Spannende tijd voor jou, Pippins! Voelt deze zwangerschap anders dan bij je zoontje? Waren er toen al voortekenen of kwam het echt heel plotseling? Ik heb hier een gewoon matrasje, ik vind die matjes inderdaad schijnzekerheid bieden. Aerosleep vind ik heel duur, je kunt dan volgens mij beter een wollen matras kopen dat ademt ook. Wij hadden mijn zoontje de eerste 6 weken bij ons op de kamer. Het was niet zo goed voor mijn rust, bij elk zuchtje en piepje werd ik wakker. Toen hebben we hem op de babykamer gelegd. Vond ik eerst heel eng: zou ik hem wel horen? Maar toen bleek dat het de perfecte afstand was: als hij wakker werd om te drinken of omdat er iets was, hoorde ik hem en als hij kreunde in zijn slaap had ik er geen last van. Nu gaan we gewoon weer kijken hoe het gaat. Met een peuter die licht slaapt, wil ik de baby misschien juist wel langer bij me houden om te voorkomen dat de peuter ook wakker wordt van het huilen. Hier heb ik echt een actief babytje in mijn buik! ik hoef maar even te gaan zitten of hij laat van zich horen. Echt genieten, deze tijd! Naast maagzuur heb ik nu eigenlijk geen kwaaltjes dus het is echt een fijne periode. Vanmiddag nog even op kraambezoek, kan ik weer even zien hoe klein pasgeboren is
Ja bizar hoe klein ze zijn he. Ik "vergeet" ook snel hoe klein ze zijn. Hier ook een actief babytje. Zodra ik even stil sta/zit/lig begint hij te trappelen hihi. Wel heel erg leuk en genieten.
O dan komt alles terug boven he pippens! Deze blijft egt nog even lekker zitten 🙏🏽 Fijn weer n goed gekeurd beebje owl! Succes voor alle weer naar / startende school gaande kinderen Ook kleintjes die al een beetje groot worden door naar de PSZ te gaan! Hier beginnen ze maandag weer en dan in maart gaat de oudste voor t eerst naar school! Gelukkig met n continue rooster, geen gesleep tussen de middag met een starter, peuter en baby van 3-4 mnd Hier ook n actief kindje, vooral als ik f zit maar ook als ik bezig ben voel ik m steeds duidelijker en soms denk ik dat ie zich door m'n buik naar buiten schopt Wel f contact gehad met de assistente van de Gyn n heb 9 sept n afspraak met m'n Gyn om te bespreken of ik Nie vaker een echo kan krijgen nu ik weer in n periode zit met meer injecties dan aanbevolen Zit me Nie lekker.. Hier de aerosleep bij de jongens gehad jongste heeft Hem nog en de baby zal er ook op slapen want heb t toch dubbel Ik wil m zo snel mogelijk op z'n eigen kamer, als baby dit ook kan(de jongens moesten de eerste maanden zeker dicht bij hun mama slapen maar nu slaapt de oudste nog wel eens bij ons verder en dag in combi met ook n baby op de kamer Nie handig.. Tzt maar f kijken wat voor iedereen werkt Zit nu wel al tegen nachtvoedingen op want als je dan net weer slaapt komen de jongens al weer ntl... (Bij de eerste kan je gwn nog lekker terug na de fles rond 5/6 en vaak in t begin ook nog even na die van 8-9)Hopelijk slaapt dit mannetje ook snel door en uit net als de jongens en dan maar in m'n achterhoofd houden dat t tijdelijk is Want kan uit ervaring wel vertellen dat ze zo snel baby af zijn t is egt voorbij voor je t weet, Ze leren en ontwikkelen zich zoveel in t eerste jaar(daarna ook hoor maar hier liep de oudst met 11 en de jongste met 8 mnd dus t ging zo hard allemaal.. Heeft ook zeker voordelen hoor.. Maar soms heel soms wou ik dat we t allemaal nog even opnieuw Konden doen.. Gefeliciteerd met de 24 wk mijlpaal dames! Ik as maandag
Hier ook een heel actieve baby! Trapt soms dwars door mijn buik heen haha of zo voelt het, zelfs vreemden zien mijn buik bewegen en soms spring ik zelf ook een meter in de lucht als hij net op een gevoelig plekje trapt. Ik voel nu ook zelf al echt elleboogjes, knietjes en beetjes ed langs de buikwand schuiven, zo mooi weer. Ik probeer er maar zo vaak mogelijk van te genieten want het gaat zo snel voorbij, een zwangerschap! Spannend hoor die kindjes naar de peuterspeel! Hier ook een wiegje hoor, als ik zeg naast me bedoel ik dat hij echt pal naast het bed staat dus ik hoef mijn hand maar uit te steken en ik voel hem Bij me in bed vind ik ook te eng, al is het me in de borstvoedingsperiode vaak zat overkomen dat we samen in slaap vielen haha. Hier waarschijnlijk voor een maand of 6 sowieso, en daarna kijk ik even aan hoe het gaat. Slaapt hij lekker door, mag hij bij de meiden op de kamer. Maar als dat niet het geval is lijkt het me beter dat hij gewoon in een ledikantje op mijn kamer blijft staan voorlopig, heb genoeg ruimte en 3 kids op 1 kamer wordt ook wel heel druk bevolkt. Hier inmiddels goed bezig met het opzetten van mijn bedrijf, het is echt heel spannend deze week want als alles goed gaat ben ik eind van de week gewoon zzp'er en sta ik eindelijk geregistreerd! Concreet verandert dat niet zoveel voor me, behalve dat ik dan ook facturen uit kan schrijven en dus ook evenementen kan gaan doen. Daar kijk ik wel heel erg naar uit! Verder vanochtend met een accountant gezeten om te kijken hoe of wat na mijn verlof ivm eigen bedrijf, we hebben zo'n beetje de juiste opzet wel gevonden dus het is alleen nog een kwestie van tijd nu en plannen Heel spannend en leuk allemaal!
Spannend Luca! J mag trots zijn op wat je hebt bereikt! Als ik t goed begrijp heb je twee slaapkamers? Hier drie maar met drie kindjes wordt t zo dat de jongens samen moeten(bed staat er al maar de jongste wilt nog Nie egt in een andere kamer en bed al vind ie t bed egt geweldig en speelt en ligt ie er overdag wel even in) De baby krijgt dan de jongste zn kamer wat egt nog n baby kamer is met ledikant commode en inmiddels een extra kast.. De jongste heeft iig nog even om te wennen Alles op z'n tijd Hij is nu net in korte tijd zindelijk geworden dus alles op z'n tijd
Ja klopt D83 2 slaapkamers! Mijn oorspronkelijke plan is om straks de meiden in een stapelbed te doen, zodat er aan de andere kant van de kamer een ledikant kan komen te staan. Maar dat gaat natuurlijk geheel afhangen van hoe ze slapen allemaal. Mijn ene dochter houdt nu soms de andere al wakker, en 's ochtends maken ze elkaar ook vaak wakker. Dus zolang hij nog echt klein is, houd ik hem liever gescheiden van de meiden. Wanneer hij straks in een peuterbed kan dan kunnen ze wel prima met 3 op 1 kamer, maar dan is hij al 2 en wie weet of ik dan nog steeds hier zit of inmiddels een grotere woning heb. Dat gaat afhangen van hoe goed mijn zaak loopt
Ja dat is ook zo.. Gwn maar tzt bekijken.. Kindjes zijn best flexibel Komt wel goed. Meer vervelend voor ons als ze tegelijkertijd wakker worden en t gelijk zo druk is
Hi meiden Sorry tijdje stil geweest. Druk druk! Luca volgens mij zijn kindjes wel snel gewend aan de nieuwe situatie hoor, dat gaat vast helemaal goed komen! De rest ook allemaal de kinderkamer al af? Ben wel benieuwd naar wat foto's! Hier gaat het goed. Kom nog niet van de moeheid af en heb wel regelmatig wat buikpijn door de drukte op het werk maar mag niet klagen. Begin de kleine ook steeds iets beter te voelen. Nog steeds kleine plopjes maar nu wel iedere dag. Volgens de echo's die we gehad hebben is het een druktemaker maar zo voel ik het nog niet
Hi Ladies, Ik ook even alleen aan de zijlijn meegelezen! Heel erg druk op het werk en een verbouwing in huis... pfff ik ben savonds echt kapot! Gelukkig is de badkamer nu klaar en zijn de werklui weg dus kan ik weer lekker mn eigen ding doen. Gister voor het eerst in ons nieuwe bad gelegen!!! Wauw heerlijk zeg met een zwangere buik! Hoe is hety met jullie allemaal? Ik vind het nu toch echt wel zwaarder worden hoor. Kan ook steeds moeilijker opstaan van de bank (wij hebben een vrij lage bank). Ook heb ik veel last van mijn banden en erg veel harde buiken... Ik denk dat ik er gemiddeld toch een keer of 10 op een dag een heb. Sommige dagen veel meer andere dagen weer minder. Wat een naar gevoel zeg... Verder gaat alles gelukkig goed. Ik voel de kleine zo vaak. En soms ook echt hard, haha dan schrik ik er zelfs van. Nou ga maar weer snel aan het werk. Oh ja mocht iemand de lijst nog aanpassen, ik heb 19 september weer een afspraak met de vk. Groetjes
Hallo allemaal! Hier (weer) even weggeweest en stiller geweest. Ook lekker druk geweest en inmiddels al wat meer voor de baby gehaald. Vandaag wezen shoppen bij hema en leuke vestjes broekjes, truitjes en rompers gehaald. Even honderd euro aftikken en ik heb nog niet alles Was even vergeten dat overal waar "baby" voor staat 10x zo duur is Maar goed, toen nog een paar winkels in in inmiddels zijn we lekker op weg. Buik wordt groter en groter en gaat al heerlijk in de weg zitten. Krijgen jullie je sokken en schoenen nog makkelijk aan? Gisteren bij de vk geweest op controle, alles was goed. Krijg wel een groeiecho, want Benjamin was aardig groot bij de geboorte. Ik hoop dat deze deugniet minder snoept van het vruchtwater, maar dan moet mama misschien ook minderen met chocola eten. Wordt het niet minder lekker van natuurlijk Ik heb met de vk ook gesproken over een eventuele thuisbevalling. Weet dat ik stellig was dat het in het ziekenhuis moest gebeuren, maar we hebben maar hebben alleen man's ouders die kunnen oppassen en die komen uit het hoge noorden. Dus dat is aardig rijden. Als het dan toch thuis begint, waarom niet afmaken? De vk gaf groen licht, ook al zou deze ook weer groter zijn. Bevalling ging goed gelukkig, dus het moet kunnen. Ik ben weer gerustgesteld en we beginnen hopelijk thuis en we zien wel. Binnenkort ook een pretecho, bij de 26 weken . Gaan jullie die ook nog doen? hoe staan jullie babykamers ervoor? Wij moeten nog stucen en behangen. en beiden gezegend met 2 linkerhanden haha. De meubels hebben we al wel en ik kan niet wachten om alle kleren er in te hangen Kinderwagen is ook al binnen trouwens. Het komt steeds dichterbij meiden. We zitten al rond de 6 maanden Ik ga de lijst even bijwerken, mocht er iemand nog iets op willen, laat maar weten
15. Kitsune - 29 jaar - 1e kindje ♥ 16. 17. debjola - 33 jaar - 5e kindje ♥ Kruimell - 27 jaar - 1e kindje ♥ 18. pippins - 32 jaar - 2e kindje ♥ poeliwoepi - 25 jaar - 2e kindje ♥ Luca2504 - 27 jaar - 3e kindje ♥ Ingii89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 19. wannebemommie - 28 jaar - 1e kindje ♥ Roanna - 27 jaar - 2e kindje ♥ 20. elfenprinses - 36 jaar - 2e kindje ♥ Regina88 -28 jaar - 2e kindje ♥ 21. luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje ♥ 22. 23. JaJo - 28 jaar - 2e kindje ♥ Mini25 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 24. Honey1985 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Owl - 24 jaar - 1e kindje ♥ 25. Imp - 32 jaar - 3e kindje ♥ 26. D83 - 32 jaar - 3e kindje ♥ 27. Examplisity - 24 jaar - 2e+3e kindje ♥♥ Larissa100 - 28 jaar - 2e kindje ♥ 28. Fame - 35 jaar - 3e kindje ♥ 29. Brenda028 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 30. KleineRoe - 29 jaar - 2e kindje ♥ Saphira85- 31 jaar - 1e kindje ♥ 31. Ninge - ?? Jaar- 2e kindje ♥ Sjaantje28-29 jaar-2e kindje ♥ Totaal aantal : 26 Jongens: 15 Meiden: 9 Verrassing: 3 afspraken: 1 september Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 6 september Brenda028 controle VK 8 september Luca2504 controle gyn 19 september Honey1985 Controle VK 19 september Regina88 Pretecho 22 september Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 24 september JaJo 4D echo 26 september D83 pretecho 28 september Regina88 Controle VK 29 september Regina88 Groeiecho 13 oktober Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 3 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 17 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) sterretjes: *goodlife* *suze29* *stay123* *floordewi* *jill85* *vakantieganger* *vraagtekentje9* *shedevil* *NewMomToBe* vlinderkindje: ♥ *MamavanThiemo* ♥ Gedaan Brenda
Leuk weer van je te lezen! Fijn dat t goed gaat en je de kleiner steeds meer begint te voelen, hier voelde ik m ook veel later dan bij de jongens en t begon precies zoals bij jou n nu komt ie soms bijna door m'n buik hee Vervelend dat t nog zo druk is op je werk, daar komt idd de spanning in j buik vandaan Hier ook nog vaak erg moe maar meer door de zorg die ik vnml alleen heb voor twee jonge kindjes en t huishouden In combi met zwanger zijn en regelmatig migraine
Ik heb 9 sept een extra controle bij de Gyn ivm toename migraine aanvallen en dus medicijnen gebruik 12 sept staat nog n afspraak bij de vlos maar wil eigenlijk dat de Gyn t gwn nu al over gaat nemen Ipv vermoedelijk pas na de groei echo Dit ook ivm kortere lijntjes naar de neuroloog en omdat de vlos gwn geen extra echo's wilt doen en hopelijk de Gyn wel.. Als deze afspraken nog erbij mogen graag
Fijn dat de klein t goed doet Regina! Fijn dat de vk groenlicht heeft gegeven, ik wil dit egt absoluut niet, verwacht egt weer n ruggenprik nodig te hebben (grote kans op weer n inleiding, ivm grote kindjes en complicaties eerste bevalling) Lekker geshopt heb je, en al veel in huis! Hier ook Nie veel meer nodig, heb nog zoveel.. N de kamer is nog n baby kamer, alleen de jongste moet nog zin krijgen bij de oudste te gaan slapen.. Z'n cars bed staat er al maar t wilt nog Nie egt Pretecho gepland rond 27/28 wk meen ik, 26 sept iig
D83, ik hoop dat je bij de gyn terecht kan vanaf nu. Ik snap helemaal dat je die korte lijntjes wil houden. Zou mij ook een fijner gevoel houden. En je bevalt toch daar, dus waarom dan bij een vk blijven die geen extra echo's wil doen. Hoop voor je dat het lukt! Echt klote ook van je migraine aanvallen! Ik duim voor je dat daar ook iets aan gedaan kan worden! Mijn zoon was 4320 bij geboorte. Flinke jongen dus. Maar geen diabetes of andere redenen gevonden bij mij of hem waarom hij zo groot was. Man is wel erg lang, dus we geven hem maar de schuld Om die reden wilde ik ook liever in het ziekenhuis bevallen, maar de vk zegt dat het me moet lukken. Normaal ben ik helemaal niet zo besluitloos, maar die hormonen brengen me echt in de war. We zien het wel hoe het loopt. Mijn ziekenhuisbevalling ging medisch wel goed, maar ik heb er niet een heel goed gevoel aan over gehouden, dat helpt dus ook niet mee. Trouwens, als ik zo'n mooi bed zou krijgen als jouw zoontje zou ik het wel weten hoor Nu hopen dat hij snel in zijn nieuwe bed wil Boefjes he!
15. Kitsune - 29 jaar - 1e kindje ♥ 16. 17. debjola - 33 jaar - 5e kindje ♥ Kruimell - 27 jaar - 1e kindje ♥ 18. pippins - 32 jaar - 2e kindje ♥ poeliwoepi - 25 jaar - 2e kindje ♥ Luca2504 - 27 jaar - 3e kindje ♥ Ingii89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 19. wannebemommie - 28 jaar - 1e kindje ♥ Roanna - 27 jaar - 2e kindje ♥ 20. elfenprinses - 36 jaar - 2e kindje ♥ Regina88 -28 jaar - 2e kindje ♥ 21. luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje ♥ 22. 23. JaJo - 28 jaar - 2e kindje ♥ Mini25 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 24. Honey1985 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Owl - 24 jaar - 1e kindje ♥ 25. Imp - 32 jaar - 3e kindje ♥ 26. D83 - 32 jaar - 3e kindje ♥ 27. Examplisity - 24 jaar - 2e+3e kindje ♥♥ Larissa100 - 28 jaar - 2e kindje ♥ 28. Fame - 35 jaar - 3e kindje ♥ 29. Brenda028 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 30. KleineRoe - 29 jaar - 2e kindje ♥ Saphira85- 31 jaar - 1e kindje ♥ 31. Ninge - ?? Jaar- 2e kindje ♥ Sjaantje28-29 jaar-2e kindje ♥ Totaal aantal : 26 Jongens: 15 Meiden: 9 Verrassing: 3 afspraken: 1 september Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 6 september Brenda028 controle VK 8 september Luca2504 controle gyn 9 september D83 extra controle Gyn 12 september D83 controle VK 19 september Honey1985 Controle VK 19 september Regina88 Pretecho 22 september Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 24 september JaJo 4D echo 26 september D83 pretecho 28 september Regina88 Controle VK 29 september Regina88 Groeiecho 13 oktober Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 3 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 17 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) sterretjes: *goodlife* *suze29* *stay123* *floordewi* *jill85* *vakantieganger* *vraagtekentje9* *shedevil* *NewMomToBe* vlinderkindje: ♥ *MamavanThiemo* ♥
Hier ook 4375 gram en 53 cm! De tweede met 38 wk gelukkig wat kleiner 49 cm en 3890 gram maar als die ook 5 dg overtijd was gegaan was ie vast zwaarder Anyhow waarom heb j er niet zo n fijn gevoel aan over gehouden Ik zou er iig nog even goed over nadenken.. Risico bij grotere kindjes is dat je als nog naar t Zhuis moet.. De eerste kon er bij mij bijv nl niet makkelijk uit, en kwam grijs en met n breuk in z'n sleutelbeen ter wereld na 1.5 u persen en ingreep vd Gyn Vind t dan toch n beetje spannend als ik Niet in t Zhuis zou zijn maar dat is beetje persoonlijk wellicht oh.. Nou idd ik zou t ook wel weten met zo n bed maar hij vind t gwn beetje veel denk, en een andere kamer en een ander bed Nee helaas is er niks aan te doen.. Preventieve medicatie geeft ook weer risico's en wil er Nie nog meer nemen en behalve naar de osteopaat gaan kan ik niks.. Gelukkig gaat t nu weer n paar dg goed en ben ik er hopelijk weer even van af Wel ben ik egt bekaf na een dag met de kids Ga als zij slapen egt f liggen voor ik nog f n filmpje kijk T is lichamelijk zo veel zwaarder als je er al hebt rondlopen en ook verantwoordelijk bent voor t huishouden de boodschappen ed Tegelijkertijd gaat t allemaal heel snel en t is dat ik m voel want verder ben k er ook gwn nog minder mee bezig als bij de tweede en kijk je vooral naar de uitgerekende datum.. Jammer want n vierde komt er egt Nie meer dus probeer wel als ik m voel even stil te staan bij t leven in m'n buik en t feit wat voor wonder t is ❤️