Wow wat bizar dat mensen zo reageren als je geen kerst komt vieren. Lijkt me logisch toch dat iedereen daar een eigen keuze in maakt, we zijn allemaal rond die tijd uitgerekend tenslotte. Hier hebben we gezegd dat we het gewoon dan bekijken of we kunnen komen en dat begreep gelukkig iedeeeen Hier nog steeds geen baby gevoeld en voel me dus echt rot. Zondag weer geweest bij verloskundige en weer was alles goed en was ie lekker aan het bewegen maar ik voel dus niks. Echt rot. Moet het nu een paar dagen aankijken maar dar is echt vreselijk
Nou, ben ik weer.. Afgelopen week was ik in het ziekenhuis te vinden, samen met man en kind. Ik was gevallen... Die dag kwam visite, mn vader, die ik al maanden niet heb gezien. Zoon had het net die ochtend gehoord dat hij kwam en hij was dolenthousiast. Half uur voordat hij kwam struikelde ik bij het opruimen over een speelgoedje. En ik viel me toch hard! De ergste klap ving ik op met mn arm, die op de rand/punt van de tafel knalde. Mijn bovenarm is daar nu donkerpaars Maar ik viel verder door, met mn zij op de stenen vloer en ook op mn buik. Pffff. Wel op de zijkant van mn buik, maar toch. Daar ligt wel de baby. Ik kon niet meer stoppen met huilen joh, helemaal in shock. Ik had gelukkig geen bloedverlies of vruchtwaterverlies en geen kwampen oid. Ben boven gaan uithuilen, even weg bij onze zoon want die hoeft dat niet te zien. En toen ik op mn zij lag voelde ik de baby weg schoppen gelukkig. Dus ik dacht, ik wacht het even af. Ik kon het zoon niet aandoen om opa niet te laten komen, die zou dat niet snappen. Maar normaal gesproken is baby echt een druktemaker en voel ik hem een paar keer per uur en erg goed ook. Hij schopt hard Nu voelde ik hem steeds 1 keer per uur en niet heel hard. Maar het weerzien met mn pa was ook gespannen natuurlijk, dus ik dacht dat ik er gewoon niet goed oplette. Maar ik maakte me toch zorgen, en heb gebeld. De vk stelde me al een beetje gerust, want ik had geen symptomen, behalve erge spierpijn. Toch mocht ik direct naar het ziekenhuis, hoefde ook niet eerst naar haar toe. En in het ziekenhuis heb ik een hartfilmpje gehad en een echo en een bloeddrukmeting. Alles was goed en de kleine bewoog goed gelukkig. En toen die apparaatjes op mn buik gingen voelde ik vrijwel direct de baby bewegen en heel dat half uur probeerde hij het apparaatje van mijn buik te schoppen! Ben nog nooit zo blij geweest ,met trapjes Maar de schrik zat er goed in. Nu heb ik nog overal spierpijn, maar ik ben zo dankbaar dat alles goed is met de baby!
@Wannebemammie: Wat frustrerend dat je schoonfamilie het niet snapt zeg. Tuurlijk ga je niet met een net geboren baby naar de musical...en dan heb ik het er nog niet eens over dat je zelf nog moet herstellen. Maagzuur hier af en toe...nog goed te doen. Ik heb nu echt serieus last van mijn bekken. Lig alweer op de bank na net uit bed te zijn gestrompeld. Mijn man vindt dat ik een bed voor in de kamer moet bestellen, maar dat vind ik wel een stap hoor. Bovendien loopt er ook nog een peuter rond...Ik hoop ook gewoon dat het morgen beter gaat maar inmiddels hoop dat ik dat al een paar dagen. Gisteren moest en zou ik koken ondanks dat ik bijna niet kon staan en zitten, dus krijg ik weer op mijn donder van mijn man dat ik dat niet moet doen. @Brenda: Wat ontzettend vervelend moet dat zijn! En wat zal je daar onzeker van worden. Als je het niet trekt gewoon de vk bellen hoor, daar zijn ze voor! @Regina: Wat ontzettend schrikken zeg! Fijn dat alles nagekeken is en dat alles goed is!
@Brenda, wat vervelend zeg! Ligt je placenta voor? Bij twijfel gewoon de verloskundige bellen hoor! @Regina, wat schrikken! Gelukkig is het allemaal goed! Van maagzuur heb ik de afgelopen week geen last meer gehad... Ik voel nu wel vaak een drukkend gevoel tegen m'n heup/bekken. Kan dat de kleine zijn? Gisteren bij de controle was alles goed, het kindje ligt met z'n hoofdje naar benedeb, net als afgelopen donderdag met de groeiecho. Hopelijk blijft hij zo liggen! We hebben nu de afspraken om de twee weken ingepland tot eind november, dan krijg ik de liggingsecho. Het komt nu zo dichtbij allemaal! Ik ben zelfs al een beetje aan het nadenken over geboorte versiering in huis.... Ik wil nog graag een geboortekrans maken, maar verder hou ik het denk ik rustig qua versiering. Hebben jullie daar al over nagedacht?
Fijn dat alles goed was mini! Ik heb afgelopen weekend een geboortekrans gemaakt en ik ben nu bezig met vlaggetjes die voor het raam en in huis komen. Ik denk dat ik het dan wel genoeg vind.
O kan daar zo niet tegen als mensen je zo n rot gevoel geven en je onder druk zetten en dan nog beledigen ook 😤 Maar gwn voet bij stuk houden was j zo te lezen ook wel van plan! Wat imp ook zegt los van de baby je hebt ook je eigen herstel nog hoor! Jeetje Regina wat schrikken! Had dat ook toen met t uitglijden in de gang Wat kun j j dan zorgen maken he Gelukkig is alles goed met je kleintje Hoe was t weerzien met j vader verder, erna nog contact gehad? Hier niet heel vaak maagzuur en tot nu toe steeds snel te verhelpen met n rennie Trappen zijn soms wel heel erg ongemakkelijk n bijna pijnlijk Alsof ie zich door m'n huid naar buiten werkt Maar geen last van m'n ribben Hij ligt egt laag en in t midden van m'n buik
Jeetje Regina wat enorm schrikken! Gelukkig is alles goed met de kleine maar kan me voorstellen dat je echt enorm van slag was! 😘
wat een gezellige boel hier Ik loop echt achter zie ik. @Jajo: ik ben nog bezig met een omslagdoek en wil eigenlijk ook nog een dekentje voor in de kinderwagen maken. Maar ik ben ook nog bezig met een ander project (grote sprei voor een cadeau) en dat moet eigenlijk eerst af. Wat voor dekentje haak jij? Ik zag in een ander topic die maxicosi voetenzak, super mooi geworden! @Wannabemama, dat is ook niet echt begripvol! Het is toch logisch dat je met ene kleine baby dat soort afspraken niet gaat maken van tevoren! Je weet helemaal niet hoe het met jouw herstel en de kleine gaat... Hier zijn we ws lekker thuis met de kerstdagen, heerlijk in ons eigen coconnetje Familie is heel begripvol, al denk ik dat schoonfamlie dan ws wel hier wil komen. Maar als ik aangeef het liever niet te willen of het niet te zien zitten, dan snappen ze dat ook wel. @Imp: klinkt wel serieus, je bekkenproblemen! Doe je wel rustig aan? Eten koken misschien zoveel mogelijk zittend voorbereiden en verder je peuter lekker voorlezen op de bank Ik kan me wel voorstellen dat je er zelf niet aan wilt, hier merk ik duidelijk dat ik niet alles meer kan doen wat ik in mijn hoofd heb, en dat vind ik al lastig... @D83: mooie kinderstoel! Ziet er heel handig uit. Wat leuk ook dat je zo'n bon kreeg van je kraamzorg, hier krijgen we niets @Regina, schrikken zeg! GElukkig dat alles goed blijkt te gaan. Was het verder een fijn bezoek? Over de geboorteversiering: ik wil een naamslinger maken (voor jongen en meisje dus, want we weten nog niet wat het is) en verder komt er een slinger te hangen met 'hoera een jongen/meisje'. Onze kraamzorg heeft verder ook iets van een vlag ofzo die je op kunt hangen en dan vind ik het wel genoeg. Hier eindelijk de babykamer behangen. Heerlijk, dat lucht echt op! Nu kan ik komende dagen bedenken hoe ik de babykamer in wil richten (meubels op dezelfde plek als nu of toch een andere indeling). Dan de wieg van zolder en eens alle babyspulletjes uitzoeken... Oftewel: ik heb flink last van nesteldrang. Dat had ik bij mijn zoontje veel minder! Hier merk ik verder dat de baby echt andere bewegingen maakt doordat ie minder ruimte krijgt. En de hik is nu ook weer elke dag vaste prik. Blijft een typisch gevoel hoor!
Same hier Zichtbaar en voelbaar.. buik schuift alle kanten op Hier ook weer nesteldrang aanwezig vandaag Heb de box naar beneden gehaald en helaas geconstateerd dat ie Nie meer in elkaar te zetten is Schroeven ontbreken maar zijn r vooral niet meer in te draaien Alsof alles is vervormd door iets van vocht op zolder of weet ik t maar ze gaan er Nie meer helemaal in en als je doorschroeft met geweld bijna zo moeilijk gaat dan komt t via t hout eruit Egt heel jammer had de derde er ook graag in zien liggen maar heeft bijna 2 jaar daar gelegen en is al 4jaar oud dus maar gekozen voor n nieuwe niet al te dure aangezien t toch ons laatste kindje is en hij overdag ook zoveel mogelijk boven zal slapen tov de eerste.. nu lopen er ntl twee jongetjes rond.. laten m zeker wennen aan geluiden en t leven hier maar kleintjes zijn ook egt gebaat bij rust en regelmaat M'n wieglakentjes en dekentjes zijn binnen gekomen vandaag Super schattig. Gelijk alles gewassen ntl Twijfel om t al op te maken voor de leuk Heb t toch dubbel kan t tzt zo verwisselen en weer wassen Verder ledikantje ook vast opgehoogd in zn eigen kamertje Wagen te voorschijn gehaald en bekleding eraf gehaald zo ver mogelijk om te wassen De joolz zelf kan ook wel n sopje gebruiken Er is nu egt Nie veel meer wat nog moet denk ik zo
Wat leuk roanna! Hier al heel veel gehaakt, 2 omslagdekentjes, idd de maxicosizak, tussendoor wat kraamcadeautje (slofjes en mutsjes. Nu weer bezig met dit dekentje. Ik heb ook alle lakentjes en de bekleding van het familiewiegje zelf gemaakt. Dus al flink bezig geweest. Wil ook nog een vestje haken en wat slofjes haha. Mooie geboortekrans! Echt een leuk idee. Hier is het kamertje zo goed als af, alles al gewassen en gestreken. Nu alleen nog 3 kratjes bestellen en ophangen en de box. Dan zijn we zo ver. (Hoezo nesteldrang?) heb overigens alle kasten leeg gehaald en heel veel weggegooid. Wil nu de berging nog doen, maar dat mag ik niet alleen doen van m'n vriend, omdat er allemaal zware spullen staan
@jajo wat ontzettend creatief! Super leuk! Altijd leuk om iets van jezelf mee te geven lijkt me. Zo hebben wij mijn oude wieg waar ik zelf en mijn zus nog in heb gelegen op het kamertje gezet. Blijft toch wel speciaal als je je bedenkt dat je er zelf in hebt gelegen. Zijn er nog meer die zo'n wieg of ledikant hebben waar ze zelf hebben ingelegen? En wat betreft mijn schoonfamilie. Ik bedenk me steeds die mensen zijn knettergek. Ik draag hun kleinkind en het enige wat ze kunnen doen is me beledigen. Ze snappen grenzen niet. Op mijn verjaardag zei ik ook geen bezoek te willen maar gewoon lekker met mijn man samen leuke dingen doen. En wie komen er weer... De schoonouders. Grenzen aan geven heeft bij deze mensen zo geen zin.... Schoonmoeders stond toen ik vier weken was al met d'r handen op m'n buik en beweerde wat te voelen. Ja ze voelde mijn allergische reactie op haar.... Steeds weer opnieuw geef ik aan dat ze van me af moet blijven... Maar op een of andere manier spreek ik Chinees ofzo. En echt ik ben me bewust van het feit dat het speciaal is om oma te worden, maar het voelt voor mij niet goed. Stomme mensen, helaas krijg je ze er gratis bij..... Hoe ervaren jullie hoe snel de tijd gaat? Ik had tot 30 weken echt zoiets van dit gaat zo snel, nu lijkt de tijd voorbij te kruipen....
@jajo wat creatief, super leuk! @wannebemammie wat vervelend dat de relatie met je schoonouders niet fijn is! Verschrikkelijk irritant dat ze jouw grenzen niet accepteren. Hier gelukkig hele lieve schoonouders, ben heel blij met ze. Wij maken gebruik van de familiewieg van mijn schoonfamilie, de bekleding heeft m'n schoonzus vorig jaar opnieuw gemaakt en dat is ook onze smaak, dus prima om nog een keertje te gebruiken. We hebben wel eigen dekentjes enzo natuurlijk... En hebben de wieg alleen een keertje geverfd. Ik volg een zwangerschapscursus van 4 avonden en we hebben er nu 2 avonden op zitten, heb gewoon zin om te gaan bevallen haha! De tijd vind ik ook langzamer gaan, lijkt een beetje op de eerste 12 weken... Die gingen ook zo langzaam!
Ik vind dit zo jammer. Niets van aantrekken hoor! Je voelt zelf wel aan wat het beste is voor jullie En meteen een goede voorbereiding voor als de baby er is. Sommige mensen weten dan ook ineens wat het allerbeste is en trekken de keuze van ouders ook continu in twijfel. Jammer altijd dat gedoe met feestdagen he! Sterkte voor iedereen die nu al of straks feestdagenstress heeft Voor wie het vroeg; het gesprek met mijn vader ging wel oke. Ik had er niet veel van verwacht. We houden contact voor de kinderen. Hij was wel heel leuk met zoon en zoon vind opa ook erg leuk. Daar gaat het voor nu om. We zien wel hoe het uitpakt. Ik kan niet echt tegen doen alsof er niks is gebeurd en dat speelt nu wel een beetje. Onze feestdagen zullen dus ook heel rustig worden Jajo; jij bent lekker bezig zeg! Super! D83; heerlijk he die nesteldrang Hier ook hoor. Ik wil eigenlijk nog wachten met alle wasjes doen omdat ik het anders over een paar weken weer moet doen van mezelf, maar mijn handen jeuken haha Mini; k heb ook al gekeken naar geboorteversiering. Denk aan een raamsticker. Ik zou graag creabea willen doen, maar ik ben wat dat soort projecten echt van het uitstellen. Imp, doe je wel voorzichtig? Die bekkenpijn is echt zo vervelend he! Sterkte @ buiken en ongemakken; De kleine gaat hier ook zichtbaar alle kanten op. En soms trilt/schudt mijn buik even een paar seconden. Geen idee wat die dondersteen dan allemaal uitspookt
Wauw wat leuk ziet dat haken er uit zeg! Heel mooi!! @nesteldrang: hier ook al flink aanwezig. Al veel kasten uitgemest en de baby kamer is al helemaal af. Wassen doe ik pas in mijn verlof, nu ook geen tijd voor naast het werk @baby voelen: oooh ik ben echt jaloers op jullie meiden dat jullie hele buik heen en weer schuift. Hier sinds vorige week woensdag 1x een schopje gevoeld (heel licht, gisteren). Maar volgens VK geen zorgen maken omdat vrijdag en zondag alles op de echo goed was
Wat fijn Brenda dat je de baby hebt gevoeld! Zoalng de vk zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zou ik proberen het niet te doen. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat zoiets echt heel moeilijk is. Ik hoop voor je dat je snel een kermis in je buik mag voelen Hoe gek dat nu ook klinkt
Morgenochtend komt trouwens de vk voor de intake. Ik weet gewoon niet wat ik moet vragen Iemand nog een idee?
Vandaag de kraamverzorger gehad voor de intake. Ging allemaal prima. Ze willen zelfs onze zoon naar de psz brengen en halen. Begon al over boodschapen doen en ze wilde wel een dienblad zodat ze al het eten en drinken makkelijk mee naar boven kon brengen.. Was helemaal verbaasd. Dat was ik niet gewend zeg, klinkt echt als een luxe! Ook nieuwe afspraken gemaakt voor de groeiecho's. Mijn vkpraktijk is er niet echt van,maar nu wilde ze toch wel graag 2 andere groeiecho's laten doen. Dus die heb ik met 32 en 36 weken nog een keer. Eerste is trouwens met 31+6, maar dat kon ook blijkbaar. Hebben jullie ook dat je als je lang op de bank zit 's avonds, je geen fijne houding meer kan vinden? Ik kan gewoon niet echt lekker meer zitten, ondanks 3 kussens en een dekentje Lijk wel de prinses op de erwt joh
15. Kitsune - 29 jaar - 1e kindje ♥ 16. 17. debjola - 33 jaar - 5e kindje ♥ Kruimell - 27 jaar - 1e kindje ♥ 18. pippins - 32 jaar - 2e kindje ♥ poeliwoepi - 25 jaar - 2e kindje ♥ Luca2504 - 27 jaar - 3e kindje ♥ Ingii89 - 27 jaar - 1e kindje ♥ Babyboom01 - 21 jaar - 1e kindje ♥ 19. wannebemommie - 28 jaar - 1e kindje ♥ Roanna - 27 jaar - 2e kindje ♥ 20. elfenprinses - 36 jaar - 2e kindje ♥ Regina88 -28 jaar - 2e kindje ♥ 21. luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje ♥ 22. 23. JaJo - 28 jaar - 2e kindje ♥ Mini25 - 24 jaar - 1e kindje ♥ 24. Honey1985 - 30 jaar - 1e kindje ♥ Owl - 24 jaar - 1e kindje ♥ 25. Imp - 32 jaar - 3e kindje ♥ 26. D83 - 32 jaar - 3e kindje ♥ 27. Examplisity - 24 jaar - 2e+3e kindje ♥♥ Larissa100 - 28 jaar - 2e kindje ♥ 28. Fame - 35 jaar - 3e kindje ♥ 29. Brenda028 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 30. KleineRoe - 29 jaar - 2e kindje ♥ Saphira85- 31 jaar - 1e kindje ♥ 31. Ninge - ?? Jaar- 2e kindje ♥ Sjaantje28-29 jaar-2e kindje ♥ Totaal aantal : 27 Jongens: 15 Meiden: 9 Verrassing: 3 afspraken: 24 oktober Regina88 groeiecho 32 weken 2 november Regina88 controle vk 3 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 17 november Ingii89 controle vk (centering pregnancy) 23 november Regina88 groeiecho 36 weken sterretjes: *goodlife* *suze29* *stay123* *floordewi* *jill85* *vakantieganger* *vraagtekentje9* *shedevil* *NewMomToBe* vlinderkindje: ♥ *MamavanThiemo* ♥ Iemand die nog graag op de lijst wil?
Ah wat fijn Regina T ook wel egt de week om j eens te laten vertroetelen/bedienen oh Daarna komt er egt heel veel op jezelf terecht zonder hulp van derden! Leuk nog twee groei echo's in t vooruitzicht Vind zelf heel fijn dat ze de baby monitoren en ik nog even kan spieken naar m Kwa houding lig ik egt in t lig gedeelte van de hoekbank avonds Kan egt ni lekker zitten in t andere gedeelte en opstaan als ik eenmaal lig avonds is ook n drama