16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Klinkt goed Italië, lekker hoor.
    Ben je dan diabeet zelf ook? of omdat je je vader dit is dat er een test wordt gedaan?
    Leuk he die bewegingen, mijn man ook al gevoelt. Alleen zachtjes, mijn placenta ligt ook voor, duurt even voordat hij het goed voelt.

Ja loondienst of zelfstandig is idd heel anders, maar gelukkig kan je wel een zwangerschapsuitkering aanvragen. alleen 4 weken van te voren.

2. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik heb bijgelezen maar ben alweer kwijt wie wat zei of vroeg...

Puckababy, ik ben groot fan!!!! Mijn te vroeg geboren dochter heeft zoveel baat gehad bij de inbakerzakjes en de overgang naar slaapzak bij 7 maanden ging prima. Deze gebruikt ze nog steeds. Fantastische materialen en heel fijn spul. Inmiddels heb ik ook slaapzakken van hema en Prenatal maar puckababy blijft favoriet en er komt er zeker nog 1 bij voor kruimeltje!

Schitterende buik foto, heel erg mooi!

Kraamzorg, bij mij zijn ze noch de eerste noch de tweede keer gaan kijken op de babykamer. Ze zijn vorige keer en dit keer op bezoek geweest. Telefonisch zou ik zelf niet fijn vinden, ik kijk iemand graag in de ogen. Was weer een super intake!

Geboortekaartjes, nog niet over uit. Wel digitaal. Hippe geboortekaartjes heeft kaarten waarbij alles aan te passen is. Super handig.
    Blauw voor een meisje zou ik niet doen maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik moet even teruglezen, ben het echt kwijt.

Wij hebben onze doula gevonden, echt zo blij mee!

Number2, Dex1989 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik heb de lijst al een tijdje niet meer gezien... Is deze onlangs geüpdatet?

4. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Oh ja, opmerkingen over december... Hier gelukkig alleen maar positieve reacties in de trant van, wow wat een cadeautje of ongelofelijk bijzonder... Misschien omdat wij er jaren voor gevochten hebben en middels ivf in het buitenland eindelijk zwanger zijn geworden? Dat mensen dit weten? Geen idee maar ik krijg er vooral blijde en positieve reacties op.

Number2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Valt mee, maar veel bijgekletst afgelopen dagen ;)
    Laatste lijst staat 4 bladzijden terug ofzo..

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @poppysun: wat heerlijk die positieve reacties. Hier natuurlijk ook de mmm gehad de vorige keer, maar desondanks weinig positief commentaar.. :(

Kraamzorg: hebben nu (opnieuw) KraamZus.
    Is idd. wel een goed punt wat iemand zei; je betaalt genoeg, dus mogen ze best langskomen!
    En idd. véél persoonlijker om iemand in de ogen te kunnen kijken.
    * Krijgen jullie nog een welkomstcadeau van het KZbureau? Ik zou t dit keer geen eens weten. Vorige keer mocht ik een zeer mooi en fijn rompertje uitzoeken :) *

@Zonne straal: ik moet ook de glucosetest doen. In mijn geval omdat ik PCOS (dus n verhoogd risico heb).

Inbakeren: hadden bij zoontje gewoon de zachte doek van MvM gebruikt.
    Hadden wel het geluk dat we geen 'maaiertje' hadden (bewegelijk met de armpjes) en dat het bij ons maar zo nu en dan nodig was de eerste weken.

Gratis babydozen: de bekendste zijn idd. die van Prénatal en de Blije doos (op te halen bij Etos).
    Je hebt van de Plus supermarkt ook nog (geloof dat ie daar de Kiekeboebox heet), maar is meen ik pas ná de geboorte (tegen inlevering van geboortekaartje) en je moet net de mazzel hebben dat er zo'n supermarkt in de buurt zit.
    Hier of in de omgeving van vrienden/kennissen helaas niet...

Verder vind ik leuke gratis dingen:
    - baby & mamavoordeel, Kruidvat (luiers, badschuim en nog iets)
    - rompertje (zelf uitzoeken), Zeeman (helaas alleen nog in 2017)
    - slabbetje, Philips icm. het longfonds (ze blijven je alleen wel bellen als je niet direct aangeeft dat je geen interesse in hun aanbieding hebt :p )

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Deze is die ene die nog steeds in mn hoofd zit:
    https://www.belarto.nl/nl/producten/kaart/714094
    Wel n tikkeltje anders natuurlijk met een ander figuurtje en net een andere kleur groen, maar wel ook die grafische letters en dat dan het ene figuurtje echt erin is gedrukt, waardoor een ander figuurtje weer naar voren lijkt te springen.. jaaaaa, dat vond ik vroeger al zo magisch mooi en nu dus nog steeds :)

Elisabetta vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    VK afspraak ging goed!
    Wel idd. de invalster, maar klikte gelijk dus heb evengoed 90% van mn vragen gesteld.

Ze kon me vertellen dat er in ieder geval geen afwijking is aan de navelstreng, dus dat 'puzzelstukje' is nu gevonden en kan ik eindelijk naast me neerleggen!

Besproken of de glucosetest nou wel echt nodig is.
    Bij mn zwangerschap eind 2015/begin 2016 is hier nog nooit één woord over gerept, terwijl toen toch ook bekend was dat ik PCOS heb (vandaar ook dat ze n glucosetest willen laten doen, dan heb je nl. een verhoogd risico).
    Heb een aantal diepzinnige vragen gesteld zodat me duidelijk werd wat de voor- en nadelen zijn en heb besloten om t toch te doen.
    Better safe then sorry zeg maar..

Ook weer ff op de weegschaal gestaan.
    1e meting tijdens de zwangerschap was met 15 weken en nu, 8 weken later, weeg ik 3 kilo meer.
    Niet heel veel dus, maar er valt desondanks genoeg buik te zien :p

Dex1989, Number2 en Elisabetta vinden dit leuk.
  9. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Wat leuk dat je ook een ondernemer bent in de baby/kids-richting!

Ik zelf heb een webshop in kinderkamer accessoires. Misschien leuk voor jullie om ook een kijkje te nemen... www.mevrouwaardbei.nl
    Ik kan echt niet wachten om het kamertje in te richten, helaas moet ik nog wel even wachten, er moet nog een vloerverwarming aangelegd worden, een vloer gestort worden, geschilderd worden, gordijnen enz enz... Als het goed is is het net op tijd af voor de kleine er is :eek:

Gisteren had ik een afspraak bij de verloskundige, alles was goed!Had wel een lage bloeddruk. Ik was zaterdag bijna flauwgevallen in een menigte omdat ik een tijd in de warmte stond, ik zag sterretjes en het werd zwart dus ik ben snel op de grond gaan zitten/gezakt.

Verder gaat t prima!;)

Kimm17, Dex1989, Elisabetta en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aanvulling:
    - doos met inhoud, Babydump (14 vestigingen over heel NL)
    - knuffeldoekje, Nutricia voor jou

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whaaaaa wij krijgen een Koeka wikkeldoek kado van KraamZus (ff opgezocht)!
    Komt goed uit met een winterkindje! :)

poppysun, Elisabetta en Number2 vinden dit leuk.
  12. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Hee dames!

Ik heb alles bijgelezen en weet alles over jullie bedrijfjes, kaartjes voorkeuren en luieremmers ;)

Ik ben weer begonnen met werken en voel mezelf echt wel heel goed! Ben wel veel aangekomen vind ik.. (5kilo in 22 weken) maar als ik google zit dat nog wel redelijk op de gemiddelde lijn.

Afgelopen weekend heerlijk een weekendje weg geweest in eigen land!

Luieremmer nemen wij ook niet. Gewoon in de prullenbak (die staat op Curacao buiten omdat eten ook snel stinkt, dus vervangen toch elke dag de zak)

Nog steeds niet uit de naam, maar we zijn nu in elk geval tot 6 namen gekomen! ;)
    Geboortekaartjes vind ik super leuk als Label!! Maar nog niet heel erg in verdiept.

Dromen jullie ook zo naar en vreemd af en toe? :eek:
    Ik moest mn baby aan de handjes aan de waslijn hangen om de baby warm te houden.. (geboren met 22 weken) echt een te nare droom!
    Kan okk niet wachten tot ik de 25 weken heb bereikt!

12 september weer op controle! Zin om ons kleintje weer te zien! ♡

hummeltje5 en Number2 vinden dit leuk.
  13. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    En oh ja! December..

Ik ben dus een van die mensen die december/begin januari een "vervelende" tijd vind om een baby te krijgen.
    (Natuurlijk ben ik dol gelukkig dat ik er een krijg hoor haha, maar als ik nu moet kiezen hoop ik dat ik op mn uitgerekende datum beval of 1/2 dagen later. Dan is het in elk geval een nieuwe maand ;) )
    Manlief is jarig op 25december. Er kwam vroeger nooit iemand op zn verjaardag! ZIELIG ALS KIND!
    Maar misschien komt dat door zijn ervaring.. Een baby komt toch wanneer hij/zij zelf wil! Daar hebben we niks over te zeggen ;)

14. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @merelv Wat een superleuke webshop heb je! Heb je ook cadeaubonnen? Ik zoek voor mijn zus nog een bon voor een shop met accessoires voor hun kinderkamer.

Volgende week moet ik weer naar de vk. Ben benieuwd. Ik voel de kleine gelukkig goed. Heb wel wat last van harde buiken. Gisteravond in bed een heel pijnlijke. Gelukkig was het gauw over. En gisteren is een vriendin bevallen van een zoon! Zo leuk. Ik kan niet wachten op onze baby :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Hey allemaal, wat een gezellig gekletst hier!
    Vannacht begon het hier in Zeeland keihard te regenen en te onweren. Zoontje super bang. Heeft hij de rest van de nacht bij mij in bed geslapen. Nog nooit eerder gedaan. Ging best goed. Eigenlijk wel fijn zo'n warm lijfje tegen me aan. Hoop wel dat hij vanavond weer in zijn eigen bed gaat.

Kraamzorg
    Geen idee of ik een cadeautje krijg. Ze komt (zzp'er) in ieder geval wel persoonlijk langs. Vorige keer woonde ik ergens anders en had ik een ander bureau. Toen ook persoonlijke intake gehad en geen cadeautje.

Kilo's
    Oh god @Curagirl en @hummeltje5 ik zou tekenen voor maar 5 kilo. Hier al 9 erbij met 24 weken. Bij mijn zoon had ik de 10 al gehaald bij 20 weken..... pffffffff terwijl ik echt op mijn eten let. Gelukkig ging het er toen gemakkelijk weer af.

December
    Drukke maand hier en zou niet mijn voorkeur hebben. Schoonzus jarig op 5 december, zwager op 21 december en nichtje op 25 december. Hoop dus echt op of rond de uitgerekende datum te bevallen.

Cadeaudozen
    Hier zit ook nog jumbo en jan linders waar je na de geboorte een doos kan ophalen tegen inlevering van een geboortekaartje.

Websites van jullie
    Ik ga thuis op de laptop eens uitgebreid kijken!

Geboortekaartje hebben we al zover uitgezocht. Er sprong op de site van poobies er direct een uit.

@hummeltje5 wat fijn dat je geen afwijkingen aan de navelstreng hebt. Lijkt me toch al een hele geruststelling.

Zo nu is mijn post wel lang genoeg denk ik zo.....

hummeltje5 en Elisabetta vinden dit leuk.
  16. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Niqi86 Woon je in Zeeland? :) Mijn schoonfamilie komt er vandaan en we zijn er regelmatig te vinden. Ik hou van die provincie! :)

17. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Nee ben een weekje op vakantie!

18. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    Hier ook veel negatieve reacties gehad op de uitgerekende datum. Mensen die aangeven wat onhandig om in december uitgerekend te zijn en nog wel de dag na kerst.

Het geboortekaartje hebben wij boeken voor opgehaald en hebben er al 1 gevonden. Gedichtje heb ik ook al klaar en indeling voor het kaartje en de naam hebben we ook inmiddels gevonden. Ik heb zelfs al adressen geschreven op etiketlabels.

Kamertje is hier inmiddels al een heel eind. Alleen nog wat spulletjes gaan neerzetten. Wij hebben de diaper champ gekregen en had bij de vorige gewoon een luieremmer. Mij lijkt het wel heel fijn. We vervangen toch regelmatig en de poepluiers doen we alsnog in zakjes zoals we bij de dames ook gedaan hebben.

Qua kilo's gaat het hier nog echt goed. Hoop ook zo dat het netjes op dit tempo doorgaat. Ben nu 4,5 kilo aangekomen. Terwijl bij de meiden ik 25 en 21 kilo ben aangekomen.

19. muizelijntje

muizelijntje Actief lid

12 feb 2015
    159
    28
    28
    De kraamzorg komt ergens rond de 32 weken bij ons een persoonlijke intake doen. Hebben we bij de meiden ook gehad en heb ook dezelfde organisatie als bij de meiden.

20. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Zo weer ff alles bijgelezen

@hummeltje5 fijn dat er niks ergs met de navelstreng is geeft weer een hele opluchting!

Geboortekaartjes nog niet echt mee bezig geweest. Zou ook echt niet weten wat ik erop zou willen hebben haha.

Puckababy klinkt idd wel erg fijn ga ook eens opzoeken of dat voor ons kleintje handig gaat zijn. Was al voor slaapzakken aan het kijken maar ben zo een leek overal in :p. Heb helaas geen ouders of schoonouders aan wie ik tips kan vragen dus moet alles zelf uitzoeken.

Ik ben al 6 kilo aangekomen! Heb nog nooit 59 kilo op de weegschaal zien staan bij mij haha :p af en toe best schrikken om te zien !!

Deel Deze Pagina