan het leed nog groter zijn. het lijkt me heel heftig om je kind 3 dagen te moeten missen.

Ik vind het heel spannend hoe de grote zus op de baby gaat reageren :)
    Heeft iemand misschien goede tips/ do's & don'ts?

4. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Afke: bedankt!
    En hoe onze dochter op haar broertje gaat reageren vind ik ook echt spannend!

5. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Ik moet ivm zwangerschapsdiabetes vrijwel direct naar het ziekenhuis. Althans er komt iig geen vk langs dus niemand die ziet dat er geen klossen onder het bed staan 😉

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

@Magnolia: jouw angst mag er zeker zijn hoor, heel logisch ook. Dat is wat jij ervaren hebt en dus weet je hoe het voelt en weet je dat je het vooral niet nog een keer wil ervaren.
    Ik moet er zelf ook niet aan denken dat mn ventje moet blijven en ik naar huis moet. Natuurlijk heb ik dat veel liever dan dat ik uberhaupt mn kindje niet mee mag nemen...maar het is heel logisch dat je gewoon samen met je kleine wondertje meteen naar huis wil :)

En ik ben ook zo benieuwd!!! Onze dochter reageerde zo fantastisch mooi op haar zusje, ondanks dat het niet was zoals het hoorde te zijn. Ze kwam met een grote grijns op haar gezicht de kamer binnen, slaakte een zucht en zei "oooh mijn zusje!". Ze kon dr ogen niet van dr afhouden en bleef maar zeggen hoe mooi ze haar vond en hoe lief. En telkens voorzichtig over haar gezichtje aaien, zo lief!
    Ik ben nu zo benieuwd hoe ze gaat reageren als ze haar broertje ziet en hij gewoon leeft...ik kan gewoon niet wachten! :D

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's

Even niet meer geweest hier maar ik ben er nog wel hoor. Straks de groei echo en ik ben enorm nerveus. Ging er zelfs van aan de diaree (sorry). Net als bij de 20 weken echo is het leuk om de kleine weer te zien maar zal blij zijn als het voorbij is.

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Afkes heerlijk ff tijd voor elkaar genieten is dat dan hè

Magnolia ik snap het wel ben zelf nu ook bank voor vanalles omdat ik bij mijn dochter niets te klagen had ben ik nu juist overal bang voor hoe het anders zou kunnen

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Lisil, je beseft je ook meer wat er mis kan gaan. dat heb ik ook. stiekem bang dat het niet goed zal gaan.

Lellebel, hoe was de echo?

10. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Ik begreep van vriendinnen dat vooral de kraamzorg de klossen wil....

VK heeft vaak liever gewoon bedhoogte want dan kan ze bij je op het bed komen zitten om te toucheren en te kijken enz... maar goed dat zal op alle plekken wel verschillen.

ik wordt bij 36 weken overgedragen naar de gyn, voor een medische bevalling ivm overgewicht dus ik heb ze ook niet nodig voor de vk. ga t gewoon vragen aan de kraamzorg bij de intake. ik heb al een redelijk hoog bed....

you never know...

verder lees ik af en toe nog zeker wel mee maar niet meer zo actief hier...

hier gaat t best goed. al gaat het werken me nu wel opbreken. werk 4 dagen in de week als stomaverpleegkundige in een groot ziekenhuis dus doorkruis het huis een aantal keer per dag. het werken op zich is niet zo erg maar het lopen vind mn buik niet mee zo leuk. steeds harde buiken bij het lopen. dus ik slenter van a naar b.
    per order vk moet ik rustiger aan gaan doen. aangepaste werkzaamheden of minder uren. die werkzaamheden aanpassen is nog wat lastig. ben maar met 1 andere collega ( gelukkig begint vrijdag mijn vervangster maar die kent het zh nog niet) dus hebben we ervoor gekozen dat ik minder uren ga maken.
    ik ga nu tot 15u werken ipv 17u. betekend lekker voor de file naar huis, kan ik nog even een tukkie doen voor manlief thuiskomt ook en ben ik s avonds nog een beetje gezellig.

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    De echo ging hartstikke goed. Geschatte gewicht is 1700 gram. Ook weer even in 3d kunnen spieken.

12. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Fijn dat alles weer goed was lellebel

Rietje idd ff pas op de plaats hoor en rustig aan

13. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Fijn lellebel dat alles goed was.

Iemand vroeg tips voor introduceren baby bij broertje of zusje. Ik zeg vooral, niks forceren of pushen. Het gaat zoals het gaat, mijn oudste moest niks weten van zijn broertje. Ik heb het zo gelaten en nu zijn ze dikke maatjes. Wat ik wel had gedaan was een cadeautje geven namens de baby voor broer of zus. Niks groots, ik had een Thomas treintje omdat hij daar gek van was. Misschien een idee.

Hier beginnen soms spanningen rondom de bevalling te komen. Ik weet dat het ziekenhuis en gynaecoloog word. Beide bevallingen hiervoor waren geen pretje, tijdens het persen steeds complicaties. Ik zie er nu enorm tegen op, meer dan bij de vorige. Zit te denken om het boek mindfull bevallen aan te schaffen, iemand ervaring mee?
    Gisteren de laatste spullen gekocht. Nu enkel nog een ritje kruitvat of etos voor shampoo, billendoekjes etc. Heerlijk nu gaan tutten!

14. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik doe een cursus mindfull bevallen. Ze gebruiken het boek ook maar geven aan dat het erg Amerikaans is. Cursus zelf is geweldig.

15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Meer dames waarbij de baby al voor de geboorte een beste vriend heeft? Elke dag weer... :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,7 KB
      Weergaven:
      11
  16. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    😍 Cute!

17. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Aaahh wat lief

18. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, ik heb de cursus Hypnobirthing gedaan. Echt een aanrader, zeker als je er een beetje tegenop ziet. Het gaat juist in op ontspannen en zelfverzekerd je bevalling in gaan. Je krijgt ademhalings- en ontspanningstechnieken om ermee om te gaan en je vent wordt in het hele proces betrokken. Ondanks dat het een beetje een Amerikaanse insteek is zoals Meissie86 ook zegt, vind ik deze benadering echt fijn.

Wat een lieve foto LaQueen! Hier ligt één van mijn katten ook dagelijks zo. Ik heb er alleen nog geen goede foto van kunnen maken. :)

19. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Hier was de 2e x pretecho weer mislukt ons dametje ligt dwars haha in stuit met armen en benen voor dr gezicht dus we mogen over 2 wkn voor 3e x terug kunnen

Verder vanaaf weer ff in de voortuin gewerkt pfff heb zo geen groene vingers haha

20. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Is mindfull bevallen hetzelfde als hypnobirthing? Wij doen nu ook cursus hypnobirthing.

Lisil, balen dat het weer niet is gelukt. Je blijft wel lekker bezig zo :p.

LaQueen, ik merk weinig verschil aan onze katten. De ene ligt veel op schoot, maar dat doet ie altijd. De andere nog steeds alleen als ik ijs of slagroom heb :D.

Deel Deze Pagina