16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    ik ben intussen ~6kg aangekomen. schrik me af en toe naar als ik een paar dagen niet naar het toilet ben geweest.. dan vliegen de kilo's erbij. bij mijn dochter totaal 8kg aangekomen maar dat gaat me deze zwangerschap niet lukken ;) hoeft ook niet hoor! ik zie het erna wel weer. natuurlijk probeer je het een beetje bij te houden maar soms is er gewoon niets aan te veranderen.

2. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Bedankt voor je compliment!
    Ik heb ook digitale of papieren cadeaubonnen in de shop ;)
    https://www.mevrouwaardbei.nl/nl/kinderkamer/cadeaubon/

3. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
  4. merelv

merelv Actief lid

12 nov 2015
    233
    70
    28
    Ah wat leuk!! Bedankt voor je bestelling! Hij ligt al klaar om verzonden te worden ;)

Elisabetta en Curagirl vinden dit leuk.
  5. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Zulk soort kaartjes vind ik heel leuk! Maar hier op Curacao wordt het natuurlijk lastig.. Ik denk dat ik online in Nederland moet bestellen en dan hopen dat het een beetje snel hier is.. (soms 4 weken en dat zou echt balen zijn voor geboortekaartjes)
    Screenshot_20170728-200534.png Screenshot_20170724-000125.png

Number2 vindt dit leuk.
  6. poppysun

poppysun Bekend lid

9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Cadeau kraamzorg krijg ik niet, maar dat vind ik niet erg. Het gaat me vooral om de goede zorg en niet om het cadeau hihi al was het stiekem wel leuk geweest.

Gewicht, ik ben nu 4,5 kg aangekomen. Veeeeel t.o.v. mijn vorige zwangerschap toen ik tot week 32 echt niks aankwam! Maar goed, ik probeer het maar te accepteren!

Eh.. en de rest ben ik weer kwijt...

Oh ja, nare dromen, wel gehad einde 1e/ begin 2e trimester maar nu al een tijdje niet meer. Wel begin van de ochtend dat ik wakker word van kramp in mijn kuit of voet. Super irritant.

Vandaag weer een baarmoederhals meting gehad. 1,5 week geleden was deze 4,5 cm en nu 3,7 cm. Nog steeds heel goed volgens de assistent maar ik maak me er de hele dag druk over. Paniek vanwege het verhuizen en opruimen en of dat invloed heeft. Het ziekenhuis gaat er redelijk laconiek mee om, maar ik vind het best een forse daling in 1,5 week tijd. Verder mag ik ook de suikertest doen (yay, not) en over 2 weken moet ik mijn geboorteplan inleveren. Pardon?! Ik weet echt nog niet wat ik wil en hoe, moet ik daar nu al over na gaan denken... pff even gehad met het ziekenhuis en gedoe van vroeggeboorte...

7. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    En na 2uurtjes googlen ben ik van mijn hele 'geboortekaartje als label' afgestapt! Hahaha Nu toch weer iets heel anders!

Number2 vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Oké, ik zit met een serieus probleem (voor mij dan):

wij zijn totáál geen fan van vaak voorkomende namen.
    Hadden al jaaaaaren een naam op het oog, die nu helaas veel te vaak voor komt naar ons idee.
    Die is dus, ondanks de jarenlange liefde voor die naam, echt definitief afgevallen.

Nu hadden we een goeie tweede, maar ook die zie ik meer en meer verschijnen.

Zijn er hier mama's die net als wij niet van veel voorkomende namen houden en advies willen geven wat jij zou doen?

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En familie/een goede vriend in Nederland vragen de kaartjes tzt., met adresstickers die je nu al op kunt sturen, te adresseren en te posten?
    Ik denk dat mensen al blij zijn dat ze jullie van zo'n afstand van dienst kunnen zijn!

Curagirl vindt dit leuk.
  10. Curagirl

Curagirl Actief lid

23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Ik snap je probleem.. Ik zou het liefst geen top 20 naam nemen voor mijn kindje en de 6 namen die we nu over hebben zitten alsnog 2 namen in die wel in de top 20 staan.. Waarschijnlijk gaan die 2 het dus ook niet worden. Wel zijn ze een optie als doopnaam bij ons als het past bij de gekozen roepnaam. (En mits het Geen rare K.A.K of B.H achtige dingen op je post creeren) ;)
    De naam die nu het meest voor de hand liggend is zakt elk jaar iets verder weg
    En staat nog net in de top 100. Dat vinden we prima.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn vriend had 2 namen uitgekozen 1ntje hoor je ook echt overal dus ik zei al dat wil ik niet moet wel speciaal blijven. En de naam die we nu hebben gekozen staat alleen in Amerika in de top 20. Maar hier in Nederland hoor ik hem bijna niet.

Elisabetta en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Thanks @Curagirl en @Kimm17
    Ik denk dat ik binnenkort eens op ga zoeken hoe vaak ie nou werkelijk gegeven wordt en of dat nog wel voldoet aan mijn maatstaven :p

Geboorteplan: halló zeg, zíjn we al zwanger? :O
    Ik moet er niet aan denken om dat nu allemaal al in te moeten leveren.. wel schoot het van de week door mn hoofd dat ik de dingen die ik anders wil tov. de vorige bevalling best alvast op papier kan zetten.
    Maar @poppysun: zal het bij jou niet uit voorzorg gevraagd worden voor het geval je eerder bevalt?

Rare dromen: gek genoeg vrij weinig tot nu toe. Vorige zwangerschap wel heel erg rond deze periode.

Zo, ik heb ff een soort van rustdagje. Wel ffkes fijn :)

Kimm17 vindt dit leuk.
  13. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Goeie tip van die Puckababy ga die ook halen. En op de puckababy site als je je aanmeld krijg je 10 euro korting op je bestelling :)!

Niqi86 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De naam waar we jarenlang verliefd op waren is in 2016 177x gegeven, geschreven in 6 verschillende schrijfwijzes! o_O
    Waarvan 84x in de schrijfwijze zoals wij m zouden geven.
    Ik dacht werkelijk dat er maar 2 verschillende waren...

De naam die we nu als goeie 2e hebben is 31x gegeven, geschreven in 3 verschillende schrijfwijzes en 0x in de schrijfwijze zoals wij m zouden geven.

Toch heb ik het idee dat deze naam in 2017 veel populairder zal worden... :(
    Zag al wel een namenlijst van de 1e helft van 2017, maar kan daarin dit soort gegevens niet vinden helaas..

15. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Bij sommige sites kun je ze ook direct laten versturen naar iedereen vanaf de website. Dan hoeft het niet eerst naar Curacao.

Curagirl en hummeltje5 vinden dit leuk.
  16. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik ben heeeeeeel benieuwd naar die namen! ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Als he een niet veel voorkomende naam wilt dan snap ik dat jullie van je eerste optie zijn gestapt. Helaas kun je het nooit voorspellen hoe het gaat met namen. Ik ken een jongen van 18 die Sem heet, toen hoorde je die naam nauwelijks. Een paar jaar geleden heette ieder jongetje plotseling Sem. Net zoals Boaz/Boas, dat is ook een tijd heel hip geweest terwijl het daarvoor nauwelijks voor kwam. Je kun het niet voorspellen. Ook al kies je nu een naam die nauwelijks voorkomt, misschien staat ie over een paar jaar wel in de top 10. Of je moet iets heel aparts kiezen ;) Ik zou gewoon voor jullie mooie naam gaan.

Ik heb voor de nieuwsgierigheid ook even onze namen gecheckt bij de SVB. De meisjesnaam die we in ons hoofd hebben is in 2016 8x gegeven en de jongensnaam 19x. Het zijn namen zijn zonder twijfel over uitspraak en schrijfwijze, dus wie weet komen die ook ooit in de top 10...

18. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ben nu 5 kg aangekomen. Blijk veel vruchtwater te hebben en een week vooruit te lopen op groei van baby.. Gisteren bij de pretecho bleek dat weer.

Voor mijn gevoel ben ik al best groot! Vaak kortademig en duizelig.. Twijfel om de vk hierover te bellen.

Puckababy: hier een enorme fan! Bij ons dochtertje gebruikt, omdat ze veel zwaaide met haar armpjes en zichzelf daardoor wakker 'sloeg' of tegen de spijlen van het wiegje. We hebben netjes af kunnen bouwen en slaapt nu met 7 maanden in een gewone slaapzak :)

19. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Love2Live Dat kortademige herken ik ook wel. Als ik 's nachts naar het toilet ga beneden en dan weer rustig naar boven loop ben ik helemaal benauwd, buiten adem en heb ik een snel kloppend hart als ik in bed lig. Ik vind het een naar gevoel. Ik voel mijn hart ook vaal heel hard kloppen. Laatst lag ik in bed en toen ging mijn hart van rik-tik-tik drie keer heel snel achter elkaar... Zou dat er ook bij horen?

20. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Heel herkenbaar en ja het hoort erbij. Hartritmestoornissen... dit heeft ermee te maken dat je lichaam veel meer bloed te verwerken heeft en hierdoor soms even overslaat. Geen zorgen om maken en rustig blijven ademen. Het zakt vanzelf.. het is misschien even schrikken maar t is echt 'normaal' nu.

Elisabetta vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina