16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Hi Juni,

geen idee wat CMV is .... zal eens google-en... hoewel ik mijn hele leven al katten heb, heb ik ook geen antistoffen tegen toxoplasmose.. voorzichtig aan doen maar dus!
    Wat houdt het belgische traject in als ik vragen mag?

oudejaarsdag wow dat is wel een spannende dag :) wie weet beval je wel klokslag 24:00 ;) maar kan me voorstellen dat je het liever ietsje eerder hebt. en dan thuis op de bank met een glaasje champagne ;)

het viel me gisteren op dat etensluchtjes nadat ikzelf gegeten heb me heel zwaar vallen.. Het komt bij vlagen op. mijn vriend at gisteren heel laat na de sport en kon de lucht maar moeilijk verdragen. heel lullig want zo werd eten voor hem niet echt "gezellig" :D
    dat hongergevoel is herkenbaar. geen zin in eten maar wel honger hebben blijft wel een beetje een vreemd iets :)

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hoewel een kerstkindje wel zijn charmes heeft natuurlijk!
    Ik begrijp je stress. Ik lust nu bijvoorbeeld nog steeds koffie, en brood, kaas, chocola. Dat is sowieso mijn lievelingseten, maar bij mijn dochters kon ik het niet zien of ruiken. Dat brengt me dan wel aan het twijfelen. Maar anderzijds zou ik heel graag een zwangerschap hebben zonder misselijkheid want ik heb een fobie voor misselijkheid/overgeven.
    Maar wat spannend dat je vrijdag al je eerste echo hebt!
    Ik moet langer wachten, bij de gyn waar ik ga doen ze pas rond de 8 weken de eerste echo. Nog zo lang wachten!

3. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Number2: dat betekent dat ik niet naar een VK-praktijk ga, maar meteen naar een gyn. Bevallen doe ik sowieso in het ziekenhuis. Verder heb je dan vanaf dat je 8 weken bent, elke maand wel een controle met echo. En je wordt dus op een aantal zaken getest waar men in Nl niet op test (de helft van mijn familie is Nederlands dus weet er daardoor ook wat van). oa op CMV, dat kun je krijgen door contact met speeksel en andere lichaamsvloeistoffen van (vooral) baby's, kleuters en schoolgaande kinderen. Daarom moeten kleuterjuffen in België preventief stoppen met werken vanaf dat ze weten dat je zwanger bent. Als je het virus pas voor de 1e keer krijgt tijdens de zwangerschap, kan het overgaan op de foetus met alle gevolgen van dien. De boodschap is dus goed handen wassen en niet uit het glas van een ander drinken en oppassen met kusjes van kinderen.

Dat kan ik me goed voorstellen van die etensgeuren als je zelf al vol zit. Hopelijk krijg je er niet te veel last van.

4. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik voel me nu nog goed, maar met vlagen voel ik een beetje misselijkheid. En dan denk ik: oja, zo was dat. Maar ik hoop toch zo dat het echt weg blijft deze keer. Durf er niet op te hopen... Gewoon maar afwachten denk ik. Ik heb wel van die tabletjes Okugest van VSM gekocht. Dat is een homeopathisch middel en schijnt goed te helpen bij (zwangerschaps)misselijkheid. Ben benieuwd of ze ook bij mij werken, maar tot nu toe voel ik me nog te goed om ze te nemen. Denk dat ik ze bewaar in het geval als het echt erger wordt.

Hebben jullie het verder al tegen mensen verteld?

5. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    bedankt voor de uitleg!
    ik moet ook bevallen in het ziekenhuis. bij mijn eerste heb ik veel bloed verloren . door een erg grote placenta die wat moeilijker los kwam. als het allemaal goed is volgende week na de controle echo ga ik wel naar de VK. hopelijk maar want dat betekend dat t allemaal voorspoedig gaat.
    fijn dat je veel controle echo's krijgt vanaf 8 weken. het is toch heerlijk om even een kijkje binnen te nemen he ;)

6. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    hopelijk blijft het een beetje weg inderdaad maar wel slim dat je ze al in huis hebt gehaald. ik ga ze ook een opzoeken...
    nee wij hebben het nog niemand verteld. eerst de echo's afwachten.

7. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Elisabetta: ik hoop voor je dat het wegblijft nu. Wij hebben het nog aan niemand verteld. Ik zie er eerlijk gezegd tegenop om het aan mijn ouders te vertellen, die zullen toch niet enthousiast zijn vrees ik, die vonden me 2 jaar geleden al 'te oud' denk ik. Hebben jullie het al verteld?

Number2: hopelijk mag je bij de VK blijven gaan.

8. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Kreeg je de vorige keer een aparte reactie dan van je ouders? Ik vind je niet te oud hoor :) Wij hebben het ook nog niet verteld. Ik denk dat ik het wel volgende week tegen mijn ouders zeg als we daar gaan logeren (zeker als ik dan erg misselijk ben). Mijn oudste dochter zit al op school, dus we vertellen het pas tegen de kids als ook de hele wereld het mag weten. Haha. Anders praat die zo haar mond voorbij op school.

9. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ik vind je ook zeker niet te oud.... soms lopen dingen nu eenmaal zo in het leven en krijg je je kindje als je iets ouder bent .. tegenwoordig krijgen veel vrouwen op latere leeftijden een kind.
    ik hoop dat je ouders er positief in zullen staan maar begrijp je gevoel goed... ikzelf ben ouder.. 41 sinds 2 maanden :/ zolang je jezelf fit genoeg vind om zwanger te zijn en nog helemaal opnieuw kunt en wilt beginnen met zo een wondertje dan ben je jong genoeg hoor.

10. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Helemaal mee eens Number2! :) Moederliefde kent geen leeftijd!

11. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Number2 Is het ook anders qua controles of testen enz als je al ouder bent en zwanger?

12. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Hi Elisabetta, volgens mij niet meer. toen ik vorig jaar zwanger was is verteld dat dat "vroeger" wel was maar tegenwoordig niet meer. alleen als er afwijkingen in de familie voorkomen of als je zelf eerder zwanger bent geweest van een kindje met een afwijking dan wel. maar dat geldt voor alle zwangeren ongeacht de leeftijd denk ik.

ik heb zelf vorige week al wel een controle gehad maar dit had te maken met een cyste. ik heb dus al wel even kunnen spieken binnen maar alleen het vruchtzakje gezien. de ene dag nog niets en 2 dagen later een mooi zwart zakje. :)

13. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    precies! en iedereen heeft wel een mening maar die leggen we dan maar naast ons neer toch :)

14. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Oh bijzonder zeg dat je het vruchtzakje hebt gezien. Ik vind het toch zo wonderlijk hoe dat allemaal groeit van binnen!
    Heb je momenteel een cyste?

15. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ja en echt ook in zo een korte tijd al zoveel verandering in je lichaam.:)
    het schijnt heel normaal te zijn om in het begin van je zwangerschap een corpus luteum cyste te ontwikkelen.. die zorgt ervoor dat je zwangerschap in stand blijft tot de placenta de aanmaak van progesteron overneemt (vanaf een week of 12). die cystes kunnen best groot worden. ik had een zeurende pijn in mijn liesstreek en wist dat een bbz niet al met 4-5 weken klachten zou geven. na controle bleek het dus een cyste te zijn. niet heel groot maar in combinatie met prikkelbare darmen schijnbaar wel duidelijk voelbaar. de gyn gaf aan dat dat bij een prille zwangerschap hoort dus het is heel goed mogelijk dat er veel vrouwen zijn in dit forum die zo'n zelfde cyste hebben zonder het te weten ;)

16. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Oh joh, dat wist ik helemaal niet. Gaat de cyste vanzelf weg?

17. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ja als het goed is na het eerste termijn dus met een week of 12. :) volgende week een controle echo dus ben benieuwd. !

18. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Hoop het voor je! En hopelijk heb je er niet teveel last meer van.

19. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Dank je wel ! het blijft wel gevoelig maar ik weet nu gelukkig wat het is. :)

20. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Mijn ouders hebben zelf 2 kinderen en vinden dat precies wel genoeg. Ook bij mijn zus waren ze niet erg enthousiast toen ze ooit zei dat ze zwanger was van de derde. En zij was zoveel jonger dan ik. Maar bedankt dat je (en jij ook Number 2) mij een hart onder de riem steekt wat mijn leeftijd betreft. Het feit dat we na slechts 2 keer proberen in 1 ronde zwanger waren, geeft volgens mij toch aan dat mijn lichaam het nog aankan. Natuurlijk weet ik niet of dit blijft goed gaan, maar dat weet je nooit.
    Ik snap dat je het misschien wel moet gaan zeggen tegen je ouders met misselijkheid enzo. Wij gaan het voorlopig ook nog niet aan de kinderen zeggen, vooral de jongste kan echt niet zwijgen.

Deel Deze Pagina