Oh ikke wat netjes! Ik ben echt al zo'n 5 kg aangekomen. Vrn in het eerste trimester omdat ik de misselijkheid weg at. Nu ben ik nog niet dik dus wat dat betreft maak ik me niet druk hoor maar was wel verbaasd over de hoeveelheid!
Wij worden alleen gewogen bij 32 weken. Dan hebben we ook standaard groeieecho, gesprek met gyn en met verpleegkundige om bevalplan te bespreken. Vorige week gaf mijn Weegschaal -3 aan, toen weer 0 en toen weer -1. Klopt niets van dus
Hier worden we elke controle gewogen. Ik ben ook al 5 kg aangekomen. Komt ook omdat ik in de 4 maanden voor ik zwanger werd 14 kilo was afgevallen. Dan komt het er wat harder aan en weinig eten lukt me nu echt niet. Baal ik wel van zeg! Wat erg die tent zo in het water! Wat zullen ze balen!
Idd balen zeg die tent in het water.. wij hebben hier wel veel regen gehad maar niks vergeleken bij dat ofzo. Ik word ook niet gewogen bij de gyn. Volgende week weer controle..
Nog maar 7 uurtjes.....ahhh...vind het nu toch wel heel spannend worden....gelukkig van alles te doen vanochtend en nog ff snel op en neer naar Den Bosch. Komt goed, hihi
hier iets tussen de -0,5 en +1,5 de weegschaal weet het volgens mij niet zo goed Volgens de vk kan het ook best zijn dat je wat afvalt tussendoor... Wat erg zeg mamsam, sta jij nog net goed. Wij gaan donderdag met de tent weg, laten we hopen dat het dan weer ''gewoon'' zomer is
Ik word ook iedere controle gewogen, was vorige zwangerschap ook al. Geweldig joh, weegschaal is echt m'n grote vriend (NOT) Tot nu toe -0.5 maar das al bijna 2 weken geleden, dus ben benieuwd wat de volgende keer de uitslag is haha. Wij gaan eind van de maand ook naar de camping, maar dan in Spanje, dus hopelijk daar geen hoosbuien zoals hier maar een heerlijk warm zonnetje hihi Wel al genoeg zonnecreme ingeslagen en parasol staat al klaar om ingepakt te worden, een extra is namelijk nooit verkeerd. Wat nemen jullie allemaal mee als jullie naar een camping gaan? (hebben een stacaravan met alles dr in) Is namelijk de eerste keer dat ik naar een camping ga haha
Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat je meer moet aankomen als je slank bent hè? Bij een normale BMI tot max 16 kg aankomen Bij een verhoogfge BMI max 11 kg aankomen en bij flink overgewicht max 9 kg aankomen bron: Gewicht - Gewicht-zwangerschap ... Heeft geloof ik iets te maken met de beschermende functie van vet bij de moeder voor de baby. Dus de verschillen zijn ook best normaal!
Bij mijn vk stond ik al gelijk op verhoogde bmi, was al dik 10 weken zwanger... Pfff zo flauw! En dan nog in de middag en met kleren. Maar zat op normale bmi toen ik net zwanger was. Probeer nu ook echt op me eetgedrag te letten hoor, want wil niet dat het zo hard gaat! Zit in ieder geval nog steeds niet op 80 kilo.... Nou gesprek nr 1 gehad met werkgever.... Het is nu aan de vk of ik per direct stop of over twee weken volgens me werk.
Miracles succes meis! Knuffel Ik ben eerste zwangerschap best veel aangekomen, 2e 4 kilo en derde 12 kilo... Na bevalling direct 10 kwijt... Hihi ben benieuwd wat het nu wordt, sta nu op +1 na 20 weken. Wegen doe ik thuis, hou het zelf beetje in de gaten. Wil Eet vrij gezond al heb ik af en toe ook best een 'snaai dagje' Hihi!
als ik mijn buik en gewicht vergelijk met de vorige zwangerschap (heb voor beide een logboekje bijgehouden) dan loop ik nu 2 maanden voor in gewicht en buikomvang! Vorige zwangerschap iets van 8kg aangekomen en met bv veel afgevallen om daarna 3kg permanent erbij te krijgen. Begon nu dus met 3kg hoger start gewicht maar normaal bmi. Wel grappig dat het per vk zoveel verschilt, bij mijn vorige zwangerschap werd ik ook elke controle gewogen en nu dus helemaal niet. Een collega van mij die slank begon kwam ruim 30 kilo bij! Dat lijkt me best heftig.
Ik ben vorige keer 9 kilo aangekomen. Zondags bevallen en vrijdags had ik mijn eigen kleren alweer aan. Vannacht voor het eerst over de baby gedroomd. In mijn droom was het een meisje. Bij mijn zoon droomde ik alleen maar over jongens.. Maar kan natuurlijk ook omdat iedereen in mijn omgeving overtuigd is van een meid...
Hey. Hier een hele mooie 20w echo gehad. Alles erop en eraan. Na lang wachten weten we nu eindelijk dat we een meisje krijgen. Grote broer en zus vonden het ook prachtig....