Veel plezier op vakantie JaJo! Leuke vakantie gehad imp? Hier nu lekker op het strand. Middagje vrij genomen en dus lekker ietsje langer weekend!
Heerlijk op het strand Brenda! Wij hebben een super leuke vakantie gehad! We hebben geknutseld, gezwommen, met een treintje gereden, in de ballenbak geweest, op het springkussen gesprongen, in de speeltuin geweest, met bollo geknuffeld. Naja onze peuter voornamelijk dan. Maar wat had ze een plezier. En wij dus ook.
Hier gaat het goed. Wel was het even wat te warm de afgelopen dagen, 1 keer bijna flauwgevallen maar nu is het gelukkig alweer wat minder warm. Verder last van mijn bekken en maandag weer werken dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. De kleine trapt lekker en dat vind ik een heerlijk gevoel. Wat ontzettend naar van je teen zeg! Hoe gaat het nu?
Ik trek t ook goed, lokt veel migraine uit Vervelend van je bekken, gelukkig wordt t weer wat koeler dus hoop dat werken je meevalt Sterkte en succes Met teen gaat t beter nu t zo goed is getaped op de gipskamer
Ik ben ook weer terug van vakantie! Heerlijke 3 weken gehad. Met mijn bekken ging het de eerste twee weken heel erg goed en nu gaat het toch echt best wel snel bergafwaarts helaas Ik ben wel lekker gegroeid, dus dat voelt ook wel fijn, geeft wel het idee dat het goed gaat daarbinnen. Woensdag weer controle in het ziekenhuis en dan gaan ze ook de doorbloeding van de placenta bekijken. Wel een beetje spannend vind ik... Ik heb 3 blz teruggelezen. Zijn er nog belangrijke dingen gebeurd? Ik ga in het ziekenhuis bevallen en zie er en tegenop, maar ik zie nog meer op tegen de weken met pijn in mijn bekken en niet meer liggend kunnen slapen van benauwdheid, want dat had ik bij mijn zoontje... Dus ik zie nu zelfs eigenlijk uit naar de bevalling haha. Wat mij trouwens heel erg hielp was een ademsensor voor mijn baby, zo'n slaapmatje. De eerste nachten en dagen was ik uitgeput, ik sliep niet omdat ik me constant zorgen maakte of hij het nog wel deed. Hij was veel te klein en de eerste nacht thuis ook veel te koud geworden, ondanks kruiken en dekens en de juli temperatuur! Maar goed, toen ik dat matje had sliep ik zoveel beter! Ik vind het ook echt een geruststelling dat ik die nu heb... Hoewel ik vast nog veel zal kijken in het wiegje om er zeker van te zijn dat het allemaal goed gaat Fijne vakantie Jajo, ik ben jaloers dat jij het nog voor je hebt liggen. Ik moet weer aan de bak maandag, bah. Ik vrees wel dat ik snel deels de ziektewet in zal gaan, dat was de vorige keer ook zo.
Fijn dat het beter gaat met je teen D83. Welkom terug van vakantie Ninge! Balen van je bekken...Ik zie er vooral tegenop dat ik veel moet lopen/ traplopen op het werk en het zitten op harde houten stoeltjes...maar ik probeer me er van te voren niet heel druk om te maken. Het vele lopen is alleen op de eerste dag vanwege vergaderingen en als de lessen eenmaal begonnen zijn zit ik lekker in mijn eigen lokaal op mijn eigen stoel. Het gaf mij ook veel rust zo'n matje! Ik weet wel dat het soms gezien wordt als schijnveiligheid maar het scheelde mij echt wel heel vaak mijn bed uit komen en kijken bij de baby. En veel kijken deed ik toch wel. Bevalling zie ik ook tegenop, wel merkte ik de vorige keren dat ik er wel echt aan toe was omdat het toch wel wat zwaar wordt aan het einde. Jeej 23 weken dansje! Wat fijn!
Ik had eerst de nanny care, maar nu de babysense van Luvion. Laatste beviel het beste. Het is een matje wat je onder het matras legt. Het geeft een alarm als er geen beweging meer is geconstateerd. Hij geeft bij iedere ademhaling een lichtje. Hij registreert de kleinste ademhaling. Het is natuurlijk niet veilig want als het alarm afgaat kan het ook al te laat zijn doordat een kind niet door wiegendood, maar bijvoorbeeld verstikking doordat hij verstrikt is geraakt niet meer ademt. Dan heeft hij wel nog bewogen en gaat het alarm laat af. Ik gebruik het echter ter geruststelling. Ik lag naast mijn zoontje en ipv iedere keer in het wiegje te duiken of mijn hand boven zijn mondje te houden en alle rare capriolen die ik eerst uithaalde zag ik nu een lichtje knipperen en wist ik dat hij het nog deed . Dus dat ga ik nu weer doen .
Ook een mogelijkheid is om je te verdiepen in veilig samen slapen volgens de richtlijnen van mc Kenna. Zeker in combinatie met borstvoeding reageer je heel alert als er echt iets is. En door jouw ademhaling blijft je kleintje ook goed ademhalen. En het is genieten om niet alleen overdag, maar ook 's nachts je kleintje dicht bij je te hebben.
O wat heerlijk dat t is afgekoeld t had Nie veel langer meer moeten duren hoor 🙈 Zonnetje prima maar geen temperaturen boven de 25 aub 😝
Hi meiden! Dit weekend even offline; had bruiloftweekend van een van mijn beste vriendinnen. Samen met de vriendinnengroep waren we bruidsmeisjes. Echt heel gaaf en bijzonder. Wel ontzettend intensief voor mij, 2 lange dagen. Nu toch weer buik+rugpijn (zelfde als laatst met mijn blaasontsteking) dus voor zekerheid weer een plasje bij huisarts afgegeven. Hoop dat het niks is.. die antibiotica van 2 weken geleden was echt niet fijn... (diarree, aften, verkouden, schimmelinfectie)... maargoed.. van de week over een vriendin van een vriendin gehoord die haar tweeling is verloren met 21 weken. Vroeggeboorte door infectie, dus als het moet ga ik wel weer aan de AB. Ik weet niet of er gister gedanst is, maar ik zet hem nog even in.. een dansje... want ik ben nu 24 weken (en 1 dag inmiddels!) Toch wel een een magische grens hoor!
Dat matje ga ik me toch ook wel in verdiepen ook al ligt hij straks naast me, voelt toch veiliger ofzo! hooop dat iedereen lekker van zijn vakantie genoten heeft! En de hitte overleefd heeft haha!! Ingi ik dans met je mee, 24,1 vandaag! Al wordt ee hier volgens mij pas vanaf 26 weken iets ondernomen althans 5 jaar geleden was dat wel zo.. Hoe dan ook worden de overlevingskansen vanaf 28 weken pas reel dus vanaf dan voel ik me pas "veiliger".. Maargoed met mijn oudste begonnen rond deze tijd de harde buiken en vroege weeën al, nu gaat alles prima net zoals bij de middelste dus ik geniet nog even lekker van dit tweede trimester waarin ik me goed voel en niet te enorm ben 😂 Zijn er hier vandaag kindjes naar school gegaan? Mijn meiden gaan volgende week maandag! Vind t zo spannend voor mijn kleine meisje maar ook wel lekker hoor, dat we weer een beeje een normaal ritme krijgen! En dat mama overdag haar handen vrij heeft haha!
Mijn zoontje start volgende week op de peuterspeelzaal! hij is er heel erg aan toe. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt, hij gaat niet naar een opvang dus zal wel even wennen zijn... Kindje in bed durf ik echt niet. Ik ben toen zoontje heel klein was wakker geworden dat ik in paniek mijn beddengoed aan het doorzoeken was en echt het gevoel had dat dat bewoog. Mijn man had dat ook. Die moest ik iedere keer wakker maken als hij in paniek probeerde zijn kussen leeg te halen haha. Dus ik houd het even veilig bij eigen bedje . Maar combisleeper wil ik nog wel naar gaan kijken. Ik wil wel bv gaan geven in ieder geval.
Hier bijzondere dagen nu met 24+1. Bij mn zoontje had ik toen al weeën en een dag later was hij er. Best vreemd. Laat deze kleine meid maar lekker lang blijven zitten! Hier geen matrasje maar gewoon een cosleeper waar hij in lag. Ideaal zo dicht naast je. Hoef je niet eens je bed uit voor de borstvoeding of als je kleine onrustig is. Naar van die tweeling zeg! Zo laat ook nog getver. Wat een traumatische ervaring. Leuk al die schoolgaande/peuterspeelzaalgaande kindjes! Kan me heel goed voorstellen hoe spannend dat moet zijn. Kleine guppies worden dan ineens groot
Wat spannend deze dagen Pippins! Hier hebben we een nannycare, bevalt goed. Verder hebben we het wiegje direct naast het bed staan. Toevallig gaat onze dochter aanstaande maandag ook voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ze is er voor de vakantie al geweest om te kijken en ze heeft er erg veel zin in! Ze zit wel al op de creche en vind het daar ook fantastisch dus ik verwacht geen problemen. Balen Ingii dat je weer last van je buik en rug hebt. Goed dat je het laat checken! Heb je de uitslag al? Schrikken zeg van die tweeling.
Jeetje wat vreselijk van die vriendin van je ! Hebben jullie de eerste tijd allemaal een wiegje bij jullie op de kamer gehad of ging de baby al weer vrij vlot naar z'n eigen kamertje ? Hier vandaag weer controle gehad baby weer goed gekeurd. was 614 gram en groeide mooi volgens de p50 ? Lijn alleen benen waren langer, heeft baby Niet van mij met mn korte pootjes
Fijn dat de baby weer goedgekeurd is owl! P50 is keurig gemiddeld! Wij hebben bij de eerste het wiegje na 3 maand op haar eigen kamer gezet. Het hoefde van mij nog lang niet maar mijn man werd een beetje gek dat hij van elk zuchtje wakker werd. Dus die wilde al veel eerder...