16 t/m 31 december 2014 DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ikke142, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha idd, ik had hetzelfde gevoel! Bij mij lijkt het nu vooral bij mijn buik. billen, borsten en bovenbenen te zitten.. hihi! Vorige keer is het goedgekomen, ik hoop nu ook! ;)

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik word net gebeld door de verloskundige dat uit m'n bloed is gebleken dat ik nu anti stoffen rhesus E aanmaak. Nu moet ik daarvoor naar de gynaecoloog en mijn man moet ook bloed prikken. Dan gaan ze regelmatig m'n bloed in de gaten houden of het niet erger wordt en of de baby dus niet in gevaar komt. De kans dat het leidt tot zo'n erge bloedarmoede dat de baby of haar ontwikkeling in gevaar komt is niet zo groot, maar het is toch even schrikken.

3. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Oei Cizmo das idd ff schrikken! Gelukkig is het risico maar klein en worden jullie goed in de gaten gehouden!! Knuffie

Riette het zit erop!! Nu niet meer aandenken ;)

Hier weer weekje verder, echt apart idee dat nu officieel de laatste 3 maandjes in gaan, tis voorbij gevlogen! Nu nog ff aantal dingen kopen en dan kan het wassen beginnen!! Whaaaaaaa!!

Buikfoto van vandaag!

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dank je mama jadebo!

Mooie buikjes allemaal! Leuk al die bolletjes!

5. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is dan zeker even schrikken. Hoe komen ze achter zoiets? En wat kan dat betekenen voor jou en voor de baby?
    Succes met je extra controles.

Groetjes

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dat komt uit het bloedonderzoek omdat ik rhesus c negatief ben. Daarom moest ik met 27 weken bloed prikken om te kijken of ik geen antistoffen tegen de baby aanmaak. Dat was niet zo betreffende rhesus c, maar wel betreffende rhesus E.

Het houdt in dat ik iets afbreek in het bloed van de baby en als dat meer wordt (dus meer antistoffen) dan de baby aan nieuw bloed aanmaakt de baby bloedarmoede kan krijgen. In heeeeel ernstige gevallen moet de baby dan een bloedtransfusie in de baarmoeder of na de geboorte. Daarom houden ze me extra in de gaten.

Gek idee dat ik nu een gevaar ben voor m'n baby!

7. tvt

tvt Niet meer actief

Spannend cizmo! Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik ook rhesus c negatief ben. Ik moet over 2 weken weer bloed prikken om te kijken of ik ook antistoffen aanmaak.

8. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Pff ja :)
    Dacht echt zal wel een klein bekertje zijn,kwamen ze aan met een enorm glas vol :$ ;) :( Blij dat, dat ook weer achter de rug is in ieder geval :)

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je eet van schrikt Cizmo!
    Zou ik ook doen!
    Gelukkig gaan ze jullie goed in de gaten houden!

10. Mama JaDeBo

Ik moest 2 volle plastic bekertjes, bah!! Blij dat het maar eenmalig was!

11. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff morgen maar weer urine wegbrengen.... pies me een ongeluk en het brand na het plassen.... moest er vannacht wel drie keer uit.... en vrijdag bij de vk nog helemaal blij dat ik geen klachten meer had.... bluh

12. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Succes nakwam. Erg vervelend, ik hoop dat je er snel vanaf bent.
    Kuitkramp dreigt er hier ook steeds sneller in te schieten. Vooral s ochtends met uitrekken. Wat voor mij goed helpt is met uittrekken niet mn tenen te spitsen. Maar juist benen lang en tenen omhooog trekken. Is de eerste paar keer ff nadenken, maar nu gaat t vanzelf.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik had het vanmorgen ook Ikke, direct tenen omhoog gedaan toen het er dreigde in te schieten. :D

Mamsam wat vervelend!
    Hopelijk is het snel over!

14. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Mamsam wat vervelend! Hopelijk ben je er snel weer vanaf als het idd blaasontsteking is!! Succes

Kuitkramp hier ook hoor... idd meteen tenen omhoog, al helpt het soms niet echt...

Wat een nacht!! Schrok wakker van een enorme knal, leek wel explosie! Dus ik had hond op balkon gezet en ging ff plassen, ze bleef piepen dus snel deur open en allemaal rook en stank! Stond te trillen op mijn benen want kon niet zien waar t vandaan kwam, snel 112 gebeld, brandweer was onderweg... bleek er een auto in de fik te staan vlak onder balkon! Wat een stank in huis zeg bah, was blij dat het ff regende want dat hielp de stank wel verminderen... Gelukkig hebben de kindjes hier niks van meegekregen, de ergste scenario's schieten door je hoofd als je niet kan zien waar t vandaan komt, woon zelf op 4 hoog dus best eng!

Kleine meisje was ook weer lekker actief vannacht haha! Zo eerst maar ff kindjes naar schoolbrengen en even kijken op school, ze hebben inloopochtend. Daarna met mijn ventje ff naar prenatal, shoppen :D:D

15. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff ben er vannacht wel vier keer uitgeweest... als ze nu weer zeggen dat het geen blaasontsteking is... net van ellende een paracetamol genomen, hopelijk zakt het gevoel van de hele tijd moeten wat af en kan ik nog een paar uurtjes tukken... gelukkig vrije dag vandaag.

ooh mama jedabo, weet er alles van! hier binnen 3 jaar tijd stuk of 5 keer brand naast ons geweest! vier keer in het containerhok en 1 keer twee huizen verder... brrrrr

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik had in het begin een blaasontsteking. (idd ook 5x per nacht naar toilet).
    Had het zelf gestript op mijn werk.
    Witte bloedlichaampjes kleurde duidelijk.
    Ondertussen wilde eigen huisarts ook dat ik urine bracht.
    Kreeg wel een kuur mee. Mijn urine werd naar het lab gestuurd. Het was geen ochtendurine maar er kwam volgens het lab ook niets uit.
    2 dagen na het starten met de kuur werd het al beter. Je kan mij niet vertellen dat het geen blaasontsteking was (wrs was het toch niet geconcentreerd genoeg, lastig ook aangezien je ieder uur naar het toilet moet).

Dus goed je ochtendurine (of flink geconcentreerde urine) bewaren, want bij zwangere vrouwen moet het op kweek!!!
    Heel belangrijk hoor!

Wat een schrik mamajadebo!
    De hond vond het vast ook erg spannend!

17. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou net gebeld voor de uitslag. was wel een ochtend plas maar ja.... wat zegt dat verder als je zo vaak moet inderdaad... ik krijg dus wel een kuur.... alleen had ik doorgegeven allergisch te zijn voor amoxyline... en wat krijg ik voorgeschreven.... juist.... om moe van te worden... over half uurtje recept op halen hopelijk geeft het snel verlichting want ik word hier echt zo moe van bluh

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heb je al een nieuwe?

Ik heb een heel fijn pakket gekregen van de agis.
    Met als extra cadeautje en voedingskussen, thermometer, boekje met tips en een badcape!

Hadden jullie ook zulke leuke dingen erbij?

19. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het kraampakket nog niet gekregen, zou als het goed is ong 2 maanden voor de uitgerekende datum komen....dus heeft nog ff
    En ja hoor, lig weer wakker te kijken, net 2 uurtjes geslapen, maar nu klaarwakker. Ff zappen en dan hopelijk weer slapen.....

20. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Morning...

Sterkte mamsam, hoop dat je al beter voelt!

Hier gister het kraampakket ontvangen...
    Zo Roin, bij jou zaten er leuke extras in zeg... Hier alleen de ohra knuffel...

Verder heb ik alles wat we straks weer nodig hebben voor de kleine , alleen nog shoppen voor kleertjes... Hihi!!

Gaan jullie nog wat leuks van het weekend?

Deel Deze Pagina