16 t/m 31 december 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Vlindertje81, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heel mooi! N nog steeds zo slank en dan toch zo n mooie grote buik 😍❤️

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb verder egt n off day
    Erg moe, veel geslapen n kan niks meer hebben.. ben er egt klaar mee
    Weet ni of ik dan al snel iets van mezelf terug ga zien want als ik zo ben ook na de bevalling ga ik t zwaar krijgen met mezelf

3. Brenda028

Brenda028 Fanatiek lid

18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Wauw Luca wat een prachtige buik 😍 En leuk gedaan zo met het kamertje!
    D83, gewoon lekker zo naar bed gaan. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen 😘

4. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ladies, ik kan nog steeds op of voor de 37 weken bevallen hoor ;) ben nu pas 36,2... Bij mijn zoontje 36,0 bevallen, dus tja de kans is er. Toen had ik wel pre eclampsie. Mijn moeder is met 36,0 en met 37,0 bevallen, dus dat zit ook wel in mijn hoofd.
    Net een beetje slijm verlies. Maar... Ik hoop toch dat ze nog even blijft zitten. Mijn zoontje heeft een longontsteking (beginnend, maar is er erg ziek van) en is aan de AB. Ik krijg ook WEER keelpijn en begin weer met hoesten.
    Mijn bekken gaat ook beter, maar mijn rug gaat echt heeeeeeel erg slecht. Het is echt gewoon een soort zenuwpijn en als die er in schiet, wat eigenlijk al heel snel gebeurt als ik ga zitten of staan/bewegen dan kan ik niks meer, alleen maar liggen van de pijn.
    Net nu mijn zoontje zo ziek is, ben ik dus echt helemaal niks waard. Mijn man draait overuren en is al 2 keer alleen met hem naar de HAP geweest ;(
    Ik voel me wel een ontaarde moeder zo :(
    Wat dat betreft zal ik dus blij zijn als ze wel snel komt...
    D83, ik weet dus nu een beetje hoe je je voelt, al lijkt migraine me nog eerder, want bij mij helpt liggen in keer geval tegen de pijn.
    Ik heb nog een lijstje met dingen die ik wilde doen, zoals vluchtten maken, maar ik kom dus nu echt nergens toe... Ik kan me ook niet,god concentreren met die pijn.
    Straks naar de fysio, ik hoop op een wonder, maar heb eigenlijk weinig echte hoop. Mijn zusje heeft chronische zenuwpijn, op precies dezelfde plek :( daar word ik ook bang van.
    Sorry, beetje klaagmail, maar het is hier nu ook gewoon niet zo makkelijk....

5. Bedankt meiden!

Lois; zenuwachtig niet echt, maar meer dat ik bang ben dat ik op dat moment mijn meiden net heb en mijn vriend niet in de buurt is.. mijn tweede bevalling ging vrij snel, en ze zeggen dat het nu nog veel sneller kan gaan.. Dus ik raak een beetje in paniek als ik bedenk dat ik evt 's nachts kan bevallen en de vader van mijn meiden dan niet snel genoeg hier is :) Of dat vriendlief aan het werk is en in de file komt te staan oid :p

Ninge en D83, wat naar zeg dat jullie je zo voelen! Kan me voorstellen dat jullie er helemaal klaar mee zijn op deze manier.. Ik hoop dat het na de bevalling in ieder geval een stuk beter gaat! Nog heel eventjes volhouden.. D83 nog maar 1 week max!

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Het ene moment denk ik ook laat maar komen en heb ik gewone gezonde spanning. En de andere keer denk ik, blijf vandaag nog maar lekker in m'n buik want vandaag gaat een bevalling me nooit lukken haha :D

7. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Van mij mag de baby wel komen. Maar is denk ook omdat ik al wat langer thuis zit (eerder met verlof, alles is nu wel klaar), geen kinderen heb (dus niet zoveel te doen heb thuis) en ik mezelf nu wel steeds meer in de weg ga zitten. Alles gaat gewoon moeilijker met die buik, regelmatig wat hoofdpijn en sinds 2 weken ook regelmatig pijnklachten in buik. Ik deal er nog wel even mee, maar ik ben er wel klaar mee haha! Probeer mezelf constant eraan te herinneren: geniet nog maar van de buik, van de bewegingen en de rust.. maar deze mommy to be wil gewoon zo graag haar kleintje ontmoeten haha! :p

Toch heb ik heel sterk het gevoel dat ik zeker nog wel tot de 40 weken ga lopen. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de bevalling ineens vannacht of morgen zou gaan beginnen. Nee ik weet haast zeker dat ik over tijd ga lopen. Geen idee waarom!

Ik heb bewust deze periode heel weinig afspraken ingeplanned met het idee van: dan begint het bijna/ben ik hoogzwanger/wil ik niet ver van huis zijn.. maar nu kijk ik naar mijn lege agenda en denk ik NOOOOOO ik moet wat doen!!!!! IK HEB AFLEIDING NODIG! Maar dan denk ik ook weer.. pff dan moet ik weer daar en daarheen met de fiets/bus.. (vriend heeft auto) Gedoe...

8. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Ah Ingi, dat is wel herkenbaar! Aan de ene kant niet van alles af willen spreken want dan 'moet' je weer ergens heen, maar aan de andere kant kunnen de dagen thuis ook wel lang duren dan... Het scheelt dat er hier nog een klein jongetje rondloopt, dan blijf je ook meer bezig met wassen en schoonmaken ;) Niet dat dat altijd even leuk is, maar je dag gaat wel sneller. Bij mijn eerste had ik geen enkel voorteken en dacht ik dat de baby wel zou blijven zitten tot 42 weken, maar hij was er al met 39 weken. Heel onverwacht, familie ook allemaal hoogst verbaasd. Wel leuk om te bellen dan hoor...

De bevalling komt echt steeds dichter bij hè. Liever nog een week wachten, maar dan mag de baby wel komen. Ik zie er niet vreselijk tegenop, ben vrij nuchter, maar als het begint zal ik ws wel zoiets hebben van 'o ja, dat was het! Wil ik dit wel?'

Ik ga zo mijn vluchtkoffer klaarmaken, maar weet niet goed wat voor kleding ik er voor mezelf in zal doen. Iets wat makkelijk zit, maar moet ook wel 'n beetje toonbaar zijn...
    VOor de baby staat de luiertas al klaar. Dan nog voor mijn zoontje een koffertje met de hoogstnodige dingen erin klaarmaken, want wie weet waar hij heen moet (is afhankelijk van de dag/nacht waarop ik beval).

D, slim dat je gewoon voor de 12e kiest! Dan kun je nu echt aftellen en dat helpt je vast die laatste looodjes door. En wie weet, besluit deze baby uit zichzelf wel eerder te komen.

Poeh Luca, nu nog een werkopdracht! Ik kan me voorstellen dat het oplucht dat 't nu klaar is. Vragen je meisjes veel naar wanneer de baby komt? Hier nu echt regelmatig... Maar het kan nog 4 weken duren ;) Mijn buik lijkt op die van jou. Van achteren zie je niks bij me, maar van voren echt een toeter. Krijg jij ook zoveel verschillende opmerkingen over je buik? Groot, juist klein... etc.

Ninge, wat vervelend dat je nergens aan toekomt door de pijn! Ik kan me voorstellen dat dit echt stress oplevert, als je eigenlijk nog van alles moet maar het niet kan. is er iemand in je omgeving die je kan helpen?

Pas las ik iets over poetsen in huis, hier doe ik eigenlijk alles zelf nog. Stofzuigen laat ik wel aan mijn man over, maar verder doe ik de gewone dingen. Wel is mijn schoonmoeder twee keer een dagje geweest en heeft zij de badkamer en de keuken nog een keer een goede beurt gegeven. Dat hoeft nu niet meer voor de bevalling, alleen een beetje bijhouden.
    Waar ik alleen met deze prachtige zon echt de kriebels van krijg, zijn de ramen. Wat zijn die vies! Maar omdat ze hier aan het bouwen zijn, heeft het zo weinig nut. Als ik me echt ga vervelen, ga ik ze wassen maar daarvoor moet ik altijd veel moed verzamelen...

Net lekker even gerommeld in de babykamer, nog even wat decoratie opgehangen. Ik moet alleen nog een andere lamp (wit) vinden, maar dat vind ik erg lastig! Ik denk dat ik wacht tot de baby er is, dan kan het evt. ook een roze lamp worden.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O meid wat naar zeg
    En dan helpt t egt Nie als je kind ziek is
    Voel je nog ellendiger 😩
    Beterschap voor allebei en hoop dat de fysio baat had?

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx Luca :)
    Vandaag 37 wk en volgende week op dit tijdstip heb ik m miss gwn al vast 😍❤️

Hoever werkt vriendlief van je vandaan?

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Herkenbaar van toen ik zwanger was van de eerste!
    Kan t Nie vaak genoeg zeggen maar er is geen een zwangerschap n kraamtijd zoals bij de eerste ❤️

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is t gelukt met je tas Roanna? Hier gwn wel praktisch oh wbt
    Mezelf..
    Positie jogging broek en een topje en dan een wijder truitje of n vest
    Niemand die me ziet verder en zowel ben net bevallen, geen idee of ik er weer zo goed uit komt maar wil wel iets wat vooral lekker zit
    We hebben dan een vrijkaart :p

T gekke is moet ook nog steeds n lamp 🙈 Egt alles is klaar en al og x herhaald wbt schoonmaken
    Je blijft "bijhouden".. maar goed he straks komen we er minder aan toe
    Fijn dat je iig ook wat hulp hebt!

13. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Fysio kon wel wat licht op de zaak werpen. Het lijken spieren die helemaal verkrampt zijn. Er staat ook heel veel druk op. Baby is echt nog niet ingedaald ;( dat voel ik dan.
    Zoontje was vandaag echt heeeel erg ziek, gelukkig aan het eind van de dag kon hij weer af en toe wat zeggen, maar hij is heel zwak, slapjes en gewoon echt ziek. Zo zielig!
    Ja D83, jij hebt over een week je baby in je armen :) wat een fijn idee!
    Wat voor lampen zoeken jullie? Ik heb voor mijn zoontje gewoon zo'n papieren bollamp van ikea met een mandje eronder en een ijsbeertje erin als luchtballon. Makkelijk te maken en ik vind het Cute! Voor baby heb ik papieren lamp ovaal met gaatjes erin van Ikea. Verder heeft mijn zoontje ook het wandlampje van een wolkje van ikea, die geeft ook heel lief licht! Ik was eerst ook heel slecht met lampen totdat ik dacht, dan maar Ikea ;)

14. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Oja fysio heeft helaas de pijn niet weg kunnen nemen... ;(

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Helaas is de Ikea niet dichtbij maar eigenlijk iets heel eenvoudigs Crème of bruin ivm t lion king thema

Is de osteopaat geen idee voor jou?
    Die osteo van mij verricht egt wonderen!

16. Smoets

Smoets Lid

12 apr 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moguh dames, ik dacht vanacht dat het ging beginnen en schoot helemaal in de stress. Zat gewoon te trillen op de wc. Baal er wel van. Had gehoopt dat ik zen kon blijven. Kennelijk niet. Als iemand goeie anti stress kip tips heeft....

Pijn is niet fijn ninge! Misschien toch keer paracetamol slikken zodat de boel wellicht wat verslapt?

D83 weet niet of je van de knutsel bent maar misschien een rand crêpepapier om een simpele ronde lamp maken? Als manen? Via internet zijn er vast ook wel lion King lampen te krijgen maar die krengen zijn altijd zo duur...

17. Larissa100

Larissa100 Actief lid

7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend Smoets! Hoe is het nu? Nog doorgezet?
    D83, ohh voor jou wordt het nu ook spannend, je hebt gewoon al bijna je baby :)

18. Smoets

Smoets Lid

12 apr 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schaam... Het was diarree.... :-SS

19. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Kan ook een voorteken zijn! ;)

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O nee heb egt twee linker handen 🙈🙈🙈

Diarree en vaak ontlasting kan een voorteken zijn
    Zoals heeel veel dingen
    Zucht
    Net als dat je in t begin zwanger kan zijn maar toch moet wachten op t streepje :p

Deel Deze Pagina