Hoi meiden! Ik schrijf ook mee in een andere groep, maar zou graag ook hier mee schrijven En, gefeliciteerd allemaal! Ik ben 19 december uitgerekend van ons 2e kindje. Ik ben 29 jaar, woon in gelderland, en alweer bijna 5 jaar getrouwd. Ik ga zo even alles terug lezen zodat ik op de hoogte ben van wat hier geschreven is
17 - Amore1, 28 jaar, 3e kindje 18 - Hummeltje2015, 32 jaar, 2e kindje 19 - Roosje000, 33 jaar, 3e kindje 19 - kzh, 29 jaar, 2e kindje 20 - 82Fie, 32 jaar, 1e kindje 21 - Scorpion, 30 jaar, 3e kindje 23 - Mayo89, 26 jaar, 1e kindje 24 - Roos1978, 36 jaar, 2e kindje 25- Bridgett, 35 jaar, 4e kindje 25 - Rietje, 30 jaar, 2de kindje 26 - Miek88, 26 jaar, 1e kindje Afspraken: 30 april - Amore1 - VK+echo 1 mei - Scorpion - echo 4 mei - Roos1978 - echo bij de fert.arts 4 mei - 82Fie - VK + echo 4 mei- Bridgett- echo 7 mei - Rietje - echo bij fert.arts 8 mei - kzh - 1e echo gynaecoloog 11 mei - Scorpion - intake zh en echo
@ roosje, sterkte! @jonna, lijkt me zwaar 2 kids met een beperking. Zijn ze erg ziek? (Kennisje heeft een ernstige stofwisselingsziekte) @MvM, ik doe ook mee! Vrijdag intake.. Kan zelf niet zwanger worden zonder hormonen, dus wil graag anderen ook de kans geven om toch zwanger te kunnen worden. @ alchol, zo makkelijk, dat dronk ik al niet Maar, antibiotica vanwege een blaasontsteking is een smoes die ik veel gebruikte voor L. @ googlen op enge dingen kan ik prima laten. Bij de eerste zocht ik meer op, maar meer over voortgang en voorbereiding enzo.
Hoi dames, Ik zou ook graag mee willen kletsen. Ik ben 21 december uitgerekend. Volgende week dinsdag mag ik naar de vk ivm geschiedenis bbz. Ik ben zo benieuwd!!
Kzh, ze zijn 3 en 5 en hebben eigenlijk nog nergens last van. Ze missen een bepaald enzym waardoor afvalstoffen zich opstapelen in het hele lichaam behalve de hersenen. Ze krijgen wekelijks het missende enzym via 5 uur durend infuus toegediend. Dit stabiliseert de ziekte deels, de doorbloede lichaamsdelen worden bereikt. Helaas zullen botten en gewrichten heel slecht bereikt worden en zullen ze lichamelijke beperkingen gaan krijgen (groei stopt, heupen worden slecht, lopen moeizaam met waarschijnlijk rolstoel tijdens pubertijd). Ze kunnen niet voorspellen hoe oud ze worden, maar dat ze te jong komen te overlijden is wel een feit. Hopelijk verbeterd de bestaande behandeling of kunnen ze het in de toekomst genezen.. het zijn nu hele vrolijke en lieve kinderen die eigenlijk (nog) niet anders zijn dan andere kinderen.
Fijn dat ze in ieder geval nu nog nergens last van hebben! Ontzettens heftig hoor.. Zo onzeker wat de toekomst brengt.. kunnen ze dit met vlokkentest ed uitsluiten?
Sterkte roosje000 Welkom en gefeliciteerd kzh en missyc en anderen als ik die gemist heb. Jeetje wat veel afspraken alweer. Ik heb nog niet mn verloskundige gebeld. Eerdaags maar doen. Vorige x was ik erg laat kreeg ik eerst de echo en daarna de intake. En jonna wat heftig zeg. Word er helemaal stil van.
ja dat kunnen ze. En helaas zullen we de zwangerschap afbreken als deze het ook blijkt te hebben. We hebben 75% kans op een gezond kindje. Wie weet hebben we dit keer meer geluk dan bij de vorige twee. Toen wisten we het nog niet, weten het nu zo'n 7 maanden.
@jonna heel erg veel succes! hoop dat het goed zit @Roosje hoop dat het niet is waarvoor je vreest. Misschien een geruststelling een vriendin van mij had dit ook. Heel erg veel bloedverlies en krampen.. Nu een jaar later toch een gezond kindje... van een paar maanden het kan natuurlijk allebei.... heel veel sterkte
Allereerst gefeliciteerd iedereen! Voorzichtig begin in ook een beetje vertrouwen te krijgen in wat er in mijn buik gebeurt. Al zal ik blij zijn dat ik de eerste echo gehad heb en gewoon een kloppend hart te zien krijg. Ik zou graag met jullie mee kletsen. Tweede kindje, uitgerekend 26 dec
@annemie, hè een bekende naam welkom! Ik hoop dat het dit keer goed blijft gaan.. @kzh en missyc, welkom! @hier, alles rustig. Begin er nu echt wel op te vertrouwen dat het goed zit.. Moet me inhouden om niet alvast wat te gaan shoppen Verder gelukkig genoeg afleiding met m'n twee meisjes, dus de tijd gaat hard. Geestelijk gaat het ook geleidelijk aan beter, dat is wel fijn Goede dag!
Afspraak bij de verloskundige gemaakt. Aan de hand van m'n regelmatige cyclus besloten uitgerekende datum op 25-12-2015 te zetten. Eerste afspraak echo en verloskundige op 12-05-2015,😊😍
Gefeliciteerd mama's! Ik heb gisteren ontdekt dat we in blijde verwachting van een tweede zijn. Totaal onverwachts maar oh zo welkom. Zoals het er nu uitziet is de uitgerekende datum 21 december. dus zijn we 5 weken en 1 dag. Straks de verloskundige bellen. Ik vind het af en toe nog wat onwerkelijk. Maar zo speciaal. Voor onze dochter ben ik ook een keer zwanger geweest maar dat ging helaas mis met 8 weken. Buiten om een fikse vermoeidheid. Geen klachten nog.. Voel me lichamelijk nog prima.
Goedemorgen dames, Ik kom mij hier ook aanmelden. Ik ben 27 jaar en ben 4 weken zwanger van ons eerste kindje. Als het goed is ben ik 28 december uitgerekend. Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de dokter of verloskundige. Ik denk dat ik dat vrijdag ga doen. Ik heb verder niet veel zwangerschapsverschijnselen. Ik ben alleen erg moe en mijn ogen prikken de hele dag door. Hoe kan ik zo een leuke banner krijgen met foto van hoe de baby er nu ongeveer uitziet?
Hebben jullie t ook dat je bijna niks kan eten. Alle lichtjes zijn vies en non stop misselijk maar gelukkig niet spugen
Heel erg getwijfeld, maar ik kom toch (af en toe) mee kletsen. Na bijna een jaar (eindelijk) weer zwanger. Hoewel ik het allemaal heel erg spannend vind, heb ik toch meer vertrouwen dan vorige keer, toen ons kindje trisomie 13/Patau syndroom bleek te hebben. Ik weet het nog als de dag van gisteren, op een maandagavond voor het eerst het hartje gehoord (wij waren helemaal in de wolken en we waren nu door die eerste 12 weken heen) en nog geen 24 uur later dat verschrikkelijke telefoontje van de VK met de mededeling dat de uitslag van de combinatietest niet goed was. Vervolgens 2 weken met wachten, onderzoeken, wachten, vlokkentest, nog meer wachten en toen kwam (de bevestiging van) het slechte nieuws. We waren net begonnen met onderzoeken in het ziekenhuis, omdat we alweer bijna een jaar bezig zijn en ik niet de jongste meer ben, maar het is toch gelukt om mijn (paas)ei te vinden . We hebben eind mei een afspraak in het ziekenhuis en krijgen dan de uitslag van de onderzoeken. Ik ben dan 8,5 week. Ik verwacht dat ze dan ook meteen een echo maken, maar ik weet niet of ik zo lang geduld kan (en wil) hebben. Wat zouden jullie doen? Contact opnemen met de VK of gewoon geduld hebben? Ik zal zo de lijst even updaten trouwens .
Even kijken of dit lukt zo . Ik heb de lijst een beetje gepimpt, vond ik wel gezellig. Hopelijk hebben we straks allemaal kloppende hartjes, dan maak ik ze rood. ♥ Zwanger ♥ 17 Amore1 - 28 jaar 3e kindje - ♥ - ??? 18 - Hummeltje2015 - 32 jaar 2e kindje - ♥ - ??? 19 Roosje000 - 33 jaar 3e kindje - ♥ - ??? 19 kzh - 29 jaar 2e kindje - ♥ - ??? 20 82Fie - 32 jaar 1e kindje - ♥ - ??? 21 Scorpion - 30 jaar 3e kindje - ♥ - ??? 21 nath86 - ?? jaar 2e kindje - ♥ - ??? 22 MissyC - ?? jaar ? kindje - ♥ - ??? 23 Mayo89 - 26 jaar 1e kindje - ♥ - ??? 24 Roos1978 - 36 jaar 2e kindje - ♥ - ??? 25 Bridgett - 35 jaar 4e kindje - ♥ - ??? 25 Rietje - 30 jaar 2e kindje - ♥ - ??? 25 Miek88 - 26 jaar 1e kindje - ♥ - ??? 28 Helena88 - 27 jaar 1e kindje - ♥ - ??? 28 Marjo38 - 39 jaar 1e kindje - ♥ - ??? ♥ Afspraken ♥ 28-04 - MissyC afspraak VK 30-04 - Amore1 VK + echo 01-05 - Scorpion echo 04-05 Roos1978 echo bij fert. Arts 04-05 82Fie VK + echo 04-05 Bridgett echo 07-05 Rietje echo bij fert. Arts 08-05 kzh 1e echo gynaecoloog 11-05 Scorpion intake zh + echo 12-05 Mieke88 VK + echo 22-05 Marjo38 gynaecoloog + echo (uitslag onderzoeken) ♥ Sterretjes ♥ Liever niet!!
Wat leuk gedaan marjo! En wat een pittig verhaal zeg.. Ik zou gewoon even bellen en je zorgen op tafel leggen. Ik ben 28 (juni 29) en net gebeld met de vk 12 mei eerste echo. Scorpion Ik heb wel weinig trek maar (nog) geen last van luchtjes en smaken. Gember thee werkt echt super goed voor misselijk heid of gele vla. Je zou evt ook okugest kunnen halen bij de etos. Homeopatisch en mag je gebruiken tijdens de zwangerschap.