16 t/m 31 augustus 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Love1990, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Hoe lang duurde t bij jullie voordat mvm langs kwam? Mijn vk vertelde me dik 1.5 week geleden dat ze me zou aanmelden bij mvm. Maar tot op heden nog niks gehoord.

2. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Zaterdsg online aangemeld. Zondag een mail of ik data met tijden wilde terug mailen wanneer ze langs kon komen en daar had ze de woensdag uit gekozen...

3. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Na een paar dagen. Ze kwam ditmaal vrij snel omdat ze nog voor de kerst langs wilde komen.

4. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    Ze gaan je sowieso eerst bellen om een afspraak te maken. Maar 1,5 week niks horen is idd wel lang ja!

5. Veertje13

Veertje13 Actief lid

20 okt 2015
    204
    42
    28
    Same here, zondag online aangemeld, maandagavond belde ze en vanmiddag komen ze langs.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    De test van 5 minuten geleden is zo goed als wit. Misschien een inimini schaduwlijntje...
    Vind het wel gek van mijn ovutest dan.

7. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Jouw bloed is weer voorbij? Bij mij is nu heel beetje bloedverlies. We gaan straks bij gyn voor echo controle.

8. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    MvM maandag in het weekeind aangemeld en woensdag werd ik gebeld en zijn ze gelijk langsgeweest.

Dames veel plezier met het vertellen van jullie zwangerschap komende dagen,
    of veel sterkte met nog even je mond houden, zoals ik wil doen, wil toch eerst de eerste echo zien 6 januari. Dan wil ik het wel vast aan onze ouders vertellen.

Dames waarbij het niet gelukt is, veel sterkte en hopelijk hebben jullie snel weer geluk!

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Het is een stuk minder geworden. Tis nu nog alleen bij afvegen heel donkerrood/bruin.. heb 2.5 dag helderrood gehad.

10. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Maar heb je ook weer een nieuwe ovu test gedaan net?
    Je moet die van vandaag wel met die van vandaag ook vergelijken ;)

11. Yoga

Yoga Lid

6 dec 2015
    75
    0
    6
    Ondernemer
    Amsterdam
    Wat naar Mimi, veel sterkte!

Wij hebben het al aan onze ouders verteld hihi.. We zijn met beiden heel close, dus als het mis gaat zouden we het ook delen. Verder bewaren we het nieuws nog even, hoop dat het niemand opvalt dat ik geen wijn drink :) alvast een fijne Kerst aan iedereen

12. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Ik heb het mijn moeder en zus al verteld. De kinderen, mijn schoonouders, broer en vader vertellen we het als op 8-1 de eerste echo goed lijkt. De overige familie en kennissen pas als de combinatietest goed uit pakt, behalve als ik het eerder niet meer verborgen kan houden. Mijn moeder zag ik een paar uur na de test en moest het kwijt (mijn vriend wist het al wel hoor :)) en mijn zus had ik vrijdags aan de lijn toen het mis leek te gaan, dus dat wilde ik ook delen. Beide waren ook op de hoogte dat we een poging aan het ondernemen waren. Anderen weten dat ook niet, dus voor de meeste zal het wel als een shock komen. Ik heb jaren lang geroepen dat ik niet nog een keer opnieuw ging beginnen ondanks dat mijn vriend zelf geen kinderen heeft. Ik heb namelijk inmiddels een eigen bedrijf en met een verleden van bekkeninstabiliteit weet je dat je al snel aangepast moet gaan leven. Daarnaast heeft mijn oudste hele zware adhd, waar ontzettend veel tijd en energie in zit. Daarom jaren gedacht dat dit moment nooit zou komen. Maar de situatie veranderde. Sinds februari van dit jaar heb ik het bedrijf nu bij huis en wonen we groter, dat geeft meer mogelijkheden. In de afgelopen twee jaar kreeg ik een neefje en nichtje en dat deed het weer kriebelen. Mijn vriend wilde het al die jaren wel, maar ik niet.

Ik denk dat het overgrote deel in eerste instantie zal denken dat het een ongelukje was. Dat zullen we heel duidelijk maken dat dat niet zo is. We voelen ons heel gezegend dat het toch nog gelukt is ondanks dat we ouder zijn. Ik denk dat we er nu veel bewuster van kunnen genieten dan destijds.

Voordeel dat mijn moeder het al wist is dat zij nu mijn dochter naar turnen kan brengen als wij naar de vk moeten :), valt namelijk precies samen.

Ik heb mij afgelopen vrijdag of zaterdag aangemeld voor mvm en ook nog niets gehoord, misschien heeft dat met de regio te maken en wanneer er mensen beschikbaar zijn?

We beginnen steeds meer te genieten en durven steeds positiever te zijn. Als 8-1 de echo goed is, komt voor ons nog het traject van de combinatietest en evt. vervolgonderzoeken, dat vind ik wel erg spannend en dat laat nog erg lang op zich wachten.

Ik ben ook blij als we het de kinderen kunnen vertellen. Het is misschien gek dat mijn moeder en zus het al weten en de kinderen nog niet. Echter, zeker mijn dochter is heel emotioneel aangelegd en als het dan mis blijkt te zijn, dan heeft ze daar nog heel lang last van. Ook als de echo goed is, dan kan het nog wel mis gaan, maar die kans is dan veel kleiner. Mijn beide kinderen zijn geweldig met kleine kinderen. Mijn zoon (adhd-er) heeft bijna nergens geduld voor, behalve beeldscherm en kleine kinderen. Dus daar maken we ons geen zorgen om.

gisteren per mail contact gehad met huisarts, die heeft een ander recept voorgeschreven voor de hooikoorts, dat ligt maandag klaar bij de apotheek. Dus dat is ook geregeld.

Wij gaan in center parcs lekker verder met genieten :).

13. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi allemaal!

Deze ochtend ben ik wat van de wereld, wakker worden lukt maar niet. :D vandaar dat niet alles wat k gelezen heb is blijven hangen.

Pat. Hoe oud zijn jouw kinderen? Echt leuk dat jullie er nu eentje van jullie samen verwachten. Onze dochter is vier. Die vertellen we het voorlopig ook nog niet hoor. Het idee is om dat pas rond de 16 weken te doen. Dan willen we een geslachtsbepalende echo laten doen en haar meenemen. Dat is minder beladen dan de 20 weken echo en is er erbij als we er achter komen wat we verwachten. Maar goed. Eerst maar eens de 16 weken halen.

Mini: ovulatietesten reageren idd op Hcg. Die van mij knallen op het moment. Uitgeprobeerd omdat een vriendin dat zei en ik nieuwsgierig was. :)
    Hoe lang duurt je menstruatie normaal? Volgens mij heb ik bij mijn eerste miskraam namelijk niet veel langer gebloed dan jij nu. En als je testen nagenoeg wit zijn lijkt het of je wel schoon bent. Hoe voel je je nu? Hoe sta je er nu in?

Dogs. Succes met de echo vandaag! Ik hoop dat je of mooi schoon bent of stiekem toch iets moois ziet. Heb jij nog getest? Want op deze termijn is het Hcg doorgaans best snel uit je lichaam als het mis gaat is mijn ervaring.

Dames met de mooie mvm testen: jeej! En wat goed dat jullie mee doen! Ik heb zelf ook twee mooie omslag doeken nog in het tasje op zolder staan. :) deze zwangerschap wacht ik tot de 10 weken voor ik me aanmeld. Noem het maar bijgeloof. De laatste keer begon ik een paar uur nadat de informatrice van mvm was langskomen te bloeden en nu durf ik me nog niet aan te melden. :) slaat nergens op I know.

Hier emodag. Voelen jullie bij vlagen op zo veel pijnlijke drup op je onderbuik/baarmoeder? Mijn onderrug is ook een drama op het moment. Als ik even heb gezeten kan ik amper meer opstaan. Heel charmant. :)
    Maar ik hoop dat ik al deze klachten mag houden de komende acht maanden. Dan ben ik een gelukkig mens.

14. Yoga

Yoga Lid

6 dec 2015
    75
    0
    6
    Ondernemer
    Amsterdam
    Pat: wat fijn dat je nieuwe medicijnen hebt ontvangen! Goed voor mij om te weten als het allemaal goed verloopt en het voorjaar zich aandient (mocht het echt niet te doen zijn zonder).

Magnolia: Ik had vanaf het begin een flinke druk in mijn onderbuik/baarmoeder, maar dat is nu (helaas) al een paar dagen verdwenen. Maar een goed teken voor jou, vruchtje is lekker aan het groeien!

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Magnolia: Normaal bloed ik 2 dagen wat heftiger en dan nog 5 dagen heel licht. Best lang altijd..
    Ik hoop dat mijn hcg er snel uit is. We willen eigenlijk heel snel verder. Ook al ben ik best verdrietig. Ergens heb ik er altijd rekening mee gehouden, maar het is wel verdrietig. Ik gun het iedereen, maar soms denk ik: waarom moesten we eerst onze dochter verliezen en nu een miskraam? Als of we nog niet genoeg gehad hebben... maarja, tis maar goed denk ik dat je niet weet hoe het leven loopt...

16. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Sterkte mimi, hopelijk is het snel weer raak.

Wij gaan het nog niet vertellen. We willen eerst zeker weten dat het goed zit. Zeker met vorige maand in mijn achterhoofd willen we het nog even voor onszelf houden. Ouders en schoonouders zullen vast wel wat vermoeden als ik niet drink, maar so what.

17. Veertje13

Veertje13 Actief lid

20 okt 2015
    204
    42
    28
    MvM zojuist op bezoek gehad.
    Wil toch heel graag mijn test met jullie delen.
    Zo duidelijk heb ik hem nog nooit gehad!!

Over 2 weken al eerste echo, hopend op een kloppend hartje.

Fijne kerst allemaal!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,1 KB
      Weergaven:
      1
  18. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Mooie test Veertje :) Ik twijfel nog heel erg om aan moeders voor moeders mee te doen. Aan de ene kant is het natuurlijk voor een goed doel.. Maar ik zie het niet zitten die krat elke keer buiten te moeten zetten. Kan het hier niet ergens beschut weg zetten.

Iedereen alvast een fijne kerst gewenst :)

19. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Mooie test inderdaad veertje, mag je best trots op zijn.

Ik heb net mvm maar gebeld omdat ik nog niets had gehoord, svhijnt langer te duren omdat de vk het rechtstreeks doorstuurt aan de informatrice. Ze hebben mijn aanmelding nu online nog een keer doorgezet.

Mijn verkoudheid heeft inmiddels echt genade geslagen. Alles zit potdicht & ik voel me enorm belabberd. Fijn met die kerst diners, proef niks 😲...

Ga nu maar lekker in bad liggen met eucalyptus!

20. Rietje86

Rietje86 Actief lid

17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Vervelend Anne die verkoudheid, is vermoeiend en idd zonde van t lekkere eten...

Bobbie, je kan het ook ergens achterom zetten, daar halen ze het ook op! Bij mij halen ze het uit de overkapping, voor de deur vond ik ook niks. Eventueel krijg je er zakken bij om het in te doen dan leveren ze de nieuwe kratjes ook in zakken af.

Veertje mooie test! Fijn he die bevetiging extra.
    De dagen naar die eerste echo lijken echt te kruipen... en over 9 maanden zeggen we weer dat de tijd is omgevlogen ;)

Deel Deze Pagina