Gefeliciteerd Imp en Honey! Gelukkig nieuw jaar iedereen! Hier gaat het wel goed hoor. Ze heeft alleen last van reflux en krampjes ;( haar poep is ook de laatste dagen een beetje groenig, dus het zorgen maken over mijn melk etc. Is weer begonnen Ik geef haar nu 1 borst tegelijk om de drie uur, want ze dronk eerst ook steeds te veel waardoor ze ging spugen. Nu gaat dat beter, maar heeft ze dus groenige poep. Misschien omdat de melk nu wat waterig is in het begin en er best wel druk op staat. Hierdoor krijgt ze ook veel lucht binnen. Zucht... Dan is een fles toch makkelijker... Geven jullie ook borstvoeding? Vandaag kreeg ik ineens een one, over 10 weken koet ik alweer werken paniek daar heb ik echt nog geen zin in! De tijd gaat wat dat betreft best hard vind ik... Baby is dan 12 weken, vind ik ook best wel klein hoor, maar goed ze hoeft gelukkig niet naar een kdv, maar gaat naar opa's en oma's en blijft bij haar papa. Heel luxe I know!
Hier alles goed A. zit boven z'n geboortegewicht n drinkt n slaapt super Heel rustig beebj ondanks alles wat ie heeft meegemaakt Wel wilt ie graag ingebakerd worden Heb er n nu de swaddle me voor gehaald Dekentjes blijven gwn ni goed genoeg zitten n geeft me snachts geen fijn gevoel Meld zich verder snachts om de vier u n overdag om de 3-3.5 u maar toevallig vandaag steeds wat sneller F kijken of ik de melk moet opkrikken of dat t zomaar n dagje is Hij drinkt nu 90-100
Misschien een regeldag D83? Wij hadden die overduidelijk eergisteren. Toen kwam hij om de 1,5 uur Heerlijk zeg, in de nacht om de 4 uur.. ben jaloers! Hier om de 2,5 uur. Hoop dat dat snel iets langere slaap shifts worden.. De swaddle me gebruiken wij ook, ideaal! Hij vindt het heerlijk en het geeft mij een gevoel van zekerheid Fijn dat de kleine weer boven geboortegewicht zit. Hier ook! Gisteren consultatiebureau langs gehad en hij zat al 210 gram boven geboortegewicht. Honey ik geef inderdaad ook borstvoeding.. is wel heftig hè?! Vind het echt heel intensief, vooral omdat je het ook nooit kunt uitbesteden
Poeh Brenda, dat klinkt heel pittig om de 1,5 uur! Ben je ook lang bezig met voeden? Wij moeten ons meisje vaak wakker maken (om de drie uur overdag, 's nachts laten we er een uurtje langer tussen). Ik ben meestal zo;n uur beizig met voeden. Overdag heeft ze vaak wel een paar momenten dat ze wel snel achter elkaar komt. Gelukkig groeit ze nu wel goed. D, heerlijk zeker om weer echt thuis te zijn bij je jongens. Hoe vinden zij hun kleine broertje? Ninge, ddat is het lastige aan bv ja. Je weet niet wat ze precies binnen krijgen en of het genoeg is. In de kraamweek dacht ik dat ze heel goed dronk (deed ze op zich oook wel), maar ze bleek toch tekort te hebben... Ze viel de laatste dagen nog af en moest toen bijvoeding hebben. Je voelt je dan toch wel schuldig, dat je je baby 'honger' laat lijden. Werken denk ik nog even niet aan... Tien weken is ook best lang, toch? Hoe is het met alle kraamvrouwen Hier zie ik nu gelukkig echt verbetering qua energie. Ik kan nu de hele dag beneden zijn + de was in de machine doen en eruit halen. Da's best belangrijk deze dagen hè, die was... Verder doe ik nog niets qua huishouden, maar ik heb hoop dat ik volgende week langzaam wat dingen op kan pakken. Hier trouwens de eerste spuitluier gehad. Tjonge, wt kan er veel uit zo'n klein lijfje komen!
Heel beschamend, ik heb niks meer gepost intussen.. Op 22 December om 00:13 is mijn dochter Stacey geboren. Op 20 december ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was, geen zwangerschapsvergiftiging maar om erger te voorkomen wouden ze me wel inleiden. Zodoende hebben ze een ballonkatheter ingebracht en die is er helaas in de nacht niet uitgevallen, in de ochtend had het maar 1 cm ontsluiting opgeleverd waardoor ik een nieuwe ballonkatheter inkreeg met meer water. Die dag op 21 december hebben ze om 12:00 mijn vliezen gebroken. Ik heb aan de weeenopwekkers gelegen maar had van 2 tot 6 maar 4 cm ontsluiting en mijn lichaam nam het zelf niet zo geweldig over waardoor de opwekkers van 15 naar 120 gingen. Door de ruggenprik heb ik koorts gehad tijdens de bevalling. om 20:00 kreeg ik te horen dat als er niet meer ontsluiting kwam ik een keizersnede moest maar goddank om 10 uur toen zij dat checkten hoefde ik geen keizersnede maar had ik 7 a 8 cm ontsluiting. Na 43 minuten persen is mijn dochter Stacey geboren om 00:13 uur. Na nog 24 uur in de gaten te zijn gehouden ivm bloeddruk mochten wij op 23 december naar huis toe.
Gefeliciteerd Babyboom! Fijn dat het toch op de natuurlijke manier kon en geen spoedkeizersnee hoefde te worden. Nu lekker aan het genieten? Roanna om de 1,5 uur was alleen op zijn regeldag. Nu gelukkig om de 3 uur. We zijn ongeveer driwkwartier tot een uur bezig met voeden en dan dus weer 3 uur slapen
O meiden ik wil steeds reageren en updaten maar idd heeeeel druk lientje en dan is ook de migraine weer Om de hoek komen kijken en nu zijn ml n k allebei zo ziek Vanmorgen vroeg de jongens oplaten halen want we konden t gwn niet Zo n spierpijn, pijn op de borst met hoesten, veel slijm en ik heb geen stem meer zo hees Als de dood voor A. ntl dus overlegd met de huisarts en krijg nu n kuurtje die in principe voor bacteriën is maar ook ontstekingsremmend werkt bij virussen dus zeker t proberen waard in mijn geval Ml moet zo ook naar de huisarts Al 5dg medicatie gebruikt zonder verbetering ook Hopen dat onze jongens t niet overnemen en daarmee ook weer de kans verhoogt op besmetting voor onze kleine telg Duimen jullie mee dat t m bespaart blijft 🙏🏽 Gister nog nog wel n controle gehad bij de kinderarts En ze waren zeer tevreden 2 cm gegroeid sinds z'n geboorte De 28e woog ie 3360, maandag al 3490(10 gram boven z'n geboortegewicht) gister woog ie 3560🙌🏽 Hij drinkt nu tussen de 100&120 gaf zelf aan dat ie toe was aan meee Verder komt ie snachts netjes om de 4-5 u Overdag om de 3-4 u en voor de ophoging om de 2-2.5u Ben onwijs gelukkig met m'n mannetje en geniet volle teugen alleen jammer dat we ziek zijn n daardoor angstig zijn Hoop dat alles goed gaat met jullie Vind iig leuk jullie te blijven volgen 😘 Die updates over beebjes herkenbaar Babyboom gefeliciteerd met j mooie meisje ❤️
Hoihoi! Ik ben al weken niet meer op het forum geweest haha! Maar inmiddels ben ik ook al bevallen van onze zoon Freek! Freek is op 19-12-2016 geboren om 00:12 (12 minuten na de uitgerekende datum haha!) met een gewicht van 3655 gram en lengte van 53cm. Even kort het verhaal: uiteindelijk ingeleid vanwege hypertensie. Ik moest op 17-12 naar het ziekenhuis, ik had toen 1cm ontsluiting en kreeg dus een ballonkatheter. Die middag gelijk flinke voorweeen. Heeft niet doorgezet. De ochtend erna had ik 2cm ontsluiting. De gyn wilde dat dit 3cm zou zijn voordat we de vliezen zouden breken dus ik kreeg een hormoonveter. Die middag had ik het idee dat er wel veel gebeurde dus op mijn verzoek nogmaals de gyn laten toucheren. Ik had toen 3/4cm ontsluiting en mocht naar de verloskamer. Toen de vliezen werden gebroken ging het snel. Ik kreeg zelf gelijk hele goede weeen van mijzelf, die ook heel zwaar en snel kwamen. De weeen opvangen ging goed maar ik had ook veel pijn en de weeen kwamen heel snel achter elkaar. Daarom om de ruggenprik gevraagd. Op dat moment hebben ze mij getoucheerd: ik zat op 6/7 cm. Alleen omdat het heeeel druk op de afdeling was kreeg ik deze dus pas 1,5u later. Ik had op dat moment ook gelijk persdrang. Toen bleek dus in de tijd dat ik heb gewacht dat ik naar volledige ontsluiting was gegaan dus dat de ruggenprik gelijk weer uitgezet moest worden. Beetje jammer dat ze het niet vlak voor het zetten nog even gecheckt hebben Helaas vielen door de ruggenprik mijn weeen weg en heb ik nog uren moeten wachten totdat dit op volledige kracht was en heb ik dus ook nog weeenopwekkers gekregen. Het persen ging ook moeizaam het eerste uurtje, vond het moeilijk om de goede "richting" op te persen (bijwerking ruggenprik zeiden ze). Na in totaal 2 uur persen is hij alsnog bij de laatste wee met een vacuümpomp geboren. Hij had alleen nog een laatste zetje nodig, hij had dus ook totaal geen punthoofd gelukkig! Omdat het op het eind te snel ging (ze konden ook geen knip zetten hierdoor) ben ik subtotaal uitgescheurd en twijfelde ze nog of ik naar OK moest om te hechten. Gelukkig hoefde dit niet en werd ik op de verloskamer een uur gehecht, wat best pijnlijk was. Maar was toen wel heel blij dat ik gewoon lekker met mijn mannetje op mijn buik mocht liggen daar. Hij was een erge goede afleiding haha <3 We moesten nog een dag/nacht extra in het ziekenhuis blijven vanwege mijn bloeddruk/ de vacuümpomp bij ons mannetje. Ik was wel blij dat ik nog mocht blijven want ik was heel duizelig (kon niet op mijn benen staan) en kon ook niet plassen waardoor ik nog een blaaskatheter heb gekregen ook. Al met al een pittige bevalling vond ik zelf! Ik kijk er op zich wel positief op terug omdat het opvangen van de weeen mij wel heel goed af ging! Ik heb zelf het gevoel dat als ik de ruggenprik niet had gehad dat het heel anders gelopen zou zijn, dus zou ik ook niet bang zijn voor een volgende bevalling eventueel Gewoon omdat ik zo'n rockstar was in het opvangen van die weeen hahaha Momenteel is onze kleine man alweer 2,5 week oud! Hij houdt ons lekker bezig, maar ben smoorverliefd op hem! Ik zit dus zeker op een blauwe wolk haha! Hij groeit ook goed! Geboortegewicht was 3655, laagste gewicht was 3380, en op de 16e dag woog hij alweer 4210 gram. Dikzakje dus! xx
Gefeliciteerd ingi met de geboorte van j zoon Pittige bevalling maar je bent een bikkel zeg, Well done! 👌🏽
Jammer dat het niet meer zo druk is hier maar wel leuk om de updates te lezen. Wat naar D83 van jullie ziek zijn.hopelijk slaat het de kleine over. Spannend verhaal ingii, hoop dat je inmiddels weer een beetje kunt zitten.. Nette tijden Brenda. Dat heeft je snachts ook wat rust. Hier hebben we onze kleinste vannacht voor het eerst op zijn buik liggen. Hopelijk scheelt dat wat in de slaap uurtjes. Overdag ligt hij in de box heerlijk te ronken op zijn buik dus nu proberen we het ook maar snachts. Op naar het doorslapen! Hopelijk gaat het verder bij de anderen ook goed!
Ja eigenlijk viel het mij 100% mee hoeveel last ik had van mijn hechtingen. Ik spoelde elke keer braaf maar het prikte helemaal niet met plassen. Ook trok het helemaal niet. Ik ben wel vanaf het begin op harde stoelen gaan zitten, het zitten zelf was even pijnlijk maar als ik eenmaal zat: geen last! Op dit moment heb ik nog vooral last van mijn bekken denk ik. Als ik namelijk een stuk heb gelopen of heel actief ben geweest voelt het alsof mijn kruis op mijn voeten hangt/ dat zware gevoel waar ik over heb gehoord. Ik wandel nu elke dag met de wagen+hond, elke keer wat verder, dus goed aan het trainen