16 t/m 31 december 2014 DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ikke142, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Balen Giggle! Succes met werken vandaag!

Ik heb het nu ook als ik snachts wakker wordt, dat ik niet meer in slaap kan vallen.. Beetje jammer! :( Dat gaan veel middagdutjes worden nog denk.. ;)

2. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Giggle, succes vandaag. Ik slaap juist de laatste weken weer redelijk snel in... maar die middagdujtjes doe ik ook als het ff kan.
    Aangezien ik nu achter de pc zit, maar ff de laatste buikfoto uploaden. Lukt op de een of andere wijze niet via de telefoon...

Bijgevoegde bestanden:

3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    bluh voel me belabberd... beginnende verkoudheid vrees ik... gelukkig vandaag en morgen vrij. morgen wel weer ff spieken naar onze miniman. groeiecho, ben benieuwd!

4. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    mooie buikjes! Wat kan er nog een verschil in zitten he qua formaat buik, vind dat altijd zo bijzonder.. terwijl de kindjes best dezelfde grootte kunnen hebben.

Hier was ik gister bij een nieuwe vk, andere praktijk waren ze aan het klooien, oa qua teamsamenstelling. Gister dus op intake, heel gesprek en allemaal prima tot op het laatst ze vraagt of er nog andere dingen zijn die ze moeten weten.... uhm badbevalling graag.. Ow zegt ze, blijken ze sinds kort afgesproken te hebben dit niet meer te doen, gynaecologen schijnen naar vk's de laatste tijd nogal afspraken te willen maken en staan blijkbaar niet achter badbevallingen en aangezien er wel samengewerkt moet worden moeten ze toch wat schikken. Volgens vk gaat het er zelfs naartoe dat niemand meer thuis mag bevallen, noujaaaa dat het al zo ver is vind ik heeeel jammer. Laat iedereen lekker zelf kiezen zeg, zo zonde zeg dat steeds meer al voor je wordt bepaald tegenwoordig... en zal me niks verbazen dat het uiteindelijk alleen maar om geld gaat......
    Heerlijk zo'n ''zorgstaat''

Ze zou het in ieder geval nog even in de groep gooien, ze staat er persoonlijk wel achter mja.. ik hoor het dus nog. Helaas zit er hier geen andere praktijk meer dus dat wordt dan een dorp/stad verderop als ze het niet doen..:(

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat vervelend sznne! Eerst al op zoek naar een nieuwe verloskundige en dan ook nog kans dat je niet kunt bevallen zoals je wilt.

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen dus heb gelukkig geen gedoe met wat wel en niet mag/kan.

Mijn buik groeit de laatste dagen best hard lijkt het. Heb ook veel steken en krampjes in m'n buik. Misschien is er een verband?

6. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Vervelend Mamsam beginnende verkoudheid, het heerst nogal... helaas!
    Wel leuk ff naar je miniman kijken :)

Snze das balen! Zal idd wel geld kwestie zijn...

Herkenbaar hoor Cizmo, hier ook wat sneller soort pijn... vooral met opstaan enzo trekt alles lekker vooral de zijkant!

Ik ga voor thuisbevalling... dus duim heel hard dat de placenta omhoog getrokken is en iig niet voor de uitgang ligt! Dinsdag echo, heel spannend dus!! Komt nu wel heel dichtbij zo...

Buikfoto'tje van gister,. 31 weekjes alweer!

7. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    vreemd zeg suzanne... hier in het zh juist een speciaal bevalbad gemaakt...

8. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    dat meen je mamsam... had het er idd nog over dat ik ook dacht in sommige ziekenhuizen het ook kon. Hier dus niet! Pff, dat wordt dan anders maar hele maand december in hotel bij jullie in de buurt;)
    Gynaecologen spelen dus hun eigen baasje per regio schijnbaar.. jammer

9. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen ladies. Hier alweer ff wakker door een druk dametje....pfff....echt geweldig dat je te horen krijgt haar minimaal 10 keer te moeten voelen.....daar zijn we voor vandaag alweer ruim aan voorbij...hihi
    Balen sznne dat je geen badbevalling mag bij de nieuwe vk....ik had dat ook graag gedaan, maar ziekenhuis geeft die optie niet. Zelfde met pijnbestrijding....kreeg voorlichting mee over ruggenprik en pompje...mooi...ik wil sowieso geen ruggenprik. Maar een pompje voor als het te erg wordt zag ik wel zitten. Maak je vervolgens je keuze bekend krijg je te horen dat ze het pompje inmiddels niet meer doen.......tsssss......
    Ach zonder moet ook lukken......ruggenprik is voor mij gewoon geen optie. Wil wel nog voelen dat ik aan het bevallen ben....

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik bedenk me net dat ze hier ook een bevalbad in het ziekenhuis hebben inderdaad! Met ook een verwarmde knuffelmuur in de "badkamer".

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ikke, ik wilde bij de eerste ook echt geen ruggenprik. Had dat ook in mijn bevallingsplan staan. Uiteindelijk na 5 uur weeën met maar 30 sec ertussen en maar 3 cm ontsluiting er zelf voor gekozen. Van de ontsluiting voelde ik toen inderdaad niks meer. Toen hij werd uitgezet kreeg ik weeopwekkers en voelde ik alles weer. Bij het persen gewoon alles gevoeld en ook het hechten was gewoon een beetje pijnlijk en moest bijverdoofd worden. Ik heb wel echt het gevoel gehad dat ik aan het bevallen was en door de ruggenprik de rust gekregen om daarna enorm te genieten van de bevalling. Ik wil deze keer weer liever geen ruggenprik, maar ik weet nu wel dat het soms best een verstandige keuze is.

Ik bedoel je niet over te halen met mijn verhaal hoor! Maar het is mij als tegenstander van de ruggenprik enorm meegevallen.

Omdat het ook een medische ingreep is met kans op complicaties zou ik er nooit zomaar voor kiezen.

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Was jullie kwijt! :D Vond het al zo snel.
    Mijn abbo hier was weg... gek!

Dat trekkerige gevoel bij bijv opstaan heb ik ook sinds een dag of 2-3.
    Buik vind ik groot maar anderen vinden hem heel bescheiden!
    Ik groei volgens mij wel met de dag!

Wat betreft pijnbestrijding. Ik ga zonder proberen maar wat niet gaat gaat niet.
    Ik beslis op het moment wel.

Mijn placenta lijkt inmiddels mee omhoog gegroeid. Maandag groeiecho en placenta localisatie gehad, ze lijkt zo'n 1500 gr te wegen volgens de vk :)
    Ze groeien nu zo'n 200gr per week hè? Gaat hard meiden!

Volgende echo heb ik weer met 36 weken.

De laatste 10 weken zijn ook voor mij ingegaan!
    Tjee wat gaat het snel!

13. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    vandaag weer de Groeiecho gehad,de kleine man gaat lekker is nu 38 cm groot,genoeg vruchtwater en met z'n koppie naar onder :)

Weer een echofoto meegekregen en nog een 3d echo maar die is van dinsdag tijdens de pretecho,want die had ik hier nog niet gepost,hihi :D Zo verliefd op m'n kleine mannetje <3

Bijgevoegde bestanden:

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh wat een mooie pretech!
    Ik vind 3d meestal wat 'gatenkaas-achtig' aandoen maar deze is prachtig!
    Dat gezichtje wil je toch in het echt knuffelen!!

15. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Gatenkaasachtig,haha :D moest ik even om lachen
    Ja hou op schei uit, ;) ben echt helemaal in love na die 3d echo kan echt niet meer wachten :D Eerst kon ze hem niet goed in beeld krijgen lag echt met zijn neus direct tegen de placenta aan. Maar na een tijdje draaide hij een stukkie en toen ging het beter, en hij heeft nog een middelvinger opgestoken naar ons :):cool:

16. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Echt een hele mooie foto Riette! Ik vond 3D ook vaak wat raar/eng gezicht maar dit is prachtig!

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier weer uitslagen gehad van het bloedonderzoek ivm de antistoffen in m'n bloed.

Bloedgroep van de baby is bepaald via mijn bloed en ze heeft een grote E. Dat is geen verassing maar ook geen goed nieuws. Wel goed nieuws is dat de antistoffen niet toe zijn genomen waardoor ik nu nog bij de verloskundige mag blijven misschien. Dat gaan ze maandag bespreken.

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hij vroeg zich natuurlijk af of je niet Nog gewoon 10weekjes geduld kon hebben mamsam! :D

Vervelend cizmo!
    Maar hopen op het beste!

20. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Bah, kwart voor vier en ik lig alweer 2 uur wakker van het brandend maagzuur. Zit inmiddels bijna volledig rechtop in bed, heb al melk, vanillevla en rennies op, maar niets helpt.....
    Nu dus aant twijfelen of ik nog muntthee zal proberen....mannetje komt zo thuis en ik wil ook slapen....bleh!

Deel Deze Pagina