16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Yess t is helemaal af
    Ml moet alleen f hier en daar wat randjes afsnijden
    Maar verder 👌🏽 Kan niet wachten om t weer te versieren voor kerst
    Zo gezellig dan in huis met al die lichtjes enzo
    Kids zijn er ook gek op..
    Dit jaar n baby onder de boom
    Kan t soms nog Nie geloven dat t egt bijna zover ja 😍

2. Smoets

Smoets Lid

12 apr 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat een geklets! Ik ben de namen allemaal een beetje kwijt maar duim inmiddels voor goed werkende placenta's, stevige bekkens, en nu ben ik volgens mij nog de helft vergeten. Maar de intentie is er.

Hier nu verlof! Voelt nog een beetje als gewoon weekend maar dat komt komende tijd vast goed. Lekker wassen komende tijd en ook 1 dag en twee ochtenden echt voor mezelf omdat de kindjes dan naar de opvang zijn. Dan ook de tijd om mijn buik aan te spreken dat hij het niet moet wagen om 42 weken te blijven zitten...
    Het zou zelfs nog 2017 kunnen worden, nou dat kan ik psychisch niet aan hoor!!

Nog een tipje mijnerzijds voor de bekken problematiek onder ons. Investeer in een lekkere ontspanningsmassage. Ongemerkt ga je toch heel verkrampt lopen hangen zitten liggen door de pijn en dat doet je klachten juist geen goed. Ik heb een fijn vrouwtje gevonden en huppel met een leeg hoofd naar huis daarna. Soort van dan... ;)

3. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet onwijze eetlust. Maar enkel gezond eten lukt zeker niet.... ik ben altijd al een snoepkont en dat is niet minder geworden :)

Nu 8,5kg zoiets aangekomen. Geloof dat dat wel oké is, maar zegt niks joh meid. Vriendin van mij kwam 18kg aan en is dat een jaar na de zwangerschap allemaal weer kwijt!

Ik heb trouwens ook een buikband tav lage rugklachten. Mn het tillen van mn zoontje en lang zitten zijn funest merk ik. De band helpt echt! Ik heb die van het merk Anita, gekocht bij de prenatal.

Hier een foto van mijn buik nu. Ben ook wel benieuwd naar de rest eigenlijk!

Bijgevoegde bestanden:

4. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Jajo...ja wat is het enorm spannend voor jullie...ik duim dat de placenta nog even goed zijn werk blijft doen.

@Smoets: Bedankt voor de tip, ik heb van de fysio ook oefeningen gekregen om de spieren te ontspannen. Fijn dat je verlof is ingegaan! Nu even lekker wat tijd voor jezelf. :)

@D83: Geweldige tekst: baby onder de boom. Hier hoop ik dat ze er ook voor de kerst is, maar dat is nog even afwachten. ;)

@Pippins: Netjes hoor 8,5 kilo...:) Hier ook geen onwijze eetlust, dat wil zeggen niet anders dan anders. Wel veel trek in ongezonde dingen inderdaad.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    :D egt he imp zo leuk :D

Heb al bij hm te schattige kerst outfitjes voor de jongens
    Zie de foto al bijna voor me 😍

Ah wat mooi buikje pippens
    Zal straks een foto maken en plaatsen

6. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Ja haha, ik wil voor de baby ook zeker "voor de zekerheid" een kerstmuts halen. :D

7. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@pippins mijn buik vandaag! Als ik de foto's van afgelopen weken vergelijk, lijkt het erop dat m'n buik niet veel meer is gegroeid. Dus dat zal die de aankomende weken nog gaan inhalen vrees ik.

8. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n grote buik had mijn vriendinnetje ook Mini. Iedereen vroeg 8 wkn van te voren al wanneer ze ging bevallen en of het er geen 2 waren.... zucht. Had ze ook nog bekkeninstabiliteit dus bij een wandeling in het dorp zag je heel veel mensen kijken. Echt bizar om dat te zien! Nooit een zwangere gezien denk ik ;) Maar ik vind jouw buik prachtig hoor! Heel duidelijk een ronde zwangerschapsbuik. Daar mag je trots op zijn.

Ik heb vanmiddag een verjaardag waar een meisje 4 wkn minder ver is (1ste kindje) mar die schijnt een mini buik te hebben. Ben wrl benieuwd dan!

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

oh lieve meiden, Ik lees alles mee en leef met iedereen mee. Met het vervelende nieuws en de mooie buiken!

Maar ik ben al een paar dagen ziek en nu is zoon ook ziek.
    Ik heb griepverschijnselen, maar gelukkig nog geen koorts. Wel een bonkende koppijn en heb al moeten spugen. Zoon heeft wel koorts, maar hoeft gelukkig weer niet te spugen..
    Dus we liggen samen op bed filmpjes te kijken en alle maaltijden worden ook heerlijk hier genuttigd.
    Echt zo slecht pedagogisch gezien, maar we voelen ons zo slap als een vaatdoekje.

Iemand nog een goede tip? Wil eigenlijk geen paracetamol, maar ik ken niks homeopatisch tegen hoofdpijn..

Knuffels voor iedereen!

10. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Wat vervelend Regina! Beterschap!
    Ik slik gewoon paracetamol in de zwangerschap maar ik snap dat je ervoor kiest om het niet te doen.
    Verder ken ik alleen pepermuntolie rond de slapen smeren, maar dat mag helaas niet tijdens zwangerschap... :(

Jeej 33 weken. :D

11. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Regina, beyerschap. HIer ook een zieke dochter vanaf woensdag al, ik sinds gisteren nacht, maar knap aardig op.
    Ik weet dat je kinderen viburcol kunt geven, werkt pijnstillend maar niet koortsverlagend. Geen idee of dat er voor volwassenen ook is.

Verder vind ik het kastig om op iedereen te reageren, zit al flink in mn coconnetje merk ik..

Mooie buiken!

Kerstoutfit.. Doe ik niet bij voorbaat aan, laat het er eerst maar zijn haha. En dat het geslacht niet bekend is maakt het natuurlijk ook niet praktisch.

Hier voor de griep +10,5 nu geen idee

Officieel hier nu ook verlof, maar werk nog even een paar klanten af de komende 2 weken zolang het nog gaat. Toch lekker een extra centje, en vind het tot nu toe ook fijn om te doen.

Volgens mij heb ik nu toch redelijk bijgeschreven haha.

Fijne zondag!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Beterschap dames ook voor de kindjes!

Voel me sinds t avond eten ook Nie zo lekker
    Misselijk n erg moe vandaag
    Ook voel ik de kleine Nie zo als ik gewend ben
    Kijk t vnv nog even aan..

En mini ook n mooie buik! 😍

Kijk deze sokjes; vanmiddag gescoord bij groenrijk :)

13. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aah die zijn echt super leuk!

14. Mini25

Mini25 Niet meer actief

@D83 Vervelend hè dat minder voelen... Ik heb de kleine gisteren al minder gevoeld en vandaag extra op gaan letten en zit nu op 6 bewegingen die ik heb gevoeld... Veel minder dan normaal. Weet ook niet echt of ik nu moet bellen (op zondag?) of nog een nachtje afwachten en kijken of ik hem morgen beter voel en anders dan bellen.

15. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mini, vk zorg is 24 uurs! En dan beter nu bellen als vannacht!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    J moet m minstens 10 x hebben gevoeld is mij verteld
    Ik zit daar gelukkig nu over heen
    Sinds ik zit / lig vnv op de bank heb ik m weer goed gevoeld
    Bij twijfel altijd bellen ze zijn bijna altijd wel onderweg of gaan dat bijna doen want bevallingen gaan maar door en door

17. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een ziek kind. Mogelijk de waterpokken. Ook strontverkouden dus moeilijk slapen. Zo zielig!

Mini vervelend dat je zo duidelijk minder kindbewegingen voelde. Gewoon bellen als het je niet lekker zit hoor!

Hier vandaag supermoe en na een dag werken om 21.00u in slaap gevallen op de bank, niet heel handig want nu dus al uren nekpijn en hoofdpijn. Net toch maar paracetamol genomen in de hoop dat ik zo weer een beetje kan slapen!

D83 superschattige sokjes!! Als ze je inleiden weet je ook zeker dat je ze kunt gebruiken hihi. Maarre, waar blijft jouw buikfoto? :D

18. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen hoot! Beter 1x te vaak bellen dan te weinig..
    die 10x per dag voelen dat verschilt per verloskundige hoe ze er over denken en ligt ook aan hoe je placenta ligt en hoe veel je baby beweegt. Ik mag blij zijn als ik de kleine man 1x per dag voel :(

19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Meiden met zieke kindjes en due zelf ziek zijn beterschap!

D83 schattige sokjes!

Pippins logisch dat he vroeg in slaap valt na een dag werken. Het is niet niks, zo ver in je zwangerschap, werken en een kleine en bij die ook nog eens ziek is. Ik slaap ook vroeger de laatste dagen, denk dat ik door de uitslag van de echo's minder gerelaxt in de zwangerschap sta en nu dus vermoeider ben.

Mini heb je de vk nog gebeld? En hoe is het met nu het bewegen van de kleine?

Brenda dat lijkt me ook vervelend dat je de kleine zo weinig voelt!

Hier voelde ik de kleine een stuk minder goed en sterk zaterdag. Wilde niet gelijk bellen. Gister was hij weer lekker druk gelukkig. Ga vandaag maar eens bellen net de poli wanneer ik nou precies moet bellen. Volgens mij gaan ze vanaf nu namelijk ook minder bewegen, omdat ze minder ruimte krijgen.

20. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    En mijn buikfoto!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina