16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Joejoe meiden! Hectische/emotionele week voor mij.. Vertel het allemaal nog wel. Belangrijkste is dat wij morgen eindelijk een weekje op vakantie gaan. Echt veel zin in. Even helemaal eruit! Tot volgend weekend! x

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik snap je helemaal hoor D83. En ik voel me ergens net zo.
    Alleen die ervaring van het ziekenhuis :(
    Ik kreeg helemaal geen begeleiding bij het ziekenhuis qua borstvoeding. Terwijl ze claimen een bv vriendelijk ziekenhuis te zijn en ik heb daar zelfs een infoavond bijgewoond (betaald) over geven van bv. :$
    Maar zoon hapte verkeerd aan en ik was te ver heen om 100% helder te zijn. Erg stressvolle periode eind vd zwangerschap en ik werd ingeleid o.a. omdat mijn lijf op was. Sliep al weken niet meer dan 2 uur per nacht..
    En aan het eind van de dag had zoon heel mijn tepels en tepelhoven kapotgezogen. Bloed en korsten overal.. :( Toen in een zwak moment na een zware nacht niet kunnen slapen in het ziekenhuis, zonder man en mét huilend kind van de honger, besloten fv te geven.
    Ik heb nog gevraagd die nacht of ik mocht kolven. De verpleegster zei dat het geen zin had. Maar toen ik smeekte of ze wilde helpen, want zoon bleef huilen en hij moest toch eten, smeet ze de kolf op mijn bed met de woorden: nou, dan moet je het zelf maar weten.

Het lukte me niet in mn eentje en de verpleegster kwam niet meer toen ik op het knopte drukte en toen dus besloten om de volgende ochtend fv te doen.

En ik baal niet zozeer van de bv/fv, maar wel van het feit dat de begeleiding heel erg slecht was. Dus meteen een tip voor alle meiden hier, laat je echt niet zo behandelen. Bij mij kwam het uit het niets, maar wie dit leest kan zich al wel een beetje voorbereiden zodat je weet dat de hulp niet altijd goed hoeft te zijn. Ik heb er teveel op vertrouwd en had andere stappen moeten nemen.

En daarom heb ik geen vertrouwen meer in de verpleging daar. De vk's en gyn waren goed hoor, maar verder...

Maar je migraine, is dat wel voorbij na de zwangerschap? Of blijft dat altijd bij je?
    Ik snap ook zo dat je aan het eind van de dag op bent. Normaal de zwangerschap al, nu met 2 kinderen erbij en dan nog de migraine.
    Heb je wel wat mensen om je heen die af en toe kunnen helpen nu je wat verder in de zwangerschap komt?

Dat het snel gaat herken ik ook. Hier is het ook de laatste.

3. Regina88

Ingii heel veel plezier op vakantie! Hopelijk heb je lekker weer en kom je een beetje tot rust. Gaat het verder wel goed met je?

4. Oh ja dat is hier ook oor, ze hebben hele teams maar de advies. Die gegeven worden zijn super slecht en vaak zijn ze ook heel onaangenaam. Ik snap niet wat je dan in het ziekenhuis doet als je het contact met kraamvrouwen niet aanstaat 🙄 Maargoed inderdaad goed inlezen en informeren en niét over je heen laten lopen en vooral niét over laten halen tot FV in de eerste dagen als je de borstvoeding een kans wilt geven. Voor het goed op gang is ben je zo twee of drie weken verder. Trek je het dan echt niet, ku. Je altijd nog stille . De eerste dagen zijn zwáár, je hebt overal pijn, je bent uitgeput, stuwing en er komt nauwelijks wat uit. Je baby huilt steeds van de honger en wil Constant aangelegd worden. Maar ga er gewoon in mee, bijt door de pijn heen of neem een tepelhoedje dat hielp hier heel goed. En na een paar dagen als alles op gang is dan ben je hartstikke trots dat het je lukt je kindje zelf te voeden! Een baby is er op gebouwd de eerste dagen met heel weinig te overleven, dus hij gaat echt miet dood van de honger.

5. Babyboom01

4 sep 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is toevallig vlindertje81!
    Ikzelf ben op 17 December jarig en ben uitgerekend op 18 December!

Spannend..

6. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Jeej 24 weken dansje :D

Hoe gaat het met iedereen? Kan iedereen het nog een beetje volhouden met werk etc ?

7. Hoe gaat ie hier?? Wat een stilte!

Gister een enorme dag gehad, had een bruidstaart voor 145 man te leveren :O en daarna mijn hele huis schoongemaakt, alle keukenkastjes uitgemest etc etc. Kreeg het opeens op mijn heupen haha begint dat nu al de nesteldrang??

Daarna kon ik niet meer lopen van de bekkenpijn dus vandaag mag ik het rustig aan doen van mezelf. Paar kleine voorbereidingen voor de eerste schooldag morgen, een paar papieren die ik nog moet regelen en verder veel onderzoek aan het doen voor mijn bedrijfje. Reclame, logo's, website en webshops, etc etc! Wel heel leuk allemaal ik heb er echt zin in!

8. Even tussendoor; spannend! Vandaag eerste wenochtendje van m'n jongste op school!!! Morgen gaan ze allebei voor t echhie!

9. Regina88

Wow Luca, jij bent lekker bezig geweest! Dat zal een flinke taart geweest zijn! Doe je wel een beetje rustig meid? Die bekkenpijn is echt een teken dat je te hard gaat hoor. Ik ken het, heb het zelf ook weer. Vorige zwangerschap al en ik zat een paar dagen terug bij de vk nog te vertellen dat het zo lekker ging zonder die bekkenpijn;)
    Ik ben ook retedruk geweest en ik moet nu met die pijn dealen.

Hoe is het gegaan op school vandaag?

Mijn mannetje gaat woensdag starten bij zijn nieuwe peuterspeelzaal. En ik ben stukzenuwachtig. Mijn lieverd is al anders, en ik ben zo bang voor hoe de juffies op hem gaan reageren. Het is geen makkelijk kind, maar echt 1 met een gebruiksaanwijzing. Kan hij het allemaal wel aan?:(

Ik herken het wel wat je vertelt over de bv. Ik heb me echt gek laten maken door die trien. Ga het nu ook anders aanpakken. Maar ik zou het ook geen enkel probleem vinden om flesvoeding te geven, ook niet vanaf de geboorte mocht het om wat voor reden dan ook niet doorgaan. Het zal niet voelen als falen, dus ik voel me er nu hoe dan ook prima bij;) Maar zou zeker een mooi moment zijn als het me toch verdorie zou lukken he! we zullen zien:)

Ik ben ook weer veel te druk geweest.
    We hebben eindelijk een nieuw bed gekocht en die ligt goddelijk:DMaar wel allemaal ikea spul en dat moet gesleept worden en in elkaar gezet worden. Zelfs de planken van de lattenbodems;) In mijn hoofd heb ik pas een 6 weken buikje, maar de realiteit is toch even anders, kwam ik na slepen en klussen achter. Die buik zit nu al in de weg haha:D

Ook hebben we even besloten dat er een nieuwe vloer gelegd moet worden, maar dat wordt uitbesteed. En geschilderd, zowel beneden als boven. Ben bang dat ik daar toch aan mee moet helpen. :( Toen man begon over de tuin aanpakken heb ik even halt geroepen, hij heeft ergere nesteldrang dan ik geloof ik:D

hoe is alles bij jullie meiden? En hoe gaat het met alle mannen? Voor diegene waar het de eerste van is, hoe reageren jullie mannen nu op jullie zwangerschap? Hebben ze al een beetje de kriebels of de bibbers?

Fijne dag iedereen en liefs

10. Regina88

25 weken dansje alweer:)

11. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@regina jeej! Gaat zo snel nu he..

Vraagje meiden... Heb bijna niks gevoeld gisteren en vandaag ook nog helemaal niks. Vanaf wanneer moet je de baby echt dagelijks een paar keer voelen? De schopjes waren wel echt hard en geen plopjes meer en m'n placenta ligt achter. Ik word er steeds zo onzeker door. :(

12. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Ja mini dat is herkenbaar ik heb dezelfde vraag.. Ik voel al 5 dagen niks maar voel sowieso maar heel af en toe wat, ook daarvoor al.. Maakt je onzeker he?

Wat betreft mijn man, hij is zo lief voor me! Helemaal behulpzaam en lief en neemt me vanalles uit handen. Echt een schat en hij kijkt er zo naar uit dat hij de baby ook een keer kan voelen. Maarja ik voel zelf al niks dus hij al helemaal niet. Wanneer zou dat moeten komen?

Vervelend meiden van de bekken pijn. Rustig aan doen hoor!!

Vanavond weer controle, ga mijn onzekerheid over het niets voelen bespreken. Ik maak me toch wel zorgen dat er iets mis is.. :(

13. Regina88

Dit staat er op de site van mijn VK:
    Je baby voelen
    Het is belangrijk dat je je kindje vanaf 24 weken dagelijks gaat voelen. Vanaf ongeveer 30 weken is het goed om meerdere beweegmomenten per dag te voelen. Twijfel je aan de bewegingen van je kindje, neem dan altijd direct contact met ons op via ons spoednummer.

Ik voel hem ook niet altijd even veel. Wat bij mij helpt is op mijn zij gaan liggen aan de kant aar je hem voelt zitten, of op je buik. Dan voel ik hem heel snel schoppen.
    Maar op de site staat dus beschreven dat je hem minstens 1x per dag moet voelen. En vanaf de 30 weken meerdere keren. dus niet meteen stressen, maar overleggen met je vk is altijd handig als je je zorgen maakt;)

Als je twijfelt, bellen!
    Ik heb het de vorige keer ook gehad en ze vonden het echt niet erg. Moest voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Was toen al wel wat verder. Bleek niks aan de hand en hij lag gewoon in diepe slaap.

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Meiden heb bij gelezen maar door wat spanningen thuis en migraine geen puf om hier te schrijven wilde wel even wat van me laten horen.. Schrijf gauw weer mee hoor!

15. Regina88

Geeft toch niks D83!

Pak lekker alle rust die je nodig hebt. Beterschap, knuf

16. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Beterschap D83

Wat betreft het minder voelen van de baby ik had het ook afgelopen week ook ineens weinig tot niet voelen en sinds gisteren avond ineens weer een hoop activiteit in mn buik

17. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Beterschap D83!

Hmm vanaf 24 weken. Dus dan zou ik m vanaf donderdag dagelijks moeten voelen. Dat zie ik niet echt gebeuren. Ga vanavond wel even overleggen.

18. Larissa100

Larissa100 Actief lid

7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook eindelijk 24 weken! Onze zoon voel ik heel erg schoppen. Ik denk wel 5x per dag! Dat was vorige week nog niet hoor.. toen voelde ik amper wat

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Hier zeiden ze vanaf 26 weken dagelijks, dus er zit wel een beetje speling in... Maar inderdaad, als je onzeker bent, kun je beter even bellen naar de verloskundige. Bij mijn eerste heb ik ook gehad dat ik hem een tijd niet voelde (terwijl het daarvoor wel elke dag was) rond deze termijn. Voor de zekerheid 's avonds langs geweest, hartje gehoord en dat luchtte echt op! EN ja hoor, toen ik weer thuis was begon er toch een stamppartijtje :)

Sowieso merk ik nu ook goed verschil in de kracht van de bewegingen aan de kant van de placenta en daar waar de placente niet ligt. Brenda, jouw placenta lag toch ook voor?

Hier lekker aan het genieten met 25 weken. Weer helemaal in het ritme qua werk en ik voel me ook heerlijk.

D83, sterkte! HOop dat het gauw weer beter gaat!

20. Wat lastig als je het kindje niet goed voelt Brenda! Ik weet het ook niet zo goed, ik denk dat het ook deels komt doordat je zo druk bent misschien? Dat je aandacht dan gewoon ergens anders op is gericht.. En misschien is het gewoon een heel rustig baby'tje, niet elke baby is even druk in de buik.. Deze voel ik echt de hele dag door constant, hij heeft nu ook meerdere keren per dag de hik, maar bij mijn meiden was dat echt niet zo, ook al voelde ik die ook allebei erg goed die bewogen echt stukken minder nog. Voel je hem ook helemaal niet als je er 's avonds echt even goed voor gaat zitten/liggen? Zodra ik ontspan begint hij hier te bewegen. Mijn hand erop leggen of een beetje porren in de buik helpt ook vaak. Ik weet niethoe je lichaamsbouw is? Ik voel nu ook echt al ellebogen en knieën etc maar ik ben natuurlijk een magere lat.. Kan het echt niet zijn dat je het gevoel gewoon nog niet goed herkend? En dat je hem wel voelt maar het niet zo door hebt? En heb je het al eens met cafeïne of suiker geprobeerd? Zodra ik hier cola of koffie op heb word hij me toch een partij wild..

Het kan ook gewoon zijn dat je veel vruchtwater aanmaakt bijv en hij daardoor extra ruimte heeft om zich vrij te bewegen waardoor jij minder voelt.. ik zou het sowieso even bespreken met je vk en kijken of er evt een extra echo gemaakt kan worden oid. Al is het maar voor de geruststelling!

Deel Deze Pagina