16 t/m 31 december 2014 DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ikke142, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hebben wij dat ook geregeld met onze middelste. De oudste sliep bij oma en kwam de dag erna met oma. Oma wachtte op de gang en oudste mocht lekker bij mama op bed om kennis te maken met haar zusje. Ze kreeg ook meteen een cadeautje wat zusje voor haar uit de buik had meegenomen.:D Dat vond ze erg leuk.
    Toen de oudste haar zusje vol trots aan oma wilde laten zien, mocht ze oma halen op de gang.

2. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    owjaaaaaa kadootje!!! goed plan...suggesties??:)

3. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik zal mijn bevalplan zo wel plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan. Ik heb het vandaag besproken en het meeste is al standaard hier in ons zkh, maar het geeft me zelf rust wat dingen op papier te hebben staan. Verder weet mijn vriend heeeeeel goed wat mijn wensen zijn, gelukkig!

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Bevalplan

Voor bevalling:
    - zo snel mogelijk richting zkh
    - zo veel mogelijk rust tijdens weeën, mits ik anders aangeef
    - proberen zonder pijnstilling, maar sta er niet negatief tegenover

Tijdens bevalling:
    - foto's maken, maar niet alles vol in beeld
    - proberen kindje zelf aan te pakken, anders vk
    - bij ks wil ik kindje geboren zien worden
    - met mij praten en op de hoogte houden van wat er gebeurt
    - niet vertellen als ik knip krijg

Na bevalling:
    - huid op huidcontact. Lukt dit bij mij niet omdat ik bijv. Naar ok moet, dan bij vriend op blote buik.
    - als kleine weg moet bij me, gaat vriend mee
    - vragen hoe ik denk over aanleggen
    - enige die kleine vast mogen houden voor mij, zijn vriend en verplegend personeel

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hier wil ik ook dat mn zoontje als eerste de baby ziet en kennis maakt. Bevalplan is wel handig om je wensen vast te stellen.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nog het soort pijnstilling welke ik het liefst wel of niet zou willen beschreven.
    Misschien soweiso goed om je daar is extra in te verdiepen (niet specifiek tegen jou hoor Noid ;) )
    Hier lijstje van internet af, lijkt op mijn plan, had alleen het eerste punt niet:
    En ik moest opschrijven welk zh, want er zijn er hier nl 2 in de buurt en het kan zijn dat je dan net naar een ander zh gaat dan de vk!
    .............................................................................................
    Het opstellen van een bevalplan:
    U kunt nadenken na over de volgende zaken:
    Welke manier van voorbereiden kiest u; cursus, yoga, haptonomie.
    Waar wilt u bevallen, thuis of in het ziekenhuis.
    Naar welke houding gaat uw voorkeur uit; zittend, liggend, in bad, op bed.
    Wie is bij de bevalling aanwezig.
    Hoe staat u tegenover pijnbestrijding, wat wilt u wel en wat wilt u niet.
    Wat wilt u dat uw partner doet , bijvoorbeeld de navelstreng doorknippen.
    Wat wilt u dat er met de placenta gebeurd.
    Zijn er dingen die u verder nog belangrijk vindt.
    Zijn er zaken waar u op dit moment nog tegen op ziet.
    .............................................................................................

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    We hebben hier maar twee opties, de ruggenprik en het morfinepompje. Voorkeur gaat uit naar het pompje, maar deze geven ze het liefst pas vanaf 6 cm. Ruggenprik wil ik liever niet, maar goed, alles afhankelijk van het moment en de bevalling dus :)

Ons zoontje mag ook als eerste kennis maken, daarna pas de rest. Wil eerst wat familytime :)

8. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Huid op huid contact en eerste kennismaking hebben wij er niet in staan. Wel belangrijk, want geldt hier ook wel! Toch nog maar opschrijven voor volgende week.
    Nu alweer paar uurtjes wakker....bah....
    In huis weer een en ander afgestreept. Gisteren de woonkamer omgezet en de box bij mn ouders gehaald. Ons meisje komt in dezelfde box te liggen waar ik als baby on lag! Toch wel bijzonder.

Nu aan het twijfelen, nog ff in bed blijven liggen of ff lekker in bad.....hmmmmm

9. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    ook hier vergelijkbaar bevalplan, heb er ook nog bij staan dat ik niet wil dat baby gewassen wordt de eerste dag/dagen.

Mag me nu ook aansluiten bij de club met maagzuur, gelukkig alleen tegen avond eten tijd maar wat een k*t gevoel zeg! Ook mijn aambeien (erfenisje van de vorige bevalling) spelen flink op, lang lopen zit er niet meer in..

Zijn er hier ook dames met ervaring met (iets grotere) kinderen in huis tijdens de bevalling? Ik vind dat onze dochter van 5 gewoon thuis mag zijn tijdens de bevalling, niet ''het'' moment per se moet meemaken maar wel in de buurt is. Bovendien was de vorige bevalling van 1e wee tot baby op de buik 4 uurtjes.. zal nu wrs nog sneller zijn en om dan nog wat te regelen met familie die allemaal een uur verderop wonen. (geen andere logeeradresjes dichtbij)
    Vroeg me af hoe dat bij anderen is ''bevallen''..;)

10. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen. Hebben meer dames er last van dar jullie niet meer lekker liggen?? Ik ben zojuist van bed naar bank verkast in de hoop dat andere houding en ondergrond ff uitkomst bied....

11. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Jep hier ook!! Was om 6 uur wakker, nu naar de bank verplaatst...

12. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    hier al 2weken drama snachts...
    woe op don van 02,05 tot 05,45 wakker gelegen...beetje jammer at mn wekker om 06,45 ging...:(
    gister om 04.45 wakker en nu vandaag weer...lig hier ook al op de bank.
    zo richting mn werk, laatste werkdag en dan lekker verlof!!! vanavond nog even lekker uiteten met de meiden, zin in!
    vanmiddag als ik thuis kom even sinterklaasintocht terug kijken met mn meisje!
    alweer 35wkn vandaag pffffff gaat hard.

gister liggingsecho gehad bij de VK en friemel ligt nog steeds met hoofdje netjes naar beneden dus dat is een fijne gedachtten;)

13. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Genoeg dames vroeg wakker, was op fb ook al te merken. Mn mannetje was compleet verontwaardigd dat ik al ok de bank lag toen ie net thuis kwam....maar na uitleg dat ik in bed niet mn draai kon vinden was het goed. Hihi... Zo maar eens de was aanzetten boven, langzaam aan de dag beginnen...

14. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Slapen gaat hier ook niet erg makkelijk... als ik me omdraai ben ik buiten adem haha. Laatste loodjes die zijn het zwaarst. Liggen is ook drama en na een tijdje ligt het al fijn... dan nog bewegelijke baby in de buik... Zie het maar als 'voorbereiding op'...

Gisteren bed oplossen gezet. Toch wel makkelijker in en uit komen al is het nog even wennen ;). Ook vluchttas maar vast inpakken...

Vanmiddag intocht sinterklaas kijken met Kids. Verder beetje rommelen in huis en lekker rustig aan.

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Slapen gaat hier prima : heb vannacht van 22:30 tot 7:45 geslapen en ben er geen enkele keer uit geweest. Echt fijn!

Ik word wel een paar seconden wakker met omdraaien maar ben zo moe dat ik meteen weer wegzak.

Vanmiddag misschien even naar sinterklaas toe met de dreumes. Hopelijk is het een beetje droog.

16. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook snachts wakker om continu te draaien. Lijkt wel of beeb het aangeeft als ze niet lekker ligt, want dan woelt ze en dan moet ik draaien. Ik slaap daarna wel weer door, maar minder vast.

Gisteren een echo gehad om de navelstreng te bekijken, maar dat was niet nodig, want mevrouw is in stuit gaan liggen:$. En dat terwijl ze al weken goed lag en aardig ingedaald was. Nieuwe plan de campagne is extra echo's voor de ligging en bij stuit bij 36wk keizersnede inplannen rond 38 wk en als ze terugdraait, drie dagen voor inleiding een echo van de navelstreng.

Ze houdt t dus lekker spannend die troela van ons. We zagen op de echo wel een mooi matje met donzig nekhaar, hadden de andere twee ook, dat vond ik zo leuk om te zien.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh tinie! Dat is balen! Voelde je ook al wat dingen anders?

Slapen is hier ook niet leuk. Kan mijn draai niet vinden, geen 1 houding ligt lekker meer eigenlijk. Slaap heel licht. Vannacht ook 2 uur wakker gelegen van 4-6.
    Nou ja. Het is niet anders.

18. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Wil jullie even laten weten dat ik na 4 dagen ziekenhuisopname met weeënremmers vandaag toch bevallen ben van onze dochters.
    Ze doen het gelukkig hartstikke goed!

19. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Wauw Maaiike gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisjes!!

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Maaiike, gefeliciteerd met je twee meiden!

Deel Deze Pagina