16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gaaf ingi Goeie keuze!

Hier 2 grote pakken new born pampers 1
    (hier altijd heel snel over gegaan naar 2)

3 of 4 pakken van 2

En vast 2 pakken gehaald in 3 omdat alles toen 50% was van pampers

Zou zelf persoonlijk de eerste tijd egt kiezen voor pampers en de new born is fijn met indicator waaraan j als newly mom makkelijk kan zien of de pamper vervangen moet worden (gwn voelen kan ntl ook maar he ;))
    Verder zijn ze dun, nemen alles goed op, geen natte pamper van binnen en buiten en heb egt zelden n ongelukje gehad
    Ben eigenlijk pas toen ze over gingen op broekjes over gegaan naar de broekjes van kruidvat

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Qua luiers is het echt kijken waar je kindje goed op reageert (luieruitslag) en wat fijn is voor de portemonnee. Mijn advies; sla lekker in bij kortingsacties.
    Bereken de prijs per luier, zo zie je welke echt voordelig is.
    Wij vonden toen die van pamers fijn, want die had een plasstrip. Die verkleurde wanneer er een plas inzat. Maar ik weet even niet meer of andere merken die ook hadden. Niet allemaal iig.
    En de pasvorm kan ook verschillen.
    Zo was de etos fijn voor de smalle billetjes, maar bij dikkere billetjes sloot kruitvat weer goed aan.
    En pampers is altijd wel fijn. Maar dan nog kunnen ze uitslag krijgen van een bepaald merk.

Bij etos krijg je ook babyzegels en als je kaart vol is kan je iets gratis uitzoeken of korting krijgen op verschillende dingen, zoals speentjes, zalfjes, eten, luiers etc.

Met billendoekjes is het eigenlijk hetzelfde. Sommige reageren erg op een bepaald merk. Ik zou beginnen met een pakje van elk en dan kijken wat je fijn vindt.
    Hier vond ik sommige niet fijn ruiken icm urinegeur. Het is allemal erg persoonlijk;)

3. Regina88

15.
    Kitsune - 29 jaar - 1e kindje ♥

16.

17.
    debjola - 33 jaar - 5e kindje ♥
    Kruimell - 27 jaar - 1e kindje ♥

18.
    pippins - 32 jaar - 2e kindje ♥
    poeliwoepi - 25 jaar - 2e kindje ♥
    Luca2504 - 27 jaar - 3e kindje ♥
    Ingii89 - 27 jaar - 1e kindje ♥
    Babyboom01 - 21 jaar - 1e kindje ♥

19.
    wannebemommie - 28 jaar - 1e kindje ♥
    Roanna - 27 jaar - 2e kindje ♥

20.
    elfenprinses - 36 jaar - 2e kindje ♥
    Regina88 -28 jaar - 2e kindje ♥

21.
    luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje ♥

22.

23.
    JaJo - 28 jaar - 2e kindje ♥
    Mini25 - 24 jaar - 1e kindje ♥

24.
    Honey1985 - 30 jaar - 1e kindje ♥
    Owl - 24 jaar - 1e kindje ♥

25.
    Imp - 32 jaar - 3e kindje ♥

26.
    D83 - 32 jaar - 3e kindje ♥

27.
    Examplisity - 24 jaar - 2e+3e kindje ♥♥
    Larissa100 - 28 jaar - 2e kindje ♥

28.
    Fame - 35 jaar - 3e kindje ♥

29.
    Brenda028 - 28 jaar - 1e kindje ♥

30.
    KleineRoe - 29 jaar - 2e kindje ♥
    Saphira85- 31 jaar - 1e kindje ♥

31.
    Ninge - ?? Jaar- 2e kindje ♥
    Sjaantje28-29 jaar-2e kindje ♥

Totaal aantal : 27
    Jongens: 15
    Meiden: 9
    Verrassing: 3

afspraken:

4 oktober Brenda028 controle vk
    5 oktober Brenda028 3D echo
    10 oktober Ingii89 3D echo (30 weken)
    10 oktober Luca2504 controle gyn
    13 oktober Ingii89 controle vk (centering pregnancy)
    19 oktober Regina88 vk controle afspraak + bevalling bespreken
    3 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy)
    17 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy)

sterretjes:
    *goodlife*
    *suze29*
    *stay123*
    *floordewi*
    *jill85*
    *vakantieganger*
    *vraagtekentje9*
    *shedevil*
    *NewMomToBe*

vlinderkindje:
    ♥ *MamavanThiemo* ♥

4. Qua flessen gebruik ik hier avent met brede speen, altijd tevreden over geweest :)

En luiers, ik heb Kruidvat gebruikt een hele tijd en vond dit goede luiers. Toen die voorraad op was over gegaan op pampers en daar ook altijd tevreden over geweest. Hoewel die makkelijker doorlekken vond ik dan kruidvat luiers, omdat ze zo zacht zijn.

5. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Heerlijk bijgeslapen vannacht, werd pas om 8.00 wakker! Voel me nu ook weer een stuk beter. Dit weekend nog even lekker rustig aan doen en volgende week weer in het ritme.

Leuk Ingii, dat je een optie hebt genomen op de Joolz! En inderdaad, als het zo weinig scheelt met de MP wagens, zou ik ook voor nieuw gaan. Dan kun je voor service nog naar de winkel en is alles lekker helemaal nieuw en fris.

Pampers: bij mijn zoontje de eerste tijd pampers gebruikt, vond mijn man het fijnste. Maar de kruidvat luiers hebben ook een plasstreepje bij die kleinste maatjes, ik denk dat ik die nu gewoon ga gebruiken. niet teveel in de kleine maatjes kopen, het gaat best heel snel (tenminste, hier...). Ik heb nu ook weer een hele stapel mini luiertjes gekregen van familie die er veel teveel had ingeslagen. Die ga ik eerst eens opmaken en als ze in de kraamweek al op zijn, stuur ik iemand naar de winkel :) Sowieso had ik in de kraamweek allemaal van die kleine boodschapjes zodat er meestal wel een familielid even langs de winkel ging voor ze bij mij kwamen (zoogkompressen, extra kraamverband, iets makkelijks om te eten, zalf voor tepelkloven etc etc)

Zo. tijd om weer lekker te gaan slapen! Tot later :)

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Dan ga ik ook pampers aanschaffen om mee te beginnen, thanks voor de adviezen!

Hier vanavond een 3d echo gehad, wat een super leuke ervaring zeg!

Ze heeft de kleine man ook even gemeten, 1200 gram met 28 weekjes. De metingen kwamen allemaal uit rond m'n uitgerekende datum, dus dat is fijn.

Hij lag heel de tijd met z'n voetje voor z'n hoofd en lekker te duimen. 💙

Bijgevoegde bestanden:

7. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Prachtige foto's Mini!

Hier 28 weken! Woehoe!

8. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Wauw mini wat een prachtige foto's. De kleine laat zich al goed fotograferen zeg!

9. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja de luiers zat ik ook over na te denken! Ik heb al een pakje newborn luiers van pampers liggen (uit zo'n zwangerschapsdoos). Maar verder had ik mij er nog niet zo in verdiept. Nu sprak ik laatst een vriendinnetje en die zegt dat kruidvat altijd wel het meest voordelig is, en heb ook altijd wel goede verhalen over kruidvat gehoord. Dus ik denk dat ik daar in ieder geval ook iets van ga halen. In ieder geval niet teveel inslaan lijkt mij, straks heeft onze kleine inderdaad een allergie of iets. Kan altijd bijgehaald worden lijkt me?

Trouwens: 29 weken dansje!

10. Regina88

Hele mooie foto's Mini!
    We kunnen onze naam wel veranderen in het "knappe kindjes clubje" :D

11. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Hier ook niet echt verdiept in het luier verhaal. Die kunnen snel genoeg gehaald worden toch ?

Mooie foto's mini !

Jeej ingi dans gezellig met je mee :) maar het 28 weken dansje

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O ja absoluut maar pampers zijn regelmatig maar niet wekelijks met 50% te koop en dat scheelt ntl wel veel

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Mooie foto's mini!

Ja ingii die zijn mooi he, wij hebben de mutsy

Ik wilde luiers een keer een pak inslaan zodra ze er weer met 50% zijn bij de AH. Volgens mij is dat zeker 1x per 6 weken zo. En dan gewoon pampers maat 1. Daarna zie ik het wel weer

14. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Vanmorgen de groeiecho gehad. Kindje is iets groter dan gemiddeld, maar niet veel. Maar, de groeispurt kan de laatste 10 weken nog komen. Het zegt dus nog niet zoveel....
    Ik had expres een vroege afspraak gemaakt om te voorkomen dat ik heel lang zou moeten wachten omdat ze uitgelopen zijn, maar dat hielp nog niet echt: een half uur later pas aan de beurt! Hoe ze dat de rest van de dag gaan doen...? Nu was ik wel zo klaar, maar het is toch niet zo best als je tweede afspraak al een half uur verlaat is.

Deze week weer naar de vk. Verder ga ik vandaag behang bestellen voor de babykamer en krijg ik zin om alle kleertjes enz. uit te zoeken. We hebben best veel in de familie, voor jongens en meisjes. Dus ik maak een doosje klaar voor beide geslachten die de kraamverzorgster mag wassen zodra de baby geboren is. Verder kan ik de neutrale dingen vast klaarleggen. Leuk weer hoor, dat kleine spul!

15. Regina88

Wat is het hier rustig meiden!
    Alles goed met iedereen? Voelt iedereen zich nog goed, of alweer beter voor degene die kwalen hadden?
    Ik merk dat ik lange stukken moeilijker kan lopen.
    Zondag naar het bos geweest en een uur lang wandelen op een zachtere grond en heuvels enzo dat lukt me niet goed meer. Gelukkig hadden we brood mee en kon zoon de eendjes voeren terwijl mama stond bij te puffen :p
    De dierentuin laatst ging wel prima, maar dan wandel je toch anders denk ik.
    Merken jullie ook dat je meer naar de laatste loodjes toe gaat nu?

We moeten ook nog steeds spullen halen, zoals en andere babyfoon, liefst 1 met uitbreiding zodat de oudste er ook 1 kan gebruiken. Iemand een goede tip? We hebben er nu 1 van chicco en die is fantastisch, maar heeft helaas geen uitbreiding. Een camera hoeven we niet, maar mag wel.

En verder moeten we nog meer kleren, slaapspulletjes zoals een extra slaapzak, beddengoed extra halen en een draagdoek, nieuwe kruiken. Pff, vorige keer had ik alles al klaar :p

Roanna:
    Wat balen van de uitloop. Soms hebben ze ook slecht nieuws te melden en dan kan het uitlopen, of vermoeden ze iets ernstigs en nemen ze extra tijd voor de echo. Hopen dat dat nu niet was en gewoon een slechte planning. Als het maar niet van jullie tijd af gaat en als alles maar goed nagekeken wordt.
    Ik heb ook een groeiecho gehad, ook al waren de vk niet heel positief over die echo's.
    Met de baby as ook alles goed en was iets zwaarder dan gemiddeld, hij was toen 1300 gram. iets groter dus.
    En hij had hele lange benen en een smal hoofd:p
    Ben benieuws hoe hij er uit komt:DHeb jij ook een grafiekje meegekregen?

16. Regina88

Hebben jullie trouwens de gebortekaartjes al gedaan?
    Wij zijn al eens wezen kijken en hebben ook een leuke gevonden, eentje die we bij zoon ook al leuk vonden. En nu was het weer favoriet:)
    En nu hebben we een 2e naam gevonden en kunnen we eindelijk verder :p

17. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Roanna: Fijn dat de groeiecho in principe goed was. Niet fijn dat ze uitliepen, misschien hadden ze wel een spoedje aan het begin van de ochtend.

@Regina: Hier begint mijn bekken er mee op te houden. Ik dacht ik waggel wel wat door tot de bevalling maar ik zakte zondag door mijn linkerbeen dus toch maar fysio gebeld. Gelukkig kan ik morgen al terecht.
    Babyfoons heb ik geen verstand van. We hebben die van ons niet vaak gebruikt. Verder hier alles in huis denk ik, alleen nog nieuwe kruiken, ze waren verroest.
    Krijg je nog weer een groeiecho Regina, omdat je zegt dat de vk niet heel positief was? Hier volgende week maandag een groeiecho.
    Geboortekaartje is in principe af, man moet alleen nog kijken of hij het gedichtje goed vindt. Wat is dat lastig zeg om een leuk gedichtje te vinden.

18. Regina88

Ik ben zelf ook niet echt positief over de groeiecho's, eigenlijk met dezelfde reden als de vk's. Ze zijn niet altije waar, want het is verdraaid moeilijkt te meten. Een goede vk kan er met voelen dichterbij zitten dan een echo.
    1 dag voor de bevalling lag ik in het ziekenhuis. Daar kreeg ik toevallig een meting en werd er gezegd dat de baby 3500 gram zou zijn. Misschien ietsjes meer, maar echo absoluut niet geen 3800 zoals mijn vk daarvoor weer had gezegd.
    1 dag later bleek hij ruim 4300 gram te zijn:p
    Nu ging de bevalling wat dat betreft prima, ik kon het aan gelukkig, maar ik had een kind van bijna een kilo lichter verwacht:D

Dus de vk gaf zelf ook aan dat ze het liever niet doen, ook meten qua voelen niet, tenzij er echt iets abnormaals uitkomt.
    Maar we waren het er wel over eens dat een extra blik op de kleine geen kwaad kon en dat de suikertest bijv ook belangrijk was.

En toch zijn er veel groeiecho's die erg nauwkeurig zijn. Maar ik denk dat dat echt te maken heeft met het feit of je kind er goed voorligt, of er tijd genoeg genomen wordt en meerdere malen word opgemeten tijdens 1 echo en vervolgecho's komen en of de echoscopiste goed is.
    ik had blijkbaar pech de vorige keer op 1 van deze punten.

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ja, op zich ook wel begrijpelijk hoor, dat het uit kan lopen. Gelukkig gaat het hier tot nu toe allemaal goed, maar dat is niet vanzelfsprekend. Het voelt alleen af en toe zo zinloos, dat gewacht terwijl ik zelf met 5 minuten weer buiten sta :) En gisteren was het vrij lastig om de opvang voor mijn zoontje te regelen, dus dan vind je het extra vervelend. De echoscopiste deed het verder wel prima denk ik, maar was wel wat gehaast.

@Regina, dat maakt wel dat je er een beetje sceptisch instaat hè, als ze er de vorige keer zo naast zaten... Mijn zoontje werd door de vk ook wel als groter dan gemiddeld geschat, maar niet zo groot als hij uiteindelijk was (voor de termijn waarop hij geboren werd). Het was een vrij pittige bevalling (sterrenkijkertje met een groot hoofd), achteraf had ik veel bloed verloren. Nu willen ze dus wel een beter beeld hebben van tevoren en is het ook de vraag of ik thuis ga bevallen. Ach, nog een week of 10.. We zullen wel zien.

Geboortekaartje wil ik volgende week eens naar gaan kijken. Ik weet wel wat ik ongeveer wil (en man is het met me eens ;). Wij laten het zelf ontwerpen.

Oeh Imp, dat klinkt niet goed! Doe je wel voorzichtig aan? JE moet nog wel even en je kunt beter nu iets rustiger aandoen dan dat je straks niks meer kan!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Balen vd uitloop roanna! Maar gelukkig doet je beebje t goed!

Veel plz allemaal met t uitzoeken n kopen van spulletjes, maken van kaartjes en kamertjes etc! Hier klaar! Hoef niks meer te doen behalve t bedje opmaken

Kan zeker merken dat k in t derde semester ben beland
    Ben sneller moe, iets van de grond pakken of m'n veters strikken is gelijkwaardig aan t resultaat van een bootcamp, en m'n buik is erg gegroeid en beweeglijk, m'n navel is al even geleden geplopt(dit x wel heel extreem, en heb n blonde berenvacht voor t geval hij t koud heeft
    Zal foto plaatsen van m'n buik zo
    En van de goede n leuke echo die ik had vandaag
    Zoooo blij dat ie goed groeit en zelfs iets bovengemiddeld is! Doet ondanks alles niet onder voor m'n zoontjes🎉😁 en heb een te schattige foto van t neusje en de lippen (kusje voor mama 😍)
    Ben verliefd en opgelucht

Sterke imp met j bekken en succes morgen bij de fysio, fijn dat je snel terecht kan!

Deel Deze Pagina