Pfffff. Dus nu nog meer verwarring? Jeetje zeg, wat een stress zo! Ja, ik kan er weinig over zeggen wat je nu moet doen meis. Ik weet wel dat onze vorige 4320 gram was zonder reden. Deze baby werd ook groter geschat. Met 32 weken ook een bovengemiddele groei en zou dat rond de kilo komen en met 36 weken was hij ineens weer onder de lijn en zou hij niet veel zwaarder dan 3500gram geschat worden. Ik snap er niks meer van. Ik denk dat 1 van de 2 metingen niet heel nauwkeurig waren en ik denk zelf ook dat ik geen kleine of gemiddelde kindjes maak. Gewoon een gevoel. Bij de oudste had ik geen groeiecho's, dus ik weet ook niet hoe hij het gedaan zou hebben met de echo's. Ik denk dus dat deze baby een groeispurt heeft gemaakt bij 12 weken of dat er een foute meting was. Als ik dan in jouw situatie had gezeten met bijkomende lichamelijke klachten zou ik zeker meer duidelijkheid willen. Ik kan me niet voorstellen dat ze je heel ver door laten lopen. Ik denk dat je er goed aan doet om over 10 dagen terug te gaan. Maar ik kan zo uit je tekst even niet halen of ze je nou de 12e nog willen laten inleiden? Gaan ze dat nog wel doen?
O en dan zeggen ze daar en mensen met wie ik t heb gesproken vertrouw op hun maar dat kan ik niet.. want ze zijn of niet zorgvuldig dus dat geeft al reden om te twijfelen; welk gewicht was / is juist plus wat als ie egt ni goed is gegroeid Gaan lange 10 dg worden
De inleiding staat vooralsnog gepland Regina Maar ik weet nog Nie zeker of ik dat doorzet en dat hangt af van de echo over 10 dg n m'n gevoel dan erbij
D83 ik snap dat het een domper is! En ook dat je je zorgen maakt. En het is gewoon super stom dat ze de ene keer dit, de andere keer dat zeggen. Al heeft dat nu natuurlijk te maken met de groeilijn. Enige wat ik zou willen zeggen is de beweging goed in de gaten houden, en anders gewoon bellen! Je kindje zal, als hij het niet meer naar zn zin heeft minder bewegen. Dat hele zwanger worden en zwanger zijn is maar een onzekere periode.. En het leuke is... Als de baby er eenmaal is, vegint de volgende onzekere periode.. Pfff vermoeiend haha
Ja dat is t enige waar ik me aan vast kan houden nu Z'n bewegingen Want kennelijk zijn kindjes minder actief als ze bijv niet goed groeien.. Bedankt voor jullie lieve berichtjes
D83, wat irritant! Maar toch zou ik proberen je er niet te druk om te maken. Je moet maar eens topics openen over misschattingen van gewichten obv de echo's.... ze kunnen het nooit 100% zeggen joh (ze doen wat ze kunnen denk ik) Die echo over 10 dgn lijkt me heel fijn en ik denk nog steeds dat de kans dat jouw moppie boven gemiddeld is groot is met 2 joekels ervoor! Als de medicatie echt zo schadelijk was zouden ze hem toch niet aan je geven? Verlies niet je vertrouwen in je kleine hoor!! Hij is al zover gekomen! Brenda wat jammer van die versie ik zou ook geen stuitbevalling aandurven moet ik zeggen hoor. Hopen dat nog een versie erin zit en anders een keizersnede. Het is jammer maar joh. Als je moppie maar gezond ter wereld komt! Poeliwoepie, waarom nu al kolven? Dat heb ik niet eerder gehoord namelijk. Dat colostrum maak je ook gewoon aan op het moment dat de kleine er voor het eerst aan drinkt? Ik snap de meerwaarde niet zegmaar hahaha.
Dank je wel lieve pippens Dat is ook zo Daar me maar aan vasthouden Ga nu slapen ben zo moe van al t denken.. Slaap lekker allemaal
Jeetje d83 wat heftig ik snap dat je daar onzeker van wordt. Zeker als je normaal altijd bovengemiddelde kindjes hebt dan is licht boven gemiddeld opeens afwijkend. En inderdaad dan weinig gegroeid. Worden lange 10 dagen maar wel fijn dat ze begrijpen dat je het nog een keer gecheckt wilt hebben. Kun je niet laten doorverwijzen naar her ziekenhuis? Lijkt me dat ze daar ook meer kunnen meten. Misschien voor je gemoedsrust goed om te doen?
Brenda, gezien de migraine medicatie en geplande inleiding zal ze al een medische zwangerschap hebben (dus bij de gyn lopen ).
Kolven omdat ik gewoon heeeel graag bv wil geven. En dus liever niet wil dat de baby bijgevoed moet worden met kv als de bv niet op gang komt. Daarbij ben ik hierdoor al "vertrouwd" met mn borsten, en denk ik dat dat ook gaat schelen om bijv een beginnetje voor de baby te naken voor het aanleggen. En dan de derde reden is de kmi die mijn dochter (en ikzelf) hebben. Dit hoeft de baby niet te hebben, maar heeft wel meer kans.
Ow ik heb de kriebels, ben 37 weken vandaag! De baby mag al komen Ik weet nog goed dat ik de vorige keer bij elk krampje hoopte dat het zou doorzetten en eerlijk? Ik ben weer net zo zenuwachtig en vind het weer net zo spannend!
Jaaaa spannend Regina! Nu mag de kleine echt komen bij je! Ben zo benieuwd wie als eerste gaat bevallen... Even een domme vraag.. versiering voor t huis/tuin voor na de geboorte. Regel je die als aanstaande ouders zelf of wordt dat voor je geregeld? #nesteldrang
Er zijn veel grootouders die het regelen, maar ik zou er niet vanuit gaan. Zou ik toch even overleggen. Anders heb je straks misschien 3 borden in de tuin Weet je al wat je wil?
Lekker gekletst hier, helaas niet allemaal leuke dingen. Nog even door bijten allemaal.... Dat wachten is niet mijn sterkste kant. Vandaag ook 37 weken dus herken wat je zegt. En ben ook erg benieuwd bij wie het het eerste allemaal doorzet. Ik duim voor iedereen voor gezonde en goede aflopen voor de baby's en de mama's! Bij ons werden de borden tot nu toe geregeld door familie. We hebben zelf wat vlaggetjes en ballonnen gehaald. Vorige week was mijn huis helemaal schoon en klaar en kan voor mijn gevoel inmiddels weer opnieuw beginnen. Maar vandaag eerst netflix! Merk trouwens nog geen effect van de pilletjes...
37 weken dansje Vanaf nu mag het... Maar liever heb ik dat de baby nog 2 weken wacht. Mijn man wordt niet goed van mijn nesteldrang. Is er iets klaar, begin ik over iets anders wat ik nog wil doen. 'Eh, is dat echt nodig? Zo vies/rommelig is het toch niet?' Ja maar ik wel het wel gedaan hebben, geeft me rust.. D, wat Pippins al zegt: ze zitten er vaak naast met groeiecho's etc. En zolang er wel groei is, is dat positief toch? Maar ik snap dat je (met alle hormonen + de laatste loodjes) er onrustig en onzeker van wordt. Heb je een beetje geslapen vannacht? Brenda, hier deed de familie dat inderdaad de vorige keer. NIet heel uitgebreid, maar dat hoeft van mij ook niet... Ik wil nu wel (vorige keer niet aan toegekomen) een naamslinger maken die voor het raam kan. Dat kunnen zij niet van tevoren doen Ik probeer mezelf goed voor te houden dat het nog 5 weken kan duren. MIjn zoontje is voor de uitgerekende datum geboren en stiekem ga je daar toch weer vanuit, terwijl dat helemaal niet hoeft. En ik heb geen zin in dat ik straks echt zit te wachten en elke dag denk 'weer niets!'. Dus ik probeer mezelf een beeetje voor de gek te houden
Ik herken de kriebels wel hoor, hier ook bijna 37 weken... En dan vooral als iedereen ook nog eens zegt "Ik denk dat het eerder komt" dan ga je daar toch ook stiekem op hopen. We kunnen niks meer doen dan wachten en toegeven aan nesteldrang haha
Doen jullie nog veel zelf dan? Ik kan echt niet meer mn hele hut schoonmaken namelijk. De wc poetsen is echt een hels karwei, op mn knieen de tegeltjes poetsen gaat niet meer. Wordt wel veel zwaarder nu. Ben blij dat mijn man de badkamer gaat doen. Dagelijkse dingen als stofzuigen, keuken en wassen draaien gaat prima, maar alles poetsen zoals de deuren... pff
Haaaai meiden, Fijn dat er nu al meerdere de 37 weken grens hebben bereikt!! Voelt goed he! Sinds ik de 37 weken heb gehaald ben ik ook veel meer bezig met de bevalling. Ik "zweef" constant tussen 2 soorten gevoel in: het ene gevoel is "IEEEHIEEEEE het kan elk moment gebeuren!!!" (flinke kriebels dus!) en het andere gevoel is "zucht, ik voel niks, het duurt vast nog een maand... de uren/dagen gaan langzaam.. mehhh" (beetje down soms zelfs) Lekker hormonaal dus haha! Achja, ik herinner mezelf elke keer maar weer... binnen (ongeveer) een maand is 'ie er zeker!
Ja dat poetsen.. pfff ik heb er echt de energie niet voor hoor! Had het vandaag al aan de stok met mijn moeder er over die vond dat nu ik verlof heb ik zeker een paar uur per dag moet poetsen zodat het huis schoon is voor de kraamvisite straks. Nou een beetje poetsen prima maar niet een paar uur per dag.. hallo Netflix Leuk idee zon naamslinger! Nog goede tips om die ergens te bestellen? Oooooh ik ben jaloers op jullie, ik wil ook 37 weken zijn haha!
ow lekker zo'n moeder Brenda haha. Goede ideeen heeft ze! Hoe laat komt ze bij je poetsen dan Dat zou ik als eerste vragen