16 t/m 31 december 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amore1, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki70

Kiki70 Actief lid

31 jan 2015
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga voor plankje en draagdoek. Heb nu een little frog maar is fel roze;) dus als het een jongen wordt beetje zonde. Ik dacht ook na over om een hele makkelijke draagzak te halen waar ze al van newborn in kunnen. Moet alleen nog even zoeken welke dat zijn.
    Heb een goedkope buggy en zit nog te twijfelen om een wat duurdere te halen..

Scopion, wat voor draagdoek had jij dan? Als je een ergonomische koop is dat juist heel goed voor een kindje. Alleen moeten ze wel in de kikker houding zitten.

2. Kiki70

Kiki70 Actief lid

31 jan 2015
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Roos, dacht ik ook aan ik dacht en denk dat dat het gaat worden me zwschap winterjas wat langer doordragen dan kan de beeb lekker warm daat in zitten sn hoop ik dat me jas beete dicht kan;)

3. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Zo, de lijst is weer bijgewerkt. Sorry dames, ik ben niet zo actief de laatste tijd. Ben echt zo futloos. Heb nergens zin in. Ik klaag overigens niet hoor, want als ik de verhalen over die enorme misselijkheid zo eens lees, dan kom ik er goed vanaf. Sterkte, meiden! Hopelijk wordt een over een paar weken toch wat beter!

Gisteren trouwens weer een echo gehad. Deze was gelukkig helemaal goed en frummel lag qua groei zelfs voor op 'schema'. Over 2 weken - hopelijk voor de laatste keer - nog een echo in het ziekenhuis. En met een beetje geluk is de uitslag van de NIPT dan ook binnen. Spannend.

4. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Wij gaan waarschijnlijk voor een duo wagen, maar dan 1 waarbij de kindjes schuin boven elkaar zitten/liggen. We hebben er 1 gezien die je later weer om kan bouwen tot een enkele wagen en hij is even groot als een normale. Onze kleine meid is rond de geboorte van de baby nog maar 21 maanden en daardoor iets te jong voor een plankje. Een draagdoek zal helaas niet gaan. De vorige keer had ik dusdanig last van bekkeninstabiliteit dat ik aan het einde niet meer dan 2 a 3 stappen kon zetten. Na de bevalling was dat niet veel beter. Een kindje dragen is dan helaas te pijnlijk.

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Ik had een baby Björn.
    Maar door rug en bekkenpijn was dat voor mij geen doen.

6. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Even een echo berichtje. We hebben vandaag de termijnecho gehad. De kleine bewoog heel veel, wat was dat heerlijk om te zien :D Ondanks de iui zijn we toch 3 dagen vooruit gezet. De uitgerekende datum is daardoor 22 december geworden. Geen kerstkindje meer! Kan iemand dat op de lijst aanpassen.

Voor de lijst: dee volgende afspraken zijn op 12 juni en 7 juli. Of er een echo bij zit week ik niet.

7. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ben heel nieuwschierig welke doek/zak je had? Als je een babybjorn, chicco, stokke had is dit inderdaad niet fijn voor je kind en voor jou. Deze zijn niet ergonomisch omdat het een verhard rugpand heeft ( wat de natuurlijke bolling van het ruggetje tegengaat) en beentjes die er bij bungelen, erg slecht voor de heupjes.
    Hihi sorry...ben een fanantieke draagmama..

8. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ze gaf al aan een baby Björn te hebben gehad inderdaad.

Wat voor draagdoek/draagzak raad jij dan aan als fanatiek draagmama?

Is bijvoorbeeld een Marsupi iets? Ik las dat je dan de voordelen van een draagdoek hebt en de voordelen van een draagzak in één.. Dat leek mij wel wat. Denk niet dat ik heel veel op die manier ga dragen, maar voor vakanties of kleine uitjes waarbij een kinderwagen niet handig is wil ik er wel graag een hebben. Bijvoorbeeld als we een boswandeling gaan maken of iets dergelijks

Dat knopen van doeken lijkt me namelijk niks..

9. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Kiki, zit je toevallig ook op draagpraat?(facebook) ik ga ook een LF kopen voor de kleine, en heb een tula voor zoon:)

Wat leuk rietje! Ik mag vanmiddag (waarschijnlijk) ook een echo. We hebben intake. Vorige week ook echo in het zkh en de kleine sprong ook zo! Geweldig om te zien he:)

Marjo, ben je zo vermoeid? Dat herken ik wel, mn huishouden ligt erbij alsof het een jaar niet is gedaan:(

Ik sta inmideels ook op de lijst zie ik, alleen leeftijd nog niet. Ik ben 28.

10. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk

gelukkig niet de enigste dus. vanmorgen maar heel even aandacht gegeven aan mijn vriendin de stofzuigster anders is het helemaal chaos

11. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ja, inderdaad, vermoeid. Maar ook heel futloos. Ik heb ook echt nergens zin in. Het liefst lig ik de hele dag op de bank of in bed tv te kijken, wat overigens niet kan hoor, want ik werk gewoon. Maar als ik klaar ben met werken dan heb ik nauwelijks puf om nog boodschappen te doen en eten te koken, laat staan het huis opruimen. Ik herken mezelf daar helemaal niet in, maar de laatste weken is de zin in iets compleet weg.

Heb je de echo al gehad? :)

12. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Nee, je bent zeker niet de enige hier. Kunnen we in ieder geval een beetje klagen en ons hart luchten bij elkaar ;):D

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    klagen...mijn vent mag wel eens wat meer doen :p
    heel lief al die drankjes en alles voor me pakken maar pak eens de stofzuiger of een dweil:D

haha

Wat denk je dat de uitslag van de test zal zijn? lijkt mij dat je toch wel een band moet hebben met dit kindje.

14. Sarina19

Sarina19 Lid

13 apr 2015
    25
    0
    1
    NULL
    Amsterdam
    Ben ook futloos en erg moe. Gelukkig is mijn man echt hands on, stofzuigen, schoonmaken, wassen, koken en bed verschonen....hij doet het allemaal of we doen het samen....zo heerlijk :-D

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ futloos, CHECK! :p
    En de koppijn begint nu ook..

@ dragen : wat jammer dat je een slechte ervaring hebt met dragen scorpion! Maar een andere drager of doek kan echt heel fijn zijn :)
    Ik heb een slechte rug door scroliose, maar ik heb lot uren gedragen zonder pijn!
    Heb zelf doeken gebruikt, een storchenwiege (draagzak die vanaf heel klein kan) en mei-tai dragers, en ringslings (maar die zijn af te raden met bekkenklachten)

Ik heb de eerste doeken/dragers ook al weer klaar liggen! Een girasol bonfire, een ringsling van een Lenny Lamb red stars (met bamboe, zo zacht!) en ga zelf nog een drager maken met gespen, en een meitai laten maken tzt. En er zal vast nog het 1 en ander bijkomen :p

16. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook weer voor een draagdoek. Eerste maanden de bykay en daarna een geweven van natibaby

Hier vrijdag weer een echo en krijg een vroege guo met 13 weken..

17. Kiki70

Kiki70 Actief lid

31 jan 2015
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Carlaa, ja ben daar ook lid van maar niet actief hoor;) ik spiek af en toe;)
    Ik ben een af en toe draagster hahaha.
    En nu sowieso niet meer want wordt me al te zwaar.

Huishouden wat is dat😁 vl is erg aan het klagen. Maar hij heeft nog schone onderbroeken en sokken dus hij mag niet klagen;)

18. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Futloos zeker weten! Moe, zeker weten! Ook ik moet gewoon werken maar zou echt het liefst in mijn bed kruipen en er pas over een week of 4 uitkomen. Ik ging me bij de vorige zw ook pas met 15 weken een beetje beter voelen.

Dragen, altijd leuk als iemand zegt dat het niet goed is voor een kindje. Dat kan leuke discussies opleveren ;)

Maar goed, wij dragen onze zoon ook. We zijn begonnen toen hij 11 maanden was op vakantie in Oostenrijk. Toen hadden we een ergobaby. Heerlijke draagzak vond ik het en ik zou er zo weer voor kiezen. Enige nadeel is dat je hem niet meteen kunt gebruiken, dan heb je de insert nodig. Zonder insert kan een kindje er vanaf ongeveer maat 68 in maar dat ligt wel aan de lengte van de benen. Als een kindje korte beentjes heeft kan het zijn dat de drager pas vanaf maat 74 mooi zit.
    Daarna even niet gedragen en vanaf dat zoonlief 17 maanden is draag ik hem in een draagdoek en inmiddels heb ik best een aardige stash (ook een aantal doeken gewonnen). Nu ik zo moe ben heb ik gewoon niet de energie om te dragen maar hoop dat dat beter wordt. Ik wil dus ook mini meteen gaan dragen zodat zoonlief gewoon in de buggy kan.

Voor de mede draagmama`s, ik heb deze merken:
    - Didymos 1x
    - Yaro 1x
    - Natibaby 2x
    - Kokadi 2x
    - Oscha 1x
    - Doeck 1x

19. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ik wil inderdaad het liefst een plankje voor op de wagen en het liefst een draagzak ik zie me zelf niet al die knopen in een draagdoek leggen helaas. Hier ook behoorlijk moe en wel erg balen weet net 3 dagen dar manlief vrijdag voor een week naar Aruba vertrekt voor werk uitgerekend de week dat ik 3 lange dagen moet werken dus onze dochter pas heel laat weer op kan halen. Nou ja hopen dat de week snel voorbij is. Wel leuk vanmiddag echo

20. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Mijn gevoel zegt dat de uitslag goed zal zijn. Het voelt nu heel anders dan de vorige keer en ik heb veel meer vertrouwen. Maar soms zijn er van die spookgedachten die ervoor zorgen dat ik dat gevoel niet meer heb. Dat zijn nare momenten. Maar goed, ik heb er geen invloed op, dus ik wacht rustig (nou ja... soort van ;)) af

Deel Deze Pagina