16 t/m 31 december 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama JaDeBo, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier vorige keer ook écht geen goede ervaring met onze kraamhulp.
    Begon al toen we naar huis kwamen met zonemans vanuit het ziekenhuis. Had gebeld toen de vliezen gebroken waren, toen we naar het ziekenhuis gingen 's nachts om aan te geven dat ik niet thuis zou bevallen, daarna toen hij geboren was.
    Maar toen ik belde dat we naar huis mochten kreeg ik doodleuk te horen dat er nog geen melding in het systeem stond en we misschien niemand konden krijgen omdat we te laat waren.
    Was natuurlijk pisnijdig haha (leuk joh al die hormonen en emoties na zo'n bevalling)
    eenmaal thuis:
    Bleek het een oudere vrouw die het al niks vond dat we nog zo jong waren (ik 23 vriend 21)
    zoontje dronk niet zijn hele fles leeg en had met vk gebeld en volgens haar had zij gezegd dat we om d2 uur kleine flesjes moesten aanbieden ipv op verzoek de normale hoeveelheid. Met als resultaat kind helemaal van slag en wij kwamen niet aan onze rust. En dat terwijl achteraf bleek dat dat haar idee was en de vk alleen zei dat we dan moesten doen als wij als ouders meenden dat we daar goed aan deden.
    En ze zat constant beneden bij mijn schoonmoeder te kletsen en kreeg niks mee wat er bij ons gebeurde (wij woonden toen op de tussen etage bij mijn schoonouders in) en moesten wij dus zelf komen melden als hij wakker was en we hulp nodig hadden met iets.

Gelukkig wel al 5 geweldige kraamdagen in het ziekenhuis gehad, daar zo'n lieve verzorgende gehad op neo en ikzelf werd door mijn buurvrouw verzorgd (zij werkt op de verloskamers/kraamafdeling in t ziekenhuis hier)

Nu dus ook bewust gekozen voor een ander kraamzorgbureau, staat heel goed aangeschreven hier dus hopelijk deze keer meer geluk, want heb de begeleiding wel nodig nu we gekozen hebben voor borstvoeding.

Zo, genoeg ellende! hihi wat gaan jullie doen vandaag met/voor de papa's? Wij gaan naar safaripark beekse bergen, sowieso de autosafari doen en het park in wandelen, Misschien ook de boot op, maar dat alleen als zonemans dat durft (hij is nogal een angsthaasje hihi)

In ieder geval een hele fijne dag vandaag allemaal!

Liefs

2. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3762 mamsam, 15 jun 2014
    Laatst bewerkt: 15 jun 2014
    hier geen twijfel, ik vind het onnodig :D ml gelukkig ook. het is niet verplicht hoor in nl! ik had een hele lieve de eerste keer hoor daar niet van maar ze was inderdaad zo goed als overbodig... de eerste dag dat we thuis waren na de ks kwam ze rond half 10. "zo dan gaan we hem even in bad doen" dus wij uuuuh dat hebben we zelf al gedaan hoor.... hier dit keer ook een zh bevalling. heb het er wel al met mijn vorige verloskundige over gehad omdat zij het kraambed verzorgen, die zei toch minimaal 3 uur per dag afnemen. ik ga, als ik het met haar niet rond krijg, mn ha benaderen want die heeft bij mijn moeder ook gewoon de nodige controles gedaan. dus je bent niet de enigste in dit opzicht ;)

3. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kraamzorg; heb er totaal geen kennis over en ben er ook nog niet over voorgelicht dus geen idee. Ik weet wel dat ik het niet prettig vind om een vreemde in huis te hebben en al helemaal niet als ze de was enzo gaat doen. Ben nogal een control freak
    Mijn schoonzus heeft na haar bevallingen in een kraamhotel gelegen en dit lijkt mij ook echt heerlijk. Alleen nog geen idee hoe je dat kan aanvragen enzo. Zal het bij de volgende afspraak eens vragen aan de gynaecoloog.

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Vaderdag.. Papa is weg met het werk, heeft personeelsdienst. Kleine man ligt in bed en wordt zo opgehaald door een vriendin. Mama ligt ziek op de bank. Topdag ;)

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    @ mamsam
    Fijn dat ik niet de enige ben :D.
    Het is inderdaad alleen verplicht bij een thuisbevalling, bij ziekenhuisbevalling niet. Heeft mijn VK afgelopen week nog bevestigd.

Vond haar ook maar overbodig en op een gegeven moment zelfs irritant. We waren toen alleen nog erg jong (20) dus iets ervan zeggen deden we niet zo snel. En daarnaast was ze wel aardig (alleen ook geen klik mee), dus dacht dat het allemaal wel normaal was.

Het enige waar ik nog mee zit na de bevalling is wie zoonlief naar school brengt en ophaalt. Maargoed, dat doet de kraamzorg toch niet.

Dus twijfel nog even verder :p.

6. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gelukkig groot sociaal vangnet voor zl. dat doen sommige kraambureaus nog wel hoor, bij de waarden(vroeger partula) toevallig vandaag op de site gezien dat je dat kan aangeven. maar alsnog wil ik het gewoon niet. bluh

7. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer Kraamzorg aangevraagd bij hetzelfde bureau als bij de vorige twee. Had het liefst dezelfde als bij de eerste, maar die blijkt nu thuisblijfmama te zijn. Maar ze hebben haar naam bij mijn aanvraag gezet om op zoek te gaan naar een zelfde type. Verder wil ik geen extra indicaties. Heb een flink sociaal vangnet en wil de eventuele bv laten begeleiden door de vk die ook lactatie kundige is.

8. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Mamsam ik heb ook de waarden weer ;)! Hoop stiekum ook dat dezelfde als vorige keer kan komen, was een super week!! Anders oog beetje zelfde type hihi!

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mama jadebo:
    8 dagen na de kraamhotel?
    Volgens mij is het 8 dagen totaal dus k had bijv. 18.00 ks gehad, woensdag. Ik lag in kraamhotel vervolgens tot zondag 12.00. Dus 3 dagen kraamhulp daar. Daarna kreeg ik zondag-vrijdag hulp en dat was incl 2 extra dagen voor bv, ks die verlooskundige ondertekent.
    Dus stel is geen bv maar fv dan krijg je naar keizersnede 4 dagen nog thuis zorg, toch?

Kraamhotel: niet elke zh doet aan vrije verblijf tegen betaling in hotel. Ik had Bronovo dat doet ze alleen bij ziekenhuisopname kind of moeder of keizersnede. Geweldige hotel, personeel top, veel rust, tv, internet, kamer-studio met eigen wastafel apart voor kind met bad en ouders, badkamer:wc,douche. Bed voor partner (25 euro per alle dagen verblijf en eten). Eten op menu bestellen.. Keuze genoeg.
    Tja vond fijn zo!! Ook verpleegkundigen erg lief en we mochten zelf doen als we willen en toen ook 1e badje gedaan. Bezoek mag ook altijd komen waneer die wil.

Ik weet niet hoe het nu zal gaan want moet zoiezo blijven maar mijn man gaat met dochtertje thuis slapen uiteraad dus ben nachten zoiezo alleen.. Is dan wat minder "leuk"

10. Mama JaDeBo

Nee ik niet hoor... 8 dgn kraamzorg na thuisbevalling ;)
    En ok had 7 dgn na mijn eerste bevalling (toen bleven we een nachtje in het ziekenhuis)

Hier echt typisch weer maandagochtend, blegh! Moeite met opstaan, hoofdpijn nu, en van de lucht buiten worden we niet erg vrolijk!

11. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hier een hondje om 6 uur!! Grrr... Kon al niet slapen nadat ik naar de wc was geweest.

Hier gewoon 8 dagen... Kijk er eigenlijk wel naar uit.

12. Mama JaDeBo

K ook wel hoor! Even goed bijkomen en beetje aan elkaar wennen, heerlijk zo'n weekje!!

Vind de tijd ineens zo snel gaan... de eerste weken kropen letterlijk voorbij maar nu vliegen de dagen om!! Whaaaa

13. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Pfff heb jij ook dat gevoel dat bukken en zitten enz heel raar voelt...
    Dat gevoel van er zit echt wat in mijn buik heb ik!!

Alsof k n bal heb ingeslikt!
    Tijd vliegt idd.. Heerlijk

14. Mama JaDeBo

Ja herken ik idd.. Soms ook met lopen das best irritant!

Hier beide kindjes op school, dus nu ff wat eten en dan ff aan de schoonmaak hier, is dat ook maar vast gebeurd hihi!

15. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Vind t op de fiets nogal naar eigenlijk... bah!
    En dan een hobbeltje... ieeeh!

Hier ook maar aan de poets denk... pffff

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Met lopen niets.
    Wel met gaan zitten idd en met de fiets ook, wat miracles zegt, hobbeltjes voelen raar.

17. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    En volgens mij voel ik zo af en toe de baby!!!!

leuk leuk leuk!!!

18. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ja ik herken dat ook! Vooral met lopen en als ik dan mijn hand op mijn buik leg dan klotst er echt iets van binnen, haha. En inderdaad een waterballon gevoel.
    Bij het fietsen ook bij een hobbelige weg.

19. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38

Hobbelige wegen vermijd ik expres... :):) of ik sta bij ieder hobbeltje.

20. Mama JaDeBo

Ik voel het ook regelmatig hihi!

Ik fiets niet hahah maar anders zal t zeker voelbaar zijn denk ik! Hahah

Lekker Zometeen alles weet fris, dan straks lekker ff tukkie doen als kleine vriendje ook op bed ligt! Dag vliegt zo voorbij

Deel Deze Pagina