16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Hier ook iedere week een schoonmaakster, maar heb last van nesteldrang. Dus als m'n verlof begint, ga ik denk ik per kamer aan de slag en dan zie ik wel hoe ver is kom. :D

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Haha mini dat hoort er bij!! Hier ook hele dagen aan het ruimen. Heb nog nooit zo veel weggegooid

3. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    De nesteldrang is er hier wel, maar niet de energie om al die opruimklussen die ik in mijn hoofd wil doen, uit te voeren...

Vandaag weer groeiecho gehad. De kleine is gemiddeld, alleen de benen zijn lang. TJa, dat is wel herkenbaar :) Als de baby zo doorgroeit, zal het ongveer 7 pond zijn bij 40 weken. Ik ben benieuwd of de bevalling dan ook gemakkelijker is dan bij de eerste... Wel fijn: kan het pakje dat ik in maat 50 nieuw gekocht heb waarschijnlijk ook wel even aan (dat was er niet meer groter en ik vond het zo leuk).

Nog 6 dagen werken en een paar gesprekken. Lekker aan het aftellen.

Ik kan trouwens echt niet meer op mijn rug liggen. Vanmorgen bij de groeiecho werd ik helemaal naar, dat had ik nog niet eerder gehad. Ik slaap nu standaard op mijn zij, maar wist niet dat ik er echt last van zou krijgen bij op de rug liggen. Hebben jullie dat ook?

@Jajo: mijn deken voor cadeau is klaar, ik ga nu hard aan de slag met de babyprojecten! Mint is inderdaad ook unisex, maar ik heb al best veel in die kleur van mijn oudste. Dus nu maar even voor wat anders. Als de baby lang op zich laat wachten, maak ik ook gewoon iets in roze en blauw, goede bezigheidstherapie ;)

4. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Brenda, gecondoleerd met je oma! Sterkte met het verwerken!

Ik las nog ergens iets over voedingsbh's kopen. Vorige keer had ik dat van tevoren gedaan, maar dat bleek bij mij niet handig te zijn. Mijn cupmaat werd na de bevalling nog eens 2 maten groter... Spullen van het kraampakket zal ik ook eens naar gaan kijken, dat wordt tijd. Heeerlijk *ahum* de enorme kraam- en maandverbanden. Wat kijk ik daar weer naar uit ;)

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja heb ik al n tijdje
    Voel me dan helemaal verdrukt worden
    Krijg t dan ook benauwd en kan zo egt ni meer slapen of liggen iig niet plat
    Half Onderuit op de hoekbank gaat dan weer wel prima

Fijn dat de kleine t goed doet!

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Meiden, ik heb niet echt de puf om op iedereen te reageren, maar zag toch berichten die ik niet voorbij kan laten gaan!

Jeetje Jajo, wat moeten jullie geschrokken zijn! Goed dat ze het zagen en dat je nu in de gaten wordt gehouden. Wel intens, zoveel echo's en controles. Gaat dat nog een beetje, op en neer gaan met wandelen, reizen etc?
    Hoe voel je je nu?

Brenda, gecondoleerd met je oma. Wat een verdrietige tijd nu voor jou en je familie. Hoe gaat het met je? Heel veel sterkte ❤️

Ik merk dat ik heel weinig puf heb. Ben helemaal in mezelf aan het keren. Hoewel ik echt normaal gesproken behoefte heb om er op uit te gaan, wil ik nu alleen maar rusten en slapen.
    Ik slaap ook echt wanneer het kan.
    Overmorgen even wat urine inleveren, moet dan toch bij de vkpraktijk zijn en deze ligt in hetzelfde gebouw als de huisarts. Ik denk dat ik een blaasontsteking heb.

Hebben jullie ook last van benauwdheid? Zag volgens mij wel zoiets voorbij komen, excuus als het al genoemd is:) Baby ligt echt tegen mn longen denk ik. En op mn maag, want af en toe komt er weer wat omhoog:p Fijn, vooral als je 's nachts plat ligt. Ik lig nu dus op 3 kussen zodat ik toch wat hoger lig. Daarnaast een kussen zodat ik niet uit bed rol en aan de andere kant een voedingskussen:p Wat een circus:D

We hopen donderdag even langs de drukker te kunnen, voor de geboortekaartjes. Namen staan vast en kaartje is gekozen.
    Hoe staat het bij jullie met de namen? Komen jullie er een beetje uit?

7. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vandaag controle groeiecho. De kleine meid doet het goed, ligt met haar hoofd inmiddels naar beneden en groeit tegen de bovenlijn. De gyn was iig helemaal tevreden dus ik dan ook :)
    Vandaag 33 weken en de kleine woog 2370 gram. Wat een verschil met mijn zoontje die bij 750 gram geboren werd. Ik ben dus superblij met deze dikke dame hihi.

Hier nog totaal geen nesteldrang, grappig dat de meeste van jullie dat wel al hebben! Manlief lijkt die taak overigens overgenomen te hebben. Misschien daardoor zelf minder drang.

D83, wat actief! Hier echt totaal geen behangneigingen hihi.

Poeliwoepie, jij ook trouwens. Heftig nog even hoogzwanger verhuizen!

Smoets, Imp, ik heb dat ook hoor. De onzekerheid van wanneer vind ik steeds irritanter nu het dichterbij komt! Ik hoop persoonlijk eind november/begin december. Lekker ruimschoots voor de feestdagen! Hoezo denk je trouwens over tijd te gaan Imp? Had je dat eerder ook?

Regina hier ook al weeeeeken die kortademigheid bij minimale inspannings als de trap op en af..... kan niet wachten tot ik weer een normale conditie heb.

8. Regina88

Wat fijn dat alles goed is met je kleine meid Pippins!
    Kan me die geruststelling ook wel voorstellen nu. Maar ze doet het super en hopelijk komen er nog heel wat babyvetjes bij:D

Balen dat je er al weken last van hebt.
    Ik moet zeggen, ik begin mij al hoogzwanger te voelen. Ik waggel ook al aardig. En ik heb dat typische "handje-in-de-rug-als-ik-loop-of-stilsta" dingetje al:D
    Voelen jullie je ook al zo hoogzwanger of moet ik me niet zo aanstellen?
    Vorige keer begon dat pas na de 35 weken. Zou deze dan toch eerder komen??

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuk j weer te lezen Regina!
    Gwn lekker rusten als dat kan hoor, nu kan t nog hihi
    Sterkte met de laatste loodjes :) we zijn er bijna!
    Duim dat j geen blaasontsteking hebt!

He pippens wat goed! Ik mag morgen ben egt heel benieuwd naar hoe die t doet en hoe zwaar hij weegt en alles :)

10. Smoets

Smoets Lid

12 apr 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden, goed dat jullie gewoon toegeven aan je lichaam. Moe zijn hoort er aan het eind ook weer gewoon bij. (mits het inderdaad niet veroorzaakt wordt door een blaasontsteking)
    Die kortademigheid herken ik ook van de vorige keer maar denk wel dat het scheelt dat hij ingedaald zit. Lekker op je zij liggen en stellages bouwen :p
    Gisteren ben ik weer wezen sporten. Bizar toch dat de 50+ Dance workout me beter af gaat dan gewoon lopen...
    Maar ik word er blij van en dat is het belangrijkste. Doen jullie nog iets aan sport of pufcursussen of zoiets?

11. Regina88

De enige pufcursus die ik doe is achter mijn drukke peuter aanrennen. Telt die ook? Peuterpufworkout :p

Verder geen cursussen hier. Vorige keer ook niet gedaan en ik heb het eigenlijk niet echt gemist. Als ik dan toch een cursus zou doen zou ik gaan voor hypnobirthing.

Echt zo gaaf dat je nog gewoon blijft doorsporten! Knap hoor, het zweet breekt me al uit als ik er aan denk.
    Ik ben na een dag entertainen en huishouden echt bekaf.

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Het gaat wel goed Regina, soms even enorm balen van alles. Als de baby nu wel zo door blijft groeien (100 gram per week) dan weegt hij 2100 gram als hij met 37 weken gehaald wordt. Nu eerst donderdag maar afwachten wat ze zeggen. Ga toch vragen of ze de groei dan nog een keer willen meten. Ook al willen ze dat maar 1x per 2 weken doen. Wil graag weten of het niet verder stagneert.

Je bent toch ook al hoog zwanger ;) nog maar 7 weekjes tot de uitgerekende datum, daarnaast heb je ook kleintjes rondlopen. Dus niet gek dat je dat zo voelt.

Pippins fijn dat de groeiecho goed was! Hebben ze ook nog naar de bmm gekeken?

Heerlijk toch Smoets dat sporten! Ik fitnesste(wel onder begeleiding van de fysio) tot donderdag nog, liep nog zo'n 10 km per dag en fietste ook nog 10 km per dag. Nu gestopt ivm harde buiken. Maar zolang het gaat zou ik dat lekker blijven doen. Hoe beter je conditie is, hoe eerder je herstelt bent na je bevalling

13. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is teveel geschreven om te onthouden waar ik op moet reageren..

Sporten, ik doe mee met ZwangerFit, ook gewoon fijn een uurtje voor mezelf..

Bhs ik heb maanden terug al meegroei/ voedings bhs in 1 gekocht, zitten zooo comfi! Alleen Asexy..

Schoonmaken, ik ga het toch maar stukje bij beetje zelf doen, daar word ik het meest gelukkig van..

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik sport Nie maar ben actief genoeg met de jongens en in t huishouden en alles rondom de baby in elkaar zetten sjouwen en doen dus wat dat aangaat genoeg beweging en activiteit
    Zou sporten er Nie meer bij willen n kunnen doen (komt wel weer na de bevalling) en zie geen meerwaarde voor n curus aangezien ik dit al twee x eerder heb mogen ervaren

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Net groei echo gehad..
    Ben opgelucht 🙌🏽

Hoofdje is gemiddeld
    Buikje loopt zo n twee wk voor en beentjes een week
    Waardoor hij dus weer groot is gelukkig en goed groeit en nu zo n 2243 gram weegt (schatting)
    Als ik tot 40 wk zou doorlopen komt ie boven de 4kg dus inleiding wordt n feit anders wordt t een zware bevalling met weer complicaties zoals bij de eerste
    Hoeveelheid Vruchtwater is goed, en gelukkig ook weer niet ruim te veel zoals j bij grotere kindjes ziet en dan vaak door diabetes

Hoofdje ligt gelukkig ook naar beneden maar hij is nog niet ingedaald

Wacht nu op de Gyn wordt vervolgd

16. Regina88

Gelukkig D83. Altijd fijn om te weten dat het goed gaat met die kleine.
    En goed ook dat ze gaan inleiden. Ook wel pittig, maar complicaties willen we niet he meid!
    Je baby loopt niet heel erg ver voor toch? Niet zorgwekkend toch of wel?
    Je hoeft toch niet nog meer controles nu?

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nee ze zei dat t gwn bij me hoort; grote kindjes krijgen
    Vruchtwater was ook gwn goed n niet te veel zoals j vaak bij grote kindjes ziet en waarvan de mama's dan vaak diabetes hebben
    Vroeg voor de zekerheid ook nog aan de Gyn of z'n grote buikje zorgwekkend was
    Absoluut niet zei ze; hij wordt gwn goed gevoed zei ze hihi

Anyhow hij wordt tussen de 7e en 14e december gehaald 🙌🏽
    Weet ongeveer wat me te wachten staat want geb t eerder gemaakt
    Maar valt daarmee ntl niet te voorspellen hoe t mij n de kleine dit x zal vergaan

Ben iig erg opgelucht
    Heb over twee wk weer n afspraak bij de Gyn en over vier weken de laatste groei echo en afspraak bij de Gyn
    Een week later volgt n inwendig onderzoek n dat bepaalt in combi met de bezetting ed de definitieve datum!

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat fijn D83! Met hoeveel weken word je dan ingeleid?

19. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@Smoets Ik volg een zwangerschapscursus, maar meer informatief en wel wat ademhalingsoefeningen.

Vandaag m'n laatste werkdag op het kantoor gehad. Werk de rest van de week nog wat thuis en dan heb ik verlof tot 1 april of misschien zelfs wel 1 mei... Zo'n raar idee! Ik ga de aankomende week eerst eens goed uit proberen te rusten en m'n werk loslaten en daarna toegeven aan nesteldrang! Haha :D

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Tussen de 37.2 en 38.2.. heel spannend!

Deel Deze Pagina