Gefeliciteerd D83 en Ingii! Wat een mooie foto's! Bedankt voor het delen. Toevallig Brenda, dat dacht ik ook vandaag...hoeveel procent van de zwangerschappen zijn eigenlijk tweelingen?
gefeliciteerd mooie echo's Imp ik heb even gegoogeld en daar stond dit : Uit statistisch onderzoek is gebleken dat ongeveer 1 op de 100 zwangerschappen leidt tot een tweeling. Maar 1/3 van deze tweelingen is eeneiig. Een identieke tweeling wordt dan ook slechts na 1 op de 250 zwangerschappen geboren. Drielingen komen nog veel minder vaak voor. Volgens de cijfers wordt slechts bij 1 op de 8.000 bevallingen een drieling geboren. De gevallen waarbij een vrouw spontaan zwanger raakt van meer dan 3 kinderen zijn nog veel zeldzamer.
Ow Owl bedankt! Dat zou ik straks idd ook doen... Nou 1 op 100, ben benieuwd. Ik vind het best veel trouwens.
Gefeliciteerd met de goede echo's, wat fijn! Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of we ook een tweeling in ons groepje geboren gaat worden. Hoe zouden jullie dat vinden? Wij hebben het er al over gehad (vrienden krijgen een tweeling). 't Lijkt ons wel pittig, maar ook wel weer heel mooi. We zullen het zien bij de 1e echo Vermoeidheid begint hier echt erger te worden. Ik kan de hele dag wel slapen (maar wel een beetje jammer met dat mooie weer)... Verder ook weinig puf om iets te doen.
Denk dat het even schrikken zou zijn, maar niet minder welkom! Bij ons in de familie wel veel tweelingen, dus de kans is er zeker.. Ik zie inmiddels beetje op tegen morgen. Tennis zelf behoorlijk actief (3-5 keer per week) en speel dus ook competitie. Vorig weekend was het rust weekend maar dit weekend mogen we weer. Normaal heb ik er altijd enorm veel zin in maar nu zie ik er tegen op. 28 graden en dan 5 wedstrijden spelen als team, dus zelf 2 wedstrijden.. Weet niet echt hoe ik dat vol moet gaan houden
Toevallig vroeg ik t vandaag ook aan de Gyn; maar hij zei voor nu is t er 1... Ik ga er zelf ook vanuit! t zal wel heel erg schakelen zijn als t er twee blijken te zijn want heb er al twee. Vier kindjes ineens is wel heel wat anders dan drie.. Als t aan mij ligt vind ik 1 meer dan genoeg! Maar als t zo is dan is t zo n moet t gwn zo zijn... Poeh Brenda lijkt me heftig sporten in die hitte Ik doe t j Nie na.. Al is de kids vermaken en verzorgen op deze leeftijd ook nog best intensief haha maar niet te vergelijken met tennissen ntl Succes en als Nie gaat op tijd stoppen! Aan j kindje en jezelf denken!
Hoi dames! Ik schreef altijd mee in de 1-15 december groep, maar omdat ik ben teruggezet in mijn termijn val ik nu toch echt in deze. Zou ik hier ook mogen meeschrijven? Ik ben 29 jaar en momenteel ongeveer 7 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. Dat betekent dat ik ongeveer 17 of 18 december ben uitgerekend. Twee weken terug heb ik een echo gehad vanwege vermoeden van bbz, maar gelukkig zat de boon prima op zijn plek. Met 5.4 zagen we zelfs al een kloppend hartje! Vandaag ben ik weer voor een echo geweest, en het hartje klopte nog steeds! Ik heb mijn hele leven gehoord dat ik moeite zal hebben zwanger te worden en te blijven, dus ik kan nog steeds niet geloven dat alles goed gaat zijn, dus ik kan het nog nauwelijks geloven... maar het ziet er toch allemaal echt - so far so good - allemaal positief uit! Edit: het is er overigens maar een, dus die potentiële tweelingmoeder uit deze groep zal ik niet zijn.
Welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat t toch is gelukt en duim dat je een onbezorgde zwangerschap tegemoet gaat!
Welkom! Wat moet dat een fijn gevoel zijn dat het toch gelukt is en dat de echo's goed zijn. Gezellig dat je hier mee komt schrijven!
Wat fijn weer goede echo's bij jullie ik geniet ervan hoor!! Ik zal maandag wel posten hoe het bij mij afgelopen is. Ben nu vooral aan het genieten van het weer, wat heerlijk zeg! Op naar een nieuwe ronde!
Welkom en gefeliciteerd kitsune! @Tweeling: wij hebben geen tweelingen in de familie en ik ben nog best jong dus kleine kans. Denk dat het echt pittig zou worden een tweeling..
Goed zo meid, lekker doen! Heerlijk dat je er zo relaxed in staat. Dat had ik ook en het helpt echt voor een snelle verwerking en op naar de volgende ronde. Ik werd 1x ongesteld en daarna was het raak. Hoop dat het jou ook zo snel gegund is!
Wat goed Jill!! En idd het weer is heerlijk! Ik hoorde laatst iemand zeggen dat als een zwangerschap voor de 8/9 weken een miskraam wordt dat er dan ook iets echt mis is met het kindje, je lijf breekt het niet zomaar af... Vond dat op zich wel een eyeopener. Hoe is het met alle dames? Hier nu met vlagen misselijke en behoorlijk duizelig/hartkloppingen. Maar verder oke 😉
Ik ben ontzettend snel moe en de hele dag weeïg, niet echt misselijk, maar onprettig zeg maar. Ik wilde eerst geen tweeling, was er zelfs een beetje bang voor. Maar na b* maakt het me niet meer uit hoeveel het er zijn (al zijn het er 4 haha) of van welk geslacht, zolang ze maar gezond zijn.
Ik zag vandaag in Venlo een kinderwagen met 3 maxicosi's er op... Moet er toch niet aan denken... Hier ook de hele dag weeïg en moe. Net met fietsen ook wat last van mijn heup/bekken. Tevens nog altijd pijn in mijn buik... Wel met ups en downs, maar zie op tegen de eerste dag na mijn vakantie...