Meiden/dames, beginnen jullie inmiddels ook al zwaar geïrriteerd te raken als er mensen/spullen te dichtbij je buik komen? Was vanmorgen in de winkel met mn zoontje. Ik zet de buggy naast de groente en loop voor mn zoontje langs om groente te pakken. Komen er vervolgens, tíjdens dat ik een poging waagde om terug te lopen naar de achterkant vd buggy, twee mensen met karren naast de buggy staan en gaan met elkaar kletsen. Hele gangpad bezet natuurlijk (op luttele centimeters na).. Maar waar ik intern pas écht witheet van werd is dat ze écht hadden kunnen zien dat ik zwanger ben, en me alsnog mn buik laten fijndrukken tussen buggy en winkelwagen... Grrr.. never wake a sleeping kitty, then she becomes a roaring lion!
haha wat een verhaal!! . Ik roep altijd heel hard "PARDON mag ik er even langs!!" en wacht net zolang tot ze weggaan ik ga me er niet langs persen hoor, ze gaan maar opzij en anders trek ik eigenhandig het wagentje opzij. snappen ze het vaak wel snel. wat ik wel heb, is dat ik vaak denk dat ik ergens nog wel tussendoor pas en dan klem kom te zitten. bv bij het uitstappen met de auto haha normaal geen probleem maar nu zit ik klem tussen de deur of tussen de spiegels van auto's
Haha, dit is herkenbaar! Moet nog even wennen aan mijn nieuwe omvang! En verder doe ik het net zoals jij Number, gewoon even (zeer duidelijk) vragen. Ik was trouwens zaterdag nog op een festival, dacht dat het nog wel kon... uiteindelijk doodmoe, gek van alle mensen, met buik- en rugpijn en de tranen in mn ogen van de gierende hormonen na een paar uurtjes weer vertrokken. Ben ook helemaal geen festivalganger, maar deze is vlak bij ons en pakken we ieder jaar mee.. Sommige dingen moet je dus gewoon niet meer willen en vooral laten. Ik focus wel lekker op het kamertje en de wieg die gisteren geleverd is.
Oef kan me voorstellen dat een festival nu niet meer zo makkelijk mee te pikken is he wat leuk, nieuwe spulletjes bij ons is het kamertje zo goed als af. zal binnenkort even een fotocollage maken. nu staan alle dingen zoals de kinderwagen etc nog in de weg.
Hahaha, ik zie t al voor me Helaas ging t karretje opzij douwen niet (stond er met mn rug naartoe) en had ik nogal haast en was bovendien al halverwege op weg, dus vond het een beetje zinloos om alsnog te gaan vragen of ik er ajb. langs mocht. Me omkeren om het te vragen ging ook al geen eens, want zat op deze manier al klem.. en om nou met mn rug naar hun toe te gaan lopen schreeuwen... Kortom: ze konden van mij de pot op en hadden maar beter moeten kijken
ik heb het gisteren nog eens nagevraagd over hoe het zit met bevallen MET en ZOnder medisch indicatie. Er zijn schijnbaar 3 variaties op bevallen in het ziekenhuis: 1) je wilt niet thuis bevallen maar in het ziekenhuis, dan is je bevalling poliklinisch met je eigen VK. dit betaal je zelf. 2) De VK bepaalt dat je in het ziekenhuis moet bevallen door ervaring met je vorige bevalling: je bevalt poliklinisch met je eigen VK met markering plaatsbepaling, je betaalt dit niet zelf maar je ziektekosten verzekering 3) geheel medisch: dan wordt je tegen het einde van je zwangerschap overgedragen aan het ziekenhuis en beval je met een VK uit het ziekenhuis onder begeleiding van een (assistent)gyn. ik val in de 2de catagorie schijnbaar, vandaar dat ik wel mijn eigen VK zal hebben en het medische team staat standby voor het geval dat nodig is.
@Number2: jij ook al zo'n visuele mind dus? Weer wat wijzer geworden vandaag! Dacht altijd dat als je zelf kiest voor een ZH-bevalling, je niet je eigen VK mee neemt maar je onder supervisie van een gyn. komt te vallen. En dat die 2e optie ook bestaat is ook vh. eerst dat ik daarvan hoor, ook daar van had ik eigenlijk altijd gedacht dat je dan dus doorgestuurd wordt naar het ZH en bevalt onder supervisie van een gynaecoloog (en dus niet je eigen VK). Ik moet nog maar eens zien of ik komende afspraak al mn vragen voor ga leggen. Heb zelf mn afspraak laten vervroegen (zal later de lijst nog aanpassen), maar heb dan niet de VK die ik zo graag heb. Weet niet welke ik wel heb, dus afhankelijk daar van bespreek ik sommige dingen wel of niet. Heb iig. al mn vragen (meestal zijn het er niet zo veel, nu wel) opgeschreven zodat ik niks vergeten kan
@hummeltje haha geniaal ik zou ook helemaal gek worden. Mijn lontje is sowieso nog maar heel kort met dat soort dingen, terwijl het me voorheen niet zo erg stoorde word ik nu echt zwaar chagrijnig van zoiets @Number2 oh ideaal nu snap ik hoe het in elkaar steekt. Op internet staat t niet overal even duidelijk hoe het precies werkt. Mijn verloskundige zei wel dat als ik in het ziekenhuis wilde bevallen dat zei wel een medische reden zou verzinnen zodat ik niet zelf hoefde te betalen.
@Kimm17: toffe VK heb jij! Scheelt weer zo'n 350 euri (al zal t vast weer duurder zijn geworden en gaan de tarieven in 2018 ook vast weer omhoog). Fijn zo'n medestander! Ik heb normaal niet zo'n last van die hormonsters, maar kan me van de vorige zwangerschap herinneren dat ik ook zwaar 'gevaarlijk' werd als er iets of iemand te dicht in de buurt van mn buik kwam, zonder dat ik een kant had om op te gaan.
@hummeltje5 Ja opzich best ideaal van haar dat ze zo wilt mee werken! Scheelt idd weer een hoop geld Haha ja ik herken mezelf af en toe echt niet hoor . En idd als mensen te dicht op je staan en je kunt geen kant op word ik ook helemaal panisch van. Nu mn buik ook steeds meer begint te groeien merk ik dat nog erger ja nu dat je t zegt! Ben benieuwd hoe ik straks word tegen t einde van de zwangerschap haha
@Kimm17: kun je nagaan hoe vroeg dat al begint; dat een moeder zal vechten als een leeuw als het om haar kinderen gaat Ik vind het wel mooi hoe moeder natuur dat heeft geregeld (uitzonderingen daargelaten)
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 23 augustus - Number2 - controle vk 25 augustus - Niqi86 - controle vk 25 augustus - Poppysun - cervix meting 25 augustus - anniko - controle gyn 29 augustus - hummeltje5 - controle vk 30 augustus - Poppysun - verpleegkundig gesprek en controle gyn 31 augustus - Dex1989 - controle vk 4 september - Kimm17 - echo vk 7 september - Elisabetta - controle vk 18 september - Kimm17 - pretecho 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 29 september - hummeltje5 - tel. intake kraamzorg 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 25 augustus - Niqi86 - controle vk 25 augustus - Poppysun - cervix meting 25 augustus - anniko - controle gyn 29 augustus - hummeltje5 - controle vk 30 augustus - Poppysun - verpleegkundig gesprek en controle gyn 31 augustus - Dex1989 - controle vk 4 september - Kimm17 - echo vk 7 september - Elisabetta - controle vk 13 september - Number2 - controle vk 18 september - Kimm17 - pretecho 18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB) 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 29 september - hummeltje5 - tel. intake kraamzorg 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM
woensdag de controle bij de VK weer gehad. we gaan vanaf nu om de 3 weken ipv om de 4 vanwege het zwangerschapstermijn! bloeddruk ietsje lager dan vorige keer, Baarmoeder net boven mijn navel wat dus past bij het termijn en de kleine klonk weer mooi en regelmatig vanaf 27 weken prikken voor Rhesus C, even kijken of deze nog steeds negatief is of toch positief is geworden. als dit laatste het geval is dan gaan ze extra controles inzetten maar dat zien we dan wel weer. en krijg een controle voor de hoogte van mijn HB maar dit is denk ik ook standaard bij alle zwangeren.
Vandaag weer controle gehad. Alles was weer helemaal goed ☺ Hartje klonk perfect. Kleine man doet het heel goed. Ik krijg met 30 weken een groeiecho omdat de navelstreng aan het einde van de placenta zit. Zelf om gevraagd en was geen enkel probleem. Mijn zoontje was mee en hij keek zo verwonderd toen hij het hartje van zijn broertje hoorde kloppen. Echt een mooi moment. Ik ben nu onderweg naar Zeeland, weekje vakantie. Wij krijgen heerlijk weer dus ik ben blij!!!
Aww lieve dames, bedankt voor jullie reacties, het voelt zo goed om me weer zwanger te kunnen voelen! Ik voel mijn meisje de laatste 2 weken steeds meer, nog een beetje diep en onduidelijk maar toch, heerlijk! Gister heb ik veel te lang mijn hond moeten vasthouden en kort aan de lijn houden en ook veel gewandeld en mijn banden, liezen en bovenbenen doen zo zeer! Man, hoe ga ik het later doen met die gekke hond weet ik echt niet. Wij gaan sowieso nog straks een paar privelessen doen zodat ie niet op de baby gaat springen @Number2 bedankt, ben al geweest en alles ziet er goed uit, baarmoeder al hoog boven mijn navel, bloeddruk perfect, baby goed. Ik krijg vanaf nu veel controles, in het LUMC iedere 4 weken een GUO en in Den Haag ook echo's met metingen van alle botjes en natuurlijk controles van mijn gezondheid. En in week 27 heb ik dus ook Rhesus c check. Spannend, maar ik vind het eigenlijk geruststellend, zoveel controles. Gister nog even naar Leiden geweest om met een revalidatiearts te spreken en dat was goed gelukt. Hij zegt dat het waarschijnlijk nog meevalt en dat wij geen zorgen hoeven te maken want wat het ook is, valt er prima mee te leven en ze hebben een heel team dat ons gaat begeleiden. Ik ga ook misschien in Leiden bevallen, vanuit ons huis is het LUMC eigenlijk zelfs dichterbij dan ons zh in Den Haag Yay, maandag tot vrijdag hebben wij eindelijk een beetje vakantie! Wij hebben in juli al een bungalow in de Ardennen geboekt dus eigenlijk perfect timing om nu na de zware weken even te kunnen ontspannen Over 4 weken ben ik nog van plan om naar Polen te vliegen maar pas 1 dag daarvoor heb ik een controle en krijg ik - of niet - een gezondheidsverklaring. Ik hoop dat het me lukt!
❤Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 december 2017❤ 16 december Niqi86 - 31 jaar - 2e kindje - Jongen 17 december Kimm17 - 24 jaar - 1e kindje - Jongen Number2 - 41 jaar - 2e kindje - Jongen 18 december Anniko - 32 jaar - 1e kindje - Meisje Zonne Straal - 33 jaar - 3e kindje Meisje 19 december Dex1989 - 28 jaar - 1e kindje - Jongen 23 december Brandnew - 35 jaar - 2e kindje - Geheim 25 december (Eerste Kerstdag) Poppysun - 38 jaar - 2e kindje - Meisje hummeltje5 - 32 jaar - 2e kindje Verrassing 26 december (Tweede Kerstdag) Love2Live - 34 jaar - 3e kindje - Jongen 27 december Juni - 39 jaar - 3de kindje - Geheim Muizelijntje - 33 jaar - 3e kindje Jongen 28 december Me1991 - 26 jaar - 1e kindje - Meisje Elisabetta - 30 jaar - 3e kindje - Verrassing 30 december Mamavanalexendevon - 31 jaar - 3e kindje - Meisje 2 januari MerelV - 31 jaar - 1e kindje - Geheim 3 januari Curagirl - 27 jaar - 1e kindje - Geheim Afsprakenlijstje: 25 augustus - Niqi86 - controle vk 25 augustus - Poppysun - cervix meting 25 augustus - anniko - controle gyn 29 augustus - hummeltje5 - controle vk 30 augustus - Poppysun - verpleegkundig gesprek en controle gyn 31 augustus - Dex1989 - controle vk 4 september - Kimm17 - echo vk 7 september - Elisabetta - controle vk 8 september - anniko - echo controle 13 september - Number2 - controle vk 18 september - Kimm17 - pretecho 18 september - Number2 - bloedprikken (Rhesus C en HB) 18 september - anniko - GUO @ LUMC 19 september - anniko - controle gyn & Rhesus c bloedprikken 22 september - juni - echo gyn + eventueel suikertest 27 september - hummeltje5 - groeiecho en placenta-localisatie 29 september - hummeltje5 - tel. intake kraamzorg 11 oktober - Dex89 - groeiecho en placenta check 23 oktober - juni - controle verloskundige 17 november - juni - controle gyn 8 december - juni- controle gyn 22 december - juni - controle gyn Elke woensdag - Poppysun - Injectie ziekenhuis In totaal tot nu toe: 6 JONGENS ♂ 5 MEISJES ♀ 2 VERRASSING 4 GEHEIM