16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier verschillende wippers gehad maar meest te spreken over de bouncers van Fischer price omdat die lekker veren maar vooral zich lekker om m'n kindjes hebben gesloten
    Die andere waren allemaal zo stug en hard
    Maar geen ervaring met de Björn of stokke bijv
    Vind die erg mooi maar meer passen bij m'n huis dan egt heel leuk voor die kleintjes en daar gaat t ntl om.. T comfortabele maar ook t leuke

Hebben dit x deze

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Hai, ff snel over die homeopatische dingen, ik denk dat het is waar D83 het over had. Het was echt het rijpen van de baarmoedermond, zodat het hopelijk alvast wat sneller op gang zou komen dan pas na de 40/41 weken.
    Maar ik weet het niet precies, ze moest weg naar een afscheidsfeest en had niet heel veel tijd meer. We hadden toen afgesproken om het sowieso de volgende keer uitgebreid te bespreken.
    Van wat ik heb begrepen zou het bij mij tenminste rond 38/39 weken zijn. Maar ik weet niet of dat met pilletjes is. Ik kan me geen andere manier bedenken, dus ik denk het wel. Maar ze had het echt over doorsturen naar die persoon die dat doet, dus misschien zit er ook nog iets anders bij zoals een massage of oefeningen oid? Ik heb er totaal geen verstand van en met google wordt ik niks wijzer. Sorry:)

3. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Haha we lijken haast wel een soort reclame bureau met z'n allen voor de joolz als je de afgelopen 2 pagina's terug leest :D.
    Luca volgens mij zei jij dat over het doorslapen. Lukt de hele nacht doorslapen jou nog? Wauw ik ben jaloers.. Meestal moet ik er 1x per nacht uit, vannacht was het 2x
    Leuk wipstoeltje ook D83! Ziet er meteen echt schattig uit ook :D. Wij willen de babybjorn omdat die makkelijk mee te nemen is en onze baby zal ook iedere week een dagje naar mijn moeder en een dagje naar mijn schoonmoeder gaan (scheelt weer opvang hihi)
    Dat rijpen van de baarmoedermond heb ik geen verstand van. Hebben ze het ook niet over gehad bij mij.
    Mocjt iemand de lijst nog gaan aanpassen, ik mag dinsdag naar de verloskundige en heb woensdag een 3D echo gepland staan

Owja en.... 27 weken dansje!!!
    Fijne dag vandaag meiden!

4. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja ik hoorde van Joolz Day veel positieve verhalen, enige minpunt is dat de ruimte voor boodschappen onderin wat beperkt is dus dat een vriendinnetje mij achteraf misschien toch voor de Geo had moeten gaan misschien? Maar begrijp dat de Geo dus veel lomper is?

Geo is wel weer uit te breiden voor als je snel een tweede kindje krijgt. Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Als het ons gegund is zouden we graag dat er iets van 1,5-2jr leeftijdsverschil tussen zit.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier n boodschappennet erbij gekocht toen bij de joolz.. Maar de ruimte onderin is idd klein

In wat voor opzicht uit te breiden? Bij de joolz alleen met n voetenplankje iig
    Heb er toen de topmark riley bij gekocht
    Een duowagen voor maar 189€
    Veel plz van gehad en nog
    Ook straks weer zo nodig in gebruik
    Baby evt in de draagzak n de jongens in de duo of de baby en de jongste in de duo en de oudste op z'n fietsje bijv
    Of beeb in z'n joolz en de jongens gwn lopend, of met hun (loop)fiets
    Heb t al helemaal uitgedacht hihi
    En de oudste gaat ntl ook in maart naar school voor t eerst
    Dan is de duo op die momenten ook wel weer handig als ik de oudste vast wil hebben

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga trouwens nu de zolder op n de eerste kleertjes n spulletjes uitzoeken n wassen ❤️
    Gister zo goed als de laatste dingen gehaald
    Alleen nog melk kopen eigenlijk n zetpillen 65 Mg voor zo nodig..

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuk woensdag!
    En ideaal als j m zo makkelijk kan meenemen iets om over na te denken voor sommige mama's hier goeie tip iig!

8. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Zijn er ook mamma's in deze groep die geen borstvoeding gaan geven of ervaring hebben met geen borstvoeding geven?

Wat adviseren jullie qua aanschaf van flesjes? Het schoonmaken van de flesjes e.d.? Ik zag bijvoorbeeld een starterset van Dr. Brown's, is dat wat? Alle tips zijn welkom! Ook qua welke flesvoeding... Wat heb je gekozen en waarom?

Ben benieuwd! :)

9. Regina88

Wij hebben na lang overleg besloten alleen flesvoeding te geven, maar daar ligt ook ern medische reden achter. Hoor net dat zoon een beetje wakker wordt van z'n slaapje, dus ik denk dat ik later even uitgebreider ga reageren.
    We gaan dr Brown flessen gebruiken, erg tevreden over! Maar er hebben voor de zekerheid ook avent en difrax gehaald. Maar die hebben niet de voorkeur. En qua voeding halen we een pak anti reflux, maar de kans is erg groot dat baby2
    Ook verborgen reflux heeft ( erfelijk in mijn familie, ik slik een erg hoge dosis) En kma. Dus de Voeding zal wel weer koemelkvrij zijn vanuit de apotheek.

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wij hebben de mutsy evo. Nog weinig ervaring mee, maar wij zijn ook vrij lang (1.75 en 1.87) en deze wat qua hoogte verstelbaar. (Wij hebben in het volgende huis ook een verhoogde keuken). Daarnaast vond ik hem erg mooi en goed wendbaar, loopt ook goed op oneffen terrein (in het bos met de Hond) en vond hem hem heel mooi.

Wij willen zo'n automatische wipper die als beste uit de test komt bij de Consumentenbond

11. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    #3591 imp, 29 sep 2016
    Laatst bewerkt: 29 sep 2016
    @Mini: Hier bij de eerste flessen van avent gebruikt en dat beviel goed. En gekozen voor nutrilon omdat je dat overal kunt krijgen. Verder vond ik het erg handig om een magnetron sterilisator te hebben.

12. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    @Luca: ja, dat is ook mijn idee. Heb de afspraken die ik deze week nog had (prive) afgezegd zodat mijn lichaam echt helemaal tot rust kan komen.
    Goed voornemen van je, om niet meer teveel taarten in een week(end) te willen maken! Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel heel lastig is om nee te zeggen als mensen je vragen voor een leuke opdracht.

@Mini: vorige keer ben ik na 3 weken over gegaan op flesvoeding. We hadden zo'n klein flesje uit een pakket (Avent volgens mij) waar we mee begonnen zijn. Daarna had ik de meest simpele flessen van de Kruidvat. Ging hier prima, hij had geen reflux ofzo.

Heeft er iemand ervaring met de Newborn Set van Stokke? Zit erover te denken om hem aan te schaffen, zodat de baby straks ook mee aan tafel kan. Is het de moeite waard?

13. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    @ingii: de geo kun je inderdaad uitbreiden voor een tweede kindje. Daardoor is ie ook zwaarder. Zelf bewust gekozen om dit niet te doen. Als je eerste kindje 1,5/2 jaar oud is kan die ook wel op een plankje achter de wagen staan (stilzitten willen ze dan toch niet) en voor lange afstanden in de buggy. Vind zelf 2 kinderen in 1 wagen altijd beetje gek omdat je er 1 dan ook niet meer goed kunt zien. En het wordt dus zwaar. Maar dat zijn persoonlijke punten om m niet te nemen, denk dat je vooral zelf moet kijken wat je praktisch vindt. Voor boodschappen doe ik er inderdaad een losse tas bij. Vanavond ging je kijken toch?

@Roanna: geen ervaring mee maar heb m wel gekocht. Zie het bij vriendinnen van me en het is wel zo gezellig als je kleintje meteen bij je aan tafel zit. Dus mijn indirecte ervaringen hebben er voor gezorgd dat ik m gekocht heb. Als je m koopt trouwens, de hoesjes er om heen van stokke zijn er alleen van katoen. Ik vond een afneembare fijner, dus met een plastic toplaag. Die kun je bestellen op de site van "ukje" (en nog in leuke designs ook!)

Hier morgen helaas laatste dag vakantie en dan weer naar huis. Wel echt heerlijk uitgerust in deze ruim 1,5 week!

14. Regina88

nog even terug komen op flessen en voeding:
    Flessen van Brown vonden we dus fijn vanwege het ventiel. Het bleek niet voldoende tegen de krampen vanwege zijn kma, maar daar kwamen we pas veel later achter. Maar tegen het boeren en scheten laten heeft het zeker geholpen en dat kan ook knap vervelend zijn voor die kleintjes.
    Even wat meer schoonmaakwerk met dat ventiel, maar ik vond het het zeker waard.
    Bij andere kindjes werkt de difrax S-vorm bijv weer goed, dus het is even uitproberen;)

Qua voeding is er een tijd lang een probleem geweest en ik heb eigenlijk geen idee of dat nu weer zo is.
    Kruidvat was destijds niet de beste in het goed bevoorraden en toen de melkcrisis in China zich naar mijn kleine kruidvatje verplaatste was het helemaal dramatisch.
    Ook dat zal overal ververschillen.
    Qua voedingswaarden is er geen tot weinig verschil.
    Sommige merken komen bij dezelfde fabriek vandaan. even uit mn hoofd want het is weer even geleden, maar het is zeker ook op deze site terug te vinden:
    hetzelfde zijn Ah en Etos. Ik dacht dat Jumbo en kruidvat ook hetzelfde waren. Dat kan dus ook met de duurdere merken.
    ( even snel de site opgezocht.. Babyvoedingchecker) hier zie je een beetje wat de voedingswaarden zijn en je ziet dus geen groot verschil.
    Ik weet nog dat sommige voeding de aanleg heeft tot sneller klonten, dacht dat dat kruidvat was. En andere ruiken weer zoeter en mijn zoon was best makkelijk qua smaak, maar vond de 1 toch net lekkerder dan de ander.
    Zo had de Neocate vanuit de Apotheek helemaal een muffe smaak en dat was te merken aan de hoeveelheid flessen;)

Ik zou vanwege de onzekerheid qua Chinezen toch gaan voor een voeding die snel en makkelijk te verkrijgen is. Je kan het ook via internet bestellen trouwens.
    En onze voorkeur heeft dan ook een winkel die tot laat open is, want zonder zitten is k.u.t.
    Het zal hier dus waarschijnlijk ah worden en als die op is kan je voor nood nog naar de Etos, omdat die dus hetzefde zijn. ( nu nog hoop ik) en ik kan er tot laat aankomen en bestellen.

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier altijd Nutrilon gehad en dr Brown flessen
    De jongste heeft toen hij wat groter werd ook difrax flessen (s vorm) gehad.. Ook goed bevallen maar zijn na gebruik in de vaatwasser allemaal uiteindelijk wel gaan lekken en dat had ik met de Brown nooit
    Heb nu n starterspakket bij baby dump met n losse smalle 120 ml er nog bij dus twee van 120 en twee van 200
    Is wel aan te raden om altijd twee flessen en twee flesspenen te hebben

16. Regina88

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar hoorde dat de spenen van Kruidvat ook passen op de flessen van dr Brown. Scheelt toch weer geld als het zo is ;) zeker als
    Ze ouder worden en je zit met verschillende maten spenen
    Voor melk en pap en je moet kijken welke de juiste is

17. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Haai dames!
    Nou ik ben terug van mijn avondje prenatal en babydump! Alle kinderwagens afgegaan maar ik was nog steeds verliefd op de Joulz Day ;) Vriendlief was het met mij eens dat in de prijsklasse waar wij keken er niet echt heel veel slechte opties bijzitten dus dat het vooral om smaak gaat in combinatie met de prijs. En hij vond de Joulz, Mutsy en Stokke dan het mooist. Het maakte hem niet zoveel uit! Daar was ik natuurlijk wel blij mee ;)

Bij Prenatal hadden ze de Joulz Day Earth voor 899 (incl luiertas, voetenzak, reiswieg en parasol) en bij de Babydump de Joulz Day Studio voor 799 (incl luiertas, voetenzak en reiswieg). Mijn vriend vond de Joulz Day Studio mooier... dussss we hebben daar nu een optie opgenomen!!! Op marktplaats vind je deze modellen tweedehands voor 650/700, dus dan heb ik zelf de neiging om gewoon lekker voor nieuw te gaan.

Joulz Geo ook nog naar gekeken maar die zijn veel groter/lomper en een tweede kindje zie je dan helemaal niet en voor hetzelfde geld lukt het niet gelijk met een tweede dan heb je die bak voor niks gekocht. Daarnaast was dit model weer vele malen prijziger.

Dus ik denk dat ik mij ook mag aanmelden bij de Joulz Day fanclub! ;)

18. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Thanks voor alle uitgebreide antwoorden! Ik ga denk ik van het weekend een starterset en extra flesje halen van dr. Brown's en zie dan wel hoe de kleine er op reageert. Flesjes zijn in principe natuurlijk ook zo bij gehaald, maar wil het graag allemaal op orde hebben voor de kleine man komt. (nesteldrang is hier begonnen!)

Kan ik gewoon de magnetron sterilisator van bijv. de Prenatal zelf kopen of moet dit dan ook van dr. Brown's zijn?

Qua voeding ga ik me er nog even goed in verdiepen... Maar bedankt voor de tips in ieder geval!

En qua luiers? Wat slaan jullie in, welke maat en hoeveel pakken? Ook nog een bepaald merk juist wel/niet?

@ Ingii fijn dat jullie eruit zijn gekomen met de kinderwagen! En welkom bij de Joolz Day club haha. ;)

19. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Leuk ingii! Joolz day rulez haha! Wij hebben de joolz day discovery mountain grey. Vind echt alle joolz day wagens mooi! 😍

20. Regina88

De flessen van dr brown passen ook in de sterilisator van de Prenatal. Maar weet even niet meer hoeveel flessen. Ik dacht 2 flessen met alle toebehoren.

Mocht je een flessenverwarmer gaan gebruiken zou ik wel even kijken of het past. Daar heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je daar ook een "huismerk" van kan gebruiken.

Deel Deze Pagina