Morning.. Thanks dames!! Hier slaap ik nog wel goed, wel meestal vroeg wakker... Zuur ook maar meestal alleen bij het slapen gaan en dan helpt een rennie wel. Hier sinds van de week in de ziektewet gegaan voor 60%, om te kijken of ik.dat wel volhouden met.mn bi, betekent dat ik 4 uur per dag mag werken (.werk 4.dagen in de week). En ik begreep dat als je in de ziektewet dat je automatisch 6 wkn van te voren moet stoppen. Dan moet ik nog 4 weekjes werken en dan begint.mijn verlof.. ik heb verlof genomen tot 1 mei... Heeft iemand de vorige keer een keizersnede gehad? Zo ja, heeft jou gyn iets gezegd over tot hoe lang doorlaten lopen ofzo? Wij gaan vandaag met de kleine naar de 112 dag, en brandweerman Sam komt ook.. hij kan niet wachten, hahaha! Gaan jullie.nog wat leuks doen het weekend?
Tot 1 mei! Wauw dat is lang! Is dat dan onbetaald? De laatste 2 maanden? Hopelijk gaat je bekken beter met minder werken!
Nee ik neem ouderschapsverlof op.. aansluitend op mijn zwangerschapsverlof.. Want anders kan ik bijna geen gebruik maken van mijn ouderschapsverlof omdat ik al maar 26 uur werk per week werk.
Ja precies! Heerlijk.. en mijn zoontje gaat vanaf februari naar school... Dus dan kan hij ook op zn gemakje wennen.. ( en ik ook )
ik heb bij kian een ks gehad, maar nog niks gehoord over hoe lang of wat dan ook. ik wil niet ingeleid worden deze keer, dan nog liever direct weer een ks, wat een hel dat inleiden! voorkeur gaat uit naar "normale" bevalling hoor maar inleiden, nee bedankt... slapen gaat hier eigenlijk nog steeds wel goed, slaap nog steeds op mn buik whahahha. al begint miniman nu wel af en toe te protesteren. ik had steeds heel erg last van maagzuur, vooral na het eten van brood echt heel gek... maar heb mn zuivel gebruik opgeschroefd, melk bij de maaltijd enzo en melk of vla voor het slapen gaan. sindsdien weinig last meer gelukkig!
Op je buik Ja? Dat zou ik niet durven geloof ik. Daarbij kan ik op mijn buik nu echt niet lekker liggen. Anders draaide ik er in mijn slaap mogelijk vanzelf op. Ik lig meestal op mijn linker zij. In de stabiele zijligging zeg maar met kussen onder mijn rechter knie. Ik drink ook geregeld wat melk voor het slapen gaan, weinig last van maagzuur, misschien hierdoor idd.
Helaas kan ik al heel lang niet meer op mijn buik slapen... als ik er eens op lig wordt het hevig geprotesteerd tot ik weer draai... rugligging is ook niet fijn. Kleintje ligt lekker hoog en maagzuur ook fijn aanwezig... Zo fijn in combi met misselijk zijn wordt t niet prettiger... maar goed de laatste loodjes hè. Gisteren begonnen met wassen van de babykleertjes, helaas nog niet droog... wel frustrerend! Dus zo eerst maar eens de kamer van zoonlief doen... en bedden verschonen Enzo. nu wordt toch echt frisjes en herfst... wel ff wennen hihi.
Rugligging is ook niet zo goed hè? Dus komt mooi uit Hoewel je natuurlijk nooit bepalen kan wat je in je slaap doet. Ik word geregeld op mijn rug wakker. Tis niet anders.
T84 gefeliciteerd met je nichtje, lees dat je kleine man ook van feb2011 is (aangezien hij dan na basisschool gaat) Heb je toevallig tijdens zijn zwangerschap ook mee gekletst in het februari2011 topic? Je 'naam' komt me namelijk bekent voor haha Ik lig ook nog steeds op mn buik, al gaat dat niet altijd zonder protest hihi, maar dan draai ik netjes op mn zij en is t goed. Soms wordt ik zelfs wakker dr van, zal ik wel te lang zo gelegen hebben in mn slaap hihi ook zijn nu alle meubeltjes in huis en morgen avond komt schoonvader helpen met opzetten kan ik eindelijk de kleertjes gaan inruimen en wassen hihihi Ook gelijk de kast en ladekast van zonemans naar onze kamer morgen en ons bed naar zolder deze week. zijn de kamers in ieder geval al zo goed als klaar Kan dan mijn papa en mijn zusjes komen verven, want vriendlief is superdruk met werk tm begin dec ivm ophangen van alle kerstverlichting in Maastricht (Magisch Maastricht, zo supermooi om te zien hihihi) Ga ook weer muurschildering maken op de kamer van de kindjes, alleen weet ik nog niet precies hoe of wat maar in ieder geval met hun namen (had ik bij Liam ook al gedaan) Drukke weekjes hier dus, maar gelukkig veel hulp dus kan zelf genoeg rust nemen en als hier alles klaar is heb ik weer rust in mn kop, moet nu gewoon af zijn voor mijn gevoel dus zit iedereen achter de kont aan om alles te doen voor me wat ik niet meer kan/mag, hebben jullie dat ook zo erg?
zolang er niet geprotesteerd word lig ik lekker op mn buik hoor hihihi. sliep 3 dagen na mn ks alweer op mn buik. als het echt niet gaat lig ik ook op mn zij hoor. vandaag dagje beekse bergen geweest. erg gezellig en leuk wel vermoeiend. morgen lekker nog een dagje vrij.
ik moet ook niet een hele week niks gedaan hebben qua baby voorbereiding, dan kriebelt het ook flink... zet nog net niet iedereen aan het werk hiervoor, maar heb dan ook geen behang/verf klussen te doen. Buikslapen heb ik mezelf afgeleerd de vorige zwangerschap, pluk ik nu de vruchten van want was geen probleem, ik wissel linkerzij af met rug en dat gaat eigenlijk heel goed. word wanneer ik ga draaien wel altijd even half wakker. @t84, weet je zeker dat je het ouderschapsverlof betaald krijgt? ik heb een paar jaar geleden ouderschapsverlof opgenomen maar dat werd niet betaald(of misschien hele kleine vergoeding per uur a 1/2euro staat me vaag iets van bij) maar zeker niet volledig. Of is dat nu misschien verandert? Hier sochtends nu wel echt last met opstaan qua donker buiten, bah! kom er zo nog moeilijker uit, over rechts eruit rollen voelt trouwens heel rot, net alsof de baby dan naar beneden moet 'zinken' ofzo. Links gaat wel goed gelukkig maar dat is dan weer niet mijn helft dus moet ik 2x omrollen of omhoog en weer terug naar rechts schuiven.. pff dilemma's ook op de vroeg morgen
Ik heb ook een keizersnede gehad bij de eerste (spoedje). Bij de tweede ben ik gewoon vaginaal bevallen. Als je een geplande keizersnede krijgt, dan is dit meestal rond de 38 weken om te voorkomen dat je alsnog spontaan begint met bevallen. Daarnaast mag je na een keizersnede bij een volgende zwangerschap niet ingeleid worden. Dit omdat opwekken van de weeën kan leiden tot scheuren van je litteken. Even ter info. Verder hier ook slechte nachten. Flink verkouden en doordat ik het benauwd heb van de verkoudheid en het feit dat de jongedame met haar hoofd tegen mijn ribben aan ligt, weinig slapen en tussendoor heel veel en lang wakker. En ook hier een kast en commode van Ikea. Prima degelijk en past bijna overal bij.
inleiden mag wel na ks, maar niet met gel maar met een ballon... maar wat mij tegen staat bij een inleiding is dat ze bij kian "tegen een dichte deur" hebben staan rammen. nog net niet letterlijk... hoop gewoon op een zelfstandig begin zeg maar.... we zien wel hoe het komt. ik slaap nog steeds goed gelukkig.
inleiden na ks verschilt per zkh...vriendin mocht laatst ook niet ingeleid worden na haar vorige ks...op welke manier dan ook dus zou even navraag doen in zkh. hiet ook mega verkouden bahbah! hoest me een ongeluk... tips betreft scheren (las dat sommige moeite hadden daarmee; )) 1been op de badrand en evt een spiegeltje eronder als t zonder niet lukt. bij mn vorige zwangerschap ook gedaan zo (al was spiegel niet nodig) tot op heden lukt t me nog aardig op gevoel...maar anders zal ik alsnog op alle mogelijke manieren mn best doen mocht het niet meer lukken hahaha, niet scheren is voor mij echt geen optie... maar twijfel eig niet dat t niet zal lukken...mn buik is nu al zo udge en nog steeds vind ik t niet echt een probleem... komend weekend lekker met mn mannetje een weekendje weg heerlijk!!! alleen 4 dgn zonder mn kleine meisje voor t eerst....oeps dat wordt wennen...
Goedemorgen dames, Hier ook weer van de partij. Waardeloze nacht achter de rug, en slecht begin van de dag, maar goed...inmiddels up and running zullen we maar zeggen. Gisteren bij schoonmama op visite geweest. Ze ziet en hoort slecht, dus echo's en dopplers zijn aan haar niet besteed. Maar haar handen werken nog prima, dus a gelukkig was ons frummeltje lekker druk en kon oma sr voelen. Heel mooi moment. Straks de jongedame weer uit school halen. Had ruzie net en een grote mond tegen dr moeder. Zal wellicht de leeftijd zijn, maar ze is echt aan het uitproberen de laatste tijd. Bij haar moeder nog een flink graadje erger dan bij ons, dus maar eens kijken of het beter gaat als ze ff wat meer hier is. Ben benieuwd, maar zo begon onze ochtend, telefoon van een schreeuwende boze dochter en een boze moeder op de achtergrond.... goedemorge.. Nu weer ff snel aan het werk, mannetje heeft ook een lange dienst vandaag.....dus druk dagje verder. Nog maar paar weekjes tot mn verlof. Al per 5 nivember.....schiet op zeg..... Morgen mogen we weer ff spieken naar onze frummel. Mijn mama gaat ook mee. Darna bij de controle toch ook maar de lage bloeddruk weer bespreken, ben er echt erg gammel van af en toe, dan helpt zelfs zoute drop en boullion niet.
Hoi!! nathenhuug, Klopt mijn zoontje is van 7 februari 2011.. Grappig dat ze hun dicht op elkaar zitten en nu weer.. Ja volgens mij heb ik daar af en toe meegekletst idd.. Ik lig nog half op mn buik.. gaat prima nog! Sznne, Ja klopt, je krijgt een bepaald percentage doorbetaald.. als dat is afgelopen kan ik ook nog gebruik maken van een deel onbetaald ouderschapsverlof als ik wil... Ik heb vorige keer een geplande ks gehad met 38 wkn idd.. Ik zal de volgende keer aan de gyn vragen hoe het in dit zkh gaat.. Balen Ikke van je waardeloze nacht! Gelukkig begint je verlof al snel.. en kan je beetje bijtanken! Hier nu in de ziektewet voor mijn bekken en rug.. Ik begreep dat dan je verlof 6 wkn van te voren begint.. dus dan betekent het voor mij dat mijn verlof rond de 10e van november zal beginnen.. dat is snel man! haha! Op mijn werk zijn ze bezig met mijn vervanger.. dus die kan ik binnenkort gaan inwerken..
Hier ook weer eens een berichtje van mij Hier gaat alles goed, heb alleen s'avonds last van dat m'n buik en omdraaien in bed begint echt steeds moeizamer te worden. Gisteravond wel moeilijk in slaap kunnen komen,en een paar keer wakker. Had gister ook onwijs erge dorst heb volgens mij wel 4 liter gedronken.. Herkent 1 van jullie dat? Want heb gegoogeld op enorme dorst en kom dan op suikerziekte uit maar daar ben ik pas nog op getest en dat heb ik niet. Eergisteren had ik weer eens een horror nachtmerrie,werd helemaal angstig bezweet wakker In het begin van de zwangerschap had ik het ongeveer elke dag niet zo fijn. Droom van vannacht was helemaal hysterisch Had een droom waar ik ging trouwen maar ik had blijkbaar hele gladde schoenen aan en viel steeds eindelijk daar aangekomen keek ik naar mijn schoenen en die bleken helemaal onder de modder en shit te zitten wat Kunnen dromen toch hilarisch zijn
Haha! Mooie droom Riette! T84, als je gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt bent moet je inderdaad 6 weken van tevoren met verlof. Hier ook aan t aftellen richting verlof. Nog 4 weken. 3 november is mijn laatste werkdag. Vanmiddag word ik gebeld door de gynaecoloog over de bloeduitslag van m'n man i.v.m. de antistoffen. Ik ben benieuwd. Ben inmiddels zoveel teleurgesteld door de gynaecoloog dat ik er rekening mee hou dat het weer vaag blijft allemaal. Of misschien vergeten ze wel te bellen.
Goedemiddag Ikke balen van die nacht!! Knuff Riette raar he zo werkelijk dromen ! Hier gaat t wel, merk dat echt de laatste weken aanbreken. Meisje is enorm druk haha Morgen weer controle, ben benieuwd hoe ze nu ligt, heb t idee met hoofd beneden nu maar gister lag ze overdwars... Wel helaas 2 rotnachten achter de rug, eerst dochterlief die er paar keer uit kwam, ze had nachtmerrie, losse tand, moest plassen... en vervolgens dacht ze op 4.00 uur dat het al tijd was om op te staan... Gister flink beroerd geweest en enorme maagpijn gehad... kon me haast niet bewegen zo zeer! Gelukkig zakte het uiteindelijk vanzelf. Ook wel sneller last van harde buiken en gevoelige buik... helaas doe ik zelf ook te veel haha... het moet gewoon af! Vandaag de keuken maar eens flink onder handen genomen... Geeft wel rust nu ik weer wat van lijstje kan strepen, dus voor vandaag niks meer !