Dank voor de kraamzorg tips! Ga er dit weekend maar even in verdiepen denk ik. Zo moeilijk, al die keuzes! Ik blijf ook hier schrijven. Misschien later ook nog wel naar FB.
Wow kraamzorg ben ik ook echt nog niet mee bezig geweest. Moet dat nu al? Eerst volgende week maar een goede eerste echo afwachten.. Hoe zijn de echo's van gisteren en vandaag gegaan meiden? En newmomtobe is het bloeden inmiddels gestopt bij je?
Goedenavond allemaal, Ben even een paar dagen afwezig geweest, ik kreeg namelijk maandagavond een bloeding, verloor nogal wat helder bloed en ben enorm geschrokken natuurlijk. Gister nog de hele dag wat verloren maar uiteindelijk hield het op. Omdat ik toch naar de gyn zou gaan, vanochtend dus langs geweest. Had er geen goed gevoel over, maar alles gaat gelukkig nog helemaal goed! Waarschijnlijk een gesprongen vaatje geweest na wat overdreven inspanning. Heb ook een paar mooie echo's gekregen, kleintje was al druk aan het bewegen en hartje klopte goed, mooi om te zien! Het is verder voor mij nu even wennen, nu ik 'officieel' zwanger ben.. Vind het allemaal heel erg spannend, en het mijn humeur gaat met ups en downs. De vader voor de laatste keer gesproken een week geleden, toen is hij hier zielig komen doen me smeken om abortus te laten plegen omdat zijn leven anders voorbij zou zijn, kreeg ie vervolgens een paniekaanval en hebben we het gesprek af moeten kappen omdat hij niet meer rustig werd. Ik heb dus wel aangegeven dat ik het wilde houden maar misschien dat ik voor zijn idee evt nog van mening zou veranderen, geen idee.. Ik dacht daarom nog wel wat te horen over een evt vervolggesprek al hij eenmaal weer gekalmeerd was maar het blijft radiostilte. Mijn omgeving vindt dat ik hem zelf maar moet laten komen voor contact, als hij wil weten hoe nu verder. Er is niets duidelijk uitgesproken van geen van beide kanten, dus ik heb geen idee of hij op de hoogte wil zijn, of en welke rol hij wil spelen.. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je als man maar liever in het ongewisse blijft over een eventueel kindje op komst.. Je wil toch minstens weten waar je aan toe bent lijkt me en dan besluiten of je wel of niet in het leven van je kind wilt zijn? Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een volwassen vent van 35, soms heb ik het idee dat ik met een 16 jarige te maken heb.. @Newmomtobe; heb hetzelfde gehad, mijn gyn zei inderdaad dat als de bloeding vanzelf weer stopt het waarschijnlijk een gesprongen vaatje is. Advies is wel het rustig aan te doen en niet (zoals ik deed) met kartonnen gaan lopen slepen en op je knietjes de vloer boenen Na gemeenschap schijnt het ook normaal te zijn. Ik hoop dat je je niet al teveel zorgen maakt, en anders gewoon bellen voor een echo (of desnoods zelf betalen bij een pretechobureau), er is immers niets wat meer gerust stelt dan je kindje vrolijk zien spartelen! @ Kraamzorg; heb ik hier niet, bevallen is standaard in het zh en je blijft ongeveer 3 dagen. @ fb groepje; doe ik voorlopig nog even niet, misschien later nog Hoe zijn de andere echo's gegaan? Hoop dat iedereen een mooi frummeltje heeft mogen bewonderen! Voor de lijst; heb de afspraak voor de termijnecho op 6 juni!
Goedenavond dames, hier is het bloeden nog niet gestopt maar heb wel het idee dat het minder wordt... Bedankt voor je verhaal Luca, voel me nu wel weer wat zekerder van mijn zaak ☺️ Ik hou het nog even in de gaten en als het echt nog lang aanhoudt bel ik nog een keer met de verloskundige... Ik zit in de Facebook groep maar blijf hier ook nog wel kletsen hoor, gezellig! Wat betreft kraamhulp; ik heb hier nog helemaal niet over nagedacht, wist ook niet dat je dat al zo vroeg moest regelen? Ik wacht eerst mijn afspraak bij de VK even af, en dan hoor ik hier vast wel iets over. Ben ook wel eeg benieuwd naar de dames die echo's hebben gehad; hebben jullie ook al mooie plaatjes? 😉
Hoeft ook Nie super vroeg hoor maar meer omdat december n drukke maand is en ivm de feestdagen werd hier t advies gegeven omdat t op tijd te regelen Iemand van ons had t laatste plekje bij t Bureau naar keuze Tis zo geregeld en afzeggen kan altijd nog
Gelukkig ben je gerustgesteld newmomtobe dat is dan egt even flink schrikken Wat n rot situatie met je ex.. Heel vervelend zo n gesprek waarbij die je probeert te overtuigen van n situatie waarvan hij denkt dat t beter is voor m.. Volg je gevoel en vertrouw in jezelf Jij weet wat t beste is voor jou n je kindje Sterkte
Ik had ook een echo vandaag! Alles was goed, hartje klopte, verdubbeld in lengte (nu 2,6 cm) en termijn klopte Beeb was ook aan het bewegen en je ziet al beentjes enzo
Wat een mooie foto Ingii! Wat een toestand Luca! Maar wel fijn dat je de baby hebt gezien en dat alles goed gaat! Kraamzorg ga ik morgen regelen. Vanavond echo en ik ben mega zenuwachtig. Maar ik wil eerst zien dat het goed zit voordat ik dingen ga regelen. En tuurlijk is december een speciale maand maar dat geld net zo goed voor de zomervakantie. Hier zitten meerdere bureaus dus ik maak me nog niet zo druk daarover.
Gisteren dus een echo gehad. De schatting van de vorige keer blijkt aardig te kloppen. Vandaag 8W 4D 25 december uitgerekend, hoe verzin je het haha. Het zag er allemaal goed uit. Het hartje klopt mooi snel etc. Kraamzorg inmiddels aangevraagd.
Mooie echo's dames!! Dat moet geruststellend zijn 😊 Ik mag volgende week zaterdag voor de echo, pfff duurt lang! Wel heb ik gisteren intake vk gehad. Alles was prima, baarmoeder zat 3 vingers boven mijn schaambeen dus dat was heel netjes voor de (verwachtte) termijn. Toch al een beetje zekerheid! Luca: poeh wat heftig allemaal, vooral om dat je er toch alleen voor staat. Hopelijk draait de vader nog bij?!
Fijn PCOS! @Klein: Dat duurt lang dan he dat wachten. Wel fijn dat je iig wel een intake hebt gehad. Hoewel dat voor mijn gevoel omgekeerde volgorde eerst. Ik wil eerst zien dat er een baby is voordat er een dossier aangemaakt word. Maar misschien is dat wel mijn onzekerheid hoor. De vk doet dat natuurlijk veel vaker en het zal wel niet zo vaak voorkomen dat bij de echo blijkt dat er geen baby is... @Hier: Ik ga zo maar weer eens proberen mijn avondeten nu vast te eten, 's avonds eten lukt echt niet meer. En vanavond echo. *stuiter* *stuiter*
Tja ik had ook liever eerst een echo maar daar is geen reden voor. Bij mijn zoon ook eerst een intake gehad en later de echo. De vk vertelde dat zolang je kwaaltjes hebt, geen bloedverlies met buikpijn dan is de kans klein dat het mis gaat of is gegaan. Volgens haar ruimt je lichaam het echt op als het fout is. En daar geloof ik ook zeker in, heb wat meer vertrouwen in je lijf 😉 En ik wil niet steeds bezig zijn met 'het kan ook fout gaan/zijn' Ik probeer ervan te genieten! Het is een bijzondere tijd, hoe het ook loopt
Ik heb een echo gehad! Het hartje klopt en de baby bewoog! Verder 3 dagen vooruit gezet maar ik laat me eerst even op deze datum staan omdat het bij de termijnecho weer aangepast kan worden.
Wat fijn meiden, gefeliciteerd met de goede echo's!! Wat moet dat een fijn gevoel zijn! Merk dat ik echt met de dag meer onzeker word.. Ik voel niks, ik voel me niet anders, enige is dat ik niet ongesteld ben geworden en twee streepjes op de test had 4 weken geleden.. Maar zo onzeker door geen kwaaltjes.. Word echt gek! Dinsdag echo en hoop dan op goed nieuws en bevestiging
@brenda heel erg herkenbaar hoor, ik heb ook nergens last van... Niet moe, niet misselijk, geen gevoelige borsten... Alleen had last van bloeding, maar dit lijkt vandaag gelukkig minder te worden. Ik kan ook niet wachten op de bevestiging van een echo, want is ook hier allemaal nog heel onwerkelijk. Voor mijzelf, maar voor mijn partner geldt dit nog erger
Laat het maar snel volgende week zijn dan hebben de echo's gehad! Heb jullie de docu gezien afgelopen zondag? Negen maanden in de maak? Erg mooi om te zien, volgens mij komen er meerdere afleveringen want deze ging over de 1e 8 weken
@brenda: ik heb ook helemaal nergens last van.... 2 week geleden echo gehad en het hartje klopte... dus het zegt echt helemaal niks! Komt allemaal goed wees blij dat je niet kotsend boven het toilet hangt ;p Mn vriendin is van de week bevallen van een dochter haar kindje zit dus precies tussen mijn 1e en 2e in! Zo gezellig! 7 juni heb ik weer een echo... ik ga vragen of ze dan al een voorspelling kan doen over het geslacht (aan de hand van de nipt theorie ofzo) bij mn dochter had ze het goed dus kan het niet laten om het weer te vragen ;p ik ben veel te nieuwschierig