16 t/m 31 december 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama JaDeBo, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Wat een naar bericht Learny! Veel sterkte en een dikke knuff!

Ook een dikke knuff voor jullie met problemen met exen! Wat ontzettend naar!

Ik begin weer een beetje bij te komen nu met Emesafene. Hoef nu gelukkig minder te spugen, maar kan voor mijn idee maar 1 pil aan. Ik word er zo duf en moe van dat ik anders nog steeds niets kan....jammer.

2. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Mijn vk raad angelsound af... Heb hem ook nooit gehad.
    Voelde de kindjes ook heel vroeg al... Durf nu nog niet helemaal op mijn lichaam te vertrouwen.. Blij als maandag de echo goed is!

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Waarom raad ze hem af? Omdat het slecht is of omdat je schrikt als je het hartje niet vindt?

Ik ben ook blij als ik dinsdag goed nieuws heb..dan zit ik al op 9 weken. Zou toch fijn zijn om te zien dat die misselijkheid en vermoeidheid niet voor niets is.

Fijn dat de pillen werken!

4. Mama JaDeBo

Omdat het voor extra stress etc kan zorgen als je hem niet kan vinden. Ze hebben wel speciaal hartjes spreekuur nu, en je mag altijd bellen om extra te luisteren naar het hartje.. maar pas vanaf 12 weken doen ze het. Dus nog ff geduld!

Heb wel goede hoop en goed gevoel hoor, maar soms overvalt die angst toch weer een beetje...

5. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Jaaa ik ook dinsdag...

enne idd, omdat je m met 9 weken soms ook niet kan vinden.
    Net als ik, ik vond m vrij vroeg, maar t is net waar de kleine zit.
    Meestal hoor ik alleen mijn eigen hartslag ofzo... zo flauw! Maar een echo bewees al meerdere malen dat t goed zat...

Sommige beweren dat het schadelijk is.. maar als dat zo was hadden die dingen niet eens verkocht mogen worden. Meeste VK/Gyn verwijst dat ook naar het land der fabelen.... deze doptones zijn lang niet zo sterk als die van de vk

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat vind ik altijd zo lastig Miracles, ik bedoel, ibuprofen is ook echt niet ongevaarlijk maar het is wel gewoon verkrijgbaar.
    Ik ben wel met je eens dat het dan op de verpakking of gebruiksaanwijzing zou moeten staan en als dat niet zo is zal het wel meevallen idd, anders zouden ze vast al heel wat klachten aan de broek hebben hangen!

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3087 piccolina, 24 mei 2014
    Laatst bewerkt: 24 mei 2014
    Angelsound:
    Het is net zo schadelijk al je iphone naast buik, wifi, babyphone, tv etc.
    Dus dat het niet erg goed is dat is waar want geen enige golf (behalve DeCT) goed is voor mens laat staan baby/kind.
    Maar tja allees vermijden kan niet.

Ik zou zelf het niet kopen meer ivm daarmee bezig te zijn. Ik hoop zelf op goede echo as dinsdag en voel mij behoorlijk zwanger. Maar mocht het mis gaan dan gaat het mis je houd het niet tegen en beter nu mis dan kind met afwijkingen dat is mijn mening. Natuurlijke selectie is echt erg maar zo is het leven.
    Ik zou mijzelf helemaal opvreten met dat angelsound dat zal mijn gedachten nemen en ik heb het zo druk al zonde van de tijd.

Maar kan mij voorstellen dat als het eerder al mis gegaan vaak dan ben je extra daarmee bezig, logisch.

Hoop voor idereen op mooie echos steeds en voor de gene die dat niet hadden veel sterkte ermee!

Ps: ibuprofen is bewezen niet goed en slecht. Onze huisarts raad het altijd af en ala niet anders kan krijg je altijd maagbeschermer bij.
    Mijn arts genycoloog zei dat het nooit word voorgeschreven en juist afgeraden ivm zwanger wens bijvoorbeeld.

Er zijn hoop dingen die slecht zijn en wel toegestaan omdat voor verbod of aanpassing zijn tig jaren onderzoek nodig. Kijk naar verleden mdf bijvoorbeeld is kankerwekkend en pas nu zeggen zei dat het is verboden zal zijn om kindermeubel van mdf maken en de regels voor schadelijke lijm worden steeds aangepast etc. In elk gebied is dat te vinden: voedsel, medicijnen, media, bouw etc. Of ultrasound schadelijk is of in welke mate weet je pas als je kind 50-60 haalt en daarop onderzoek wordt gedaan

Kijk bijv. Vitamine d en k voor babys. Er zijn goede maar ook genoeg waar zit alcohol, suiker en andere zooi in. Wordt ook verkocht.
    Het is maar waar je moeder zelf achter staat en doet.
    Ik zoek niet alles uit of wat dan ook, maar probeer in elk gevaal bijvoorbeeld naar mijn mening gevaarlijke stoffen en dingen waar kan vermijden. Ten minste iets doen.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Piccolina, bij ibuprofen staat dat ook in de bijsluiter.Kwestie van lezen dus (maar dat doen mensen niet)
    Ik heb bij de angelsound op i-net gekeken en daar staat dat het absoluut onschadelijk is..ik denk niet dat ze dat zomaar kunnen opschrijven als bekend en bewezen is dat het schadelijk is.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3089 piccolina, 24 mei 2014
    Laatst bewerkt: 24 mei 2014
    Intensiteit van golven is belangrijkste
    Maar nogmaals schadelijk zou ik het niet noemen maar is zeker ook niet te noemen "goed" want futus ervaart het anders dan jij de geluidsgolven.
    En wat nu bewezen word is miss over 50 jaar anders wie weet.
    Leven is slecht zoiezo :) dat van babyphone bijv is pas afgelopen aantaal jaren bewezen slecht is. En dat leven naast snelweg ook etc. Progress gaat verder en we leven steeds slechter zoiezo

Wat ik wel weet van echo op vroegere stadia dat het ook wordt niet vaak gedaan juist niet omdat vaak baarmoeder door geluidgolven komt in tonus waardoor miskraam optreed dus 2x per week zeggen is dat echt mag.
    Weet dat toevalling omdat mijn tante is echoscopiste in andere land.
    Stel bij vrouw wordt al geconstateeds al tonus van baarmoeder dan wordt echo gewoon niet gedaan of zeggen ze dat er zijn dan risicos aan verbonden.
    Uiteraad dus zh echo heeft vele male frequrentie van angelsound

Inderdaad dat echo slecht voor futus zijn delen of hersens in niet aangetoont of bewezen

10. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in het zh luisteren ze pas na 12 weken naar het hartje. Zelfs als ze een echo doen niet. Volgens gyn zorgen de golven voor onnodig veel stress bij de baby. Dat is wat er mij verteld werd toen ik vroeg of ik het hartje op mocht nemen voor mn man die er niet bij kon zijn. Ze gaan idd steeds verder met wat slecht is... zeven jaar geleden mocht je nog gewoon salami en gerookte ham eten van het voedingscentrum. Nu mag dat volgens hen niet meer omdat het rauw zou zijn... nu heb ik een opleidingen voor vleeswaren gevolgd en deze producten zijn in nl zo goed als allemaal wel bewerkt. Ik eet dit dus gewoon. Zalm en roodvlees eet ik niet maar kom op hoor... het word steeds gekker!

11. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje learny, dikke knuffel wat een rot nieuws zeg.. sterkte de komende tijd!
    Vervelende exen, beetje zeg waar halen ze het lef vandaan!! Gelukkig zijn staan jullie erboven!!

Hier gaat alles oké, nog steeds misselijk maar vooral s avonds.. verder komt 2 juni gelukkig langzaam in zicht.. hoop dat het goed zit.. Hihi!!
    Drukke dag vandaag.. 2 verjaardagen..

Jullie fijne dag!

12. Mama JaDeBo

Goedemorgen

Er zijn idd nog veel meer stralingen om ons heen die net zo slecht zijn... of miss nog wel slechter!

Bij de vorige zwangerschap mocht ik van vk wel ibuprofen nemen, het kon niet zoveel kwaad. Alleen mocht je het niet vlak voor een bevalling nemen omdat het bloed verdund...

Misselijk: hier ook weer flink misselijk geweest gisteravond en vanochtend blegh! Nog steeds, zelfs na het eten van een beschuitje en kopje thee... Het was iets minder maar nu in volle hevigheid weer terug, blegh!

Wel redelijk geslapen, maar was wel warm in huis, dus wel steeds wakker geweest... Nu met de jongens zapp kijken... Meisje slaapt nog. Vanmiddag naar opa en oma en vanochtend weinig... hihi!

Fijne dag! Xx

13. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ik ga me er maar niet te druk over maken... Al baal ik wel dat ik donderdag zo'n stevig hartje hoorde en nu kan ik m gewoon niet vinden meer.... Bijna dindag denk ik dan!

Hier een rotnacht gehad! Ergens achter ons in een van de miljonaire huizen hadden ze een feest met live muziek!! Ben mega gesloopt!!

14. Mama JaDeBo

Hij of zij heeft zich vast goed verstopt!!

Vervelend zeg zo'n nachtelijke party!

15. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Als we ons druk moeten maken om iedere straling is het gekkenwerk. Veel te veel om ons heen, maar goed ik ga het ook niet extra opzoeken zeg maar.

Hier weer wakker na een veel te korte nacht. Zware hoofdpijn en ontzettend misselijk. Bah. Vanmiddag waarschijnlijk een stukje fietsen met zn allen, maar als ik me zo voel mogen mn mannetje en zn meisje samen gaan en blijf ik in de buurt van emmer en/of toilet. Zelfs kleine beetjes eten helpt niet echt...of thee...of cola....

Zijn jullie al bijgekomen of juist afgevallen? Mijn teller staat nu op -1 kilo. Terwijl ik toch echt het idee heb dat ik meer binnenkrijg dan voor mn zwangerschap.

16. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ooh ik ben ruim 2 kilo aan gekomen.
    Daarom sporte ik ook.... En eten doe ik juist minder, nergens trek in.

17. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Mama jadebo jij een fijne middag heh!! Ik zie me ouders ff niet veel... Voel me gewoon niet heel erg lekker of ik ben mega moe.

18. Mama JaDeBo

Thnxx meis! Ik wel... sowieso eten we daar elke zondag ;)

Knuff jij ook fijne dag!

19. Mama JaDeBo

Hier bijn 1 kilo erbij... maar t wisseld enorm. Terwijl ik nauwelijks kan eten hahah

20. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Oh jippie! Status: 9 weken en ja hij klopt nog steeds!!!

Kleine zwemmer!

Deel Deze Pagina