16 t/m 31 december 2014 DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ikke142, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mijn gyn en ook volgens internet en de bijsluiter zijn er geen bijwerkingen op zwangere van xylomethazoline, het gebrek aan lucht lijkt mij veel erger ;) heb er gelukkig nu geen last meer van maar "mijn vriendje" zit ook nu alweer in mn vluchtkoffer. bij kian heb ik mn moeder er voor op pad gestuurd tijdens de bevalling omdat mijn neus er juist op dat moment weer dicht te gaan zitten hihih. nu dus voorbereid.

kian wilde de 15de dag na de uitgerekende datum er nog niet uit whahahah hebben ze met een ks gehaald nadat inleiding niet lukte. ben wel erg benieuwd hoe het met deze dondersteen gaat. en hoe hij er vrijdag bij ligt whahaha

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O nou ik ben alweer begonnen met de neusspray. Wat een verademing! (Letterlijk en figuurlijk )

Wat een dondersteen die Kian. Hopelijk komt deze baby wel zelf!

3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    precies! voordeel van de menthol is dat hij bij mij een stuk langer werkt en je er dus minder nodig van hebt.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Xylometazoline mag je echt niet te vaak of te lang gebruiken. Kan de doorbloeding van de placenta beïnvloeden.
    Staat wel op Internet.
    Zal zo uit het farmacotherapeutisch kompas en linkje plakken.

Een paar dagen is prima. Maar dus niet te lang en te vaak.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Quote:
    Zwangerschap/Lactatie

Farmacologisch effect: Systemische resorptie kan optreden. Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta.Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden. Gebruik afwegen wanneer sprake is van hypertensie

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Thnx Roln, maar ik ben niet van plan het twee lang te gebruiken en sowieso probeer ik het te beperken tot 2 maximaal 3 keer per dag.

Niet kunnen slapen en dus niet beter worden lijkt me nog minder fijn voor de baby.

Ik heb besloten dat ik niet wil bevallen tussen nu en maandag. Ik zou het niet zo leuk vinden zo dicht bij sinterklaas. Geeft ook wel weer rust dan ik nu 5 dagen niet ga hopen dat het zover is.

Nog meer meiden die er zo over denken?

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik verwacht het nog niet. Dat scheelt! :)

Maar jij bent net wat verder.
    Dus ik snap dat het voor jou dichterbij komt. Hoewel dat niet hoeft natuurlijk.

7. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    zowiezo word gebruik van xylo afgeraden langer dan een week. ik wil nu ook liever niet hihih niet leuk voor miniman. maar ja als hij anders besluit hihih. heb nu ook al weer het ongi gevoel.... we gaan zien waar het schip strand..

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ja tegenhouden gaat het niet worden hè?
    We hebben er uiteindelijk weinig over te zeggen!

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Klopt mamsam. Maar omdat het in de vrije verkoop is zien Veel mensen het als onschuldig.
    Mijn neus zit zowat mijn hele zwangerschap al dicht. Ik ben er aan gewend geraakt en met mond open ben ik niet benauwd.
    Ik krijg sowieso hartkloppingen van de xylometazoline.
    Dat zegt mij genoeg over de Systemische werking (een middel dat dus daadwerkelijk van je hoofd naar je tenen gaat en niet alleen blijft waar je hem sprayt).

Op dit forum op het verloskundige deel zijn ook verloskundigen die het afraden.

Langer dan een week is nooit goed. Maar in dit geval vond ik het vooral belangrijk omdat herhaaldelijk gebruik ook vermeld en afgeraden wordt. :)

Er zijn trouwens ook zwangeren die genoeg hebben aan de kinderdosering. :)

10. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Heeft flink gerommeld vannacht... Al met al 2,5 uur geslapen... Ben kapot!
    Hoop maar dat snel doorzet of ff wegblijft...
    Buikfoto vandaag 38 weekjes

11. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihih je hangt door whahahaha

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja doe die gedraaide foto's lijkt het wel zo :D

13. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hihihihih

14. Mama JaDeBo

Ja he haha krijg hem niet gedraait op de telefoon

15. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet ik maar het ziet er echt grappig uit hihihi

16. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    poeh nou hier vannacht ook flink aan het rommelen, wel vooral onderin en zijkant kramp dus denk van het indalen maar echt wel best sterk. Alles rommelde letterlijk en krampen van dik 10 minuten achter elkaar. Stuk of 6. Schoot echt door mij heen dat het misschien alwel begonnen was. Maar dan kwam ook meteen de stress dat het nog niet ''mag''.
    Malen in mijn hoofd wat er eigenlijk nog echt gedaan moet..
    Net dochter maar even verteld en wat plaatjes laten zien van bad bevalling, ze is in huis maar niet letterlijk bij de bevalling aanwezig en dat ze naar de overburen (moet ik ze zo nog even vragen;)) gaat als er toch nood is en nr zkh moet.
    Ze wil ook graag de navelstreng doorknippen dus ook maar even plaatje laten zien wat dat eigenlijk is:) Morgen de ondersteek nog even halen en dan zijn we er echt klaar voor!
    Heb echt voor gevoel dat het niet lang meer gaat duren.. mja gevoel..

17. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe is het hier meiden? Nog lekker aan het rommelen?

18. Mama JaDeBo

Hier nog altijd flink gerommel dat nog niet door wil zetten. Heb zo'n vermoeden dat ze nu lager ligt dus ben benieuwd of ze nu vast ligt. Straks weer controle...

SnZe zo'n gevoel heb ik ook dat niet lang meer duren zal maarja afwachten maar.... Probeer gewoon beetje bezig te blijven :)

Zo eerst met de kindjes de Sint en zijn pieten opwachten op school want vandaag komt hij dan eindelijk langs! Kindjes zijn helemaal hyper. Wij hebben het zelf al gevierd dus hopelijk worden ze na vandaag ietsje rustiger!

19. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    haha hoop het ook voor je mamajadebo, hier gister op school langs geweest, moet zeggen dat ik er nu ook echt wel ff klaar mee ben dat gevreet, al die cadeaus en dan de figuranten nog... vanavond gewoon maar ff schoenzetten en dan is het hier ook klaar.

bij mij was beeb nu gemarkeerd als ''bibi'' dat gerommel van de afgelopen week was dus (gedeeltelijk) indalen. Gelukkig hoef ik nu niet meer plat bij evt. breken van vliezen. Verder ook helemaal goedgekeurd, nog 2 nachtjes en dan mag het los!:)

Rommelt het bij jou ook bovenin je buik dan mamajadebo, de ''echte'' voorweeen zeg maar, inclusief harde buiken etc?

20. Mama JaDeBo

Helaas ligt mijn meisje niet ingedaald en ligt nog erg hoog met d'r billen... Wel
    Hoofdje beneden maar ze heeft haar hoofd scheef en naar achteren.... Pfff valt niet mee..:

Voorweeen heb ik vooral in onderbuik en rug en idd ook met harde buiken die geven ook zo druk gevoel op de onderkant.. Niet zo fijn

Deel Deze Pagina