Ik zou niet weten hoeveel ik tot nu toe aangekomen ben. De vk weegt niet en thuis is de weegschaal kapot. Bij de vk was alles prima. Ik mag wel voor de suikertest, omdat mijn zoontje 'te zwaar' was voor de termijn waarop hij geboren is. Deze baby heeft nu een iets grotere buik dan gemiddeld. Ik zie er wel tegenop, nuchter blijven en dan ook nog 's zo'n drankje moeten drinken! Ik hoop maar dat ik het binnen kan houden en zal blij zijn als de uren wachten er weer op zitten. Zelf zit ik nog heel erg te twijfelen tussen ziekenhuis of thuis bevallen. Wist je maar hoe je bevalling (ongeveer) gaaat verlopen
Hay ladies, Iedereen die al geweest is een fijne vakantie gehad?? Ik ben weer terug van vakantie! Het was echt heerlijk... Jeetje wat hebben jullie veel gekletst zeg. Ik ga proberen het een en ander nog terug te lezen maar ik werk momenteel bijna elke dag langer omdat het erg druk is bij ons op de zaak. Ik zal even een snelle update doen: 8 augustus hebben wij de 20weken echo gehad. Alles was dik in orde gelukkig. Het enige wat wat aan de onderzijde van de curve was is de lengte van de beentjes. Dit komt bij de familie van mijn vriend vandaan. Die hebben allemaal korte pootjes . Ook weten we nu 100% zeker dat we een knul krijgen! Zo Leuk!! (al had een meis natuurlijk ook harstikke welkom geweest hoor) Ik zag dat jullie aan het vertellen waren wat je tot nu toe bent aangekomen..... Ik durf het bijna niet te zeggen maar er zit nu 7,5 kg aan en ik ben 21+4... Ik eet niks geks of veel meer ofzo maar het vliegt eraan. Wel echt voornamelijk mijn buik en voorgevel. (die voorgevel zit inmiddels bijna tegen mijn kin aan trouwens.... Hebben jullie dat ook?) Nou ik ga snel weer verder werken! Groetjes Oh ja 22augustus mag ik weer naar de VK. Wil iemand die toevoegen in de lijst?
Hee meiden, ook hier even snel een ego berichtje. Zojuist een hele mooie 20 weken echo gehad!! Helemaal blij. Zelfs nog zijn hoofd in 3d kunnen zien
Hoeveel aangekomen... tjonge. Goeie vraag. Als ik dit weekend terug ben na 3 weken vakantie met eten onder het mom van "ik heb vakantie" hoor je het van me hahaha. Buik is groter dan bij mn zoontje dus ben benieuwd. Toen was ik 6kg aangekomen bij 24+2 (toen werd ie geboren, komt nu wel eng dichtbij hoor). Hier ook een flinke voorgevel hoor! Man o man. Hahaha. Leuk dat je de kleine voelt Brenda! Klinkt idd precies als de baby. Hier een drukke dame. Voel haar al regelmatig schoppen/draaien. Hebben jullie ook soms dat ze over je blaas "heen wandelen", moet dan plots heeeel nodig plassen en 10 sec later is het weer weg. Zo bizar. Hoe staat het met de kwaaltjes? Hier mn last van die nachtelijke krampen en maagzuur. Bleh! Oja en zo traaaaaaag. Vooral een heuveltje op sta ik 3x uit te hijgen hahaha.
Grappig dat de ene verloskundige praktijk wel weegt en de ander niet Hier steevast Ik krijg ook n Suikertest ivm de diabetes van m'n vader Beiden keren overigens zelf niet gehad Kwaaltjes; ik kan niet meer zo goed fort met de duo wagen en de jongens van ieder tegen/rond de 15 kg erin n boodschappen Fietsen is ook intensief maar gaat dan nog net wat beter Voel dat duwen egt in m'n rug en banden maar zolang t nog gaat doe ik t soms net wat handiger als ze vast zitten Vandaag overigens allebei gedaan met de fiets naar de speeltuin n t bos en later lopend met de duo naar de winkel Tel daar t huishouden bij op en de verzorging van hen en de beestjes hier ben ik savonds blij als ik op de bank lig ✌🏽️ Verder hebben de hormonen veel invloed op m'n mood swings Heb die al heel sterk van mezelf maar nu is t helemaal aan Lijk wel manisch depressief.. Geen grappen
O en gefeliciteerd met jullie goede 20 wk echo ntl! Pippens nog n fijne vakantie.. Gek idee dat je vorige x al bijna ging bevallen... Dit x gaan we tot min 37 weken gezellig door oke
Hier staat de teller op 4,3 kilo Pippi s, dat moet inderdaad gek zijn, maar hopen dat het nu een weekje of 14 minimaal langer blijft zitten. Kwaaltjes, veeeeel harde buiken, snel rugpijn, snel moe, af en toe maagzuur, van een lage bloeddruk al een ruime weekgeen last meer. Verder de laatste dagen wat meer als anders witte afscheiding. Hier groeien de tietjes ook lekker, maar mag gerust nog even doorgroeien Larissa en Honey, gefeliciteerd met de goede echo.
Gefeliciteerd meiden met de goede echo's! Altijd weer fijn! En oh pippins wat spannend dat komt dan inderdaad dichterbij. Misschien heb je het wel verteld hoor maar was er toen een reden dat het zo vroeg begon? En word je dan nu ook extra in de gaten gehouden? Nu maar nog heel wat weekjes wachten! Gek om te horen dat iedereen zo verschillende kwaaltjes heeft. Zo blijkt maar weer dat ieder lichaam anders reageert. Ik heb zelf een lage bloeddruk waardoor ik soms bij het opstaan wat duizelig ben. En ik herken ook het buiten adem raken. Sta te hijgen als een gek op de tennisbaan. Dus pak tussen de rally's wat meer tijd nu. Heb wel besloten dat ik na augustus stop met wedstrijden. Trainen ga ik door zolang het goed gaat. Over het wegen, ik word niet gewogen bij de verloskundige maar hou het zelf in de gaten. Denk ook dat je het deels niet zelf in de hand hebt, de een komt harder aan dan de ander terwijl je gewoon gezond eet. Dat is ook zonder zwangerschap al zo, ieder lichaam reageert anders. Zwangerschaps suiker heeft mijn verloskundige het overigens nog helemaal niet over gehad. Hoe zou ik zoiets kunnen herkennen? Leuk dat het hier weer wat drukker begint te worden meiden! Gezellig . Merk je toch dat de vakantie een beetje op het einde loopt
Wat fijn larissa en honey dat jullie 20w echo goed was Kwaaltjes veel last van maagzuur bij 'rood' eten, en het hijgen herken ik haha verder heel erg onrustig slapen en harde buiken en zere onderrug/ rechter heup als ik lang heb gezeten voor mn werk
Oja harde buiken ook ja. Ben toch veel drukker met een peuter erbij! Maar goed. Gelukkig geen misselijkheid/overgeven. Dat lijkt me echt super naar.
Hoi meiden, sorry voor de radiostilte laatste tijd! Merk dat ondanks dat ik niet meer met de opleiding bezig ben, ik het er niet rustiger op heb! Lig nu ook al 2 dagen met een griepje op bed, Joost mag weten hoe ik daar nou weer aan ben gekomen 🤔 Ik heb al jullie berichtjes gelezen maar het lukt me niet alles te onthouden 😅 Ik is wel dat een par 20 weken echo's goed waren gegaan, gefeliciteerd meiden! Fijn dat alles goed was. Gewicht ik was bij de laatste controle in totaal 7 kg aangekomen, wat voor mij enorm is maar niet dat je het ervanaf ziet ofzo 😜 Buik heeft wel een flinke spurt genaakt! Controle op suiker is hier standaard voor alle zwangeren en zie er ook enorm tegen op, zal bij mijn volgende controle in september hier wel een receptje voor krijgen. Zal nog even een buikfoto meesturen, voel me echt enorm al!
Mooie buik Luca! En Beterschap! Hier ook migraine vandaag en niet zo lekker in m'n vel Zal mijn buik ook even spammen Maandag alweer 22 wk! Jeetje wat gaat dat snel ineens!
Wat een mooie buiken dames! Ja het gaat echt snel! Ik dit weekend alweer 23 weken... jeetje.. de levensvatbaarheid grens komt gelukkig snel dichtbij! Heel fijn! <3
Jeetje meiden wat een flinke buiken al! Mooi hoor. Vond die van mij al flink, maar diens eigenlijk nog heel klein in vergelijking met die van jullie. Lekker meiden op vakantie zie ik. Geniet er nog even van
Ik dans met je mee! Hier wordt het kamertje (en box en maxi cosi) vandaag geleverd, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
Vrijdag, dus nog een weekje geduld. Ben benieuwd mini plaats je zo een foto van je spulletjes? Hier mijn bijdragen aan de buikfotos, net genomen
Ben heel benieuwd mini! Mooie buiken dames ! Hier ook ''begonnen'' met het kamertje, gisteren gordijnen besteld en vandaag verf opgehaald voor de meubeltjes. Nu alleen nog behang of muurstickers.
Mooi buikje jajo! Ik ben gister ontiegelijk hard gevallen Gleed uit en viel vol gewicht op de zijkant van m'n lijf Vnml op m'n heup n been en heb vreselijke spierpijn n vooral erg last van m'n nek Deed zo zeer toen ik viel heb gejankt van de pijn in m'n nek Gisteravond ook veel last van m'n onderrug en wat steekjes in m'n buik maar ben gelukkig Nie vol op m'n buik terecht gekomen Vlos gebeld en zei zolang ik geen bloedverlies heb, de kleine gewoon voel en geen harde buiken krijg t gwn goed zit dus daar vertrouw ik maar op. Ik ben nu egt kapot van t even naar Ah fietsen met twee kinderen en boodschappen doen Ben heel de dag n morgen weer alleen dus heb m'n handen vol