elyc, gelukkig dat alles goed was!!!! fijn genieten nu! misschien dat ik de naam van mn dochtertje later nog een keer noem hoor maar voor nu nog even niet hihi.
Bloedprikken: hangt af of er combitest wordt gedaan of niet. Ik had 2 buisjes nu bij 6 weken werd gekeken naar hb, vitamines, eiwit etc algemeen. Aantaal buisjes hangt ook af of het 1e zwangerschaap of niet. Dan bij 10 weken wordt er gekeken naar rubella (kan ook bij 1e bloedafnamen daardoor meer buisjes) en ivm combitest bloed afnamen. Rubella: Ik had ook geen inenting en nooit ziek geweest- dat antistof kan je ook zelf aanmaken geloof ik anders weet ik ook niet hoe ik die antistof krijg hihi Ik word altijd duizelig bij bloedprikken kan ook flauwvallen en overgeven dus vraag altijd liggend afnemen en eet vlak voor banaan.
Ik heb 4 buisjes af laten nemen. Gelukkig helemaal niet bang voor naalden en prikken, vroeger een bloedziekte gehad en tijdens de vorige zwangerschap daar extra controles voor gehad. Na de bevalling trombose opgelopen dus mocht weer bijna wekelijks buisje af laten nemen. Wij hebben maandag echo, ben weer benieuwd.
@elyc wij hadden altijd gedacht dat we maar een kind zouden willen. ik kon alleen echt geen afstand doen van de kinderwagen... geen idee waarom niet. kian zijn ledikant hebben we weggegeven aan iemand die het goed kon gebruiken. net zoals kleertjes enzo. kian gebruikt zijn kledingkast nog steeds en wil deze eigenlijk niet van hem afpakken zeg maar. ook de commode doet nu dienst als zijn tv kast. daar komt bij dat ik deze zag en zoiets had van wauw! hebben hihih. kian zn spullen waren allemaal wit nu wilde ik wat romantischer.
nou dit is mijn tweede zwangerschap bij dezelfde verloskundigenpraktijk en toch 5 buisjes en zelfs een 6e omdat er eentje misschien net niet genoeg gevuld was. En dat is ook nog zonder combinatietest. Ik vond het al zo mega lang duren voor het klaar was, maar dan waren het dus ook best veel buisjes. gefeliciteerd met de mooie echo's meiden! top!
Ik zit ook bij dezelfde vk en voor de 5e x 6 buisjes moeten laten prikken, is altijd hetzelfde... Hier gaat het wel wat beter, vannacht wel goed geslapen. Nu beetje rommelen in huis en straks andere salontafel ophalen liatorp van ikea voor een prikkie op de kop getikt, vind die tafel zo gaaf!! Verder wordt het gewoon een rommel/ruimdagje thuis... Meisje is uitlogeren dus heb alleen de jongens thuis.
@Elyc wat fijn dat je een moie echo had! En ik ben inderdaad ook een dag vooruit gezet haha gezellig datje met me mee gaat @tvt mooie echo hoor! @Miracles lijkt me zwaar van die late diensten. Heerlijk een vers harinkje, ben ook gek op vis. En wat leuk dat jullie een pup nemen! wat voor hond? @Mamavan5 ook een mooie echo! @mamsam wat balen van die herrie zo vroeg! Leuk dat je een kamertje hebt! scheelt inderdaad een hoop. en wat super dat je gewoon een nieuwe kreeg. @nathenheug lekker weekje hoor zo! Ik had trouwens maar 3 buisjes dat afgenomen werd. @Mamajedebo wat gek dat je nu ineens wel genoeg antistoffen hebt. @Piccolina wat vervelend dat je flauwvalt van bloedprikken. mijn man kan er ook niet tegen die moet ook altijd liggen. @Noid spannend hoor! Vandaag even alvast wat inkopen doen voor de vakantie. vrijdag gaan we naar frankrijk, heb er zin in!! gaan jullie nog op vakantie?
Heerlijk vooruit zicht Sammie!! Wij gaan 20 juni weekendje weg met mijn ouders naar camping in venlo en in de zomervakantie een midweekje ook met mijn ouders. Verder niet echt vakantie, we gewoon leuke dingetjes doen.
Jaa die avonddiensten zijn behoorlijk momenteel. Maja nog eentje... Ben alleen al zo vreselijk moe en k heb hoofdpijn. We gaan een Friese stabij op halen morgen Sansa gaat ze heten. Dus vanaf morgen is t over met de rust voor Fudge onze reu, (gecastreerd) zo'n zin in ook! Had t zo alleen niet gepland maar goed... Zindelijk is ze vast tegen de tijd dat dit kind er is. Wij gaan trouwens een weekje naar Drenthe zo 'n zin in! Rustig vakantie parkje waar me moeder ook woont dus voor M ook leuk dicht bij oma.
Leuk dat jullie een pup krijgen Miracles! Lijkt me wel druk met 2 honden en een baby! Leuk om naar Frankrijk te gaan Tammie. Wij vetrekken vrijdag ook. Wij gaan 2 weken naar Spanje. zoveel zin in! Alleen de inpakstress begint nu al omdat we volgende week nog moeten werken en nu ons zoontje er is komt ik nergens aan toe.
Misschien hangt het af je bij vk of arts in zh zit. Ik had eigenlijk zo het: bij 6 weken ha gaf mij bloedonderzoek ivm hb etc. Dat waren 2 buisjes. Ik ging met 9 wk naar zh waarbij die uitslagen daar ook al waren. Ik vroeg of ik nog bloed moet geven hij zei nee want hier staat alles al wat ik wil weten in voldoende. Alleen dus nog rubelle en nog wat en combitest. Misschien kom ik ook uit op 5 buisjes als ik tel 2 van 6 weken en die van rubella of misschien is gewoon net anders als je in zh loopt? Trouwens wie doet combitest moet bij 10 wk bloedprikken. Weten jullie of dat ook bij 9.7 kan??! Mijn man wordt mandag geopereerd en ik dacht gelijk prikken om niet extra keer heen rijden.
Doe geen combitest... Wachten de 20 weken echo wel af. Ik heb pas laat mijn intake ivm de miskramen die ik al gehad heb, dus krijg dan pas t formuliertje bloedprikken mee.
Hier ook bewust geen combinatie test... Bij andere ook niet gedaan. Het is en blijft immers een kans! En het is hoe dan ook meer dan welkom. Ik hou ook absoluut niet van bloedprikken en naalden blegh! Laat staan infuus... Zo vervelend, vooral als ze hem hardhandig plaatsen. Had kleine mee en die moest huilen, arme schat. En paar dagen daarna met mijn andere zoon bloedprikken ook heel vervelend, mannetje gaf geen kick maar toch
Ik heb al bloed laten prikken vanwege grensgevalletje te trage schildklier en over 2 weken de rest van bloedprikken. Ongeacht of we wel of niet de combinatietest doen moet er toch bloed geprikt worden, maar het is even afhankelijk van onze beslissing, hoeveel
Hier ook geen combinatietest. Wel de 20 weken echo, maar eerst nog een echo op 13weken en 15 weken. Kunnen dus lekker vaak spieken. Jeej! Bloedprikken zal binnenkort wel moeten, maar da's echt iets waar ik niet naar uit kijk.
Hier maandag me laatste echo voorlopig ben k bang! Maare voel me heel erg zwanger, kan geen km meer lopen en ik moet weer plassen... Voel me nog steeds zwaar misselijk en momenteel ben k echt kapot!!! Bah bah bah.. Avond dienst bijna... Bijna voorbij
Hier ook de echo's al gehad... Nu pas weer rond 20 weken... Al ga ik van de week ff afspraak maken voor geslachtsbepaling rond 14/15 weken, dat breekt ook weer beetje en kunnen we weer ff spieken hihi! Miracles succes nog ff!!
Nog ff volhouden meid. En dan lekker naar huis naar bed. Hier hebben die twee dagen rust ons goed gedaan. Morgen weer dagje markt, maar gelukkig thuiswedstrijd vlakbij. Kijken of we mensen enthousiast krijgen voor onze bubbletea.