Ik ben net bij de gyn geweest ivm harde buiken. Moest toch even langskomen. Ik ben net in het ziekenhuis geweest, omdat ik veel harde buiken had. Harden buiken komt van het te veel doen, dus moet rust nemen. Maar bij de echo kwamen ze er bij toeval achter dat het buikje niet goed groeit. Ze noemen het een afwijkende curve en de groei is niet zo laag dat ze zich direct zorgen maken (Beentjes en hoofdje groeien wel goed) Dat kan liggen aan placenta insufficiëntie. De doorbloeding van de navelstreng en het vruchtwater was nu goed. Ik moet nu 2x per week langs komen voor een echo, dan bekijken ze de navelstreng en het vruchtwater en 1x per 2 weken de groei van de baby zelf. Als het verder stagneert of niet voldoende groeit wordt het kindje al voor 37 weken gehaald. Maar dat is nu nog koffiedik kijken. De kleine woog bij 30 weken 1420 en nu bij 32 weken 1615. Buikje was p57 lijn en nu p14.5. Nu dus extra controles
Poeh f schrikken meid! Dont know what to say! Ergens maar goed dat je die harde buiken had en op extra controle ging! Gelukkig ben je al heel ver mocht t nodig zijn om m eerder te halen zijn z'n kansen meer dan goed maar jeetje dit worden f spannende weken voor je!
Jeetje Jajo. Een onbezorgde zwangerschap is je (weer) niet gegund zeg. 2x per week controles, getsie. Klinkt intens en ook wel iets om zenuwachtig van te worden. Hopelijk allemaal onnodig en blijft je kleine moppie goed doorgroeien. Mocht er wel iets zijn dan wel fijn dat ze er nu bovenop zitten en je dus wel meer zekerheid hebt dat het goed komt! Ook als ze de kleine eerder moeten halen! Uit ervaring weet ik dat het hartstikke leuke kindjes zijn hoor die prematuren
Haha ja pippins. Ja verwachte het eigenlijk niet, omdat de kleine zo enorm druk is. Maar goed, we kijken het gewoon rustig aan. Ben er nog wel heel relaxt onder, juist doordat hij zo goed beweegt. Volgens de gyn is dat een goed teken en zolang hij dat blijft doen hoef ik me geen enorme zorgen te maken zei ze. Naja dan doen we dat ook maar niet.
Jeetje jajo, gelukkig sta je gelijk goed onder controle. Hopelijk blijkt straks dat het een scheve meting is geweest ofzoiets. In ieder geval maar met thee en chocola op de bank Ik ben gister ook voor groei echo geweest. Buik en benen op de bovenlijn en het hoofdje kon helaas niet meer gemeten worden. Hij zit al helemaal ingedaald.(32w) Zou hij dan misschien ook wat eerder komen? Gezien de bovenlijn hoop ik eigenlijk wel dat hij niet te lang blijft zitten. Nog 1 week werken!
Spannend smoes! goed dat de kleine al ingedaald is. Zegt jammer genoeg niet zo veel over wanneer de kleine komt. Ze kunnen een klein stukje misgekeken hebben. Maar niet van p57 naar p14.5. Hopelijk stagneert het niet verder en kan hij nog even in mijn buik groeien
Ja inderdaad. Zal voor je duimen. Vond het trouwens wel erg mooi om te zien hoe doe kleine zijn longen al aan het oefenen was. Ze zijn echt al af hé!
@Jajo, fijn dat je in ieder geval onder controle blijft staan. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten. @Smoets spannend! Mijn verloskundige zei van de week ook dat hij waarschijnlijk al aan het indalen is/ is ingedaald. Maar ze heeft alleen maar gevoeld hoe hij ligt, kan ze het daar dan ook al uit opmaken? Ik heb besloten een weekje eerder te stoppen. Ben gewoon echt op en trek het niet meer op m'n werk incl. lange reisafstanden. Aankomende week is dus al m'n laatste week, nu druk bezig met alles afronden en overdragen. Komt nu wel heel dichtbij en echt een raar idee dat dit m'n laatste werkweek zal zijn zonder kleine!
Spannend Jajo! Hopelijk groeit de kleine goed als je rust neemt... HEt is inderdaad wel een heel verschil met de vorige meting! Smoets, mijn oudste zoontje was ook zwaar (bleek na de bevalling en hij kwam spontaan met 39 weken. Ik denk dat je lichaam het vanzelf regelt dat je kindje geboren wordt als dat het goede moment is. En als ze weten dat je kindje groter is dan gemiddeld, laten ze je vast niet lang over tijd lopen. Verstandig besluit Mini! Reizen kost ook heel veel energie, zometeen lekker genieten van je verlof! Hier weer een flinke moeheidsaanval. Ik tel stiekem de dagen af dat ik nog moet werken, ben wel aan verlof toe. En dan idd nog werk overdragen, pff, dat geregel heb ik totaal geen zin in...
Wow JaJo wat heftig! Goed dat je er zo relaxt onder blijft. Ze gaan je nu goed onder controle houden dus dat is wel fijn. Hier heftige week gehad met de begrafenis van mijn oma. Maar met de kleine gelukkig alles goed. Sorry nu te moe van alles om heel uitgebreid op iedereen te reageren Doe je rustig aan JaJo? Goed op jezelf en de kleine passen!
Idd verstandig mini Denk dat het vanaf nu ook zwaarder wordt roanna, logisch dat je aan het aftellen bent. Hoe lang moet je nog tot je verlof? Jeetje Brenda gecondoleerd met je oma! Kan me voorstellen dat het een heftig weekend voor je was!! Hier zeker rustig aan! Vanmorgen wel even verdrietig, dat deze zwangershap toch minder onbezorgd word dan gehoopt. De baby is gelukkig enorm druk vandaag, dat stelt me dan wel gerust. Ik heb nu echt nog meer nesteldrang, ik heb onderbroeken gekocht voor na de bevalling, maandverband (van kotex) alle verzorgingsspullen voor de baby, een voedingsbh etc. Zodat de dingen die ik echt zelf wil doen klaar zijn. Heb een hoop lekker lui op internet besteld, zodat ik niet hoef te sjouwen en voor de spulletjes die ik in de winkel wilde halen is m'n vriend mee geweest. Nu trouwens voor de voedingsbh's bij prenatal 15% korting tot half november en bij h&m 10% korting op je gehele aankoop bedrag. Heb nu van alles besteld en houd 1 goedkope bh voor het begin. Als de voeding dan goed loopt ga ik er wel in investeren. Jullie al een hoop op orde? Of moet er nog veel gebeuren?
Gecondoleerd Brenda.. wat verdrietig om je oma te verliezen Is voor mij al weer even geleden, maar kan me voorstellen hoe j j nu voelt.. sterkte met t verwerken van alles Ah jajo dat snap ik.. ik heb hier bewust ook alles al heel erg op tijd afgemaakt omdat ik ntl regelmatige heftige periodes met migraine heb gekend en bij de tweede op t eind met isschias liep en nu ook na veel gedaan te hebben avonds Nie meer op of neer kan ik zo iets had van Nu kan ik t nog, wilde/wil ook graag alles zelf doen.. De situatie is ntl Nie helemaal vergelijkbaar maar t geeft mij iig rust dat alles klaar is nu! Wel nog f last minute met ml besproken dat de woonkamer opnieuw behangen moet worden voor de kleine komt We willen binnen 1-2 jaar verhuizen maar we zijn t behang zo zat en daarbij is er hier en daar ook wat afgetrokken door de kids Vandaag ntl al zelf eigenwijs de helft van de woonkamer gedaan Omdat ik gwn geen geduld en rust in m'n lijf heb als ik er mee wacht Nesteldrang xxl 😝 Morgen de andere zijde en dan vrijdag komt de behanger Dat kan ik dan absoluut weer niet..
Gets Brenda, nooit leuk om familie te verliezen. Leven en dood staan dan ineens zo dicht bij elkaar. Ik hoop voor je dat alles goed verlopen is en ze geen pijn heeft gehad oid. Jajo, ja begrijp je teleurstelling. Je hoopt toch op een zwangerschap vol genieten. Ach, ik moet eerlijk zeggen. Sommige vrouwen vinden het heerlijk om zwanger te zijn. Nou daar hoor ik niet bij hoor. Genoeg kwalen (spataderen die pijn doen, aambeien, snel uitgeput, frequent harde buiken, lage rugpijn) en die wekelijkse injecties bleh. Ik ben op zich heel mooi zwanger maar voel me toch een plofkip die haar zoontje niet meer zoveel kan tillen en nauwelijks vooruit komt. Daarbij blijft dat stemmetje in mn hoofd van "wanneer zal ze komen?". Het blijft spannend tot aan het verlof. Wat ik ermee wil zeggen.... er zijn maar weinig zwangerschappen die perfect verlopen. Familielid hier had bij de eerste een vroeggeboorte en was bij beide zwangerschappen de hele dag misselijk. D83 heeft continue migraine etc... gedeelde smart dus meis, probeer positief te blijven!! Je kleine man doet het vooralsnog goed en dat is het belangrijkste!! Hier nog 3 weken werken en dan verlof. Kijk er ook steeds meer naar uit. Gaat nu ineens snel he?
32 weken vandaag! Wat een mijlpaal! Nu mag ik in ons eigen ziekenhuis bevallen. Jajo: Logisch dat je verdrietig bent. Na wat jullie hebben meegemaakt hoop je toch dat zoiets je nu bespaard blijft. Heel veel succes! Wanneer heb je weer een echo? Fijn dat jullie mannetje wel lekker druk is. Brenda: Gecondoleerd met je oma. Pippins: Heel herkenbaar, ik geloof dat ik ook niet gemaakt ben om zwanger te zijn. Veel last van mijn bekken en mijn buik/darmen. D83 en Jajo: Ook herkenbaar die nesteldrang. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit zo erg gehad heb. Bij de eerste zat ik er echt op te wachten maar kwam het maar niet. @Werken: Ik ben er ook wel klaar mee. Maar afgelopen 2 werkdagen kwam ik ook echt thuis met harde buiken. Gisteren ook nog de hele dag harde buiken gehad en pas vandaag is het weer rustig. Maar gelukkig heb ik afgelopen week mijn vervanger al ingewerkt, daardoor natuurlijk ook wat drukker. Deze week wil ze nog met me meekijken en dan zou ik officieel nog een week moeten maar het contract van mijn vervanger is al ingegaan en ze geeft zelf ook aan dat ze wel zelf aan het werk wil dus ik geloof dat het dan wel klaar is. Verder merk ik dat ik wat onrustig word...Ik kan slecht tegen onzekerheid en wil nu ook wel weten wanneer de baby komt. Het gaat nu hard. Ik heb zelf het gevoel dat ik overtijd ga lopen, aan de andere kant mag ik aangeven bij bijv. 40 weken dat ik er genoeg van heb. Maar een inleiding wil ik eigenlijk ook niet, maar het is wel een stuk makkelijk plannen.
He meiden wel bijgelezen oh afgelopen dagen anar vrijdag ml z'n verjaardag gevierd met de kids en daarna samen uit eten en toen lag ik er om 22u al in zo moe was ik En verder dit weekend bezig geweest met behang eraf halen in de woonkamer en verder alleen ook met de kids dus t komt Nie van fatsoenlijk antwoorden want avonds lig ik egt voor dood haha Kan dan Nie meer op of neer Maar t is klaar! Vrijdag komt de behanger!
Fijn dat het klaar is D83! Hoe doen jullie het met de grote dingen schoonmaken? Ik loop hier wat achter met het gewoon bij houden door de verbouwing. DE verbouwing is nu gelukkig klaar. Maar weet niet of ik het nu prettig vind om nu alles zn lappie te geven en dan over een week of 4/5 hulptoepen in te schakelen voor de grote schoonmaak. Of nu alles zelf 1 voor 1 zn grote beurt geven en daarna gewoon weer bijhouden. De meeste dingen kan ik alleen smiddags een uurtje doen als dl op bed ligt. Maar ik heb nu ook eindelijk de ruimte om weer lekker te naaien.. Wat zouden jullie doen?
Man, behangen verbouwen en grote schoonmaak, ik moet er niet aan denken hoor. respect voor Jullie. Ben al blij als ik de boodschappen binnen heb en de wc en stofzuigerij bij kan houden. Ik hoop dat ik hier ook binnenkort hulp troepen in kan zetten voor een keer een goeie dweil enzo. Vandaag de wieg in elkaar gezet. Het wordt wel echt zo dan hé. Die onzekerheid van Wanneer de bevalling begint vind ik eigenlijk nog wel erger dan de bevalling zelf... Dus dat herken ik wel imp. Waar ben je op dat moment en kan ik mezelf en de kinderen nog in 'veiligheid' brengen? Dan duurt het van week 37-42 toch wel erg lang...
Gaat hier ook door m'n hoofd.. wat als t ineens snachts begint Moet ik de jongens uit hun bed liften of iemand laten komen maar dan zijn mama en papa er smorgens niet 😩 En daarmee maakt de inleiding zoals voorlopig gepland staat wel heel aantrekkelijk Tenzij hij eerder komt en daar kan niemand wat over zeggen ntl..
Ja pippins daar heb je ook gelijk in! Oh dames kan me zo voorstellen dat jullie helemaal Klaar zijn met werken. D83 doe je wel rustig aan met het afhalen van het behang? Fijn dat de behanger deze week komt! Poeliwoep rust is ook belangrijk, dus weet niet wanneer je het meeste rust hebt? Hier komt 1x per 2 welen een echoonmaakster en daardoor hoef ik het alleen maar een beetje bij te houden allemaal. Dat vind ik heerlijk. Kan nu niet iemand je komen helpen met een grote schoonmaak en dan daarna hoef je alleen alles een beetje bij te houden.
Zou niet tot over 5 wk wachten want als ie eerder komt... dan lomy er helemaal ni meer van Zou t gwn verdelen n bijhouden n dan richting de datum kun je t altijd zo nodig nog n x goed doen of laten doen