16 t/m 31 december 2015 mama's - DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Esje87v, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Roos2978, Ik ben stewardess en je mag dus niet meer vliegen zodra je weet zwanger te zijn. Je kan dus kiezen om vervangend werk te doen maar omdat ik te ver van schiphol af woon is dat geen optie. Dan heb je ook een optie voor vervangend werk in de regio dan word je bij een uitzendburo geplaats of je kiest om onbetaald thuis te zitten.

Emib: bij mij is er bij de eerste pas vanaf 41 weken naar evt ontsluiting gekejen.. Denk eerlijk gezegd dat het daar nu nog wat vrorg voor is.

Ik heb morgen ook weer controle. Ben nu overgedragen naar het ziekenhuis dus ben benieuwd hoe die controles hier gaan!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi mama, ok, vandaar! Jij hebt dus voor onbetaald gekozen?! Wel kostenpost dan! Maar prima :)

Hier morgen ook weer controle! Bij dl is er pas gekeken naar ontsluiting toen de weeën begonnen waren (met 41 weken).

Vanwaar naar het zh mama? Heb je medische indicatie nu? Hopelijk niks ergs?!

3. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Echt?? Pas met 41 weken? 😕
    Bij mijn eerste ben ik bevallen met 39.3 maar ze hadden er voor al enkele keren gekeken.
    Gek dat zal dan ook weer afhangen van gynaecoloog zeker.

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Misschien een verschil tussen gyn en vk? Ik loop bij vk en wellicht dat gyn sneller checkt?!

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook sinds afgelopen maandag bij het ziekenhuis onder controle blijven. Mijn astma is niet onder controle dus houden ze mij en de beeb beter in de gaten. Mocht ik tijdens de bevalling het benauwd hebben willen ze me zuurstof kunnen geven.
    Over een week nog een groeiecho om te kijken of ze wel dezelfde lijn qua groei aanhoud en deze niet afbuigt. Ze is nu aan de kleine kant.

Ben ook heel benieuwd hoe de controles in het ziekenhuis gaan. Nog geen ervaring mee.

mammatobe88. Hoe ga je je werk invullen na je zwangerschap? Lijkt me best lastig met oppas zo'n baan.

6. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Ik moet nog 3 weekjes werken. Ik moet eerlijk zeggen ik vind dat de zwangerschap ook meevalt, maar ik krijg het nu toch echt zwaarder. Vooral met de schoenen aan en uit trekken poeh! Zijn jullie voor de rest al helemaal klaar met de spullen? Ik moest laatst ineens heel hard huilen omdat ik het gevoel heb dat ik nog niks voor de baby heb. De babykamer is al wel klaar. Maar ik vraag me echt af hoeveel dekentjes en lakentjes je nodig hebt! ik heb van alles maar 1! Ik denk dat ik nog nodig moet gaan shoppen.

7. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Ik moet naar het ziekenhuis ivm een geplande keizersnede. Bij dochterlief eem spoedks gehad en mag nu zelf kiezen. Er is een kans dat spontaan lukt maar heb natuurlijk een vergroot risico op weer een spoed ks. Hen gekozen om de bevalling af te wachten tot 40 weken mocht hij dan komen dan hoop ik dat het spontaan lukt en anders word het dus een ks in week 40.

Zolief: ik werk parttime en ben max 8 dagen per maand van huis! Heel goed te doen en heeel veel vrij! Vaak 2x 4 dagen weg. Hebben veel familie om ons heen die kunnen opassen. Maar mn schoonmoeder is wel onze vaste oppas.

Fijne dag allemaal!

8. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Helena! Met je laatste werkdag in zicht wordt alles vermoeiender he, ik herken het zeker! Ik ben helemaal niet veel aangekomen, sterker nog, hele bescheiden buik nog, maar ik had gister ineens toch moeite met het aantrekken van mijn sokken ;)

Wat betreft je dekentjes enzo. Ik heb denk ik 2 wiegdekens en lakens, en 2 Ledikantdekens en lakens. Verder ben ik zelf nog wat knuffeldekentjes aan het maken. Maar goed, of je er nou genoeg hebt of niet, ik zou zeggen, als jij het idee hebt dat je moet gaan shoppen, gewoon doen! :D
    Niets leuker dan thuis komen met nieuwe schattige dingetjes, ookal heb je al veel te veel ;)

9. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook net weer controle gehad bij de verloskundige. Alles ging weer prima, maar ze kon door mijn lange buik niet goed beoordelen hoe groot de kleine ongeveer is. Groei echo ingepland voor volgende week. Ik maak me niet zo druk, en zie het als een extra pretecho, want hoewel ze wel vaker dacht dat hij wat aan de kleine kant was, de pretechos wezen elke keer weer uit dat hij precies op schema zit, en misschien zelfs iets voorloopt. Nog een keertje kijken naar de kleine aap, ik heb er zin in!

10. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dit kan idd roos. Ik ben ook van belgie, dat kan natuurlijk ook wel verschillen. Ik weet het niet.. We zullen de volgende keer wel zien.

11. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Kwa zwangerschap lukt het bij mij de laatste tijd niet meer dames. Pff.. Ik zie het af en toe gewoon niet meer zitten. Mijn eerste kindje wordt ouder en begint meer en meer te wegen (9,5kilo ondertussen) en ze wilt de laatste tijd continu op shoot.

Ook heb ik echt heel veel last van menstruatiekrampen. De gyneacoloog zei dat het normaal was en heeft er verder niet naar gekeken. Maar langs de andere kant had ik vandaag enkele vriendinnen die me toch schrik aanjaagden en zeiden dat ik moest opletten. Ik weet nu niet of ik echt iets moet doen.
    Hoewel ik heel graag mijn kindje al wil, wil ik nu nog helemaal niet bevallen. Ik heb ook schrik dat als k naar t ziekenhuis ofzo zou gaan, ze me gaan zeggen dat ik moet rusten en dat ik niet naar werk mag!
    Ik wil echt nog blijven werken en in platliggen heb ik helemaal geen zin..

Agh.. Ik weet het niet wat in moet doen. Gewoon afwachten??

12. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dames, nu komt er ook nog een drukkend gevoel op mijn vagina bij. Herkent iemand dit? Zijn er nog die dit hebben??

13. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Zou kunnen komen van het indalen! Ik heb het zelf als k teveel heb gedaan dat er zo een druk down under staat alsof de baby ieder moment uitvalt.

Menstruatiekrampen herken ik ook.. Zou me er niet te druk om maken hoor! Echten weën herken je meteen!

14. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt inderdaad als indalen.. Laat je niet te gek maken door verhalen van anderen. Vertrouw op je verloskundige, als die aangeeft dat alles goed gaat, dan zal dat wel zo zijn. Uiteraard tot op zekere hoogte natuurlijk, als je je ergens echt veel zorgen om maakt, gewoon aan de bel trekken! Maar ik vermoed dat het er allemaal bij hoort.

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Emib, kan allemaal normaal zijn hoor. Voor weeën, indalen, teveel gedaan en daardoor last van je banden (en dat voelt bij mij als menstruatiekrampen). Echte weeën gaan niet weg en worden steeds erger. Maar als je het niet vertrouwt kan je altijd even bellen.

Ligt bij jullie de beeb al goed? En wellicht al ingedaald?
    Hier nog niet, draait nog alle kanten op, dan met voeten omhoog, dan naar beneden, dan overdwars.... Doet soms echt pijn zeg! Hoop maar dat hij nu wel snel goed gaat liggen, wil zo graag thuis bevallen!
    Hebben jullie daar trouwens al over nagedacht? Thuis bevallen? In een kraamhotel oid of in het zh?!

16. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dank u dames voor de reacties. Ik maak me al wat minder zorgen. Il heb wel nogaltijd last van mijn buik, maar het zal wel normaal zijn.

roos, ik ga in t ziekenhuis bevallen omdat ik in bengie woon en wss blijf ik ook nog eens 4 nachten daar. En de resrr??

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Emib, mag je in België niet thuis bevallen dan? Vanwaar die 4 nachten dan?! Ks?! Fijn dat je je al minder zorgen maakt!!
    Ik hoop dus thuis te bevallen net zoals bij m'n dochter, erg fijn. Moet de beeb dus alleen nog even met z'n hoofd naar beneden gaan liggen!!

18. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb heel bewust gekozen om in het ziekenhuis te willen bevallen. Ik begrijp waarom vrouwen het fijn vinden om thuis te bevallen, maar ik ben niet zo iemand ;) Heerlijk, om alle hulp binnen handbereik te hebben, en voorbereid te zijn op verschillende scenario's. En ik heb een super goed gevoel bij de kraamafdeling in het ziekenhuis hier. Ik heb ook totaal geen angst of zenuwen, ik heb er zelfs oprecht zin in!

De kleine is al ietsje ingedaald volgens de vk, dus het gaat de goede kant op! En nog maar 1 weekje werken!!

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    @esje, de beste keuze is ook de plek waar je je het fijnste voelt, want hoe meer ontspannen hoe beter je bevalling gaat verlopen! Hihi, zelfs zin erin!!! Ik begin het juist wel beetje spannend te vinden, enerzijds heb ik er zeker zin in, wil zooooo graag weten hoe de beeb is, ruikt, voelt en eruit ziet!! Maar ik weet ook nog wel van de bevalling van dl (die overigens heel prima verlopen is hoor) dat ik het ook wel heel erg pijn vond doen (met name de ontsluitingsweeen). Maar het was ook het aller mooiste moment wat ik ooit heb mee mogen maken, gewoon een kind op de wereld mogen zetten. Wauw!!

Fijn dat de beeb al iets is ingedaald! Ik hoop zoooo dat mijn beeb ook goed gaat liggen. Draait helaas nog steeds, lag vanochtend nog over dwars....

20. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    In Belgie heb ik nog nooit gehoord over een thuisbevallen. Je kan dif altijd wel doen denk ik, maar dan moet ge zelf mss uw vk regelen. Ik heb nog nooit gehoord dat een vk aan huis komt voor zoiets. Maar het zal natuurlijk wel altijd ergens bestaan.

De normale gang van zaken is dat je in t ziekenhuis bevalt. Hierom zie ik bij elke consultatie ook de gyneacoloog en nooit een vk. We hebben niet echt een vk. En als je in t ziekenhuis bevalt (normale vaginale bevalling) mag je gemiddeld 4 nachten ik t ziekenhuis blijven. En een ks is nog langer. Je kan wel altijd overleggen met je gynaecoloog om langer of minder lang in t ziekenhuis te blijven na je bevalling.

Als ik Nl zat had ik ook wel zeker voor een thuisbevalling gekozen denk ik. Maar hier zou ik dat niet durven. Ik denk dat de meeste vk gewoon niet genoeg ervaring hebben met thuisbevallingen.
    Het lijkt mij bv echt wel zalig om in bad te bevallen..

Deel Deze Pagina