16 t/m 31 december 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama JaDeBo, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sznne

sznne Actief lid

19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    Wat vervelend miracles dat je zo aan huis vastzit zeg, kan het ook weer overgaan of zullen de harde buiken blijven tot bevalling? ik verheug me wel al op thuis zitten nu ik zoveel dingen in mijn hoofd heb om te doen maar kan me goed indenken dat als je niet/weinig meer kan en je verplicht stil zit er geen bal aan is..
    misschien dat het een beetje opbeurt en dat het nog ''erger'' kan, ik ken iemand die de laatste 3 maanden verplichte bedrust had en daarvoor in het ziekenhuis is opgenomen ze mocht zelfs niet wassen/ plassen!

2. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vorige zwangerschap was niet leuk, had bedrust vanaf 17 wkn. En hij is met 38 wkn met een ks geboren. Dus tot nu toe gaat de zwangerschap een heel stuk beter. :) Hoop niet te lang te moeten doorlopen, maar begreep van de gyn dat ze je niet te lang laten doorlopen als je al een ks heb gehad, dus ben benieuwd.. zal wel verplicht in het zkh moeten bevallen, maar dat vind ik niet zo erg...

3. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Ja hoor het zegt niks... vooral bij de 2e enorme voorweeen gehad en dachten echt dat ie eerder kwam... dus niet!

Bij de laatste bevalling, toen de vk in opleiding er al was zei ik nog 'als ik niet echt is dan wordt ik gek'... ze zei nog nou je bent echt aan het bevallen hoor! Vervolgens lag mijn ventje half uur later al in mijn armen... ging zo snel! Was ook zo onwerkelijk dat ik daar echt even aan moest wennen. Moet nu ook wel eerder bellen, want vk was er om 03.00 uur en om 03.21 uur is mijn ventje geboren... oeps!

4. Mama JaDeBo

Vervelend zo vroeg al bedrust... ik vond een week toen al erg (werd opgenomen met blaasontsteking en weeenactiviteit bij 29 weken...)

Toch fijn dat nu beter gaat! Klopt idd... komt ook omdat je een risico hebt dat litteken scheurt, zullen ze je ook extra in de gaten houden laatste weekjes

5. Mama JaDeBo

Dat lijkt me ook erg hoor, als je eigenlijk niks meer mag... :(
    Soms is het idd niet anders en worden ze opgenomen. Merk ook wel dat als je eenmaal thuis bent je toch snel weer dingen doet...

6. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Hier ook zo nu en dan harde buik. Doe te veel, maar dat zit in de aard van het beestje zullen we maar zeggen. Slapen blijft een drama, maar goed daar moeten we jet maar mee doen he. Gelukkig in de paar daagjes vakantie beetje bij kunnen tanken, maar die extras zijn alweer bijnna op.....we zien g
    Het de volgende week wel bij de controle. Heb in ieder geval het idee dat ons meisje goed groeit. :)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Meiden wat vervelend!
    Ik mag echt niet klagen!

Heb wel 2x een knoert harde buik gehad op een zaterdagavond (feestjes, veel staan) maar dat duurde dan de hele avond.
    Ik heb geen idee hoe het voelt, een harde buik, doet het ook zeer? Of is dat wat ik voelde dan een harde buik?

8. Mama JaDeBo

Harde buik is soort harde bal in je buik... doet niet pijn maar wel vervelend... Als pijn doet is dat minder goed teken.
    Maar ook je banden kun je voelen en die kunnen ook pijn doen...

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Denk dat ik het dan op die zaterdagavonden wel gehad heb. Voelde soort van opgeblazen.
    Nou ja, ook niet zo gek. Het hoort er een beetje bij denk ik..

10. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    hier ook veel harde buiken, maar weet zelf dat t idd ook komt door teveel doen steeds, maarja met een eigen bedrijf en een man die momenteel veel weg is voor werk doe je al snel teveel...
    mag al vanaf begin van deze zwangerschap niet sporten ivm mn bloedverlies toen en daarna mn harde buiken...en nu ist al als ik paar keer de trap op en neer ben geweest dat ik t voel aan mn buik, maargoed...is soms niet anders, maar wel vervelend!

11. Mama JaDeBo

Ik doe ook al snel teveel... maar ja kan niet anders als alleenstaande moeder van 3... gelukkig zitten de oudste op school, dat scheelt natuurlijk wel!

Verder enorme nesteldrang momenteel... wil alles weg/opgeruimd/netjes hebben... grrrr wordt gek van mezelf!

12. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Inderdaad eigen zaak en rustig aan doen is niet echt een match. Merk ik hier ook. Veel stress op het moment, dus dat helpt ook niet.
    Nesteldrang begint wel toe te slaan. Gisteren bezig geweest met de oprit. Mannetje is deze zelf aan het bestraten, maar ik kan he niet laten om dan heel rustig 1 voor 1 wat stenen mee aan te slepen... morgen proberen weer eens wat aan de babykamer te doen. Lakentjes ed van het wiegje liggen klaar voor de wasmachine....
    Dan maar beginnen met het plafond en de muren en dan kunnen de meubeltjes op hun plek.....
    Oh ja..... en ik wil shoppen!!!!

13. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    ikke 142 hahahaha oh zoooooo herkenbaar!
    hier blijf ik ook maar doorgaan met vanalles, maar ook omdat je t gewoon graag af wil hebben en dan denk je ach kan best ff helpen;)
    shoppen wil ik ook hahahaha geen idee wat alleen hihihi

14. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb deze zwangerschap tot nu toe twee keer een harde buik gehad, die wel gepaard ging met veel pijn. Onwijs kramp en kon geen kant op, moest echte alles laten vallen en me stil houden.. Heel irritant.

Zijn jullie ook aan het hamsteren bij AH? Ik heb net 4 pakken pampers maat 2 gekocht, kreeg er niet meer mee met de kinderwagen.
    Heb nu 1x maat 1 en 5x maat 2. Dus nog 1x1 en 3x2 erbij denk ik, dan kan ik even vooruit :)

15. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    ik vind pampers echt VERSCHRIKKELIJK hahahaha!
    heb altijd de luiers van het kruidvat vind die zoveel fijner dan t pampers merk...en vind ze ook echt TE duur...:)

16. Mama JaDeBo

Voor mijn zoontje heb ik kruidvat, en voor beebje heb ik 2 grote en 2 kleine pakjes pampers mt 1, en koop daar nog 2/3 mt 2 bij. Tevens een doos billendoekjes hihi, gaat zo hard in het begin.

Mt 1 had ik uit babydoos en de 2 grote pakken nog over van mijn zoontje.

17. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    ik gebruik de pampers alleen in de 1e kraamweek omdat die plasindicators wel fijn zijn, iig fijner dan die van kruidvat!
    maar daarna over op KV luiers.

18. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Grappig he, ik zweer echt bij pampers. Na kruidvat, etos, ah en bumblies geprobeerd te hebben ermee gestopt en toch maar trouw pampers blijven kopen.
    Wil aldi en Lidl nog wel proberen, maar wil niet meteen een heel pak kopen.

En billendoekjes, heb twee weken geleden bij etos 1+1 gratis gescoord. Wel Zwitsal sensitive... Want ook daar zweer ik bij. Dure smaak haha. Gelukkig heb ik dat qua kleertjes absoluut niet ;)

19. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Ik heb inmiddels 2 kleine pakjes pampers maat 1 en 2 kleine pakjes kv mt 1... lang leve de cadeaudozen zullen we dan maar zeggen. Komt bij beide nog 1 bij want zuslief heeft ook nog dozen besteld voor me....
    Hamsteren doen we wel, maar nog geen pampers gekocht....AH bij ons had een wowdeal... kon j bonnen kopen voor 5 euro en daarmee kun je voor 10 euro kopen.... dus das wel leuk boodschapjes doen.
    Straks ff aar de kruidvat, hebben weer een fletcheractie hotelbonnen voor een tientje!. Met zn tweetjes dus een nachtje weg voor 20euro. ideaal. Maken we al een paar jaar gebruik van. Leuke hotels en gewoon ff lekker etussenuit!!

20. Mama JaDeBo

Ik vind die van aldi niets, lekken snel door... hier kv gaat prima voor mijn bijna 2 jarige boef... Voor babys altijd pampers de eerste maanden

Ikke das nog eens leuk boodschappen doen hihi

Deel Deze Pagina