Wauw Jajo, wat onwijs sportief!! Ik ben al blij dat ik 3 km naar het station kan fietsen 1x per week....voor de rest pak ik de auto! Hier al harde buiken bij te lang lopen (dat kan al met 10 min lopen op een slakkengang zijn). Dus Regina ik kan me perfect in je inleven hahaha. 4 dgn werken en achter een zeer levendige dreumes aanrennen vind ik beweging genoeg. Jajo ik zou ook mooi willen weten hoe groot mn kind nu is hoor. Gelijk heb je! Maken ze je eerst bang en dan "moet" je 2 weken wachten!! Wat gaan ze dan doen 2x per week op de controles?? Hier al sinds week 24 niet meer naar de bmm gekeken omdat ze dan geen cerclages meer plaatsen oid. Dus het heeft geen consequenties. En ik heb maar gedacht dan kan ik me er ook maar beter niet druk om maken. D83 netjes ook een dikkie hahaha. Ben benieuwd of ze mij dan ook zouden inleiden? Over 2 wkn controle bij de arts assistent en 4 wkn bij de gynaecoloog. Ben dan 37 wkn dus ga het dan meteen vragen. Mini25, chill nu al stoppen! Ben ergens wel jaloers hoor! Plak je er vakantie achteraan dat je zo lang verlof hebt? Ik stop "pas" over 3 wkn en begin eind maart weer. En dat is dan de 16 wkn + 2 wkn opgebouwde vakantiedagen.
Zou zomaar eens kunnen.. weet t eigenlijk Nie goed Bij de eerste bijv lieten ze me gwn overtijd gaan al was t al ddl dat ie groter was dan gemiddeld en had ik dus een heel lange zware bevalling met complicaties.. had voorkomen kunnen worden ntl maar wellicht omdat t de eerste was en t schattingen blijven dat ze t aankeken Bij de tweede daarom groei echo's gehad en bewust ingeleid ook.. Zou t zeker f bespreken!
@pippins Heb van dit jaar nog 3 weken verlof staan, waarvan ik er nu 1 op neem en dus 2 meeneem. Volgend jaar weer 7 weken nieuw verlof + nog die 2 van dit jaar... Dus vandaar kan ik er een wat langere periode achteraan plakken. Super fijn! Ik werk in de detachering, dus op het moment dat ik krijg ook een nieuwe opdrachtgever na m'n verlof en ben dus niet afhankelijk van een vervanger of iets dergelijks
Dat is inderdaad lang verlof mini, maar vindt je het niet jammer dat je dan voor de rest van het jaar geen vakantie meer over hebt? Ik moet nog twee dagen werken en dan ook tot half maart verlof. Ben er wel aan toe hoor. Gelukkig ook twee dagen in de week dat de kinderen er niet zijn dus dat zijn echte rust dagen. Wel een verschil hoor met het verlof van de eerste. Toen kon ik hele series dvd afwerken. Ik heb dit keer ook geen pufcursus. Mijn ervaring is dat je lichaam het wel over neemt als het zo ver is. Zou er alleen van te voren niet zo veel mee bezig moeten zijn....
Ik hou nog tussen de 3-6 weken over, vind ik meer dan genoeg. Als ik te kort kom, kunnen we nog verlof kopen.
Heerlijk vooruitzicht mini lekker van genieten! T gaat allemaal zo snel.. je wilt egt Niks missen, geloof mij!
Wauw mini wat een heerlijk uitzicht zo lang verlof. Hier nog 4 weken werken maar ben het wel beetje zat. Tijd uitzitten Grote baby/ inleiden: Wow wat spannend zeg dat is ook echt al over een maand. Super snel al! Wel fijn dat ze je nu niet zo over tijd laten lopen Pufcursus: wij doen de cursus samen bevallen. Erg fijn en niet zo zweverig. Leren over de anatomie van het lichaam en wat er gebeurt tijdens zwangerschap en bevalling Echo: wij zijn gisteren weer extra geweest omdat ik de baby weer niet voel en was flauwgevallen. Bloeddruk weer veel te laag maar met de baby alles goed. Buikje precies op termijn. Hoofd loopt 1 dag voor en benen 3 dagen achter. Dus eigenlijk heel gemiddeld. Nu 1800 gram en verwachting bij 40 weken net iets boven de 6 pond. Heerlijk gemiddelde baby dus. Ligging: onze kleine man ligt al een paar weken in stuit en gisteren op de echo ook nog steeds.. hoofd en benen omhoog, billen omlaag. Hoop wel dat ie nog gaat draaien.. Sporten: jeetje wat actief! Knap hoor! Ik heb daar echt geen energie meer voor. Ga 1x per week zwemmen maar dat is het ook wel
Fijn dat je beebje t zo goed doet Brenda ondanks dat j m nie of nauwelijks voelt Wat rot dat j bent flauw gevallen.. hopelijk voel j j vandaag beter! Ze kunnen nog draaien oh maar dan moet dat wel voor 36 wk dacht k.. Hopelijk draait ie vanzelf! Zou j anders n draai poging overwegen?
Hier 32 weken en 1 dag zwanger! Over 4 weken "pas' met verlof. Ik heb zo het idee dat ik als laatste ga bevallen ik denk zeker wel een januari kindje. Bij mijn vorige ook overtijd gegaan. Verder voel ik me prima. Soms wel zwaar om zwanger te zijn en voor een dreumes te zorgen, gelukkig slaapt ie nu en kan ik even bijkomen haha. ik heb wel al ruim een week last van indalinssteken. ik moet ook vaak naar de wc. Wie heeft dat ook al? Volgende week vrijdag krijg ik de liggingsecho, ben benieuwd of alles goed groeit
Jeetje brenda dat is ook schrikken! Gelukkig was met de baby alles goed en groeit hij lekker! Nou ze belde me die avond terug pippins dat 1x per week controle voor nu voldoende is. Ik krijg dan een ctg en een echo om te kijken naar de flow in de navelstreng en het vruchtwater te meten. Maar merk dat ik enorm uitkijk naar de echo van morgen. Toch wel spannend. De baby was ineens extreem druk gister. Misschien helpt het rusten ook wel voor zijn groei en heeft hij daardoor minder energie Spannend al die meiden die waarschijnlijk ingeleid gaan worden. Het komt nu echt dichter bij he?! Larissa wat vervelend dat je daar last van hebt!
Afgelopen dinsdag lag de baby volgens de verloskundige ingedaald, maar nu voel ik hem ineens boven m'n navel Geen voetjes volgens mij, maar grotere delen (rug/bil/buikje?). Zal die dan toch niet ingedaald zijn of is die ineens mega groot aan het worden waardoor ik hem ook helemaal boven m'n navel/onder m'n ribben voel? Is me nog niet eerder opgevallen die hij zo hoog zat namelijk! Haha
Geen idee mini Bij mij is ie nog niet ingedaald maar lag wel met z'n hoofdje omlaag en zie z'n kontje van links naar rechts gaan iets onder rond de lijn van boven m'n navel.. De kans is klein dat ze nog draaien maar t kan wel tot 36wk dacht ik God ja zeker dat t spannend is jajo Hoop dat je morgen gerustgesteld wordt Duim voor je🙏🏽
Thnx meiden! Heb om 11.45 de echo + ctg en om 14.00 een afspraak bij de gyn. Mini lijkt me wel Logisch dat je de kleine ook daar voelt. Ook al ligt hij ingedaald. Hij is toch al zo'n 43 cm lang.
Spannend vandaag Jajo! Hoop dat de kleine goed is gegroeid. Ze kunnen opeens een spurt maken dus wie weet! Mini: ik voel nu ook regelmatig een harde bobbel helemaal bovenaan in mijn buik. Maar wat het is?? Hoofdje ligt al even naar beneden (nog niet ingedaald volgens mij). Als het een grote bobbel is ga ik er vanuit dat het de billetjes zijn, is het een kleine dan is het vast een voetje. Maar dat is mijn eigen fantasie Over sporten: doe ik niet aan, ik heb ook een peuter om achteraan te rennen... Verder kan ik nog prima fietsen en alles doe ik eigenlijk nog op de fiets. Alleen als ik 's avonds weg moet, pak ik de auto omdat ik het niks vind om in het donker over straat te moeten, terwijl ik al moe ben na een dag. Ik heb de telefonische intake van de kraamzorg gehad. Niets bijzonders. Hadden jullie nog nieuwe/speciale dingen om te bespreken? Soms vraag ik me af of ik te makelijk ben, bij de vk ook eigenlijk nooit iets te vragen... En dan komt hun vraag weer: nog vragen? Eh, nee. Ik heb een flinke buikgriep gehad gisteren. k wist niet goed wat het was, zwangerschapgerelateerd of niet. Maar ik had totaal geen zin in eten, hoofdpijn, buikpijn. en vannacht heb ik alles wat ik op heb (water!!) eruit gespuugd. Poeh, wat kun je je beroerd voelen! Vanmorgen toch maar gaan werken, anders kwam het met deze klus niet goed voor mijn verlof. Het is gelukkig goed gegaan zonder spugen, maar nu zo eerst even lekker een middagslaapje doen terwjl mijn zoontje bij de opvang is. Ik krijg nu wel weer wat zin in eten, dus dat is vast een goed teken.
Mini: wat een lekker vooruitzicht, zo lang verlof! Vorige keer vond ik het heeerlijk om na 3 maanden weer te starten, maar ik denk dat ik nu liever nog wat langer thuis zou zijn met twee kleintjes. Tja, ben allang blij dat ik een vast contract heb Brenda, lastig hè een lage bloeddruk. Ik zorg ervoor dat ik eigenlijk altijd zoute dropjes bij de hand heb. O ja, en niet te snel willen opstaan etc. is ook belangrijk.. Succes met de laatste weken werken. Ik merk dat ik steeds meer zin krijgt om lekker thuis te zijn en alleen maar baby-dingen te doen en te regelen. ~ Zwangerschapscursus doe ik niet. Tijdens mijn vorige zwangerschap zijn we verhuisd. Grappig om het verschil tussen de twee vk-praktijken te merken: bij de eerste praktijk waren ze er wel heel erg op voor (niet pushen ofzo, maar je merkte het gewoon) en ik was geneigd om het te doen. Daarna verhuisd, maar toen had ik eigenlijk wel genoeg aan mijn hoofd om er ook nog een cursus naast te doen. Zegt de vk: je moet het doen als het voor jezelf fijn is, je lichaam weet prima wat het moet doen en als de cursus vooral iets is wat ook nog moet, zou ik het niet aanraden. Grappig, zo'n andere instelling! Ik heb het niet gedaan en heb het ook niet gemist. Wel heb ik het boek van Beatrijs Smulders gelezen over 'veilig bevallen'. Nu ook geen cursus. Mijn lichaam weet wel wat het moet doen en de vk is erbij om me te begeleiden. @Smoets, ik denk ook dat mijn verlof nu heel anders zal zijn dan bij mijn eerste! Breng jij ze wel gewoon naar de opvang? Ik doe dat ws niet, alleen in geval van 'nood'. Ik vind het gewoon niks om thuis zonder mijn zoontje als dat niet nodig is.
Vandaag bij de gyn geweest. Vruchtwater was goed, doorbloeding van de navelstreng ook nog net binnen de normaal waarde. Ze denkt dat ik de 37 weken wel ga halen. Volgende week weer echo en controle, ctg was voor nu nog niet nodig. Doorbloeding van de navelstreng mag max 95 zijn en was nu 93.8. Vorige week was het nog 83. Dus de uitslagen worden wel wat slechter. Maar nog net binnen de normaal waarden. Volgende week weer echo en dan gelukkig ook groei van de baby meten.
Ik ben ntl geen arts oh jajo maar moet t toch f delen just in case Als de doorbloeding in een week van 83 naar 93.8 gaat is de kans dan Nie aanwezig dat t volgende week boven die 95 is? Zou zelf eerder n echo willen hoor.. just to b sure Gelukkig voldoende vruchtwater en geen gekke dingen! Duim dat ie nog poosje mag blijven zitten!