16 t/m 31 december 2014 DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ikke142, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihih ja hier geen last van "gevaarlijk roze" hihihih heb veel wit, licht blauw en grijs. kan prima bij elkaar. was nooit met wasverzachter dus dat scheelt. en was met zelf gemaakt wasmiddel omdat ml allergisch is voor de meeste wasmiddelen. kan nu zelf een geurtje kiezen ipv neutral wat naar niks ruikt.

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf idd ook vooral wit gekocht.
    Maar alles wat roze is heb ik gekregen.

Oh dat vind ik altijd wel leuk, hoe maak je je eigen wasmiddel?
    Heb zelf onze eigen gewoon gebruikt.

3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak het altijd zo:

80 gram zeep naar keuze
    80 gram soda
    5 liter water

de laatste keer heb ik zwitsalzeep gebruikt. je ruikt alleen de zwitsal niet echt vind ik, ik ruik gewoon zeep hihih. eerder gebruikt sunlight zeep gebruikt vond ik wel lekker ruiken. volgende keer weer eens een ander luchtje proberen hihi.

de zeep raspen.
    1 liter water koken.
    de zeep rustig laten oplossen, wel steeds roeren en in kleine beetjes laten oplossen.
    de soda toevoegen en nog goed doorroeren.
    pan van het vuur en het mengsel als het nodig is over gieten in een grote emmer. mijn pan is groot genoeg ;).
    vier liter heet water toevoegen en nog weer doorroeren.
    een nacht laten afkoelen en klaar!

het is eerst dun maar na die nacht is het eigenlijk iets dikker dan normaal wasmiddel.

ik gebruik het gewoon in een wasbol in de machine. 1 bol is genoeg voor een volle trommel. tis echt goedkoop en was super schoon! een kilo soda is nog geen 80 cent. zwitsalzeep is 1,25 voor 180 gram, ik heb er toen dus 90 gram in gedaan. dus al met al ben ik nog geen 90 cent voor 5 liter wasmiddel.

Met kian heb ik alles in de neutral gewassen, omdat ml allergisch reageert.

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wouw, je eigen wasmiddel maken. Ik wist niet dat dat bestond!

Hier was ik sinds we ouders zijn al niks meer met wasverzachter. Dus dat scheelt. Heb wel alle babyspullen apart gewassen, maar wat er nu nog bij komt gaat op de grote hoop.

Verder heb ik ook alle knuffeltjes etc gewassen die we kregen. Ik heb bij mijn zoontje een keer iets gekregen waar blijkbaar in de prenatal al mee geknuffeld /gespeeld was door een kindje met een snotneus, gelet op wat erop zat. Sindsdien ben ik me er erg van bewust dat jan en alleman die knuffels en rammelaars met pluche al heeft vast gehad en het bijvoorbeeld in de winkel op de grond heeft gelegen.

Ook alles van plastic wat niet in een dichte doos zat neem ik even vochtig af.

5. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    ik alles qua was bij elkaar gegooid, behalve de witte dingen die apart gedaan...
    ook overal wasverzachter bij gedaan, heb het bij mn dochtertje toen ook altijd meteen gedaan en nooit problemen mee gehad.
    had toen een kraamverzorgster die zei je kan ze ook allergisch maken voor dingen he...gewoon proberen en je merkt na 1 dag al of je kind er tegen kan of niet...maar vaak went het huidje meteen eraan en ist geen enkel punt.
    dus advies opgevolgd en idd nooit problemen mee gehad!
    voordeel nu kan alles van haar ook gewoon lekker met onze was mee en alles mooi bij elkaar!
    hopelijk reageerd friemel strax net zo goed dan ist helemaal fijn en handig;)

6. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    ist met je eigen gemaakt wasmiddel niet zo dat je sneller zeepresten in je machine (slangen end) krijgt doordst je echt zeep gebruikt ofzo? heb dat keer gehoord...dat hield mij toen tegen om het te proberen te maken, maar lijkt me zo leuk keer te doen hihihi.

7. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee hoor, heb er absoluut geen last van, toen ik nog met normaal vloeibaar waste had ik steeds van die smurrie tussen mn rubber van de deur, nu helemaal niet meer. tis heel leuk en makkelijk om te doen!

ben hier wel wat voorzichtiger met wasmiddel maar dat komt door ml. kian heeft gelukkig nergens last van en ik ook niet. maar heb geen zin om alles weer op nieuw te moeten wassen mocht hij wel een reactie krijgen. ga het wel eens uittesten hoor, maar niet direct hihi.

hier hangt het kledingwasje en de andere twee met lakens en hydro's enzo heb ik zelfs al gestreken. morgen de kleertjes strijken en bedjes opmaken whiiii.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou allergisch maken kan niet hoor. Dat is atopie. In aanleg aanwezig.
    Vriend en ik zijn beiden allergisch voor katten en bijv huisstofmijt.
    Huiduitslag kan een voorbode voor astma zijn.
    Vriend en ik zijn beide astmatisch (allergisch dus).

Ik ben te bang dat ze straks allergisch is en ik alles opnieuw kan wassen. Dus vandaar dat ik geen wasverzachter gebruikt heb!

En allergie kun je soms wel verhelpen Door zoveel met het afleggen in aanraking te komen dat de allergie in symptomen afneemt.
    Maar dat lukt niet altijd! :)

Uiteindelijk ga ik ook gewoon wassen hoor! Maar net als mamsam even voorzichtig!

9. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Hier wat dat betreft ook voorzichtig begonnen, maar denk dat het wel goed komt, op onze kleding en beddegoed reageert ze ook niet.

Straks eens een nieuwe banner maken..hihi...de vorige is vroegtijdig geëindigd....

10. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Morning,
    Hoe is het hier? Allemaal lekker bezig met de laatste dingetjes?
    Hier is de baby was ook klaar, heb een speciale stand op de wasmachine daar heb ik het mee gewassen, maar straks gaat het gewoon met de gewone was mee, ook gedaan met de eerste.

Verder morgenmiddag weer controle.. en 37 weekjes alweer!

Wij gaan straks ff lekker uitwaaien op het strand..
    Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

11. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Ik was ook gewoon met gewone wasmiddel, wel zonder wasverzachter.
    Alles is hier al paar weekjes klaar :), waren hier ook een wasje of 4/5 hihi.

Vandaag niet echt plannen, gewoon lekker rustig dagje. Kindjes hebben geslapen tot half 8, niet slecht voor zondag. Zelf ook wel redelijk geslapen... Rommelen begint weer en meisje is wat rustiger... Vanmiddag naar opa en oma. Daar eten we altijd op zondag :).

12. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Goedemorgen hier wel aardig goed geslapen kon alleen vreselijk moeilijk in slaap komen gisteravond. M'n buik deed aan alle kanten zeer en voelde me niet zo goed. Vanmorgen is vriendlief begonnen met plafond eruit halen wat al op half 7 hing dus eindelijk gaat dat weg :Den morgen om 17:00 wordt het vinyl in de kamer gelegd! yaay! eindelijk weer inruimen :D

13. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij waren om 8 uur wakker, kwamen we er achter dat we gister avond kian zn schoen vergeten waren te vullen whahhahaha. ml snel naar beneden en ik kian boven aan de praat gehouden. hij was erg blij met zijn sinterspeklolly.

net de kleertjes dus maar gestreken. straks de vluchtkoffer inpakken en ook maar een tasje voor kian voor de zekerheid neerzetten. nu alleen het boxkleed en twee dekentjes nog even wassen. vandaag verder rustig dagje. mn mams komt wel even ons andere strijkgoed brengen hahaha lief he.

volgens mij draait miniman hier nog vrolijk salto's... toch best knap aangezien ze hem al om 7 pond schatten....

14. Ik heb alles met gewoon wasmiddel gewassen, maar zonder wasverzachter.
    Wel heb ik alles even apart gewassen ivm de kleurtjes (licht roze, fel roze, rood/oranje en wit.
    Donker heb ik voor dr eigenlijk niet op 2 spijkerbroekjes na, dus die heb ik met Liams kleertjes meegewassen.
    (ander donker zijn alleen werkkleren van vriendlief en dat leek me niet zo fris op de een of andere manier hihi)

Heb 1 boxkleed met en een zonder wasverzachter gewassen, om te kijken of ze reageert er op. Zo niet dan gaat haar was gewoon met onze mee in t vervolg, anders nog even apart zonder wasverzachter :)

Opzicht geen plannen verder, zusjelief is wel druk bezig met verven op de babykamer nu :D dus ik kom de dag wel door met haar dochtertje en mijn kleine vriend hihi.

Wel beetje krampjes weer, maar komt denk ik door het afplakken wat ik vanochtend gedaan heb haha.
    Maar is niet zo erg als van de week, toen heb ik tot half 3 wakker gelegen van de krampen en harde buiken, stond bijna op het punt om te bellen, maar toch afgezakt uiteindelijk en ben ik in slaap gevallen.

Kleine dame is wel sinds gister iets rustiger (al beweegt ze nog flink áls ze beweegt haha) dus is te merken dat er minder ruimte is voor dr hihi

Ben benieuwd wie van ons de volgende is, wie weet op de valreep nog een novembermama?

15. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    ik heb dit keer de baby was met wasnoten gewassen, vorige keer met neutral, had 1 fles en heb daar iets van een half jaar mee gedaan.. daarna alles met gewoon vloeibaar wasmiddel.
    Ik wilde ook graag zelf gaan maken met marseille zeep, bij de bio winkel hier hadden ze dat niet en kwam toen de wasnoten tegen, moet zeggen dat het me heel goed bevalt. De was ruikt fris en als je een geurtje wil doe ik natuurazijn (als wasverzachter) met wat druppels etherische olie. Werkt prima!

Heb hier de afgelopen week in stukjes mijn slijmprop verloren, een paar nachten ook wat harde buiken en vanochtend ook lichte voorweeen, ook een paar richting mijn rug. Niet echt prettig die laatste, gelukkig nog wel gewoon prima te handelen. Beetje zoals opkomende ongi.

6 december is het volle maan trouwens he! Over het algemeen bevallen er dan meer vrouwen! Ben heel benieuwd of dat voor hier ook geldt.

16. tvt

tvt Niet meer actief

Ik maak me n beetje bezorgd, maar misschien wel voor niets. Vanaf vorige week heel veel harde buiken, ook echt pijnlijk soms. Gewoon als ik opsta, ff iets in de vaatwasser zet, enz. Ik heb er al een paar weken last van, maar wordt steeds meer, ook als ik rustig doe. Nu is mn bloeddruk steeds rond 150/70, dus bovendruk aan de hoge kant. Hebben er meer last van? Zit mezelf nu steeds maar ongerust te maken.

17. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38

Harde buiken horen erbij... Ik heb ze al maanden.
    Kwa boven druk valt het wel mee... Die heb je al als je de trap opgelopen bent.

Dus maak je niet ongerust... Het hoort er allemaal bij, helaas!
    Nog even volhouden

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Tvt, bij opstaan heb ik wel gehad. Maar sinds mijn verlof niet meer nu Ik er over nadenk. Ik vind je bloeddruk wel vrij hoog.
    Het hangt er nl vanaf hoe hoog deze eerder was. Is die al heel lang zo dan zou ik me minder zorgen maken als wanneer het ineens zo is. :)

Hoe ziet de slijmprop er precies uit?
    Bij wordt wel weer steeds opnieuw aangemaakt geloof ik hè?

Kamertje is hier nu echt helemaal klaar! Fijn :)

19. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    tvt zo hoog vind ik je bloeddruk niet hoor. in zw kijken ze vooral naar de onderdruk, de 70 en die is echt netjes hoor. als je 90 hebt dan gaan er alarmbellen rinkelen. de bovendruk is nu 150 beetje hoog... maar ik zit meestal ronde de 140 en daar doen ze ook niet moeilijk over. als je twijfelt gewoon morgen even bellen joh en vragen hoe of wat.

roin, geen idee die slijmprop is me vorige keer niet opgevallen dat ik hem heb verloren. merk er nu ook niks van.

hier de hele dag een miniman die volgens mij aan het oefenen voor de rekstok oefening met vijf vluchtelementen voor de olympische spelen van 2034 whahahahha

20. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Slijmprop heb ik gehad is gewoon een brok or rond schijfje slijm met een beetje bloed ook

Deel Deze Pagina