Helemaal eens. Ik ben normaal helemaal geen pillenslikker maar na een jaar proberen en 2 miskramen ga je toch eens wat proberen he
Dat vind ik raar, want ik slik Ascal 80 mg (hetzelfde bestanddeel als Aspirine) op aanraden van de gyn. Vanwege verdenking op bloedstolling (is niet uit bloedonderzoek gekomen, maar omdat het toch past bij mijn geschiedenis mocht ik het alsnog slikken). En volgens mijn gyn is het 'baadt het niet, schaadt het niet'. Dit wordt heel vaak voorgeschreven bij herhaalde miskramen en ik weet dat veel andere meiden hier op het forum het slikken... Ik zou het anders met een vk/gyn overleggen want een huisarts weet helaas ook niet alles.
Hmzz, dan zou ik het idd vragen aan de meiden hier op het forum. Dit is mijn eerste zwangerschap dat ik het slik, dus ik moet ook nog maar afwachten hoe het gaat. Ik weet dat er iemand anders is die wel gestopt is omdat ze bloedingen bleef houden (met kindje was niks aan de hand), maar die is het wel af gaan bouwen. Direct stoppen lijkt me ook weer eng, als je lichaam het nu al gewend is dagelijks binnen te krijgen. Ik moet het waarschijnlijk zelfs tot 6 weken na de bevalling blijven slikken (al zal het rond de bevalling zelf denk ik niet mogen, maar zover zijn we nog niet gekomen qua overleg met de gyn).
Daisykesie, interessant van die Ascal. Heeft kennelijk inderdaad dezelfde werking. Ik begrijp dat Ascal als werkzame stof carbasalaatcalcium heeft, dat dan weer het calciumzout van acetylsalicylzuur (aspirine) is. Het zou bloedverdunnend werken, zodat je baarmoeder beter doorbloed is. Verder heb ik deze ronde granaatappelsap gedronken voor de doorbloeding (doe ik ook nog steeds), en ik gebruik nog steeds Utrogestan (houdt je progesteronwaarde hoog). Elisabeth, ik ben inderdaad nu meteen zwanger nu ik aspirine en granaatappelsap heb gebruikt, maar ik ben zwanger van de eerste cryo terugplaatsing na een ICSI behandeling, dus dat kan je niet helemaal vergelijken met een 'normaal' verloop. Zonder ICSI maakten wij niet echt kans, en het kan best zijn dat ik zonder de aspirine etc nu ook zwanger was geweest (het probleem ligt niet bij mij namelijk). Ik wilde alleen het zekere voor het onzekere nemen . We hadden namelijk maar twee cryo's, en de verse terugplaatsing was mislukt.
@lisil, hg is een zeer ernstige vorm van zwangerschap braken, zo erg dat je niks binnen houdt en uitdroogt. Je braak heel veel keer per dag. Heel naar.
WoW.. Hoe ver zou je zijn?! Ik zou echt nog geen pillen nemen om t op te wekken! Ze zijn hier zo snel mee!!! Ik ken zoveel verhalen van meiden die dit hebben gehad met later toch nog een kloppend hartje!
Op mijn recept stond wel acetylsalicylzuur (de gyn noemt het Ascal), weet niet of hier idd ook sprake van carbasalaatcalcium is. Zal eens even in de bijsluiter kijken Ik vind het zelf ook best spannend om te slikken, ook omdat ik dus vorige week ineens 3 dagen heel licht bruinverlies had, want kwam dat door de Ascal of niet?
Ik gebruik ook Utro. Ik ben onder behandeling in België daar schrijven ze het standaard voor bij herhaalde miskramen. De eerste maand Utro gelijk zwanger. Kan natuurlijk toeval ziin. Zwanger worden was hier nooit het probleem. Al heeft het dit keer acht maanden geduurd na de laatste miskraam.
Sorry meiden heb niks terug gelezen ik ben super in de war. Ik vanmorgen bloed geprikt, belde ze om 12.00 al op. Het hcg was al super hopf dus dat was eigenlijk goed. Hoef vrijdag geen hcg meer te lrikken want dat zou toch wrl oplopen... Maar goed ze zei ja het is hoog voor het aantal weken dat je bent.. Dus dit is eigenlijk best positief. Dinsdag terug voor een evho dan zou je een hartje moeten zien.. Ik ben helemaal van slag en weet t even niet. Heb heel de avond gehuild gisteren en nu dit. Maar nu ook bijna geen bloedverlies dus weet t echt even niet
ik had vorige week ook bloed laten prikken (b12 etc.), en toen zag ik op de achterkant van t formulier staan 'hcg totaal', dus heb ik mooi zelf ff aangekruist 🙈 leek me wel fijn om te weten! Vandaag uitslagen besproken. En huisarts zegt, ik heb ook je hcg waarde van vorige week (vertelde ik maar ff dat ik t zelf aangekruist had toen ik in de wachtkamer zat). Hij moest er wel hard om lachen! 😁 Hoe dan ook, hcg; 20.116 ! Dat was met 5wk3d! Best erg hoog? Of toch wel normaal... Als dat werkelijk elke 48uur verdubbeld zou ik nu rond de 81.000 zitten met 6w4d. De huisarts vroeg of ik al een echo had gehad. Waarop ik ja zei en hem vroeg waarom. Toen zei die; misschien zijn het er wel twee! Uhhh maar ik heb toch echt maar 1 vruchtje gezien op de echo.. Zou ze dat in dit vroege stadium nog over t hoofd kunnen zien?
Afke bedankt voor je uitleg, ook ik wist niet wat een Hg-zwangerschap was. Jacky beterschap meid super naar. Sunflower wat een positieve wending wat een spanning en emotionele roller coaster.
Jeetje sunflower en Maani. Wat een spanning. En positieve berichten. Ik hoop zo dat het allemaal goed zit! Knuffel.