Bij mij is sinds vanmorgen de misselijkheid en overgeven weer terug van een weekje weggeweest... Hopelijk is het eenmalig en houdt het niet aan. Afgelopen week merkte ik eigenlijk pas hoe moe ik ben geweest de afgelopen maanden en ik merk dat ik die energie weer terug begin te krijgen. Net terug van de prenatal en een schattig jongenspakje gekocht... Want ja, ik ga er toch vanuit dat we dinsdag een jongen krijgen. 💙
Ja Mini, je staat nu bovenaan de lijst voor de geslachtsbepaling! Maar heb je zo'n sterk voorgevoel dan? Ik denk te weten dat het bij ons een meisje wordt, maar man denkt een jongen. Ik mag absoluut nog geen jongens of meisjeskleren halen. Maar meneer probeerde wel een blauw knufflekonijn in mn mandje te proppen, want dat was zo'n lichte kleur en kon ook best voor een meisje Knap dat je het al durft hoor. Ben echt heel benieuwd, hoe gaaf zou het zijn als je goed zit! Ik vind het altijd heerlijk als ik kan zeggen: zie je wel, ik zei het toch
Wat misselijkheid betreft, die kwam bij mij ook ineens weer terug. Maar wel minder dan de eerste weken. Is dat bij jou ook zo? Hoop het zo, want als je je zo beroerd voelt is het niks he. Je kan er ook niet veel aan doen nu. Sterkte! Jij ook sterkte met je hoofdpijn D83
Ik ben vorige week zaterdag ook al geweest en toen voor 95% zeker een jongen... Mag dinsdag nog een keer terugkomen bij hetzelfde bureau en dan kijken ze nog een keer voor wat meer zekerheid.
Wat balen van je misselijkheid Mini. Ik herken het wel dat het op en af kan gaan. Ik kon vandaag voor het eerst uitslapen zonder last van mijn maag te krijgen. Heerlijk Haha Regina, bij ons hetzelfde. Ik denk een meisje en man denkt een jongen. We hebben na de goede echo donderdag een mintgroen konijn gekocht. Ik denk dat ik de babykamer sowieso ga aankleden met mintgroene details. Ik vind de kleur wel erg mooi. De vorige keren hadden we een wat meer felgroen thema dus de gordijnen en dergelijke blijven ook wel hangen maar de muurstickers en accessoires wil ik wel vervangen.
Mintgroen is idd een mooie kleur. Voor zoon hadden we een vrolijk behangetje in het blauw met wat printjes er op. Toen vonden we het heel leuk, maar nu hij bijna 3 is past het niet meer. Eigenlijk willen we voor baby2 iets doen wat langer meekan. Mintgroen is dan idd een goede optie. Daar kan je alles meedoen en als ze ouder worden kan je de boel weer veranderen door een ander bed en accesoires.
Ik denk dat mintgroen dit jaar erg populair wordt. Wij hebben ook al over een mintgroene kamer na zitten denken
dat had ik ook in m'n hoofd, dat de kans groter was op weer n jongen maar j leest t toch vaak, 2 meisjes en een 1 jongen of andersom.. Maar wat ook wordt gezegd, t blijft n Blessing ntl... Heb wel egt n heel ander andere zwangerschap waardoor ik dacht dat de kans nu op n meisje groter was en die nub die weken in meisjes stand stond en ik dan tot die 10% behoor waarbij hij tussen de 12&13 wk toch nog omhoog gaat.. Naja goed.. Zit nu met m'n mannetjes in de speeltuin n zie die kleine er al tussen ❤️😍
Vervelend lieverd! Hopelijk is t maar eventjes idd.. Ik krijg ook wel wat meer energie merk ik, die ergste moeheid is weg maar als ik de gelegenheid krijg kan k zeker wel slapen oh Vooral de ochtend vind ik pittig... Super leuk dat j wat hebt gekocht! Weet wel zeker dat t n jongen is hoor, zo n jongensnub wordt egt geen meisjes nub meer!
Heel leuk! Hier kan t kamertje zo blijven, lion king en houten meubels! Als de baby naar dat kamertje gaat gaat de middelste bij de oudste op de kamer maar dat vind ik nog wel f spannend
Wauw wat een jongens al bekend! Leuk hoor. Ik hou van jongens hihihi. Dat je statistisch een hogere kans hebt op een meisje na meerdere jongens is natuurlijk niet zo hahaha Je hebt elke keer 50% kans op een jongen of meisje. Dat verandert niet. Kijk maar naar Robbert ten Brink met 5 meiden! Maar gevoelsmatig snap ik het wel hoor. Ik heb geen voorkeur, maar snap de gedachte dat je dus nooit een meidenmoeder zal zijn. Lijkt me dat je dan toch anders bent op de een of andere manier. Ik vond mezelf voordat ik mijn zoontje had al een jongensmama. Dus ik denk dat ik wel zou moeten wennen bij een meisje. Het valt me op dat ik nu let op wat voor combi's andere mensen hebben (jongens/meisjes/beide). Zo suf Mijn zoontjes kamer is met mintgroen hahaha. Dus zeker een populaire kleur ja! De nieuwe babykamer heeft al een donkerblauwe muur dus voor een jongen erg makkelijk maar voor een meisje moeten er wel wat extra vrouwelijke details bij dan. Wat rot dat sommige zo misselijk zijn zeg. Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Lijkt me heel naar! Luca wat een oelewapper die vriend van je. Hij zwangert nu al mee met zn hormonale twijfelgedrag Goed dat je afleiding hebt. Hij zal zelf hieruit moeten komen en moet jou daar niet in mee sleuren. Jij hebt rust nodig! (voor zover dat gaat met nog 2 kids...) Hier aankomende woensdag de eerste inwendige echo om te kijken of de baarmoedermond nog mooi gesloten blijft. Dan 2 wkn later weer geloof ik. Toch wel een beetje spannend. Misschien dat de gyn al het geslacht kan zien maar zo niet dan evt 2 wkn later. We'll see. Merk wel dat ik vanuit de prematuriteit van mn zoontje een lichte voorkeur heb voor een meisje. Uit onderzoek is bewezen dat die sterker zijn dan jongetjes. Dus mocht het ukje weer veel te vroeg komen.... maar ja, daar ga ik nu nog maar niet van uit! En mn zoontje is ook goed terecht gekomen wat erg bijzonder is, dus wie weet gewoon sterke genen. Sorry persoonlijk reageren hou ik echt niet bij, ik vergeet continu al die namen! Hormonen? Trouwens, ben wel klaar met plassen in die beker zeg. Pfff. Volgende week laatste ophaaldag geloof ik. Heerlijk hahaha.
Volgende week al laatste ophaaldag? Ik moet nog een maand.. Jeetje zeg wat wordt er lekker veel gekletst! En wat veel jongetjes al bekend! Leuk zeg! Ik heb mezelf altijd al een jongens mama gevonden voordat ik zwanger werd, maar moet eerlijk bekennen dat sinds ik zwanger ben het me echt helemaal niks uit maakt. Het is voor ons ook de eerste dus het is ook niet zo dat we het ene al hebben en het andere er graag bij willen ofzo. Het maakt ons niks uit! 15 juli hebben we geslacht bepaling echo, wil iemand die voor me op de lijst zetten? Dank!
Hoe groot is normaal gesproken de kans op een kind van het gewenste geslacht? In theorie is de kans op een meisje 50% en hangt deze kans niet af van het aantal jongens of meisjes dat daarvóór is geboren. Uit de structuurtelling 2003 van het CBS blijkt echter dat bij een gezin met 0, 1, of 2 jongens en geen meisjes de kans op een volgend meisje 48,0%, 47,3% en 46,2% is. Een vrouw met twee zoons heeft dus 54% kans op weer een zoon en 46% kans op een dochter. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat verschillende factoren het geslacht van de baby kunnen beïnvloeden. Zo kan het voedingspatroon van de vrouw de kans op een jongen vergroten. Bron: Gender Consult - Adviesbureau voor natuurlijke geslachtsbenvloeding - Veelgestelde vragen Wat spannend Pippins...Hopelijk zit de baarmoedermond nog mooi dicht.
16 t/m 31 december 2016 16. 17. mamabeertje - 24 jaar - 2e kindje ♥ centurychild6f3 - 27 jaar - 2e kindje ♥ debjola - 33 jaar - 5e kindje ♥ maleintje - 25 jaar - 2e kindje ♥ Kruimell - 27 jaar - 1e kindje ♥ Kitsune - 29 jaar- 1e kindje ♥ 18. pippins - 32 jaar - 2e kindje ♥ poeliwoepi - 25 jaar - 2e kindje ♥ Fem90 - 26 jaar - 1e kindje ♥ Luca2504 - 27 jaar - 3e kindje ♥ Ingii89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 19. wannebemommie - 28 jaar - 1e kindje ♥ Roanna - 27 jaar - 2e kindje ♥ 20. elfenprinses - 36 jaar - 2e kindje ♥ Regina88 -27 jaar - 2e kindje ♥ Mirtje - 29 jaar - 2e kindje ♥ Mamavanthiemo - ?? jaar - 2e kindje ♥ 21. luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje ♥ 30anouk - 30 jaar - 1e kindje ♥ 22. vlindertje81- 34 jaar - 2e kindje ♥ 23. JaJo - 28 jaar - 2e kindje ♥ Mini25 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 24. smoets - 31 jaar - 3e kindje ♥ Blossom82 - ?? jaar - 1e kindje ♥ Honey1985 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Owl - 24 jaar - 1e kindje ♥ 25. PCOS - ?? jaar - 2e kindje ♥ Imp - 32 jaar - 3e kindje ♥ 26. BlondAndYoung - 27 jaar - 1e kindje ♥ D83 - 32 jaar - 3e kindje ♥ 27. Klein - 28 jaar - 2e kindje ♥ Examplisity - 24 jaar - 2e+3e kindje ♥♥ Larissa100 - 28 jaar - 2e kindje ♥ 28. Fame - 28 jaar - 3e kindje ♥ Zeedauw - 27 jaar - 1e kindje ♥ 29. Ried - ?? Jaar - 2e kindje ♥ Brenda028 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 30. Nesher - ?? jaar - 3e kindje ♥ KleineRoe - 29 jaar - 2e kindje ♥ Saphira85- 31 jaar - 1e kindje ♥ 31. Nadin - ?? jaar - ?? kindje ♥ Ninge - ?? Jaar- 2e kindje ♥ Totaal aantal : 41 Jongens: 3 Meiden: Verrassing: 2 afspraken: 29 juni Mini25 geslachtsbepaling 30 juni imp controle vk 2 juli Mini25 Geslachtsbepaling 4 juli Luca2504 controle gyn 5 juli 8.30 JaJo uitgebreide echo (controle groei+geslachtsbepaling) 6 juli Poeliwoepi controle VK 8 juli Regina88 Geslachtsbepaling 11 juli Honey1985 Echo 12 juli JaJo vroege GUO 12 juli Brenda028 controle verloskundige 15 juli Brenda028 geslachtsbepaling 19 juli Saphira85 controle vk 29 juli Regina88 20weken echo 1 augustus D83 20 weken echo 1 augustus Ingii89 20 weken echo 2 augustus JaJo 20 weken GUO 2 augustus Ninge Guo 2 augustus Poeliwoepi 20 weken echo 2 augustus Owl 20 weken GUO 3 augustus imp 20 weken GUO 5 augustus Mini25 20 weken echo mvm: Elfenprinses Regina88 Blossom82 Brenda028 KleineRoe Klein Poeliwoepi Pippins sterretjes: *goodlife* *suze29* *stay123* *floordewi* *jill85* *vakantieganger* *vraagtekentje9* *shedevil* *NewMomToBe*
Interessant. Ben benieuwd hoe de cijfers nu zijn in 2015! Is wel een erg oude telling vind ik. Maar wel boeiend. Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan (ben ik vanuit mn achtergrond altijd erg in geïnteresseerd). Lijkt me moeilijk te bewijzen iig. Maar dank voot je toelichting!
Interssant artikel, thx for sharing. En bedankt voor jullie input n jullie visie hierover.. Ik heb even n potje lopen brullen en t is weer gezakt.. Jullie zijn toppers!
Wauw wat een jongens al! Leuk! Ik wist vorige 2 keren het geslacht niet en was beiden keren zeer overtuigd van een jongen en kreeg 2 meiden😊 Bij de 1e had ik zelfs een iets meer jongensachtig-pakje. Meiden/jongens het is allemaal geweldig toch! Deze keer wil mijn man het heeeel graag weten en ik ga akkoord😀 En stiekem vind ik het nu wel leuk en wil ik het wel weten, het is de laatste en vind het ook wel bijzonder om dit te ervaren. Deze zwangerschap is totaal anders en ik denk weer een jongen😅 Zou onze jongensnaam zo graag gebruiken. Maar een meisje erbij ook helemaal geweldig. We zullen zien...
Alleen een meisjesnaam zal een uitdaging worden... Wie weet hoeven we daar niet over na te denken😉 Wat rot Luca, hopelijk heeft de afleiding je geholpen En wat naar dat sommigen nog misselijk zijn. Hier nog heel erg vermoeid. Ook wel slopend met 2 kleintjes om me heen en geen middagdutje meer vd oudste.
Dankjewel voor het toevoegen imp! Interessant wel dat artikel, maar vraag me inderdaad het wetenschappelijk bewijs wel af. Maar ach je beïnvloed het toch niet! En zoals gezegd wij zijn met beide enorm blij en zijn al lang blij dat het gelukt is om zwanger te worden. De jongens naam hebben we al want die hoorden we iemand zeggen en vonden m meteen beide leuk. De meisjes naam nog niet maar nog alle tijd mocht het een meisje worden. Wanneer beginnen jullie met de baby kamer?