16 t/m 31 december 2015 mama's - DEEL 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Esje87v, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat raar 123 dat dat bij jullie niet is aangepast dan zeg en wel binnen het basisonderwijs. Daar was het idd tot aug net zoals bij jullie geregeld.

Welkom selma!!

Zolief. Dat is even schrikken maar fijn dat je er nu zo over denkt.
    Je zal toch moeten bevallen en als het voor de beeb beter is om wat eerder te komen dan is dat maar zo! Kan je ook heeeeeerlijk gaan knuffelen en gelukkig is de beeb op dit termijn ook helemaal klaar om geboren te worden! Maar ik snap dat je her spannend vindt.
    Ik zien aan de ene kant wel beetje op tegen de bevalling, weer die pijn, maar aan de andere kant is het een tweede wat meestal makkelijker gaat en daarbij is het het meest bijzondere wat ik ooit heb mee mogen maken, gewoon een kind op de wereld zetten. Ik was na de bevalling dagen zo trots oo mezelf dat ik dat maar eventjes had gedaan :)

2. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Roos, ouderschapsverlof wordt bij ons idd betaald, maar ik weet niet exact hoeveel procent van je loon.
    Ik geef ook wel les in t middelbaar (jongeren tussen 16 - 18) das natuurlijk ook heel anders dan een basisschool. Maar toch is het zwaar hoor. Ik had vandaag mijn laatste lesdag. De examens beginnen maandag voor de leerlingen en dus heb ik het vanaf nu wel wat rustig.

Vandaag had ik weer heel fel nesteldrang. Ik heb net een lijstje gemaakt om de komende dagen in orde te brengen. Maar fysiek lukt alles mij echt nog heel moeilijk. Ik heb echt veel te veel pijn met deze zwangerschap. Ik vraag me nogaltijd af hoe ik het nog 5 weken en mss nog 2 weken extra ga uithouden??

Zolief, oei dat is idd even schrikken. Maar alles wat goed is voor t kindje zou ik doen. Succes nog de komende dagen!

Selmaa welkomm.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat herken ik hoor emib, dat heb ik nu met die 2 weken en evt nog 4 wk wachten... Met peuter thuis en jij een dreumes, dat maakt het al zoveel zwaarder omdat je fysiek daar al veel energie aan kwijt bent... En jij hebt dus ook nog eens veel pijn, dat is helemaal rot zeg. Hier vooral gewoon een joekel van een buik die ik helemaal naar voren draag. Pfff omdraaien in bed vind ik echt een drama....

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    #104 JongetjeM, 5 dec 2015
    Laatst bewerkt: 5 dec 2015
    Hallo dames, (emib hier hetzelfde)
    Hier ook 2e kindje en zo nu en dan menstruatie pijn of gewoon erge krampen. Denk zeker niet dat het begonnen is (veel te vroeg) maar herken het ook totaal niet van de eerste. Ook het drukkende gevoel van onderen en pijn in de liezen herken ik niet.

Beetje jammer dat je er bij de 2e wel last van hebt terwijl en al een ukkie rond loopt. Andersom zou makkelijker geweest zijn ;)!

Succes ook voor de rest met alle pijntjes en vooral succes voor diegene die nog geen verlof hebben!

5. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Hahaa. andersom zou idd stukek gemakkelijker zijn hè 😅 ik had er nooit zo over nagedacht.

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe is het met iedereen hier? Zolief, weet je al wanneer je ingeleid gaat worden?

7. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Hier alles oke. Alleen nog altijd pijn aan vagina. Ik ben echt aan t aftellen. Nog max 6 wekeen te gaan 🙈

8. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook alles nog rustig. Heb wel last van meer harde buiken en steken in mijn vagina en onderbuik.
    En gister merkte ik opeens dat mijn buik weer gezakt is. Baarmoeder komt nu nog maar een cm of 5 boven mijn navel uit ofzo! Hij wordt ook steeds vaker een beetje 'vierkant'. Heel gek.. maar goed, verder dus nog niks. Straks naar de vk en dan gaat ze kijken of de baarmoedermond al verstreken is.. dus ben erg benieuwd!

9. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik had gister ook regelmatig last van die steken onderin mijn baarmoeder. Meneer is lekker druk en het draaien van dat koppie in je bekken kan aardig pijnlijk zijn ;) Verder zit ie soms een soort van klem onder mijn ribben. Ook al zo prettig haha. Verder gaat het allemaal nog best aardig! Beetje futloos en snel uitgeput, maar ik red me nog wel! Ben het nog niet zat.

Zaterdag nog een date-night gepland met mijn man, nu het nog kan :D

10. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Nou alles was weer goed met de kleine man!
    Bmm is half verstreken en heb een ruime cm ontsluiting! Maakt het wel spannend zeg!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jemig 123, dat dat al gecheckt is bij jou, je baarmoedermond! Is dat standaard bij jullie? Hier krijg ik dat niet.
    Het kan natuurlijk nog een tijdje zo blijven maar wie weet gaat het binnenkort doorzetten. Echt spannend he wanneer je je beeb gaat zien!!

Esje, fijn dat ook alles bij jou goed is. Het is idd wel allemaal minder comfortabel ja, ook het bewegen soms van de beeb..... Maar het blijft bijzonder en gezellig om te voelen he?!
    Leuk jullie date-night! Wat gaan jullie doen?

Emib, wat voor een pijn aan je vagina dan? Druk ofo, waarsch van de beeb? Laatste loodjes steeds zwaarder! K hoop van harte voor je dat je niet overtijd gaat. Hoe was dat bij je eerste?

Ik vndg ook bij vk geweest. Beeb ligt gelukkig wel goed mer hoofd naar beneden maar dus nog steeds niet ingedaald. Verder gaat m'n bloeddruk wel steeds ietsje meer omhoog. Was de hele zwangersxhap enorm laag, maar nu dus niet meer. Tenminste. De bovendruk gaat wat omhoog, is nu 140 en onderdruk is nog wel laag (70). Hebben jullie ook dat dat wat stijgt? Vk maakt zich totaal niet druk gelukkig. Maar ik hoop niet dat hij verder gaat stijgen of dat ik ergens heel erg last van ga krijgen! Heb wel wat vocht in m'n lijf nu maar dat hoort ook wel bij hoogzwanger.
    Bij m'n dochter was ik 5 dg overtijd. De kans is groter dat ik overtijd ga dan dat ik voor 40 wk ga bevallen (helaas) dus daar ga ik maar vanuit.....

12. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    @roos1987 Ja dat vroeg een vriendin ook al! Haha. Ze zei dat ze dat hier standaard doen met 38 weken. Er is geen speciale reden voor in ieder geval.
    Beeb ligt wel volledig ingedaald ook, dus dat is wel prettig. Hoop zo dat het door gaat zetten vannacht! Voorlopig voel ik me nog hetzelfde, dus we zullen zien.

Hoop dat je bloeddruk niet verder stijgt inderdaad. Beetje is niet erg, maar te veel voelt toch vervelend denk ik..
    Bij mij is ook al heel de zwangerschap de bloeddruk laag. Hoogste was vanmorgen 106/72.. Maar hij blijft gelukkig wel rond dezelfde koers elke keer..

13. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Inderdaad druk maar daar buiten ook echt pijn. Euhm ik kan het niet beschrijven, maar als ik loop doet het pijn. Ik kan bv niet been over been zitten. Alsof ik een blauwe plek heb op mijn vagina.

Is de kans echt groter dat je overtijd gaat gaan als je dat bij de eerste ook waard??
    Ik ben bij de eerste 4 dagen te vroeg bevallen. Ik weet dus niet of ik er echt nu ook vanuit mag gaan.

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Even kort: ik wordt morgen ingeleid. Bij de controle bleek mijn vruchtwater nu ook te weinig. Dat duid ook op groei achterstand. Mijn bloeddruk zit net op het randje van nog goed.
    Ze moet er dus uit. Het is duidelijk dat buiten de buik beter is dan in mijn buik.
    Zelf ben ik doodmoe door het constant benauwd zijn (astma)dus voor mij is het eigenlijk ook beter.
    Als de baby het maar goed gaat doen. Ze zal rond de 2500 gram zijn.
    Super spannend allemaal!

15. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    @Zolief Oh wat spannend! Succes morgen! Fijn dat je nu wel wat duidelijkheid hebt! Zodra ze eruit is kan ze lekker aansterken en kun jij ook weer je energie terug krijgen!

16. Selma85

Selma85 Lid

1 jan 2015
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi lieve dames!

Zolief, super spannend! Veel succes morgen. Ik zal aan je denken. Hopelijk zal alles vlotjes verlopen.

Stiekem hoop ik ook dat het zich doorzet hier want de baby mag van mijn part nu wel komen. Ik heb veel last van harde buiken en menstruatiepijn. Plus dat irritant benauwd gevoel altijd en pijn in de benen.

Ik hoop in ieder geval dat we binnenkort allemaal een gezond kindje in ons armen mogen houden.

17. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zolief, wat onwijs spannend! Heel veel succes morgen! We duimen voor je!

18. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ooo zo spanned zolief! En op zich ben je al goed ver in de zwangerschap en 2500 is al mooi hè.
    Ook ik zal morgen duimen voor je.

Je bent dan de eerste hier in t groepjee 😄

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Zolief, heel veel succes!!! En nog heeeeeeel eventjes en je mag je kleintje in je armen sluiten, het meest bijzonder wat je mee kan maken!!

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Emib, volgens de statistieken bevallen er meer vrouwen na de 40 wk dan ervoor (helaas...) en zou je bij een tweede gemiddeld genomen 3 dg later bevallen. Maar dit zijn maar statistieken en je weet nooit hoe dit voor jou als individu geldt!
    Ik ga er wel vanuit dat ik over tijd ga, de beeb heeft het nog veel te goed in mijn buik. En komt hij eerder dan valt het weer mee!!

Deel Deze Pagina