16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Pff. heel verhaal getypt, ververst 'ie op eens de pagina en kan ik opnieuw beginnen...

Bij mijn eerste voelde ik mijn baby met ongeveer 18.5 weken. ik wist heel lang niet of ik de baby nu voelde of niet. De vk zei toen: op een gegeven moment weet je het gewoon zeker. En ja hoor, drie dagen later zaten we op visite en riep ik uit: 'daar is tie!' IEdereen lachen natuurlijk ;)

Nu voelde ik hem voor het eerst met 17.5, dus ook niet veel eerder. Maar het is volgens mij heel normaal als je nog niets voelt. Als je placenta bijv. voorligt, kan het makkelijk tot 22 weken duren. Maak je dus geen zorgen als je nog niets voelt!

Wij hebben morgen de 20 weken echo. Ik ben dan 19.0 weken. Komende weken zijn we op vakantie, dus het kon ook niet later. Maar hier vonden ze het geen probleem. Ben heel benieuwd, spannend ook weer!

@Brenda, je buik kan soms 'ineens' ontploffen, dus wie weet :) Hier heb ik nu echt alleen nog maar positiekleding aan, de rest zit niet lekker meer. Ik wordt overal ronder en voel me mooier dan ooit (ben normaal aan de magere kant).
    Wat leuk dat je de belangrijkste spullen voor je babyboy hebt besteld! daar kun je echt van genieten hè.

D83, fijn dat je nu een paar betere dagen hebt! En ook een heerlijk idee dat je iets achter de hand hebt om te proberen, mocht het weer mnder gaan qua hoofdpijn.

Ik las ook ergens over harde buiken, hier (nog) geen last van. Ik voel me nu echt top: geen misselijkheid meer, moeheid sterk afgenomen, heerlijk! Ik kan nu echt bewust genieten.

2. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn kleintje dit keer al sinds 13/14 weken. Zo bizar! Wordt nu wel veel duidelijker hoor. Echt plopjes zijn het bij mij. Alsof er een luchtbel in je buik zit. Maar bij de eerste voelde ik hem ook pas rond de 20/21 weken. De placenta lag voor dus dat vormde een extra stootkussen. En aangezien hij bij 24 weken er al was heb ik nooit ervaren hoe een "echt" schopje voelt. Dus ook al doet het zeer ik kijk er met smart naar uit!

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Meiden ik heb net pastrami op. Volgens de slager kon Ik het gewoon eten, maar volgens m'n zusje die chef is niet. Wat is het nou en kan het kwaad?

4. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Ik zou me geen zorgen maken, dit zegt mijn app:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,8 KB
      Weergaven:
      3
  5. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ik zou mij ook geen zorgen maken Jajo :)

Pf 1 dagje geen hooikoortstabletje in genomen en heb mij toch een kriebel in mijn ogen, bij mijn neus, verkouden, niezen, etc etc haha. Het lijkt alsof alles tijdens de zwangerschap gewoon wat extremer wordt :p Achja als dat een van de klachten is kan ik er wel mee leven... :) Voel mij al stuk beter dan 1e trimester.

Hoe is het bij jullie verder allemaal? Bij mij nu echt aftellen tot 20 weken echo. Zin in, maar ook wel heel spannend. Hoelang duurt de 20-weken echo eigenlijk?

6. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Jajo....ik zie dat hierboven al geruststellende reacties staan. Ik heb er geen verstand van. Ik weet wel dat ik per ongeluk boerenmetworst had gegeten in het begin van de zwangerschap (een paar jaar geleden mocht dat nog gewoon) en de vk nog net niet in lachen uitbarstte toen ik het vertelde en nog wel even vroeg of ik er niet ziek van geworden was. Zolang dat niet het geval is schijnt het allemaal wel mee te vallen.

Ik voel de baby ook steeds meer. Ik heb ook geen plopjes maar inderdaad net of er een spiertje aanspant ofzo. Maar hier ook nog geen echte schopjes hoor, maar placenta voor dus dat is waarschijnlijk ook te vroeg.

Hooikoorts...heel vervelend Ingii...
    De 20-weken echo duurt ongeveer 3 kwartier geloof ik.
    Ik ben ook aan het aftellen tot de echo. :)

Hoe ging de echo Roanna?

7. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor, Jajo! Een heleboel dingen kun je beter niet eten omdat het kan zijn dat er een schadelijke bacterie in kan zitten, maar het hoeft niet zo te zijn. Veel wat nu niet meer 'mag', was vroeger geen probleem. Nu nog niet, alleen wijzen ze je er meer op dat er gevaren aan zitten.

De 20-weken echo duurt inderdaad zo'n drie kwartier. Hier wilde de baby niet meewerken, bleef in een houding liggen waardoor ze niet alles kon zien. We hebben van alles geprobeerd om de baby in een heel andere houding krijgen: op de zij liggen, andere zij, stukje lopen, na een kwartiertje terugkomen, maar hij (of zij) had er geen zin in ;) We mogen donderdag nog een keer terugkomen.

Vervelend, Ingi, die hooikoorts! Zelf heb ik daar gelukkig geen last van. Wel heb ik het idee dat alles inderdaad extremer is nu ik zwanger ben (van hoofdpijn tot last van muggen toe)

Leuk hè imp, om je baby te voelen. Ik zit dan altijd te hopen dat het nog even duurt, maar het is bij mij nu nog meestal snel weer voorbij.

8. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    En hoe hebben jullie de 20-weken echo ervaren? (degenen die al mama zijn)

9. Larissa100

Larissa100 Actief lid

7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dubbele post

10. Larissa100

Larissa100 Actief lid

7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vond de 20 weken echo echt heel spannend! Gedurende de echo kon ik wel echt genieten van de beeb. Je ziet alles goed en het wordt in detail nagekeken. Helaas lag de beeb er ook niet al te best voor dus ze zat helemaal in mn heup te drukken

11. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik vond dat een geweldige echo. Je kunt zooooo lang naar je kindje staren. Heerlijk. Hier is het morgen zover. Zowel spannend als veel zin in!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Veel plz morgen pippens!

Sterkte met de hooikoorts ingi!

Nou t antwoord is al gegeven jajo, no worrie

Hier 1 aug de 20 wk echo naast de eerste echo de spannendste echo maar ook de echo die t langst duurt waardoor ik lekker langer als normaal naar m'n kindjes kon kijken dus kijk er zeker naar uit

13. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw

Ohja wij hebben hem weer samen D83 haha! Hoelaat heb jij hem 1 aug? Wij al vrij vroeg, dus dat is fijn (8:35), kan ik mij er niet te zenuwachtig overmaken overdag haha. Kan niet wachten om onze vent eindelijk weer te zien!

14. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Wij moeten nog wachten tot volgende week vrijdag, 5 augustus... Gelukkig wel vroeg in de ochtend! Het ziekenhuis doet het bij ons pas echt vanaf 20 weken. Spannend maar ook zin in om te kijken hoe hij gegroeid is. :)

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Egt he! Moest r ook aan denken! Ik heb m om 13u maar de ochtend vliegt hier met de kindjes en de routine hier in de morgen

16. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Spannend pippins!'geniet er van vandaag

Nou dat ik toch wel een opluchting. Maakte me ineens zorgen. Normaal zou ik dat niet zo hebben, maar die hormonen doen vreemde dingen met je haha.

Leuk zeg dat al die 20 weken echo's er aan komen. Ben benieuwd hoe dat er dan uit ziet! Hoe is het met jullie buikjes? Groeien ze ook zo hard? Hier echt met de week nu! Begin van de week zag ik een buurvrouw nog voorzichtig naar mijn buik kijken en ik hoorde haar denken, is ze nu zo aangekomen of is ze zwanger. Maar gister begonnen voor het eerst meerdere mensen te vragen hoever ik was.

Louis long legs beweegt als een malle. Voel hem sinds een paar dagen echt meerdere malen per dag. Ontzettend bijzonder.

17. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Veel succes en plezier vandaag Pippins!

Mijn buik staat nu even stil met groeien heb ik het idee. Maar die was in het begin ook gelijk veel gegroeid dus dat is niet zo erg.
    Baby beweegt ook lekker nu dus dat is fijn!

Haha Louis long legs...Leuk hoor!

18. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo was zoals gehoopt geweldig. Lekker lang naar ons ukje kunnen staren 😍 Alles was gelukkig goed en gezond.

En dan het geslacht.... het is een meisje! Hahaha. Ik moest wel even wennen hoor. Ik had me al helemaal ingesteld op nog een klein manneke! Maar ook superleuk natuurlijk. En helemaal gezond 😆

19. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    wat super dat alles goed was bij de echo! :D

ik geloof best dat het wennen was als je, je helemaal op een jongentje ingesteld had :p

20. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Leuk! Gefeliciteerd! Waarom dacht je dat het jongen zou worden? :)

Deel Deze Pagina