Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad, bij de vorige zw lukte het uitwendig prima bij 9 wkn. Dus stiekem ga ik daar nu ook vanuit. @luca welkom! Poeh heftige situatie! Maar erg dapper van je om door te gaan. @jajo ja mijn voorgevoel neigt naar een meisje en wil het zeker weten met de 20 wkn echo horen we het wel. Ik vind het zonde om daar een extra echo voor te doen en betalen. Met mijn zoontje had ik ook gelijk terwijl manlief toen van een meisje overtuigd was. Nog meer dames waarbij het vorige zw klopte? Het schijnt dat vrouwen het toch best vaak goed hebben
@luca wat goed dat jij wel de verantwoordelijkheid wil dragen! Welkom hier. @geslacht, wij willen tot nu toe niet weten wat get gaat worden. Bij E. Wisten we het wel dmv een pretecho met 16 weken.
Wij willen wel weten wat het word, maar denk dat we weer tot de 20 weken echo wachten net als bij onze dochter. Ik heb zelf het gevoel dat het een jongetje word maar mijn vriend denkt een meisje haha. @honger..ik heb altijd dat ik snel tril en flauw ben dat ik wel moet eten, maar echt een hongergevoel niet doordat ik steeds het misselijke gevoel heb.
Hallo Luca! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me heel heftig. Ik hoop dat je heel veel liefde en geluk mag ontvangen en dat je een fijne zwangerschap en een prachtig kind mag krijgen. @ voorgevoel; ik denk echt dat het een meisje is. Zoals ik bij mijn zoon het gevoel had dat het een jongen was, zo sterk is dat gevoel nu weer. Het maakt me niet uit, laat ik dat voorop stellen. We hadden nooit verwacht een tweede te krijgen, hoewel de wens er absoluut was. Maar bij mijn zoon kon ik een winkel inlopen en werd ik alleen tot de jongenskleding aangetrokken. Ik keek niet eens naar de meisjes. Dat heb ik nu andersom. Zou wel tof zijn als het dan ook een meisje blijkt te zijn. En dan 'hebben' we er 1 van elk. Lijkt me mooi om te zien hoe een meisje er van ons uit zou zien. Maar jongens zijn zooo te gek en hoe geweldig is het als we nog zo'n prachtexemplaar mogen hebben? De echo staat op 2 juli, dan weten we het hopelijk. Ik ben dan tussen de 15/16 weken. Afhankelijk wat de termijnecho bepaald. Hier net een overheerlijk solero ijsje op. Ik keek er al een paar dagen naar uit, maar mommybrain, ik vergat ze steeds mee te nemen. Die smaakte net nóg lekker dus Verder nog naar de Prenatal geweest en 2 shirts gehaald. Mijn eigen tshirt zaten al een beetje strak, want echt zomerkleding had ik niet meer van vorig seizoen, maar met mn buik nu is het hopeloos. Ben helemaal blij nu en wat was het moeilijk om niet meteen babyspul te kopen! Man stond al te kwijlen bij een Nijntje Babygym en dook al meteen tussen de knuffels. Maar we willen echt geslachtgericht shoppen, dus nog even wachten met de meeste aankopen. Hebben jullie al wat gehaald? Hier dus alleen het rammelaartje. Maar ow wee als het vakantiegeld er straks is. Pfff Dat word moeilijk inhouden hoor
Honger heb ik ook ja! Maar vervolgens smaakt niks me en krijg ik overal buikpijn van (behalve patat, dat smaakt lekker en krijg ik geen buikpijn van). Stja, toch maar gezond proberen te eten Voorgevoel.. Ja mijn voorgevoel zegt een jongen maar mijn man denkt een meisje. Wij willen het wel weten bij de 20 weken echo. Zijn te nieuwsgierig en daarnaast vinden we het ook praktisch om te weten
Bedankt voor het warme welkom! Ja pittig zal het vast worden, maar ik ben positief ingesteld en goed omringd dus kom er wel uit Helaas niet mijn familie in de buurt, aangezien ik in het buitenland woon. Maar goed, dat ben ik gewend met mijn dochters dus ook dat komt vast wel op zijn pootjes terecht Ik las iets over vermoeidheid.. Daar heb ik nauwelijks last van eigenlijk. Of nouja, ik ben altijd zo druk dat ik het verschil nauwelijks merk.. Kan er wel van genieten om 's avonds lekker extra vroeg naar bed te gaan. @eten; nee totaal niet, ik moet mezelf echt dwingen om te eten, heb nogal wat last van misselijkheid gehad en inmiddels zakt het wel, maar de eetlust is nog niet echt terug. @voorgevoel; ja heel sterk een jongen. Gebaseerd op het verschil in symptomen vooral, en ook ja gewoon het gevoel. Maar bij beide meiden dacht ik ook dat het een jongen was en dat was mooi mis! Dus we gaan het zien Hier bestaan pretecho's niet, dus zal toch moeten wachten tot de echo tussen 22/24 weken. Maar ik denk het dan toch wel graag te willen weten, mocht er jongenskleding moeten komen. Voor een meid heb ik alles nog maar voor een jongen is het een ander verhaal hihi. @Aankopen; verder geen aankopen gedaan. Al het grote spul heb ik nog, moet alleen op zijn tijd een wiegje kopen maar dat komt later wel.
Ik heb geen heel sterk voorgevoel, maar ik denk een meisje. Mijn man denkt een jongen. Wij gaan met 15 weken een geslachtsbepaling laten doen, we willen het wel heel graag weten voordat we spulletjes gaan kopen.
Prachtige echo jajo, gwn al n mini mensje Leuk dat j toch bent geweest Brenda, je geheimpje is nog veilig Ja slapen is de beste remedie maar heb twee kinderen van 2&3 dus overdag slapen kan alleen als ze beiden even ondergebracht zijn bij familie.. Zal eens kijken naar t magnesium gehalte in m'n pillen Welkom Luca, goed dat j vooruit aan t kijken bent in een niet makkelijke situatie Dikke knuffel n schrijf lekker van je af! Geslacht.. Ik ben niet overtuigd dat t weer n jongen is zoals ik bij de jongens dus wel had maar kan ook niet zeggen dat ik zeker weet dat ik n meid krijg.. Voor m'n gevoel wel n grote kans omdat ik van m'n migraine af lijk te zijn en dit wel bij beiden jongens had vooral bij de tweede (hen dit al vanaf m'n 18e n ben nu 32) Ook meer moe en meer gevoelige tepels dan bij de jongens.. Verder is t egt nog spannend hoor 24 juni weten we t
Oh dat is al snel d83! Hoe ver ben je dan, pas net 13 weken toch? Wij weten het als het goed is 8 juli. Dan hebben we een uitgebreide echo en kijken ze ook. Kan bijna niet wachten!!! Zo spannend en leuk. Ik denk dat het een meisje wordt. Vorige zwangerschap groeide m'n borsten als kool en m'n buikje was bij 17 weken nog nauwelijks zichtbaar. Nu helemaal andersom. Begin al een buikje te krijgen en m'n borsten zijn nog niks gegroeid en ook niet gevoelig.
Klopt ben dan 13 wk en 1/2 dg In Lommel (be) doet Marita t al met 13 wk Ben bij beiden jongens ook geweest
Grappig hoe je al zo n voorgevoel kan hebben he O wat zal ik zenuwachtig zijn als we daar binnenstappen Ik was onderweg zo zenuwachtig hield t Nie meer vd spanning! T wordt zo echt en anders als j weet wat je verwacht
Hey Meiden, ff een vraagje is bij jullie het vaak moeten plassen ook minder? Ik moest de afgelopen weken wel drie keer voordat ik ging slapen en sinds een week is dat niet meer hebben jullie dat ook? Maak me zo snel druk waarschijnlijk om niks maar dacht zal het toch ff vragen ☺️
De kwaaltjes gaan hier sowieso wat op en af Fem...Ik merk dat mijn buik gisteren weer wat dunner was... Mijn darmen zijn iets minder op hol...dus daar zal het mee te maken hebben. Plassen is hier de ene dag continu en ook 3 keer snachts, en de andere dag weer stuk minder... Geslacht...ik dacht bij de vorige 2 jongetjes...dat waren meiden. Dus nu denk ik een meid en zal het een jongen worden neem ik aan. Wij wachten tot de 20 weken echo. De vorige keer hebben we een extra echo met 17 weken gehad maar achteraf hadden we die 3 weken ook nog wel kunnen wachten. En met die 17 weken echo ontdekten we nare dingen dus daarom wil ik het nu ook gewoon niet weer denk ik.
Hi dames, heb even jullie advies nodig... Heb vanavond een verjaardag waar ik wel graag heen wil, maar zodra ik geen alcohol drink zal iedereen vragen 'oh ben je zwanger?' hebben jullie een goed smoesje om te zeggen dat je geen alcohol drinkt?
impboh meid dat snap ik wel! Hier was het een beetje eht zelfde verhaal. Maar krijg sowieso met 15+5 een uitgebreide echo en die zal het spannends worden van allemaal. Net als jouw 20 weken echo. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het het liefst zo snel mogelijk weet, mocht het weer fout zijn. Newmommytobe appelsap in een wijnglas? Cola drinken en zeggen dat het baco is? (Alleen tegen de gastvrouw vertellen. Ik heb de eerste week m'n pieper mee gebroken en gezegd dat ik dienst had. Dat scheelde. Maar alle smoesjes van niet lekker en daarom niet drinken, maagklachten, antibiotica, iedereen heeft het dan toch wel door. Toen ik de keer zwanger was iedereen aan tafel champagne gegeven en mezel dubbelfris, niemand zag het een half uur later aan komen toen we vertelde dat ik zwanger was 😂 Maar waarom drink je dan wijn. Haha
Zeggen dat je een blaasontsteking hebt en dus antibiotica hebt. Let er dan wel op dat je ieder uur even naar de wc gaat (ook al moet je niet) want anders val je door de mand Of.. Als het thuis of in een kroeg is: alcoholvrije wijn of dubbel fris in een wijnglas. Als je in een kroeg of restaurant een lid van de bediening in vertrouwen neemt dan komt dat helemaal goed
Ik zou zeggen dat je je niet zo lekker voelt en/of last hebt van je maag. Dan is alcohol geen goed idee. Als iemand de smoes van antibiotica gebruikt check ik altijd stiekem de buik. Ik heb die smoes namelijk al een paar keer gehoord die waren ook zwanger maar t kan zomaar dat ze er wel intrappen natuurlijk.
Ohhh, dat wordt extra moeilijk als tot nu toe iedereen het geslacht wil weten! Of heb ik ergens overheen gelezen? Gaan jullie het ook allemaal openbaar maken? Kwaaltjes.. Op en af.. Mehh ik moet zo de avonddienst in, maar ben zooo moe met een vleugje misselijkheid...