@Esje87v Hahah, ja valt het op? Ik dacht, laat ik maar eens kijken of deze nog vrij is Lijstje aangevuld hoor! Zie meteen dat ik ook de jongste ben Wel grappig dat er zoveel jongens komen! In mijn vriendenkring zijn er 5 dames zwanger en allemaal krijgen we een jongen (1 is inmiddels al bevallen) ♥ Zwanger ♥ 20 Mama to be88 - ?? jaar - 2e kindje 20 - roos1978 - 37 jaar - 2e kindje - jongen 22 - 123abc - 25 jaar - 1e kindje - jongen 24 Zolief - 29 jaar 2e kindje 27 Esje87v - 28 jaar 1e kindje - Jongen 1/1 Helena88 - 27 jaar 1e kindje - Meisje 8/1 Emib - 28 jaar - 2e kindje - Jongen 9/1 - JongetjeM - 29 jaar - 2e kindje - onbekend
Nee de baby was met 33 weken al ingedaald. Dus ze ligt niet perse te hoog. Maar ze groeit wel elke dag verder natuurlijk. Het ligt vooral aan mijn astma die niet geheel onder controle is. Morgen controle in het ziekenhuis en bespreken hoe lang ik dit vol moet houden. Ik ben niet zo vragerig en wacht liever af. Maar m'n energie wordt met de dag minder omdat ik constant benauwd ben. En ik moet nog wel een bevalling aan kunnen. Welkom 123abc! Ik ben altijd thuis bij m'n dochter. Dus weet me goed te vermaken ondertussen. 😉heb er totaal geen moeite mee. Maar heb ook afleiding en ritme door haar. Gewoon leuke series kijken! 😀daar heb je nu nog alle tijd voor. Of foto albums maken.
Over het algemeen gaat het best goed hier. Lopen gaat alleen steeds lastiger. Heb helemaal niet veel gewicht mee te zeulen of zo, maar dat koppie zit al lekker vast in m'n bekken, dus dat wordt wel wat gevoelig Ben ook wat eigenwijs denk ik, heb gister heel fanatiek de hele woonkamer en keuken gepoetst.. Heel bevredigend werk, die keuken is niet meer zo schoon geweest sinds we hier wonen, maar het was misschien iets te veel van het goede vandaag wat kalmer aan dus..
@zolief, ja moet inderdaad gewoon dingen doen.. lastige is dat ik door mijn rug niet echt makkelijk kan zitten.. dus moet eigenlijk staan of lopen, maar doordat meneer al volledig ingedaald is gaat dit niet zo makkelijk meer Ben nu maar begonnen met een nieuw haakproject.. je moet wat
Welkom 123! Gezellig dat je meekletst! Bij een eerste heb je idd als je verlof hebt zeeën van tijd. Net zoals zolief zegt, met een peuter erbij is het zo anders met je verlof.... Hele dag druk met m'n dochter. Maar weinig tijd voor mezelf. Af en toe breng ik haar even weg naar 1 van de oma's, heb ik even rust 😁 en tijd voor mezelf! Bij m'n dochter keek ik ook veel series en las veel boeken . Haken is ook leuk. Kan ik alleen niet.... Esje, lijkt me lastig ja. Mijn beeb is niet ingedaald maar mijn buik is enorm groot en draag het helemaal naar voren dus ik vind lopen ook steeds zwaarder worden... Laatste loodjes worden toch wel zwaar he?! Pittig zo lief dat je astma hebt en vooral vervelend zeg.... Wel om hulp vragen hoor!!!! Goed aan jezelf denken!
Ooo meent ge dat?? Hoe cool is dat daar ik nl. Hier krijg je in totaal 15weken (vooraf 6 tot 1 week opneembaar), maar die vakantiedagen vallen allemaal weg bij mij. Helaas. Ouderschapsverlof kan ik nu ook nog niet opnemen, omdat ik nog niet vastbenoemd ben. Maar hopelijk als ik benoemd wordt, wil ik het zosnel mogelijk opnemen. We hebben hier recht op 4maanden. Dus met mijn kindjes kan ik dan 8 maanden thuis blijven 😊😊
En krijg je dat ouderschapsverlof betaald? Zou super zijn als je vast dienstverband krijgt dan!! Ik hoop het voor je. Maar jee hoe anders dan weer he?! Bij jullie kan je dus gewoon tot 39 wk doorwerken, ik had dat nooit getrokken! Zeker niet als je voor de klas staat, is behoorlijk zwaar!!
@Roos1978 Zit jij in het basisonderwijs? Ik werk in het voortgezet onderwijs, maar bij mij loopt verlof gewoon door in de vakantie. Krijg dus geen weken extra. Toch jammer
Ik zit idd in het basisonderwijs.... Geldt idd voor ons CAO, maar is dit bij jullie niet ook veranderd? Zal ik zeker eens uitzoeken! Is pas sinds aug 2015!
Nee bij ons is het alleen als je verlof in de zomervakantie valt.. En dan krijg je alsnog geloof ik maar 3 v/d 6 weken terug als ik het goed heb. Heb ik verder niet uitgezocht aangezien ik ver buiten de zomervakantie beval
Jeetje 123abc.. Dat vind ik wel krom hoor, dat je die vakantie weken niet extra krijgt, als het binnen je verlof valt.. Zijn toch gewoon vakantiedagen.. Pff, ik zou er echt boos van worden..
Ja ik baal er eerlijk gezegd ook wel echt van.. Maar ik kan er helaas toch niks aan doen Kan me wel heel boos maken, maar uiteindelijk haalt het niks uit. Daarnaast heb ik nog geen vast contract, dus echt boos maken bij mij werkgever durf ik niet Ga wel ouderschapsverlof opnemen en hoef straks maar 9 lessen te geven, dus dat is wel weer prettig. Kost wel geld natuurlijk, maar kan in ieder geval wel veel thuis zijn bij de kleine.
Vandaag controle gehad. Buik van de baby loopt zo'n 3 weken achter. Ze is sowieso al aan de kleine kant. Placenta deed het nog wel goed. Ze wilde mij, als ik het wilde, gelijk inleiden. Pff.. dat is even schrikken. De komende dagen gebruiken om alles snel echt klaar te hebben voor de beeb komt, en dan dinsdag weer controle en beslissen hoe en wat. Nu wilde ik het nog niet. Als ik haar minder voel moet ik gelijk komen.
@zolief Dat is inderdaad even schrikken! Snap dat je niet meteen wilde beslissen.. Succes met die laatste dagen! Maak je niet te druk!
@zolief, dat is even heftig! Je weet natuurlijk dat het kan inmiddels, maar kan me voorstellen dat je zulk nieuws nu nog niet helemaal had verwacht..
Hallo dames. Mag ik mij hier terug aansluiten? Zolief: Oh dat lijkt me even schrikken. Hopelijk komt alles helemaal goed. Probeer jezelf niet teveel te stressen.
♥ Zwanger ♥ 20 Mama to be88 - ?? jaar - 2e kindje 20 - roos1978 - 37 jaar - 2e kindje - jongen 22 - 123abc - 25 jaar - 1e kindje - jongen 23 - Selma85 - 30 jaar - 1e kindje - jongen 24 Zolief - 29 jaar 2e kindje 27 Esje87v - 28 jaar 1e kindje - Jongen 1/1 Helena88 - 27 jaar 1e kindje - Meisje 8/1 Emib - 28 jaar - 2e kindje - Jongen 9/1 - JongetjeM - 29 jaar - 2e kindje - onbekend Ik heb mezelf op het lijstje gezet, als dat ok is. ^_^
Welkom Selma! Ik kreeg ook even flinke bevalangst gisteren. Meer last van? Nu ben ik gelukkig weer rustiger en denk ik dan ben ik er ook maar weer vanaf en kan ik eindelijk mn beebje zien. Als het beter is voor haar dan moet het maar.