16 t/m 31 december 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amore1, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hoi dames,

Hier heb ik niet veel symptomen. Ik heb alleen erg gevoelige borsten en ben ik snel moe. Maar geen versterkt reukvermogen of misselijkheid. Ik merk aan mezelf dat ik mij daar druk om maak, want mijn moeder en tante waren met 5 weken al kotsmisselijk! :( Hoe voelen jullie je?

2. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Owja en mijn tepelhof is groter en ik krijg last van nesteldrang. Kan dat al met 6 weken???

3. dptje

dptje Bekend lid

2 apr 2013
    538
    2
    0
    begeleidster in de gehandicaptenzorg
    Overijssel
    DSC_2612.jpg

Mvm is langs geweest.
    Mag met mijn 5 weken direct meedoen ipv 6 weken...
    ( knaltest)

Blij dat ik nu andere vrouwen kan helpen

4. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zusje 84 hier ook nestel drang hoor.. maar meer een beetje angst denk ik. Vorige zwangerschap met 24 al uit de running Door de bekkeninstabiliteit. Wil nu alles gewoon opgeruimd en uitgezocht hebben.. nu ik me goed voel.

Dptje prachtige test!altijd fijn zo'n knaller!

5. dptje

dptje Bekend lid

2 apr 2013
    538
    2
    0
    Overijssel
    Dankje!
    Ik heb totaal nog geen last van nesteldrang, veel te moe voor haha!

6. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vermoeidheid zit hier ook wel hoor haha maar heb een peuter van 2.5 dus echt rustig aan doen zit er toch niet in.. Slaap savonds iig meteen...

7. dptje

dptje Bekend lid

2 apr 2013
    538
    2
    0
    Overijssel
    Oooh nee inderdaad!
    Scheelt, heb 2 weken vakantie..
    Heerlijk uitrusten! 😁

8. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    @dptje, mooie test! Wat fijn dat je gelijk kan beginnen

@kzh, mooi buikje al. Het is goed te zien ondanks het drukke truitje.

@Helena, het zegt niks dat je geen symptomen hebt. Met mijn vorige zwangerschap had ik dat in eerste instantie ook niet tot ik ineens met 6,5 week kotsmisselijk was. Dit is de eerste 10 weken daarna helaas ook niet over gegaan.

@zusje: ook hier nesteldrang. Het weekend na de positieve test heb ik al een grote schoonmaak in huis gehouden. In de kamer wat de babykamer gaat worden stond een hoop troep. Een heel groot deel heb ik daar al van opgeruimd.

@nath: Ook ik ben bang voor bekkeninstabiliteit. Tijdens m'n vorige zwangerschap kon ik met 24 weken al niet goed meer lopen en aan het einde al helemaal niet meer.

Nog een week en ik mag ook voor de eerste echo. Wat vreselijk spannend en wat duurt de tijd toch lang.

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    - BV: Ja, dat hoop ik zeker te geven! Ik geef mijn dochter nu nog steeds! :$ De eerste 3 maanden waren echt een hel. Sowieso door spruw en achteraf gezien ook door een te kort lipbandje. Met 1,5 jaar hebben we deze laten laseren en daarna was de pijn helemaal over! Ik had met periodes nog last. Maar het is zo mooi om het vertrouwen en genieten van je kind te zien :). Het is ontzettend makkelijk! Ik was trouwens van plan een half jaar te geven, dat vond ik wel genoeg. Maar ik en vooral zij kan er geen afscheid van nemen. En het is nu ook zo anders dan toen ze baby was. haha.. ben nu zeker gelijk een geiten wollen sok figuur. :D

- combinatie test;
    nee, ik hou het kind toch! Ik zou er nooit voor kunnen kiezen om mijn zwangerschap af te breken.

- nesteldrang; ja hier ook flink aan het opruimen. En ik ben vaart aan het zetten achter ons 2-jaren-plan klusproject op zolder. Ik wil het af!!
    Dacht dat ik gek was, maar gelukkig hebben meerdere het:D

-weinig symptomen ongerustheid; hier ook! Ik vind het zo gek dat ik nog niet misselijk bent, maar zoals al gezegd werd, dalijk heb ik het volgende week! Dus ik geniet maar van de tijd dat ik er geen last van heb. Tis geen pretje. Alhoewel de onzekerheid of het goed zit wel aanwezig is daardoor.

- bi: Ik kijk daar ook niet naar uit. Bij 22 weken kreeg ik last op het laatst gilde ik het snachts uit van de pijn als ik me omdraaide. Lopen ging ook bijna niet. Verschrikkelijk! Terwijl mijn pijngrens hoog is. Ik draai nu heel bewust genieten om in bed. Als ik loop geniet ik ook van het feit dat ik nog heerlijk loop ;) Positief blijven!

dptje; mooie test!! super zon knaltest. Ik kan helaas niet meedoen met mvm. Heb een bloedtransfusie gehad direct na de bevalling.

Hebben jullie al een voorgevoel over het geslacht?

10. Miek88

Miek88 Lid

19 mrt 2015
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ey meiden!

Ik heb ook geen kwaaltjes en kan me daar ook druk om maken.
    5mei echo van verloskundige tussendoor op het werk. Ben benieuwd!
    Gaan ervanuit dat het goed zit! Positief blijven!

11. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    @zusje84: Met 5,5 week ook al nesteldrang. De vloer blinkt als een spiegel hier..... en de container zit ook al vol :D.

@dptje: wat een knaltest zeg. En dat al met 5 weken. Bijzonder hoor!

@Zolief: ons kindje was met trisomie13 niet levensvatbaar, dus voor ons was de keuze niet zo moeilijk.

Geslacht: ik denk dat het een meisje wordt :). Jullie al een idee/voorgevoel?

12. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Geslacht: ik zit onder de pukkels dus weet zeker een jongen.

Kwaaltjes: ik wou dat ik ze niet had, ik heb nu als laatste redmiddel zetpillen anders word t zh opname ivm extreme misselijk en duizeligheid.

Voeding: ik mag geen bv geven dus dat word fles

Combinatie test: doen we niet, t komt zoals t komt, tijdens de bevalling en daarna kan ook een hoop gebeuren.

Morgen eerste echo....spannend!!

13. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag mijn echo gehad. Helaas was er weinig te zien. Er was wel "iets" van nog geen 6mm en er knipperde iets. De positieve ik zegt dat alles goed is en dat ik gewoon (weer, net als bij m'n dochters) een late bevruchting heb gehad, de negatieve ik gaat van het ergste uit. De vk durfde nog niet echt iets te zeggen, behalve dat we moeten afwachten :(
    Ik heb dus helaas nog niet de duidelijkheid die ik zo graag wilde. Moet nu over twee weken voor de herkansing...

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoe ver dacht ze dat je was? Of wist ze dat niet?
    He, vervelend zeg! En dan 2 weken wachten..

15. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ow dat is niet wat je had willen horen/zien Amore.
    Maar goed er knipperde iets, dus er is al wel sprake van hartactie!
    Heeft ze nog iets gezegd wat ze denkt over de termijn?

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Sowieso een week minder ver dacht ze. Wordt dus toch een kerstkindje ;)
    Maar ja er knipperde wel iets en normaal gesproken zit daar niks te knipperen toch???

17. Mildredvo

Mildredvo Lid

11 apr 2014
    16
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik ben ook uitgerekend op 20 december! Zo spannend. Mijn eerste kindje met dan 21 jaar. Ben benieuwd welke leeftijd jullie hebben?

18. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Knipperen lijkt mij zeer positief! Volgende x zie je vast een groter pixeltje! :)

19. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Amore die onzekerheid. Dat er iets knipperde is al goed nieuws. Heeft d vk iets gezegd over het termijn. Laten Whopper. Dat het net zo is als bij je dochter.

Mildredvo, gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Respect dat je dat kunt. Ik zou nooit mijn zwangerschap kunnen afbreken. Ik zou mij altijd blijven afvragen of ze het wel zeker wisten dat het niet levensvatbaar is. In mijn directe omgeving meegemaakt. Er werd een gezond kind geboren, ook al zeiden ze dat het heel erg gehandicapt zou zijn. En ik wil zelf de beslissing niet maken, dat mag hij/zij dan doen wanneer het tijd is. Binnen of buiten mijn buik.

Geven ze dan een bepaalde kans dat je kind dat heeft? Of weet je zeker dat je kind die afwijking heeft? En weet je dan of het mozaik Trisomie13 is of de gewone variant? Oftewel; hoeveel weet je bij zon beslissing.
    Lijkt mij een onmenselijke beslissing om te moeten maken.

Deel Deze Pagina